1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481298 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 170123

« · 1792869 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 170123
Sputnik: Vi är överlyckliga.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Jag skulle påstå motsatsen . Däremot kanske man rent subjektivt kan ryckas med när man är på arenan p.g.a ljudnivån.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Av det jag hörde på radion skall ni nog vara glada att ni inte fick mer utvisningar, flertal gånger som dom sa att Modo skulle vara glada att man slapp utvisning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Bara glöm den här matchen. Hanses var bäst i Modo men hanses spelkamrater var all over the world, förutom i Fjällräven. Tycker själv (mellan tumme o pekfinger) att halva Timrås manskap gör ett förvirrat intryck stora delar av kvällens match. Kanske har jag orimliga krav på kvalitet i denna serie?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
kulltorp: Du var nog inte på matchen och såg den. Sinnessjukt mycket slag på klubban och handskarna som släpptes, medan man tar två väldigt tveksamma tripping. Skröder åker ut när han till slut ledsnar efter alla rapp som delats ut osv.

Det är en stor skillnad att se matchen på plats jämfört med på tv måste jag medge. På tv ser man inte det inte alls lika nära och tydligt, även om ibland blir det väldigt tydligt då man får se reprisen, men då har man inte sett upprinnelsen.

Om Modo var division 1-mässiga. Var domaren division 3 ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Måste säga att domaren faktiskt var bra idag. För att vara endomarsystem så var det en bra insats. Du måste sluta klaga på domarna JFK...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Dundee: Satan va bleka ni var idag. Men vi tackar för poängen.
Lycka till i fortsättningen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: var på matchen med ett par Timråiter som tyckte att Timrå var effektivare och hade turen på sin sida efter två perioder.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Robin Ztorken L: vid 1-2 hade Modo flera hyggliga chanser där pucken studsade som ett flipperspel. Sedan sparkar man in ett lite osannolikt självmål och slutar spela lite. Att säga att det är närmare 1-10 än 2-5 är faktiskt att dumförklara sig själv. Timrå vinner rättvist.

För övrigt var domarna snäppet sämre än vanligt. Var på matchen och såg på nära håll kopiösa misstag av de randiga. De är så djävla usla i den här serien att det är löjligt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Titta på matcherna istället innan du uttalar dig.
Denna match var närmre 1-10 än 2-5, därför TIK var tre klasser bättre i afton-
Men det kanske du inte uppfattade?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Sawchuk: Vi kanske redan låg på max medan Frölunda myst runt lite? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov: Vi får hoppas den där Smotherman är gud, Joe Labero och Foppa i en och samma person.
Då kanske vi kan nå topp åtta!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Robin Ztorken L: Du har som vanligt fel, Modo hade en i ribban så bara där är det nere på 50%, sen har Modo några chanser när tikarn gör några svaga byten så där sjönk det lite till procentuellt.

Du måste lära dig att sluta ljuga men framförallt sluta skriva samma jävla skit i varenda inlägg, sen om du vill att folk ska sluta skratta åt dig så kan du börja kommentera även när Modo gör det bra för som det är nu skriver du bara när det går dålig å du poängterar hela tiden hur usla dom är osv osv.

Det känns som att du skriver i frustration, som att du måste få ut din ilska genom att häckla ner prestationen och laget, ett väldigt vanligt beteende hos personer som inte klarar av att ha distans till sin hobby.

Fundera ut hur du vill framställa dig själv på sociala medier, vill du verka trovärdig eller vill du att folk ska tycka du är dum i huvudet och jobbig?!

Glöm Modo och hockeyn några månader, det kommer göra ditt liv så mycket bättre ,jag lovar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno: Och Frölunda och Skellefteå ökar sin fys...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Bara instämma, ikväll är Timrå alldeles för bra och tyvärr viker vi ner oss lite väl lätt men man ska ej ta ifrån dom att dom gör nog kanske en av sina bästa matcher på slutet och Timrå är ett bra lag. Det jag kan tycka är tråkigt man släpper in 4an och 5an så det rasar iväg lite. Men som sagt det kanske var det som behövdes för att det ska ruskas om lite där inne.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno:
Kan inte förstå att Hedman får spela, Victor Berglund, Deutsch eller nån annan. Samma Eidstedt, vi kommer "aldrig" ur zon med pucken under kontroll när dessa två är inne. Visst felpass då och då med ungdomarna, men mkt bättre spel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Sawchuk: På allehanda idag sa AJ att man dragit ned på fysträningen nu när man går in i slutet av säsongen.
Inget man såg idag direkt. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Rytter: Idag är Timrå bättre så det är inget att säga om saken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
MODO Hockey - Timrå IK 1-5
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov: Ja ett av våra problem är ju att de rutinerade ledande spelarna går in i matchen och är kassa alternativt tar dumma jävla utvisningar.
Det håller inte att Hedman och Eidstedt är sämst på plan och att varken Skröder eller Byron kan hålla huvudet på plats.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov:

