1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 170123

1793107 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 170123
Monno: Vi får väl enas om att vi har olika åsikter helt enkelt ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Confusius: I denna match var defensiven horribel. Men i övrigt tycker jag vi på slutet varit duktiga på att hålla motståndarna utanför.

Vi vann ändå en match med Bjurö i målet och släpte "bara" in två mot Mora med honom i mål. Så nog fasiken är den betydligt bättre än tidigare på säsongen.
Inget ont om Bjurö. Men han visar inte att han platsa i HA denna säsong. Men en dålig start har ju sänkt bättre målvakter än honom också så.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Eller: Instämmer helt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno: Nä jag har blivit bortskämd med den höga klass han allt som oftast håller, en riktigt bra värvning och en bra målvakt!
Men när han inte står på huvudet som han oftast gör så exponeras vår svaga defensiv.
Jag tycker inte att han var på topp igår, tycker du?
T.ex. på första målet som får igång Timrå så ska han naturligtvis ta två skär och stöta bort pucken, då hade vi sluppit den kassen och kanske byggt momentum.

Mitt inlägg var inte menat att klanka ner på Hanses, han gör ingen dålig match, men han var inte så bra som vi blivit bortskämda med. Och när han inte står på huvudet så exponeras som sagt vår svaga defensiv.
Jag utläser av dina inlägg att du tycker defensiven är helt ok, stämmer det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Vi har Jacob Olofsson och Filip Hållander.
Skulle gissa att de har samma potential som Dahlén och Petterssson
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Ja det hoppas jag med, jag tror tyvär inte Modo kommer ta sig dit iår, skynda långsamt istället, jag kommer alla gånger hålla på Timrå om de får pressa leksand i kvalet, (eller vilket annat SHL lag som helst med) Sen tror jag det blir farligt för Timrå antagligen kommer Frölunda vara där o rycka vilket som
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Gavelo: Vi måste ta oss till fortsättningsserien först och främst. Vi har några som varit upp o spelat i A-laget som gjort bra ifrån sig som lär kliva upp på heltid framöver. Sen är det väl inte omöjligt att det kommer unga skickliga från andra lag likt Lööke gjorde denna säsong. Mest nyfiken på Brattström dock, verkar vara en intressant målvakt. EP borde ta en säsong till i AS o lära sig behärska alla delar i spelet innan han kliver upp en nivå till tycker jag :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
jå1: Jag hoppas ni kan göra ett bra slutspel, känns som att ni fans förtjänar lite framgång efter några år med mindre framgång, risken är tyvärr stor att ni tappar Elias och Jonathan efter säsongen så det vore roligt för er att få lite strålkastarljus över föreningen och laget, hur långt det bär visar sig.

Har ni några nya spännande namn som knackar på underifrån ?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno: Jens är bland de stabilaste defensiva backar i ligan, kommer alltid till jobbet. John är upp och ner för varje säsong, borde nyttja sitt fina skott mer. Jens gästade Timråpodden i ett avsnitt där det diskuterades lite Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
jå1: Hur är bröderna Westin nu för tiden? Och hur har dom med kontrakt?
Jens vore ju väldigt lämplig för oss att dra i till nästa säsong om vi är kvar i den här skitligan. (mest troligt)
John är väl mest utfyllnad, men kanske behövs det också. Dålig koll på han då han inte lämnade mkt till avtryck innan han lämnade.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov: EP har ju den där förmågan att göra omgivningen bättre vilket kan bära långt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Sett över hela säsongen så skapar han sjukt mycket även på egen hand med. Han bränner väldigt många chanser dock och det gjorde han ju även igår. Men ja, måste man välja tar jag nog EP jag med.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
jå1: Det är lättare att träna upp fysiken än spelsinne. Jag tycker att Pettersson ligger bakom väldigt mycket av Dahléns målchanser. Plocka bort Pettersson och Dahlén blir mycket lättare att hantera...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
jå1:
Tror EP går "längst" han är ett år yngre, men är redan såpass långt framme. Sedan verkar Dahlén har "rätt skalle". Alldeles oavsett tror jag båda kan gå långt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Blir intressant o se vem som tar sig längst. Pettersons spelsinne eller Dahléns målsinne. Petterson har en hel del att lära när det kommer till närkampsspelet, men det kanske blir bättre med några kilo muskler.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Carl Lejonkräk: Håller helt med, fokusera på hur MoDo spelar, inte på hur dåliga domarna ev. är ?
Är man trea på varje puck så blir det utvisningar
Tror dom är lika bra eller dåliga åt båda håll ?
Hade MoDo utnyttjat sina PP, så hade matchen kanske sett helt annorlunda ut och då hade ej domarens insats diskuterats
Vi får leva med de domare vi har, och acceptera hur dom dömer
Timrå var bättre, svårare än så är det inte......
Är bara att ta nya tag, om man vill komma Top 8, vilket blir väldigt svårt
Är bara att hoppas på en vändning snart....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Carl Lejonkräk: Så sant som det är sagt. Att vissa spelare inte kan behärska sig typ som Skröder gjorde igår är för bedrövligt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Carl Lejonkräk: Det känns som om du inte spelat hockey. Nog har hittills aldrig varit med om en spelare som inte spelat på det sätt domarna tillåter. Tillåts slashing, ja då slår man för att vinna fördel. Det är min erfarenhet tyvärr.

