1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474707 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Pantern 24/11

« · 1853014 Till forumet


Modo - Pantern 24/11
Dags för en 3:a, och så hejar jag lite extra på Tobias E. Man måste våga visa kärlek i motgång!
Kommentera


Sv: Modo - Pantern 24/11
Ah dags för en trea idag och visa att vi kan slå ett topplag som pantern 😊 tycker nr 33 kan få näta idag 😀
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
wolper: ja kom igen och tvåla dit plastföreningen Pantern nu!!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: Hahaha! Tror ingen av oss önskar att det ska gå dåligt för någon av våra spelare! Jag brann ju av på honom sist, så jag gör som dig och skickar lite mental kärlek till Tobbe ;)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Confusius: Stämmer in i kören : kärlek till Tobbe !!!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: +1 kärleks voodoo till Tobbe
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
hk: Nu när vi liks är på gång med lite Kärlek till Tobbe så kanske vi skall skicka ännu mer Kärlek till hela laget och även till hela föreningen !!!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Kärlek till tobbe och resten av laget från mig med ^^ Tobbe kan få sätta in någon riktigt skön propp på en panternspelare så blir jag nöjd ^^ haha
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: Tycker vi kan skicka lite kärlek till Ztorken, där behövs det i massor!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Pantern sparkar sportchefen, jasså gillade inte Malmö att han uttala stöd till HA lagen som hotat hoppa av 😁
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Amitiel: precis. Han rättade inte in sig i ledet för att lovprisa shl. Pantern är ingen egen förening, utan man ska lyda Malmös minsta vink.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo:
Ztorken är in mer negativ än många andra, möjligtvis med det undantaget att han bitvis ser oss som ett bottenlag. En farhåga som faktiskt är fullt realistisk efter 6 raka förluster, i övrigt har berömt laget flera ggr denna säs. Efter förra matchen var han nog bland de positivare i sina omdömen men det verkar gått alla förbi:)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: Men jag tar gärna emot den kärleken som Gavelo bjussar på , mer än gärna :-)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Robin Ztorken L: med så mycket kärlek vi ger varandra nu så kan man snart tro att vi är ett gäng studenter som tror att livet är en enda stor varm gruppkram ;)

Jag tror på 3 pinnar ikväll, vet egentligen inte varför jag tror det, kanske är för att jag tullat på en Störtebeker ?! 😊
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: har bettat en etta på Modo ikväll så nu vänder det👍👍🏿

Mike.F
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Mike.F: Och jag en 2:a så det bör bli en kassaskåpssäker Modoseger ;)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Jisses, där var Pantern 8 spelare på banan varav 6 var i direkt spel
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: bra start, fortsätt såhär nu
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: Är Ericsson bänkad, har inte sett han?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: Seriens bästa powerplay och seriens bästa spelare slår till!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Klassikt molin
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: inga misstag som kommentatorn säger, 1-0 av molin, härliga tider👍
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Zource: Oves grabb?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Mittzon: Nää, mammas pojk var det.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Supertrött: Oves fru?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Mittzon: Yes! Varken Ove eller Emil har något hjärta för Brynäs dock ;)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Zource: Inga fler ögon nu bara..
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Zource: Jävlar också!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
hk: Såg otäckt ut!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Modo har sådan jävla oflax, hur många ramträffar ska det behövas på varje mål...
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Jo har blivit några stycken nu men vi spelar stabilt och om vi kan sätta en till så tror jag att vi vinner.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
modomille: ser ut såhär varje match känns det som. Stabilt och vi leder och plupps så faller allt. Hoppas jag har fel nudå
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: Andra perioden är åter riktigt svag, märks att Modo är ungt och relativt orutinerat, känns svaga i närkamperna väldigt ofta och tappar ofta spelet!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: Det märks i dessa matcher att motståndarna har bättre fysik, man plockar enkelt bort Modospelarna och orkar jobba hårdare, jag har sagt det förr och säger det igen, stora delar av modos lag är för svagt och för dåligt tränad, man blir trötta fort och tar taskiga beslut, stressas och blir 2’a på all puckar!

Det positiva är att vi leder och Pantern har bara haft ett riktigt bra läge som dessutom föregicks av en solklar offside.
Kan Modo stepp tillbaka och äga lite puck ist för att flippa ut varenda puck på måfå så kan vi iaf få med oss en poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: ingen här skulle väl bli förvånad om pantern gör 1-1 fast pantern knappt haft en riktig målchans. Överraska oss nu och gör 2-0
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Motståndarna har inte 7-8 juniorer på isen heller.
Tror inte ett dugg på att Modo är sämre tränade(är vi där nu igen?!), däremot är Pantern starkare i närkampsspelet som du säger. Har tidigare också upplevt Pantern som det lag som spelar mest vuxet. Inte så flamsigt som många andra Allsvenska lag
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: Finns så mycket som tyvärr talar för Pantern:
1 Man är ett topplag
2 Man har klarar av 5 mot 3 i 2 min
3 Man har dyrkat sönder Modos mittzon
4 Förmodligen får man minst 2 PP i 3:e

Det som talar för Modo är väl att det inte finns något egentligen som talar för Modo, och just det borde väl kunna tala för att Modo vinner under ordinarie
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Momentum och hur laget mår pykisk är vad som gör att det kan se ut som att andra laget ser tröttare ut i till exempel andra perioden. Modo hade i början ett långt powerplay och när Pantern redde ut det så fick dom momentum och vips så ser det ut som att spelarna inte har någon kondis och styrka alls. Momentum är nästan allt i hockey. Särkijärvi har tidigare nämnt att laget är bra tränat.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
modomille: Ser ju tyvärr ut som att Modo blir för passiva och står mer och tittar, man känns trötta och hinner inte skapa sig den tid man behöver, enkla passningar sitter fel och man får inte äga puck öht.

Spelat 5 av 3’e nu och Pantern gör precis som dom vill på isen, detta blir jobbigt
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: visst är det ändå en bra kommentator?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo:
Vi har inte samma tryck som i första men tkr att vi kommer in i deras zon och skapar lägen. Andra är kanske till deras fördel men inte med så mkt. I tredje har vi även här lyckats skapa lite chanser så helt nere i skorna är vi inte änsålänge, iaf enligt mig.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: håller inte riktigt med dig. Tycker Modo styr och dominerar matchen. Men vi har sett se förr och snart kommer väl reduceringen😳
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: Säg inte så haha
Nä men sista minutrarna har Modo börjat äga puck igen, bara därför undrar man ju när Pantern får sitt PP och kvittering?!

Kämpa Modo
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Nån som har magsår?

Modo spelar på resultat, 6 kvar!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Lite vanskligt att spela på resultatet med ledning 1-0. De första två perioderna klart till MoDo och Pantern med ett (skenbart) övertag i tredje.

Wallin stabil i målet.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: usch, samma hjärtproblem varje match
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: Trist att vi slutar spela..
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Hälge: Det är Modos melodi, spela på resultatet funkar sällan så det är givet att man satsar på det!

Å där kom det, inte alls oväntat
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: blir vi förvånade, samma visa återigen
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Ben Perrault: topplaget..

De fick vad förtjänade som d spelar
Kommentera

« · 1853014