1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480567 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00

« · 1712886 Till forumet


MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
MODO Hockey kommer senast från förlust med 3-2 i torsdagens bortamatch mot Växjö Lakers där Jesper Lindgren gjorde sitt första SHL-mål och Maxim Lapierre sitt sjunde för säsongen. Nu blickar huvudtränare Andreas Johansson fram emot Movember-matchen på lördag när Rögle BK gästar Fjällräven Center och pucken släpps 16:00.

– Vi gör en bra match nere i Växjö igår där de har mest puck i den första perioden utan att riktigt komma till farliga lägen då vi höll dem på utsidan. Vi hade en målchans och satte den och givetvis hade jag hellre sett att vi också hade mer puck i perioden, säger Andreas Johansson och fortsätter sammanfattningen:

– I den andra perioden fick vi en bra start och vi spelar bra powerplay hela matchen igenom. Men vi tog några dumma utvisningar sen där vi hamnade på hälarna. Men vi hade trots allt 2-2 på bortaplan inför den tredje perioden mot ett av seriens bästa lag och gör en bra tredjeperiod där vi går för att vinna. Surt att inte få med sig några poäng alls, men vi är på rätt väg.

När det stod 2-2 inför tredje, hur pratade du inför laget då med tanke på att det även var likaläge senast på hemmaplan mot Djurgården?

– Vi pratade om att vi var i samma läge och att vi skulle fortsätta tro på det vi gör och gå för att vinna matchen. Vi vill aldrig bli avvaktande och det blir vi inte heller och att de fick målet och vinner matchen må så vara. Vi var inte utspelade på något sätt utan det handlade om en situation där vi inte hann täcka mitten ordentligt. Vi var även nära en kvittering och vi var där.

Laget samlade energi under fredagen

Fredagen innebar att hela laget tog en rejäl långpromenad tillsammans istället för att träna på is. Andreas Johansson såg det som ett bra avbrott där det handlar om att samla energi till matchen imorgon.

– Det är annars ett tydligt mönster med samling, möten, träning så istället passade vi på att gå ut i det sköna vädret idag. Vi andades, småpratade lite och laddade energi inför matchen imorgon som spelas tidigt, 16:00. Imorgon är vi tillbaka på isen på morgonen så att alla kommer igång ordentligt.

Movember-matchen i svart mot Rögle BK

Lördagens hemmamatch mot Rögle BK är även Movember-matchen där del av biljettpriset tillfaller MODO Hockeys Movember-insamling. Movember samlar in pengar till forskning för mäns hälsa och insatser kring prostatacancer, testikelcancer, mental ohälsa och fysisk inaktivitet. Under säsongen 2015/2016 deltar hela SHL med samtliga 14 lag i kampanjen under november månad.

– Vi ser fram emot matchen imorgon och som jag sagt hela tiden är varje match lika viktig, det spelar ingen roll vilka vi möter. Vi har fullt fokus och kommer fullt förberedda till matchen där motståndet spelar mindre roll, så tråkigt är svaret där, säger Andreas Johansson och förklarar avslutningsvis läget i laget:

– Det är bara Byron som inte är tillgänglig för spel och det är alltid bra med konkurrens som alla växer av. Det gäller att vi förmedlar på ett ärligt och rakt sätt till de som inte får spela och prata med de spelarna så mycket det går och ge anledningen. Vi är ett lag där alla är viktiga, det är ingen tröst till de som inte får spela för tillfället men de bästa spelarna för dagen är de som kommer ombytta.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Och jag saknar Byron. En Byron med Olofsson-kemi. Hur är status med vår kapten? En dryg månad bort stod det i ÖA för några dagar sedan.

Är det då en dryg månad till comeback eller en dryg månad till han börjar träna för fullt?

Någon?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge: Med tur kan han spela på mellandagarna vad jag förstår.
Synd att det skulle ta 20 omgångar innan vi kom igång, så visst är risken stor att vi missar play in. Både Luleå och HV har rejäl potential, så Örebro eller Djurgården är väl vad vi kan hoppas på får det tungt. Dif imponerar inte på mig så kanske....

Samtidigt kan man inte låta bli att tänka på nästa säsong. Många yngre som blir ett år bättre, ett tränarpar som får massor av tid att bygga rätt från början och flera nyckelspelare som stannat kvar...
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: Fast samtidigt är Byron före prognosen. Flera i media ropade väl att säsongen var slut?