Nej bara att glömma den här matchen. Vi gör det inte lätt för oss själva genom att ta utvisning på utvisning, när vi väl sätter tryck i tredje så förstör vi för oss själva.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno:
Oscar Hedman har lyckats vara inne på alla mål som gjorts i matchen idag, en prestation på nåt sätt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Den sämsta, så här långt.
Men det finns chans att toppa denna ca 20 ggr
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Jag har sagt hela säsongen att vi ska vara otroligt nöjda ifall vi når en top8 placering med detta lag och det står jag fast vid. Vi har ett ganska orutinerat lag och det blir både upp och ner under säsongen är inte i mina ögon nå konstigt alls.

Ikväll är Timrå betydligt bättre en var vi är och leder rättvist. Det är bara ta nya tag igen. Är väl ny match på onsdag?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Domsjö: Nu går man in i den delen av säsongen där man ser hur föreningen sköter träningen på sidan om planen, både försäsongsträningen samt underhållsträningen blir skoningslös avslöjad om den hållit för låg kvalitet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno: Ni är en gåta genom att blanda prestationer å det grövsta!?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno: Man pratade om revanschlusta innan matchen, så kommer en av säsongens sämsta matcher
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
NuMo: Det är lite tillbaka till gamla synder denna match.
Så jävla dåligt passningsspel så man får ju ont i ögonen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
MODO Hockey - Timrå IK 1-4
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
NuMo: Tycker man skall imponeras, en chans ett mål.
100% ikväll
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
NuMo: Jo jag tackar jag....och folk snackar om kval mot SHL.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov: Tyvärr håller det inte att bara göra ett eller två mål varje match. Defensiven har blivit mycket bättre , men det känns som det blivit på bekostnad av offensiven. Det lär inte bli några poäng mot Almtuna heller..Undra hur Modos ekonomi kommer att må om man missar play off?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov: Vad är det för fel på modospelarna. De kan ju inte ens träffa pucken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Biljaletdinov:
Så korkat av Skröder, mkt värre än en felpass i egen zon.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: skröder är ju HELT ute o psyklar i denna match.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Biljaletdinov: Utvisningar...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Biljaletdinov: Än om inte Tik spelar fullständigt bländande så är det en oerhörd skillnad i explosivitet och genombrotts förmåga jämfört med Modo. Modos gubbar som ska bära laget visar prov på dålig kvalité och huvudlöst spel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Rytter: byrån...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Ser ändå ut som vi vill göra match av detta, nere på tre kedjor nu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Surströmmingsgängen skrämmer slag på Mora o BIK med precisa passningar och klara linjer och struktur i spelet... eller?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo:

Ericsson borta i matchen, har någon smäll mot axeln, var det inte denna som höll honom borta tidigare, när vi nyss värvat honom?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Hälge: Som sagt 20 kvar att spela om men Modo känns uddlösa, mitt tips är 1-4 med sista målet i tom kasse.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno:

Vad har hänt med Karlkvist? Han har ju tappat allt, passen sitter inte, han slarvar enormt, han kommer inte förbi sina motståndare som han gjorde i starten, han skjuter ju knappt längre. Är verkligen inne i en svacka, vi behöver få igång honom.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Ok. Ser gärna att vi gjort ett par mål till innan dess, men ska väl vara glad att vi lyckats med två.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Hälge: Kan väl trösta dig med att Modo iaf aldrig petat in en puck när man plockat målvakten i slutet
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Robin Ztorken L: därför ni börjar spela fult ?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Lugn, ni har en period på er. Vi såg rätt virriga ut ett tag, så...Givetvis hoppas jag att vi klarar av det, men det blir nog en jobbig period.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Robin Ztorken L: Ett i virket innan målet har vi också, och nån ströchans men hemma mot Timrå ska vi definitivt kunna styra matchen, dock är Modo inne i en djup svacka där man ser ut som ett trött gäng som är less på hockeyn.

Denna matchen är nog körd, finns som inget som kan ta oss tillbaka i matchen förutom kanske ett självmål eller spel 5 mot 3 men det är knappast troligt.

Modo måste vara enda laget i modern tid som kan spela så bra en del i en match för att på 2 minuter spela sina sämsta perioder, maken till ojämn nivå har jag aldrig skådat.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Robin Ztorken L: Märkligt att Brejcak är den ende som får igenom sina backskott?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno: Känns inte som att det är någon i hemmalaget som kan ta tag i det heller!

Så många som är iskalla
Kommentera

« · 1792869 · »