1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484875 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Pantern 15/10

« · 1842913 · » Till forumet


Sv: Modo - Pantern 15/10
IK Pantern - MODO Hockey 1-1
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Dundee: Källa på det?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Dundee: Nja nu drömmer du nog lite. Tycker som har haft en rätt ödmjuk inställning inför säsongen? Är väl snarare media som hypat Modo.

För övrigt så fortsätter det så här kan vi byta namn från Modo Hockey till Molin Hockey innan säsongen är slut.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Rytter: Självklart ska laget ha en intern målsättning. Men det jag ogillar är när alla springer till media osv och säger det ska vara klart. När vi åkte ur tex Leksand haha vi kommer spela shl alla surra om det hur gick det?

Första året i allsvenskan vi ska tillbaka direkt hur gick det?

Och nu i år vi ska vara med och kriga om shl?, spela en bra bit av säsongen innan ni börjar prata i media och se hur man ligger till innan man ens snackar om det öppet. Sedan har man alltid en intern målsättning men den behöver inte hela Sverige veta av.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
S-vikaren: Nu har Modo börjat tävla iaf, får se hur länge man fortsätter med det?!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Bra byte av Wahlgren!!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: Ja tycker att det är så sedan får man ju självklart ha olika uppfattningar. I mina ögon så är jag mer en nöjd om årets lag kommer på en top8 placering. Då har grabbarna infriat mina förväntningar på dom.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Domsjö: mål i PP, jisses
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Dundee: Haha! Snyggt Sam.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Dundee:
För egen del är jag nöjd med starten resultatmässigt, vi är med och huggger där uppe. Även om spelet inte är på topp alltid så har vi inte släppt mer än 3 mål i nån match vilket är bra.Min förhoppning är att laget skall sluta på någon av det 5 första platserna i allsvenskan. Klarar laget det utgår jag ifrån att man internt satsar på att knipa någon av de två kvalplatserna, osv. Man får ta stegen i ordning helt och heller inte bortse från att det kommer krävas en viss medvind i rätt lägen. Men tycker inte att det är fel att det lag med en av seriens största om inte den största satsar på att kunna utmana om SHL-kvalplats, vem skall annars göra det? Sen om det blir så är en annan sak.

Angående att bygga över tid så tror jag det blir väldigt svårt om man tänker sig att bygga på truppen, exv tror inte så många i laget är kvar om två säsonger. Nyckelspelare har man i princip en säsong sen drar de vidare. Snyggt Marklund fö!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
IK Pantern - MODO Hockey 1-2
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
NuMo: Den delikatessen såg man inte komma, speciellt inte från Marklund. Nu har ni tagit över.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Ja jävlar Marklund. Den kan rakt slå på tuben den. Tjusigt!
Helt annat PP spel va? Iaf där var det mkt korta pass med Karla betydligt närmare. Kanske bara tillfällighet.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: Tog 1:45 att ställa upp ordnat PP men ja där var det bra pucktempo samt att man missar lite markering på Marklund, men jag tar alla skitmål vi kan få
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Vilket försvar
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Häggström gör ett fantastiskt bra arbeta med att skymma Hanses på det där målet tyvärr.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
IK Pantern - MODO Hockey 2-2
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Hade glömt bort vilken sjuk mängd interference som tillåts i den här ligan.
Det är helt galet vad man får sabotera för en icke puckförande .
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: tar man inte en av varje där är det ett skämt.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: de kan väl inte BARA ta Molin där? modogubbe nr 1 LIGGER ju ner. Lär väl få försvara honom lite?

Farligt VARJE gång Pantern knäpper iväg puckar på mål tyvärr.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1: Går ju bara att hålla med.

Nä detta är uselt rakt igenom, modos försvar har tagit flera steg bakåt sen starten och även om
Modo ryckte upp sig en aning så är det så ihåligt, ofokuserat och lamt där bak så man blir mållös.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
dempa: Enligt swestats plockade dom en panter spelare för charging och molin för roughing
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo:

Tyvärr så ger ju inte Berglund och Aronsson stabilitet där bak, dock är aronsson lite bättre. Vill ha in walfridsson igen. Vad har hänt med honom?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Djuunaz:
Känner lugnet inför 3 perren! Detta tar vi:)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Rytter: Ingen aning varför man tagit bort honom?!

