1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478781 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 1/12

« · 1854574 Till forumet


Modo - Timrå 1/12
Tätt i mitten av tabellen, tycker tendensen de senaste matcherna varit att vi kommer till fler avslut. Islossning senast som vi förhoppningsvis kan bygga vidare på.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: Vi vann matchen mot Almtuna, trots uruselt spel, i två perioder.
Det är en styrka i sig, men kommer spelet vara lika illa borta mot TIK, så lär vi åka hem med motsvarande resultat i baken.
Här måste till en ordentlig skärpning, så illa som det var i två perioder senast får det bara inta vara!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Robin Ztorken L:
Kollade inte hela matchen utan såg 30 min i efterhand så är indirekt påverkad av att jag visste att det blir 7-1, men såååå uselt tyckte jag inte att det var. Ingen toppmatch men en helt ok allsvensk match, möjligen är mina förväntningar för låga. Man har fått dålig utdelning sett till chanser matcherna innan Almtuna så det jämnade ut sig. Skönt att för en gångs skulle göra 7 istället för att släppa in 7 ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Robin Ztorken L: Nä det var verkligen lamt, resultatet 7-1 speglar verkligen inte matchen öht.
Såg Lekdand-Timrå igår och man kan med lätthet konstatera att båda dessa lagen har så mycket högre nivå och potential så det är inte klokt!
Timrås defensiv är urbra och deras hårda jobb i forecheckingen är 3 ggr så bra som våran, dessutom slarvar man väldigt lite med pucken och har ett riktigt stiligt styrspel, ett styrspel som bygger på hög hastighet på rören och hårt hemjobb av samtliga spelare.

Visst kan Modo slå alla lag, men jag skulle säga att i 7/10 matcher så vinner Timrå över oss.

Nu ska man inte ta ut förlusten i förskott, gör Modo det vi vet att dom kan så kan mycket väl Modo stå som segrare efter 60 minuter men då krävs det en näst intill perfekt utförd match utan ett enda slarv i defensiven som ger Timrå enkla mål, och vilket år spelade Modo en match utan att slarva i defensiven som gav motståndarna enkla målchanser?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: Det är ganska svårt å förneka att defensiven, trotts brister ibland, ändå är bättre än ifjol. Vi släpper väldigt sällan in ens mer än 3mål. Och jag tycker det inte är ofta vi får totala kollapser heller. Framförallt nu på slutet.
Misstag görs, men det är hockeyallsvenskan. Någonstans får man finna sig i att det inte är bättre än så. Det är inte SHL och skolningen som är där.

Det är ju bara Oskarshamn, Leksand och Timrå som släppt in mindre mål än oss faktiskt. Och bara Timrå som sticker ut med sina 39 mot 2an med 49.

Vi ligger 4a i minst insläppta och 2a med mest gjorda. Ändå bara 8a. Rätt intetsägande statistik helt enkelt...

Ifjol var vi dock 12a i insläppta och 9a i insläppta så det är väl iofs en bättre trend i år på det. Men det är väl ändå poängen som räknas så.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Tycker ni överdriver matchen mot Almtuna nåt jävulskt.
Var en ganska typisk HA-match en Tisdagskväll i November. Det blir sällan hockeypropaganda dessa matcher, men man bärgade 3 poäng på ett tryggt sätt. Fick dessutom fart på målskyttet.
Good enough.

Tycker Modo fått bort en hel del slarv i defensiven de sista matcherna, samtidigt som Wallin är väldigt trygg. Precis som Gusse var inne på tycker jag Hanses har har högre högstanivå, men slarvar också mer.
Om Modo bara kontrollerat sina hjärnspöken och kunnat hålla ledningar bättre hade man haft 5-10 poäng till. Där har man något att jobba på.
Då vore man ett topplag på riktigt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Monno:
De där kollapserna är det mest störande man lider med de 30-40 pers som håller på Almtuna....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Jag håller med om att timrå har en stark defensiv, forechecking och bra fart. Men däremot tycker jag att i dom matcher jag sett timrå så har dom svårt att skapa dom riktigt farliga lägena. Jag skulle påstå att Modos offensiv är starkare som helhet, så gör Modo en defensivt bra insats och inte bjuder på några baljor så är möjligheterna till 3p mycket goda.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gäsp: Modo har ruskigt svårt i täta matcher att skapa farligheter, däremot har Timrå så många individuellt skickliga spelare som kan skapa farligheter ur ganska lite. Skulle nog säga att Modo har en bredare offensiv men att Timrå har en spetsigar offensiv, bara Dahlén själv kan avgöra matcher kväll efter kväll och är ett ständigt hot så fort han ställer skridskorna på isen.

Tycker Timrå är lite bättre i alla moment utom kanske bredden framåt, man är starkare, mognare i spelet, bättre defensiv, bättre styrspel och spel genom mittzonen, man har oerhört starka målvakter och framåt har man bland annat oerhört starka och skickliga juniorer och Dahlén.

