1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474702 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Pantern 24/11

1854072 · » Till forumet


Sv: Modo - Pantern 24/11
Eller: Han kanske har K-fopp som idol? :-)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Heyerdal: Känns ju som han blir utbytt minst 50% av tekningarna.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Heyerdal:
Apropå tek verkar Karlqvist vara grym på att teka.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Monno: kanske påverkar att Modo haft 4 matcher på 8 dar, Troja vilade från 15/11 Modo matchade 17/11, Ssk vilade från 17/11 Modo från 19/11, Pantern spelade 17/11 och 22/11 , allts två matcher där Modo hade 3, iofs ska de klara av det men som ni säger bortkastade poäng, tycker backarna, Tobias o Viktor var felplacerade vid 1-1 målet, en borde tagit djup nu stod båda i bredd på blålinjen, 1-2 var olyckligt men så klart borde Hägga låst teken.
Apropå tek är det nån fler som reagerat över att 12 Öhman väldigt ofta blir utbytt av domarna ?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Tror precis som du är inne på att det är kraven från klubben som är för dåliga. Eller kraven finns väl men efterlevs gör dåligt.

Spelar man i Modo Hockey i Hockeyallsvenskan har man jävulska krav på sig från supportrarna. Från staden.
Det är viktigt att Modo ställer lika hård på krav spelarnas prestationer. Eller spelarnas hängivenhet rättare sagt.
Alla kan göra en dålig match då pucken studsar och man har sirap i benen. Men det viktiga är att man gör allt i sin värld för att bli bättre. För att bli bättre än motståndarna. (Som du säger)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: Något bra gör man om man har dubbla guld, samt att man är i toppen år efter år, men det är iofs skillnad på juniorspel och seniorspel.

Absolut, men hittills är ju den ekonomiska klyftan en bråkdel av vad det kommer att bli så att lag har tagit steget upp fram till denna säsong är bra och inget jättekonstigt, men mer än dubblar man shl lagens spelarbudget så kommer ju såklart shl kunna värva bättre lag medans allsvenskan blir en renodlad farmarliga där man tar fram juniorer som försvinner till shl.
Man ska naturligtvis aldrig säga aldrig, men faktum är att det kommer bli så oerhört mycket svårare att gå upp med de nya avtalet (om inget görs) något som redan idag är ruskigt svårt
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo:
Nu menar jag inte att vår J-verksamhet är dåligt på något sätt, men kanske har de dubbla gulden förra året fått oss att överskatta kvalitén på vår J-verksamhet. Som sagt inte dålig på något sätt med det finna många andra som har minst lika slagkraftig. Almtunas har lyckats skicka 3 spelare J20 landslaget trots ett antar jag sämre urval.

Ang upp och nedflyttning så får vi se hur det blir med det, hittills har minst ett lag lyckats byta serie och det kommer finnas gått om spelare som blir ratade av SHL-lagen och vill ha speltid i allsvenskan. Och fram med vinnarskallen nu, klart det kommer finnas möjlighet att gå även efter detta år ;)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: Jag tycker att Modo misslyckats, man hade och har en av landets absolut bästa junior verksamheter, man kommer från 30 år i högsta ligan och en extra fallskärm på X antal miljoner, man misslyckades totalt förra säsongen, trots att man hade näst högst spelarbudget, denna säsong har det sett bättre ut men vi ser inte ut som en klubb som kommer med mångårig rutin från högsta ligan och man ligger på den undre halvan av tabellen.
Det är verkligen dags att vara orolig för går inte Modo upp denna säsong så är jag rädd att det är kört sen eftersom den ekonomiska klyftan kommer bli för stor och inte många lag om ens något kommer ha en möjlighet att gå upp.

Allsvenskan kommer möta ett bottenlag från SHL som kan stärka upp sin trupp med stjärnor för 25 milj inför kvalet, detta låter naturligtvis idiotiskt att spendera dessa summor på kortids förvärv, men sanningen är att det blir så mycket mer ekonomiskt att klara sig kvar och eftersom man får så mycket extra pengar att slösa så kommer naturligtvis varenda kvalklubb från shl gå bananans och värva sönder allt motstånd i ett kval, precis som det brukar vara fast nu kommer shl klubbarna få enormt mycket större medel att slösa.

