1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480199 inlägg · 4078 ämnen

Modo - SSK 11/10

« · 1841228 · » Till forumet


Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Den frågan skulle jag inte våga ställa....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Robin Ztorken L:
Är säsongen körd tror du? Hur många nyförvärv behövs? Eller är det kanske tränarens fel?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Sputnik: Du är välkommen som alla andra, vore meningslöst att sitta och diskutera utan att få åsikter utifrån, typ ungefär som att fråga 10 Femenister vilken ledare dom tycker är bäst och ge dom alternativen Jimmi åkesson eller Gudrun Schyman.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Nucky: Varför så kranky? Jag trodde det var ok att diskutera lite allmänt trots klubbtillhörighet hör på hockeysnack. Jag ville bara komma in med lite annat perspektiv och har respekt för hur ni ser på det med. Men jag skall inte besvära er mer förlåt..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Sputnik: du får gärna fortsätta den diskussionen i er bok istället. Lovar att alla härinne är fullkomligt ointresserade av er 1:lina eller målvakters räddningsprocent.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Sputnik: Dahlen lär väl behöva några veckor för att komma igång, men när han gör det så har ni nog kanske ligans bästa forward.
Övrigt så tycker jag att ni blivit räddade av era duktiga målvakter för många gånger för att tycka att ni är bästa laget, men ni har kanske bästa målvaktsparet hittills och det är (min teori) just pga dom som ni leder serien just nu.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Ja Timrå ligger först just nu och man kan väl säga att dom är bäst just nu då. Tycker vi släpper den här diskussionen. Vi vill skriva att Modo är bäst,Timrå grabbarna vill säga sitt lag såklart och löven något annat mm. Only time can tell!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Om nu Dahlen kan komma i någorlunda form så tror jag att Kedjan som har spelat på träning i form av Dahlen-Olofsson-Gallo kan bli en kedja att se upp med framåt. Vi har för nuvarande Seriens 2:a och 4:e bästa målisar sett till Räddningsprocent och vi har släppt in minst mål av alla lag, men det är nog förmodligen tur som sagt..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo:

Svårt att säga vilket bästa laget i serien är. Timrå behöver inte alls skämmas för att ligga i toppen, dom har bra målvakter som ger dom chansen kväll efter kväll, och är svåra att göra mål på.

I matchen mot Oskarshamn så dominerade dom inte direkt offensivt, men dom hade ett kollektiv och tog vara på lägena som gavs, dom har snabba och effektiva omställningar och hittar vägar att vinna. Sett över 7 omgångar har dom varit jämnaste och bästa laget, sedan hur det ser ut om ytterligare 7 får vi svaret på längre fram.

Men jag tror att dom är i toppen för att stanna, dom blir sämst 5:a.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Sputnik: Jag tycker Björklöven har kanske seriens bästa kedja med Ericsson i spetsen, bra försvar och bra målvakt. Oskarshamn är otroligt jämna och svårslagna, stabila över hela laget och så har Modo värvat bra, bäst offensiv över fler kedjor tillsammans med leksand men klart bättre defensiv och målvakt.
Visst kanske jag är partisk med valet står mellan Modo och Löven.
Nu gör dock båda svaga insatser idag så efter dagens match är det väl jämnare i toppen bland fler lag.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Sputnik: Skrollade ner och såg det jag misstänkte att svaret skulle bli. ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Vilka är det bästa laget då om du får bestämma alltså?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Heisenberg: Nope, Timrå har haft tur och råkar leda serien just nu, men dom är inte bästa laget, eftersom man inte mött alla än så kan spelschemat vara helt olika svårt, därför bedömer jag lagens prestationer och nä, där är jag inte imponerad av Timrå och har dom därför inte heller som bästa laget i serien.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Ja, och när björklöven ledde tabellen var de också för stunden seriens bästa lag. Precis som Timrå är nu, oavsett vad du tycker så ljuger aldrig tabellen. Timrå är helt enkelt bäst just nu.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Robin Ztorken L:

Du är verkligen svart eller vit. Gör inte modo en kanonmatch så är man odugliga.

Västervik var en ok match för att vara hemmapremiär, lite darrigt i första men laget växte och växte genom matchen och vann välförtjänt.

Leksandsmatchen var en riktigt riktigt bra hockeymatch på HA nivå, två lag som spelade i högt tempo och bra passningsspel och bjöd på bra underhållning, likt Västerviksmatchen blev vi bättre och bättre och vinst i sudden var rättvis.

Troja matchen såg jag inte hela av, men det var virrigt i egenzon men det fungerade ändå offensivt, men överlag en dålig match från vår sida, sämsta matchen i år.

SSK matchen, ja det har vi skrivit om här, vi gör mycket bra saker men är inte tillräckligt skärpta framåt och skulle kunna varit hetare framför kassen och mycket bättre i PP. Blir det 33-12 i skott och 70/30 i puckinnehav samt över 22 minuter i offensiv zon så är man inte oduglig och man skapade tillräckligt för ha chans att vinna.