Det är djupt tragiskt att vi i princip har missat de första 20 omgångarna. Huras är nog, när man sammanfattar historien, ett av Modos största fiaskon. Vi hade legat där vid Örebro om vi haft Johansson från början

Och jag tror inte jag klarar att tänka på nästa säsong :)
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge: börjar redan bli nervös inför morgondagen. Dessa måstematcher är nästan för jobbiga

Blir det bjurö el Reideborn?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Ben Perrault:

Gissar faktiskt på Bjurö.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge: ser på Allsvenskamatchen Löven-Leksand där Camilla Nordlund kommenterar matchen tillsammans med Mike Helber, vilket osökt får mig att tänka på allas vår Toby Orr i Winnipeg..
Någon som har känningar och vet något om hur han tänker?
Hur går hans tankar runt Modo, och kommer han spela nåt mer här hemma, vad tror eller vet ni?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Ben Perrault: Jag röstar för Bjurö, trots att jag tror att Adam i grunden är en bättre keeper.

Sen det där med att bli nervös och måstematcher. Hela 80-talet och delar av 90-talet och nu 10-talet (på detta sekel) har varit som en orgie i måstematcher. Undra om inte Modo har spelat fler måstematcher än ickemåstematcher.

Man är liksom van
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Nucky:

När man har lyssnat på vad han sagt har det låtit som han är på väg hem. Jag tycker mig ha läst att detta skulle vara det sista året. Samtidigt det står: CONTRACT 17/18 på honom.

Det är väl kanske inte så lätt att bara dra hem när man tjänar 50 miljoner om året. Han har alltså 100 miljoner till att casha in.

Jag tror nog att Toby är övervärderad. CAP HIT $5,750,000. Tror nog att Winnipeg skulle vilja bli av med honom. Frågan är om han vill. Tveksamt. Skulle jag avstå från 100 millar för att lira i Modo?

Mycket vill ha mer. Och mer är aldrig nog, som frun brukar säga

Det är nog två jävla år till i Manitoba. Det känns som han har två, tre goda år kvar. Det skulle vara förbannat trevligt om han kunde ge oss två år. Men som sagt. Knappast troligt
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge: 100 jävla miljoner vore inte dumt.. Skulle jag nog planera tomten lite bättre och köpa en ny flådig grill.
Ok, jag tror också som du säger att han inte har många år kvar. Återstår att se med andra ord, men vore jävligt nice med honom i pp ett par år. Tack för din input Hellge.

På tal om någon helt annan: hur många år sedan var det vi såg en rightare avsluta som Lindgren gjorde igår? Sinnessjukt många misslyckade pp-backar Modo värvat genom åren. Huvva!
Kul att det nu kommer upp en från de egna leden som verkar extremt lovande, ska bli kul att följa honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge: Helt fantastiskt att vi bara åkt ut en gång med tanke på vårat 80 tal och början på 90 talet. Och vi brukar plötsligt hamna i toppen igen efter ett par dystra år. Så snart kommer vi vara topplag igen, ett tag iallefall.!
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Gusse: Härligt! Visst var det där ett löfte? Vi kan vänta oss ett decennium av framgång och fulla läktare. Vi kommer stå där på stå och minnas tillbaka på de svarta åren.

Men visst är det fantastiskt att Modo biter sig fast. Om man jämför med andra hockeynästen som Timrå, Ängelholm, Umeå, Leksand, Skellefteå, Södertälje så har vi bara varit ur en gång. Det är enastående med tanke på upptagningsområdets storlek
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge: Klart det är ett löfte!
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Gusse:

Kommer du var på plats idag? GK behöver bas. Moströms har så pojkiga röster :)
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge: Japp jag kommer att vara på plats. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Gusse:
Ödmjukhet grabbar! Det är bristen på ödmjukhet som gjort att Modo harvar i botten varje år. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
hellge:
Nu har jag inte sett någon match med WPG. Har dock för mig att det börjat använda honom som defensiv back, och att han ska spela riktigt bra... För bli nästa projekt på NHL gamecenter... Kanske nån annan här brukar kolla NHL? Har ni isf ett utlåtande?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov: Toby Orr har ett fantastiskt spelsinne och en lätt kropp. Han skulle kunna vara modos Magnus Johansson om han bara vill, men Tobias har alltid varit väldigt lat för att vara hockeyspelare. Jag tror att han helt enkelt inte har motivationen att träna så hårt som det krävs för att förlänga karriären flera år i Sverige. Hoppas att jag har fel...
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Någon som vet om Torp spelar ikväll?
Inte lönt att ta fram finwhiskeyn om han spelar.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: Vem är han? En spelare som gått under min radar.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta: Tyvärr spelar torp. Lindgren är sjundeback.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Sven Tuta: Toby Orr är sagobladets krönikör Biffen Bjurmans smeknamn på Tobias Enström.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: Ok, tack ;-).
Torp spelar, satan också. Hm, det får bli en hederlig GT om en liten stund, det är inte kattskit heller en lördags e.m.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Från Allhandan:

Målvakter: Jonatan Bjurö (Adam Reideborn)

Förstafemman: Noah Welch-Shaun Heshka/Patrick Dwyer-Kyle Wilson-Bobby Butler.