Jag har sagt det förr och jag tror det handlar om den kravlösa bild Modo har i sin organisation, spelare har inte samma krav på sig som förr, man har inte samma engagemang i träningen och att man kan göra lite som man vill på fritiden, bara det att vissa spelare visade grovt missnöje under våran 6 matchers förlustsvit säger jävligt mycket om inställningen.
Det är ju som sagt heller ingen nyhet att modos spelare gillar att hänga på krogen ala Mattias Månsson style ist för att gnugga skott på en uterink eller hänga på gymmet och köra utfall och böj för att stärka upp kroppen, det tävlas helt enkelt för lite på på fritiden och på jobbet, så när man får hängskalle på isen, spelet och orken ser fördjävligt ut så bottnar det i sin egen inställning och vilja.

Motivation slår klass!
För att bli bättre än din motståndare så måste du träna hårdare en denne!
Vinnarskallar blir bäst i världen!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
atomragnar:
Farley fick kanske för lite tid på sig, tyckte dessutom att de han var på g och skapa lite lägen de sista matcherna.

Kan det inte vara så att kompetensen saknas för en högre placering? Iaf i nuläget. Sen får vi se hur laget utvecklas om man kan ta sig förbi sina problem/svagheter, man kan ju vänta med utvärderingen till efter säsong vägen till uppflyttning/sm-guld är sällan rak. Tycker vi spelar bra och får ledningen rätt ofta i matcherna men misslyckas med att förvalta densamma, nu är jag inte man att peka på den exakta orsaken men det känns som ett problem man borde kunna komma förbi.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Confusius: Ja, men det handlar ju inte bara inte om spelare som fostras.. Ser att vara rädd att misslyckas in princip som en synonym till det. Det som talar för inhouse spelare är om det smittas, ex, Farley blev botad när han fick lämna men vi har några exempel på det.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
atomragnar: Eller så fostrar vi spelare i klubben som är oerhört rädda för att misslyckas?!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
atomragnar: Bara det i sig måste vara en stor bedrift att vi lyckas med det ang spelare utan vinnarskalle !!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Confusius: År efter åt lyckas modo alltså samla ihop alla hockeyspelare som saknar uns till vinnarskalle. Sen håller ja med förgående talare man skäms numera..
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tror knappast att laget är livrädd att förlora. Snarare saknas ett riktigt go i laget. De kommer att åka ut även denna serie om de inte börjar skärpa till sig. Annat var det under 70 och 80-talet. Då producerade de talanger på löpande band. Hemskt att följa laget nu.
Man skäms.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Confusius: Håller med. Jag tror det största svagheten är att man är mentalt "veka".
Man är helt enkelt inte nog stora vinnare. När det krisar så spelar man inte för att vinna utan för rädsla att förlora.
Och det verkar vara något som sitter i väggarna... 2007 var väl sist vi hade ett lag som hade förmågan att växa under press.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: Allt är mentalt! När man är livrädd att förlora blir man helt blockerad och ser oerhört trött ut
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen:
När man intervjua Särki och spelare igår i Modo Channel så var besvikelsen och analyserna i princip densamma som här på forumet.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Robin Ztorken L:
Som vanligt kommer fysiken/flåset upp vilket jag inte tror det handlar om, det här med att forlora matcher är inte så enkelt att man kan peka på en enskild faktor tror jag iaf. Tror fysiken finns iaf relativt de andra lagen men att man i nuläget i är tillräckligt bra sett till spelet. Skulle jag lyfta fram nåt så kanske ”grit” på rätt spelare. Det leder då till att man blir lite passiva. I den kategorin så tycker jag Marklund/Alba är långt framme men sen känns det lite tunnt. Fö tyckte jag Sellgren var väldigt bra i närkampsspelet igår.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Ja, inget är tydligare än det, ser ut som maneter i sista perioderna.
Verkar legat på latsidan på försäsongen...
Bara att börja bygga upp fysiken nu!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Helt otroligt att dom som bestämmer i föreningen inte ser det vi andra åskådare ser !!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
J F K: Syns tydligt att det saknas flås i laget, många som går på hälarna i slutet!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: dessutom var man länge laget som vann flest tredjeperioder. Också ett tydligt tecken på dålig träning.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: moment 22

