1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480574 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tik 161205

« · 1782581 · » Till forumet


Sv: Modo - Tik 161205
bisterfinnen: Jag tror fan det har vänt nu, hiss uppåt!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
NuMo: Hihihihi ❤️
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Gusse: Absolut,men kvällens match var kanske den mest stabila av oss på hela säsongen hittills
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
NuMo: Hanses är nog fan årets värvning i HA iaf.

Jag tar tillbaka allt jag sa om mina tveksamheter kring hans nivå. Karln har en riktigt bra högsta nivå och har faktiskt varit riktigt jämn också.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno:

Fan vad skönt med 3p. Vi spelar idag en mycket bättre defensiv och tar ett bra tålamod och utnyttjar de få chanser vi får. Jag är jävligt nöjd och denna seger betyder mycket.

Visst fan är vårt försvarsspel mycket bättre jämfört med ca 10 matcher sedan.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
NuMo: gud va skönt.................
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno:
Är David Rundqvist vår derbykung:)
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
NuMo: Derbykungarna! . Men vi får tacka Hanses lite extra va!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Härligt. Vi hade bra chanser i tredje dessutom så vi behöver inte be om ursäkt för de här poängen.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
hk: Varför åkte Byron ut?
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Tarasov: Skada helst inte våran målvakt...
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno: Så djävla dumt att stöta på killen vid sargen. De är fler än oss. Låt.de spela runt utanför
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K:

Men vi glömmer folk när vi blir för passiva i stället för att hålla bra tryck på puckhållare. Bra räddning. Ingen handlingsförlamning nu tack!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Det var du som sa det!
Men jag håller med om känslan...
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
NuMo: Vi har inte ramlat ner i knät på Hanses än. Det här kan bli Poäng!!!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno:

Fan! Byron hade en stel ståljäder i armarna vid den indianaren från tiken.

Nu räknade kommentatorn Modo till topplagen som timrå har problem med. Hehe!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Men då åker 4a killar och byter när EP är på isen så han kan komma med fart och få en farlighet.
Inte fullt genomtänkt det heller.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Gusse: minst två av våra bästa kontringar när när Elias Pettersson dragit livsfarliga passningar bakom ryggen. Inga stora marginaler på den killen.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
eltifoso:
Har oxå lärt mig uppskatta honom:)
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Sanslöst att det inte hänt efter det. Men Timrå får gärna bryta trenden igen.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno: Vilket syrgasarbyte vi gör! Och mål t.o.m!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Gusse: Björklund!
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: åh vad jag gillar Björklund
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Snyggt anfall av Molin och Björklund. Härliga individuella prestationer.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Gusse: mot Timrå senast med 4-0.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
jeensen: När vann Modo en tredje period senast?
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Nu blir det jobbigt.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Vilket onödigt mål... Men det är väl så. Misslyckas få ut pucken p.g.a. Att man ska göra det så jävla svårt så åker man såklart på ett mål i baken.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Han har skridskon i målgården när han gör mål, men reglerna för det där begriper jag inte längre.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Olle: Sjukt smart att vi smorde in Mattssons plock med olja. Han verkar tappa riktigt mycket idag:)
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
jeensen: hade det varit lite mer tempo i matchen så hade jag absolut varit för en domare som svalt pipan men jag tycker inte det varit så många klara utvisningar som han släppt heller. Han står väl och halvsover som typ 6050 andra i arenan just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Olle: just knät i ansiktet tycker jag inte ens var utvisning. Karlkvist kan inte göra så mycket då lillen ramlar.mitt framför honom, men jag håller verkligen med om att domaren släpper på tok för mycket om man ska följa regelboken. Det kan vara en fördel för oss om vi ska försvara oss i tredje...

Men, jag hoppas att vi kan kliva fram som början av andra istället för att backa hem som vi är katastrofala på.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: En som steppat upp på siståne är vår #11.
Jakobsson stegrar med fin skridskoåkning..gillar vad jag ser där
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Heisenberg: Vad fasen ska vi göra då? Försvarsspelet har varit under all kritik och vi möter ett riktigt bra lag. Skönt att vi kunde utnyttja att vi var riktigt bra första delen nu under andra perioden.
Timrå har haft oerhört få kvalificerade målchanser. De får skjuta, men då har Hanses nästan alltid fri sikt.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Olle: Håller med, dom har vart ganska värdelösa åt båda hållen. Men o andra sidan så brukar ju vi supportrar gilla att dom tillåter mer en match som denna.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Heisenberg: Håller med. Trött underhållningsvärde...
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: eller att inte åka ut för att knäa någon i ansiktet? Tycker absolut inte domaren varit sämre åt något håll än det andra.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Måste erkänna att ni spelar exemplariskt. Kan dock tycka underhållningen uteblir,men det är väl delvis vårat eget fel också.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno: Är det mitt eget internet som är trött ikväll eller upplever fler problem med att kvalitén går upp och ner?
Ser knappt pucken ibland... Eller konturer för den delen.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Olle: Västervik har ju något liknande. Får Husumhallen att verka lyxig.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Gött.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Olle: Hur är det möjligt att haka klubban så högt att den fastnar i axelskyddet utan att åka ut. Det är fan en bedrift.

Bättre andra period såhär långt. Riktigt bra försvarsspel.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
jeensen: Välkommen till allsvenskan. Själv är jag glad att jag slipper tv-kameran från rad 3, strax ovanför sargen, som den man får genomlida i Malmö islada där Pantern huserar.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Heisenberg: Hanses har sett stabil ut, men har väl inte ställts på några jättesvåra prov än så länge. Det var väl när Persson kom in i ganska fritt läge och i slutet av pp, men då var Timråkillen i målgården så det kanske ändå blivit bortdömt om han slagit in returen.

Vi har då verkligen inte haft så många chanser. Det är väl mest när Mattsson tappade pucken.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
hk: 1: Varför kan dom inte ha denna match som huvudsändning och med ordentliga kommentatorer och experter.

2: Kass ljudupptagning från publiken som alltid med Cmore. Uscha tråkigt att dom inte kan ta vara på ett så fint event.

Första perioden var väl helt okej, dock var Timrå bättre och vi har Hanses att tacka för mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
hk: Ja visst, hela 3-4 personer med abonnemang betalar ju trots allt den lönen ikväll.. Förstår inte hur dom tänkte när dom placerade ut mikrofonen i arenan heller. Finns mycket cmore kan bättra på. Hoppas för övrigt inte Hanses blir ett monster idag...
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno: Hoppas kan du ju alltid. Då har du kul så länge det varar åtminstone. :)
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Oj oj oj, nu spenderar cmore pengar! Kommentator på plats!
Ser helt ok ut, skönt med Hanses i mål.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
J F K: Förstår inte vart de hittade en utvisning. Så osynlig att tvkommentatorn inte förstod att det var utvisning förrän efter en minut av pp.
Kommentera

Sv: Modo - Tik 161205
Monno: chansfattigt än så länge.
Lite små marginaler, men ändå bättre. Försvarsspel än på länge.
Kommentera

« · 1782581 · »