Röymark och Häggström är åter helt osynliga och bakåt är det svängdörrar
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Rytter: det är väl Hedman och carnestad som är bäst. Undrar varför man har två i grunden defensiva backar tillsammans när Eriksson spelar med en offensiv junior varje match? Kunde man inte nyttja de två rutinerade herrarna i var sitt backpar?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Djuunaz: borde väl vara en 2:a för roughing på Panternspelaren också, han slog ju Molin mot ansiktet först. Det blev en efterkonstruktion av domaren, först hade han inte tänkt ta någon utvisning men när Molin slog tillbaka så lyfte han armen och tog även för den första förseelsen.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Eller: Jo, precis men ofta vågar domarna inte ta den där extra tvåan åt något håll, tror det var därför det blev så
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Djuunaz: Kolsvart i hallen, blir det intro innan tredje tro?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Då måste Modo spela säkrare bakåt, bygga spelet bättre från egen zon, kan man täppa till hålen som varit samt tålmodigt vänta ut panterns misstag så finns det rimlig chans på 3 poäng.
Nu måste laget gå ihop som ett lag och göra 20 riktigt bra minutrar och ev övertid, nu vill jag s en strikt spelidé där man inte lämnar något åt slumpen och gör klart varenda situation ordentligt!
Kör så det ryker nu!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1: Dåligt Elavtal? ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Ja vi inleder perioden med ett gäng horribla passningar. Ingen press och över metern fel... lovande. Kan bara bli bättre från det. ;-)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: tips från coachen. Passa till vita tröjor!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Sellgren för fan. Så snabb och ändå långt efter.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Känner inte igen honom från förra säsongen, vad har hänt?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Sellgren har varit rent ut sagt bedrövlig i några matcher nu.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gäsp: ja, gäsp.

Det är så sinnessjukt dåligt idag...
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gäsp: Där rök väl matchen dessutom
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: attans nu känns det som en förlängning på förra säsongen....
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
IK Pantern - MODO Hockey 3-2
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Det är väldigt ofta som ni går bort er i presspelet så att dom enkelt kan spela förbi 3 man och komma i 3 mot 2 och 2 mot 1 lägen.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
atomragnar: inte på samma sätt för mig. Ifjol var det ännu virrigare, men jag kommer inte ihåg att jag såg så djavulusiskt dålig närvaro.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
atomragnar: Sjukdomen i föreningen
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
atomragnar: Det är alldeles för bekvämt. Vi bygger tryck i offensiv zon. Men vi har inte en enda som åker in framför mål.
Sen spelar vi inte riktigt tillsammans heller. Tycker aldrig vi sätter press tillsammans. Utan det är en ensam gubbe så får kämpa mot 3 motståndare.

PP nu. Skulle förvåna om det blir bra.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: Wernblom tycker jag alltid letar in sig på mål. Dock så är det ju bara en spelare.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: nu förlorar vi tredjeperioder igen.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1: det är fokus som saknas.

Eriksson ska spela andra backen och passar sig ut ur zon. Vid nästa uppspel passar han andra backen på skridskorna från fyra meter.

Man är inte koncentrerade alls. Det var nästan bättre att förlora för att man inte visste vad man skulle göra än att ge bort en match för man inte ids komma till spel.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: men herregud vad Hedman dräller med pucken...
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno: Spelvändning och 2 mot 1 vilken i ordningen 35:e?!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Thats it. Man fick inte bli glad ikväll heller. Hur kan man starta så bra för att sen bli så jääääääääääääääääääävla dåliga. Var glad om vi ens blir ett mittenlag denna säsong. Många blev extatisk över starten.
Jävla tur man väntade med att ens börja tro att vi kanske kunde hamna högt upp i tabellen.

Nej vi har LIKA jävla dåligt lag i år som förra året, året innan det, året innan det, året innan det och ja, va fan.

INGET kan rädda denna förening till att bli det den en gång var.


AAAAAAAAAAAAAAAAAARG
Låst ämne

« · 1842913 · »