När laget är svagt tränade (vilket jag är helt övertygad om) så hinner man inte tänka och ta de bästa besluten, man tvingas ta ett enkelt beslut, igår var det att alla bara kastade bort puckarna till Pantern som kunde äga puck och trötta lilla Modo fick jaga mer och kasta bort fler puckar som i sin tur innebar mer tid i egen zon i slutändan!

Övertydliga symptom på att man inte är lika vältränade som sina motståndare
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
wolper: Tyckte åter igen igår att rätta orken inte fanns där i tredje !

Man såg framförallt när Karlqvist fick helt fritt i skott sektorn att han knappt orkade avsluta och det blev ett enkelt skott rakt på målvakten i tredje !
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: fattar inte hur de hela tiden kan hitta sätt att förlora på eller tappa poäng. Orka de inte hela matcher? Eller är det så psykologiskt instabilt att de är så rädd för att förlora att de glömmer bort att de kan vinna?
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Tråkigt att inte föreningen själv inser det alla vi andra verka se !!

Sällan man ser någon i styrelsen på matcherna längre , men jag kan ha fel när det gäller det !
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Robin Ztorken L: För att bli en vinnare måste man träna mer och hårdare än motståndarna
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Robin Ztorken L: Tror tyvärr samma som du !!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: ja det går aldrig att få tillbaka dom, så länge denna losermentalitet sitter i väggar o tak.
Allt genomsyras av just det.
Tragiskt att beskåda!
Som vanligt rubbar man lagen i bottenskitet men torska i princip mit allt bättre motstånd, särskilt när det gäller något, som mot pantern igår
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Robin Ztorken L: Tråkigt i det hela är ju den generation som dom är på väg ha helt tappat är nog dom som besitter på en hel del pengar också , både när det gäller köp i barerna och restauranger å liknade !

Undra om det går att locka tillbaka dessa till Arenan igen ??
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: Jag for alltid eller iaf ofta förut, nu skulle jag aldrig ens tänka tanken, skulle aldrig spendera en krona till den föreningen indirekt förens jag anser att dom är värda entrépengen.

Stör mig en del på den låga kompetensen man verkar ha i föreningen och i laget, Häggström säger att han inte vet varför det blev som det blev och att man inte spelade på resultatet, varenda fårskalle såg att man spelade på resultatet, man stressade och försökte minimera misstag och kasta ut varenda puck i någon sorts panik, hur många iceingar slog inte Modo sista 10?!

Förlusten igår var så given, ger man bort pucken i 20 minuter medans man inte har ork och huvud att spela på rätt sida så förlorar man matcherna 100/100, nu kom inte kvitteringen förens i matchminut 56, den borde nog kommit tidigare och det var närmare 1-3 än 2-2 fast panterna tog ledningen med 40 sekunder kvar, det säger precis allt om den svaga fysiska hälsa och stora mentala problem som finns i laget.

Modo är inget lag för shl, Modo kommer aldrig på egen hand ta sig dit, chansen man har är om ligan utökar shl med X antal lag och Modo blir uppflyttad på lottning eller liknande.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: jo det kan man verkligen förstå...
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Robin Ztorken L: Tror inte dom fattar hur många fans dom har tappat under resans gång !
Tråkigt att man själv nästan snart vägra å gå å se hemma matcherna för att det är så grymt dåligt !

Vet många kompisar som alltid har gått på matcherna i så gott som hela sitt liv tidigare som helt sluta å gå , dom går inte ens om dom får gratis biljetter längre !
Att köpa säsongskort (som dom alltid haft förut) finns inte på deras världskarta längre.