Säger inte på något sätt att det är kört i morgon men Modo måste göra en av säsongens absolut bästa matcher om man ska ha en chans.

Mitt tips är att Modo bjuder på 2 snabba sen är det över ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Att säga att Timrå har en spetsigare offensiv är lite löjligt,Dahlén visst men inte så mkt mer. Lavoie är bra men vi har mer spetsiga forwards. Timrå är en maskin,inget glamoröst lag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Och nu har även Daniel Sedin nått 1000p i NHL !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
modomille: håller till viss del dig, men hallå glöm inte Hållander och den tredje länken i ungdomskedjan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Känns som Timrå åker tio gånger snabbare skridskor än vad vi gör.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gusse:
Hedman upplevs otroligt mkt rörligare på rören nu än förra året, nu kanske det inte är någon större skillnad med positivt hursomhelst.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov:
Använd nu matchtråden vänner:)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: WALLin, blir tufft i kväll..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov:
Timrå har verkligen ett bra BP, hetare chanser för TIK, men vi kommer iaf in i zon och skapar lägen. Bra match hittills.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: vi hade fler chanser, medan de hade något bättre chanser.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K:”the Wall” Wallin
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Ben Perrault: Ericsson hade ett riktigt TOBBE byte, skjuter på smalben och lägger matchens slappaste passning 10 sekunder senare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
hk: mhm tur walle rädda oss. Kan det sluta slarvas
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Ben Perrault: Tack vare han står det inte 5-0 nu.
Så mycket slarv o som vanligt tappade puckar...
Men, ganska bra match ändå, inget fel på tempot
Spela nu noggrant istället för att skicka puckar överalllt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Robin Ztorken L: 5-0? Vilka leder skotten? Timrå måste leda skotten sanslöst överlägset?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K: modp leder skotten med 8-6
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K: Lite överdivet kanske, men alla lägen TIK har är bjudningar från oss.
Det måste bli bättre/säkrare!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K:
Skottkartan brukar ge en rätt bra indikation på hur spelet varit.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov:
Tkr Björklund lyft sig efter skadeåterkomsten, skönt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: undrar om det där inte var matchens klaraste utvisning för tripping.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: solklar tripping på Johan Eriksson...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Djuunaz: Nästa utvisning blir på en Modo-spelare om inte en tikare begår mord på planen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Supertrött:
En av säsongens roligaste matcher att titta på, bra spel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Supertrött: jo. Det var en rätt tydlig där på Karlqvist också.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Supertrött: haha ja precis dom vågar ej ta nån till Timråit nu bara för de haft två utvisningar tidigare
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Djuunaz: Modo kan ju inte ha gjort mål, för Timrå är felfria.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Djuunaz: Vackert
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: Och nu vart den ännu roligare! Mammas pojk är bra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Djuunaz: Skönt att dom gör mål på just det jag klagat på. Framför mål.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: underbart.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K: Nu är du bara barnslig
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: jo, för att jag tycker att ändra var rejält barnsliga.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K: Ändra?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: andra. Skillnaden i första var långt ifrån 5-0 och tio misstag mot noll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K: Du brukar ha en annan åsikt än dom flesta, men det är okej.

Modo har jämnat ut matchen chansmässigt, spelmässigt ser det väl rätt bra ut.

Boxplay nu
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: inte än de flesta. Kanske du och ztorken har en annan, men inte alls särskilt många.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K:
Kommentatorna pratar om lite känslor. Menar de då tjafs efter avblåsningar, hugg på målvakten mm. Annars tkr matchen innehåller hur mkt känslor som helst.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
J F K: Jo faktiskt dom flesta, men som sagt det är lite du det, en som ofta vet lite bättre än dom flesta och gärna förklarar varför du har rätt fast många är av en annan åsikt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: jo, de menar nog framförallt efter avblåsningar. Det är inte mycket hugg och slag framför mål eller gruff generellt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Tarasov: Tycker det är känslor på så vis att alla ger allt i alla lägen.
Sen tror jag spelarna tycker det är för viktig match för att dumma sig med å tjafsa efter avblåsningar och liknande.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: Modo klev upp rejält i andra.
Kändes mycket stabilare o tryggare.
Mycket bra period.
Sist men inte minst Väggen Wallin, nu får nog Hanses vakta båsdörr ett tag :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Gavelo: ok. Vi borde gjort en omröstning av alla som såg första perioden. Hur många tror du skulle säga att Timrå skulle varit i ledning med 5-0?

Jag tyckte att Timrå var något bättre, men alltså inte utan ett ENDA misstag under 20 minuter.

Visa gärna hur många skriver under på att perioden borde slutat 5-0 till Timrå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 1/12
Robin Ztorken L: klart bättre denna. Skönt att se 😊 tänk om de kunde hålla i det nästa med 😊
Kommentera

« · 1854574