Nu är det bara att studsa tillbaka på Fredag. lurig match mot hästen borta. Men höjer vi oss lite i de avgörande momenten har vi bra chans till 3p. Det enda vi behöver se upp med är utvisningarna för hästen är äckligt vassa i PP och Palmberg gör ju alltid poäng där känns det som.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Ehhh??? Vadå anonym? Mörda?
Vad yrar du om?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Robin Ztorken L: Haha! Läste bara texten, inte vem som skrivit det, men visste ändå. Inte för att du har fel, men du verkar inte kunna bli anonym. Mörda ingen!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Heisenberg: Jag anser inte att ni är bästa laget även om ni leder serien, löven ledde serien förut ochså men jag tycker inte heller dom är bästa laget i serien.
Såklart lite tidigt att säga vilket lag som har bäst material och spelat bäst under de inledande omgångarna men jag vidhåller att Modo har det bästa materialet och hittills uppvisat den bästa hockeyn, även om dagens match var en riktig plump i protokollet
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Hur resonerar du? Självklart är laget som leder serien också seriens bästa, annars hade de inte legat etta i tabellen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Steken84: Vi var lika odugliga mot Västervik, LIF och Troja, men lyckades vinna där.
Ikväll ännu sämre och förlorade med all rätt.
Det där jämnar ut sig i längden.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Heisenberg: Jag skrev seriens bästa lag, inte vilka som leder serien
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Vita hästen verkar tycka om att spela Sudden...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Fast det stämmer inte. Timrå är bästa laget i serien. Vi ligger etta i tabellen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov:

Hade varit orolig ifall SSK kommit hit och spelat helt jämnt med oss och dominerat. Nu har vi ändå lägen men det är en sådan där match som känns omöjlig att vinna. Efter Erikssons tre i stolpen började man ana oråd. Sedan fick SSK sin viktiga ledning och kunde gå på denna.

Visst det är inte bara oflyt, kändes inte lika heta framför motståndarmålet som tidigare samtidigt som SSK blockade bort mycket.

Det enda jag är negativ till idag är spelet i PP, när det inte vill sig i 5 mot 5 så måste vi utnyttja detta bättre, vi har så pass skickliga spelare så det ska vara livsfarligt i varje PP.

Känns ändå ljusår bättre jämfört med förra säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Modo är seriens bästa lag och ssk är överlägset seriens sämsta lag som paptetiskt nog inte ens tagit en enda poäng, man borde ju fattat att det skulle bli såhär, det ligger liksom i Modos DNA!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Steken84: Ja fast Modo spelade tillräckligt bra för att vinna det är ju avsluten som är för tama (undantaget Erikssons ramträffar ).
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno: Modo borde fan byta slogan från Heart off hockey till "Det är aldrig för sent att bli besviken"

Att man spelar bättre än ett lag men ändå förlorar eller får mål i baken är sånt som händer. Men kan inte riktigt acceptera hur fruktansvärt tama vi var efter vi gjorde 1-2. Bra lag som ligger under brukar kunna bygga på energin av en reducering och trumma på av bara farten.
Nä ruggigt besviken faktiskt.

Mycket matcher i veckan nu. Får hoppas på bättre energi framöver.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
De 4 första matcherna var alldeles för bra. De 3 senaste matcherna så har man gått ner sig rejält i defensiven. Kände på mig att man skulle gå ner sig i skiten idag.
Trodde spelarna skulle göra jobbet varje dag men det är bara skitsnack
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno: Vi hade iallafall tur med resultaten ikväll,både AIK och löven förlorade. Vi hade en sån "där" match. Vi sköt och sköt men skotten gick inte in. Nya tag på fredag!.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno:
Mer trist, vi har inte den berömda medstudsen. Bättre spel än mot Troja. 3 tuffa bortamatcher nu, Hästen/Pantern/Almtuna
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Zource: hade man torskat mot Troja då. Ssk var helt värdelösa och förtjänade verkligen ingen poäng alls.
Nonchalant spel och sjukt oflyt. Hade Eriksson ensam fler farliga chanser än ssk hade sammanlagt?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Så jävla dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Skövde IK vann mot Västerås! :)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: god natt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Där blev det nog kört, inte bra att ta en utvisning där när man jagar.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Vi reducerar och tappar jävlar i den helt och hållet all fokus?
Och utvisning på Öhman.
Inte för att ta ifrån SSK någonting. Men det här är för dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Man har nästan lika gärna låtit bli att avlossa många av dem. jag hade för ett tag glömt att vi inte har ett elitlag att bedöma.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo:
33-11 i skott, och nog ännu värre om man räknar totala antalet avlossade. Men det gäller ju att göra mål också.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
NuMo: Å andra sida saknar många erfarenhet från den här pressen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno: Har Södertälje haft fem anfall ens? Nä, har är det transatlantisk vinnarmentalitet som gäller Har man inte det så finns det inga ursäkter. Jag skulle tro att spelarna inners inne känner samma sak.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: det blev kanske lite snabbare fötter, men tror hjärnan är kvar där den va tidigare
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno:

Går lite oroväckande fort nu tiden. Kommer vi orka med att samla kraft för en sista anstormning?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno: håller med. Sedan första stolpe stolpe så har han typ snackat om Modo som dominerande o ssk som slödder
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Monno: Vi gör 1-2 och går ner oss totalt i offensiven och fokus?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo: Så det brukar bli! ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: ÄNTLIGEN!

Vad håller kommentatorn på med? Hade jag hållit på SSK hade man ju fått hjärnblödning.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey:

Sådärja, nu är det bara att ösa på framåt!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Det gick utan Werna , men ett till och ett till för att matchen skall vara godkänd.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Årets lösaste skott
1-2
Kommentera

Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: säger så här: Wernblom hade varit ovärderlig i dag.
Kommentera

« · 1841228 · »