Det som känns ännu värre i kråksången är ju att det sitter ju inte i pengar hos dessa utan dom har helt enkelt tappat både suget och intresset för det som händer på isen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: Ja, och sak är i alla fall Modo mästare i, klar SHL klass.
Att göra sina fans piss offed och besvikna, där leder man ligan klart...
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
kulltorp: Haha 1-0 till dig helt klart ;)
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Gavelo: Man får inte glömma att Modo mötte laget med R. Dahse i laget. Mer stake får man leta efter...
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Känns som att de tror de kan spela på resultat efter första målet. Å faller ihop i vanlig ordning. Så less. Våga vinna istället för att vara rädd för att förlora
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: Åh vi som gav så mycket ”Kärlek” till både Tobbe E och resten av laget idag !
Det kanske blev för mycket av den varan för dom 🤢🤢😟
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: Jo , han körde med dom !!
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Monno:
Tänkte när Oscar Ö körde med första vilket han gjorde ett tag, om jag nu inte såg helt fel.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
KulaShaker: Fördelningen är antagligen solklar, tillhör du shl får du 1/14. Det som inte tänktes på är att värdet av Elitserien/shl har byggts upp under en massa år och att Tik,Modo o s v har en stor del av värdet i shl.
Sen tror jag Cmore har övvevärderat shl undan dess like. De går back rejält nu innan det här avtalet slår in och det här kommer inte att hålla.
Hade jag varit Sanny hade jag börjat förhandla med Viasat.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
J F K: Såg denna match med min Modopolare. Tycker Modo gör en mkt bra match fram till sista perioden. Där viker Modo ner sig. Blir defensiva och Pantern tar över tillställningen. Modo får tyvärr skylla sig själva denna gång. Men man är ett ungt lag och det är orutinen som lyser igenom anser jag...
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
koskinen: Fördelning av cashen??
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: Ja fast nog tycker jag 1a linan med Karla skapade ett helt gäng lägen? Iaf i 3e perioden. Vet inte hur 2a var.
Däremot försvann ju 2a kedjan helt. Karla tycker jag inte pallade dubbla byten.
Med det sagt behöver vi såklart Eriksson i laget. Spontant är känslan att vår offensiv bygger mycket på inviduell skicklighet i specifika situationer.
Tycker mest det är ungdomarna som brukar spela sig den till målchanser. 1a linan känns ibland som dom lever på skicklighet och improviserar sig fram. Nu är det väl kanske inte direkt så men ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Costanza: Måste vara där största problemet är !!

Nu ligger vi åter igen i botten i hemma tabellen !

12:a på 14 poäng !!!

Varför ???
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
atomragnar: För oss båda? Vi är 1a, ni ligger 9a, just nu är vi närmare SHL men jag fattar din poäng såklart :)! Går inte Timrå upp denna säsong blir det för jävla svårt att ens nosa på SHL-platsen.... Om inga ändringar görs med kvalsystemet eller fördelning av cashen.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Smurfen: Säger det för tredje gången nu. Modo vill fortfarande inte gå till botten med problemet. Det finns inga krav på spelarna i föreningen. Slö och dum förening som slarvat bort ett bra varumärke sen eldsjälarna lämnat.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
Tarasov: Självklart är det väl inte sanningen för att vi förlorar matcher ang attityden jämt , blir så less på alla dessa förluster jämt där av min attityd till föreningen . Sorry !!

Har en nära kompis som hade varit på ett frukost möte = sponsor träff för någon vecka sen där Widebro och Sundlöv höll i det !!
Då hade dom själv nämnt om att vissa spelare hade haft riktig dålig inställning på både träningar och under matcher under viss period !

Denna period var under tiden dom 6 raka förlusterna kom .

Hur kan något sådant ens få förekomma huvudtaget !
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
J F K:
Fö märker man hur mkt svagare förstalinan blir utan Johan E, även hans krut varit blött på sistone. Synd att även Björklund är skadad samtidigt.
Kommentera

Sv: Modo - Pantern 24/11
atomragnar:
Nej det tror jag inte. I princip omöjligt att bygga över 2 säs i allsvenskan. Vi kan nog räkna med att Sellgren/Karlqvist/Molin dra till SHL, har vi otur tappar vi OSL till Björklöven, och Tim W till nåt SHL-lag. Kan även tänka mig att Ekarv/Jakobsson försvinner, osv.
Kommentera

1854072 · »