Andrafemman: Joel Kwiatkowski-Emil Djuse/Carl Grundström-Emil Pettersson-Gustav Possler.

Tredjefemman: Nichlas Torp-Oscar Hedman/Axel Ottosson-Maxim Lapierre-Bill Thomas.

Fjärdekedjan: Per-Åge Skröder-Ludvig Nilsson-Peter Öberg.

Extra back: Jesper Lindgren.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov: Törs inte tippa er match ikväll, det blir alltid jinx. Och jag kan inte antijinxa genom att tippa Rögle seger och samtidigt säga att det är en antijinx så att ni ska fatta att jag egentligen menar tvärtom för då neutraliseras den. Satan det blir fel hur än jag gör! :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Japp då sätter vi full fart från första till sista sekund.
Full fart framåt.

-----------------------------
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Någon statistiknörd som kan ta fram statistik på målvakterna efter tränarbytet? Gärna några forwards också, bäst och sämst :)
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Det gick ju fort. Lindgren chippar in den från blå.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
MODO Hockey - Rögle BK 1-0
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
NuMo:
Är AJ hjärnan bakom förbättrade pp?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
snowden:

Vilket flyt vi har med backskotten ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
snowden: Han och Olausson lär det väl vara, men nog tror jag aj kör mest pp och Olausson BP.
Sedan handlar det också om självförtroende och i takt med att det gått bra törs man spela ut och framförallt ta mer skott utan att ha kanonläge.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
MODO Hockey - Rögle BK 2-0
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
NuMo: Så kan vi fortsätta, många backskott tack.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
NuMo: dansken var väldigt svajig här från början, mycket bra
Så skymd kändes han inte heller
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Som den Sandvikare jag är, så tycker jag det är svincoolt med svart.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
snowden:
Tror Adam har 12 mål på 117 skott om man rensar Örebro matchen
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: I en intervju med allehanda påstod han att han blivit betydligt bättre på träna på äldre dar.
Erkände också att det var si och så med den delen när han var yngre.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Ben Perrault: hur kunde de missa offsiden med en halvmeter?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
S-vikaren: samma här, nästan så man tror man ska se ett stort S på bröstet :)
Otroligt hur mkt mer pondus spelar a ger intryck av att ha med helsvart kontra helrött. Ser tuffare o starkare ut i svart än pyjamas-rött.. Fast det är ju samtidigt vårat arv.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
dempa: Men hur kan Petterson passa där?
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
dempa: Rögle är spelmässigt minst lika bra som oss förutom en viktig punkt. Vårt försvarsspel är klasser bättre än tidigare så Rögle hamnar mer längs sargen och får inte alls lika bra chanser som oss.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: ja det är en helt otrolig skillnad på försvarsspelet nu mot förr! tack o lov!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
J F K: med tanke på att han spelat i NHL i 8 år och varit riktigt, riktigt bra tror jag nog han sköter sin träning som han ska.
Frågan är ifall han fortsätter göra det när/om han kom kommer till Modo, vilket kanske också var så du menade?

Skitsamma förresten, vi har ju Jeppe i pp nu 😎
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
dempa: Tyck anfallsspelet har blivit bättre oxå, kan nog mycke bero på självförtroende men kolla på Butler vad kyllig han är.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
snowden:
Bjurö har kring 92% 5 mål på 63 skott
Adam har 89,8 12 mål på 117
Undantagit Örebro....
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Tarasov:

Spelet haltar lite nu igen, men det känns som att vi försöker vänta på "läget". Jag litar inte helt på vår förmåga att göra det.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
NuMo: Jo, det ser tamt ut. Ingen riktig kräm i benen idag. Skönt då att vi i alla fall har ett försvarsspel som fungerar ok.
Synd att vi tar en sådan onödig utvisning i anfallszon.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
NuMo:
Visst är det väl så att Rögle dominerar spelmässigt?
Tycker dom har pucken mest hela tiden.

Vi måste ta tag i spelet.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
Robin Ztorken L:

Vi bestämmer i alla fall framför eget mål och hittills har vi alltid lyckats rensa bort pucken kontrollerat.
Kommentera

Sv: MoDo - Rögle, LÖRDAG 28 NOVEMBER 16:00
{JFK}: kanske det, själv tycker jag att farten i matchen har vart bra.
Lite för mycket dåliga pass och mottagningar idag däremot, därav mer puckinnehav för Rögle.

Inställningen kan man inte klaga på idag älskar att dom står upp för varann. Amerikanerna börjar få hjärta för klubben kiwi har vart suverän i matchen särskilt i BP.
Kommentera

« · 1712886