I valet mellan dahlen och Pettersson skulle jag ta Pettersson alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Man kan också skylla på spelarna som gör regelvidriga saker lika väl som att skylla på domarna som missar tilltagen. Lite ansvar måste vila på spelarna som hakat och slagit också.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Det har du alldeles rätt i och så är det i väldigt många hockeymatcher. Chanser finns det alltid och går några av dem in får man en helt annan matchbild. Precis som det var i vårt förra möte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov: Kollade matchrapporten och man tror ju att det är.något fel när det står 41 på alla "negativ part" på alla mål. (Även vårt mål faktiskt, men där är Hedman oskyldig. ;-))
Det är fan dags att bänka Hedman nu.
Och skicka Eidstedt. Han är mest bara bänkad och när han väl spelare ställer han till det så han är bänkad innan 1a perioden är slut...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Förr eller senare så åker alla lag på en förlust efter en lång svit av vunna matcher som då var fallet för BIK. Modo kunde lika gärna ha förlorat den matchen Eidstedt är en gåta, nog trodde jag att han var en bättre spelare än vad han har visat. Gällande Hedman tror jag han tar på sig för stort ansvar så att det blir fel, han överjobbar situationerna. Modo måste få upp sin lägstanivå och inte falla igenom som de gjorde ikväll. AJ måste få bättre kemi i lagdelarna, jag tror att han har mycket att jobba med där.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov: Idag var Skröder övertänd och gick igång när han fick några tidiga slashingar. Jag tror att han också försökte tända laget, men han var rätt sällan på rätt plats. Mot Mora gjorde han kanske sin bästa match sedan återkomsten, men ikväll möjligen den sämsta.

Sedan stör jag mig över att vi har så svårt att ta skott. Timrå kastade in massor av puckar till synes slumpmässigt in framför målet, medan vi måste kolla om det går att passa eller dribbla innan vi alibimässigt kastar iväg något som oftast tar på en motståndare som hinner täcka.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K:
Om man plockar ut våra spelmässigt bästa matcher under säsongen så kommer det vara när endast en av OH/AE är på plan. Det är troligen ingen slump. Undrar om inte Skröder bör användas i en mindre roll. De senaste 5 har vi endast två segrar vilket är 1,5 för lite:) alldeles oavsett hur man spelat (nästan).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Eller: Du menar det enda laget som nollat BIK på deras hemmaplan och som ett av två lag vunnit där i vinter.
Det är verkligen inte så dåligt som det var i den här matchen, men det är kanske heller inte så bra att vi nollar allsvenskans bästa offensiv på bortaplan.

Det är någonstans mitt emellan.

Sedan har jag jävligt svårt att se uppsidan på några av våra backar. Eidstedt och Hedman... Hedman är så djävla nervös när han får pucken att han inte vet vad han ska göra. När han dessutom inte hinner med blir han verkligen inte en tillgång. Eidstedts är sämre än så. Han saknar dessutom helt spelsinne.
Leman kan jag förstå att han någon gång har en sämre match med tanke på att han tappat nästan hela säsongen pga körtelfeber.
Egentligen är det nog bara Sellgren som får godkänt - med viss tvekan - den här matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Monno: såg någon som skrev under matchen, något i stil med "vad hade Timrå varit utan elias Pettersson och Dahlén". Det är klart att Timrå hade varit sämre men då vill jag samtidigt säga "var hade Modo varit utan Hanses?" Inte på en topp 8-plats iaf, det är klart som korvspad. Han håller ju riktigt hög klass och tog några riktigt svåra puckar även ikväll, det var ju knappast hans(es) förtjänst att Modo förlorade ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Det är ju lite lustigt att du tar upp Skröder som någon slags offer när han snarare var matchens monster. Spelade odisciplinerat, vräkte ner spelare utan puck när han inte iddes backchecka, drog årets största yxhugg, är på och slåss och vevar helt i onödan. Han var ett sänke för Modo ikväll helt enkelt.

Sedan när du säger "upprinnelsen" till situationer. Domaren tenderar ju att plocka ut den som slår hårdast, inte den som slår först. Detta har alla spelare fattat sedan sporten uppfanns och det är väl hela poängen med att smårappa motståndarna i knävecken, för att dom ska ledsna och göra något mindre genomtänkt, ungefär som skröder ikväll.

Jag är så klart partisk men eran egen guldcoach erkände ju rakt igenom hela matchen att Modo kom undan med ganska många förseelser. Sen tog han en rad utvisningar som var billiga också, åt båda håll, men så är det ju i den här ligan. En ensam domare klarar inte av att se allt som sker, personligen tyckte jag inte att han var klart sämre åt varken det ena eller det andra hållet. Tycker heller inte att det var domsluten som avgjorde matchen för båda lagen var lika bedrövligt dåliga i PP att man nästan ville gråta.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Confusius: Jag tror att Modo får det svårt att hålla sig bland de 8 bästa. Backarna är rundningsmärken och de är hellre bakom målet och jagar än att de markerar och håller rent framför målet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Robin Ztorken L: Nej det är jag inte. Man kan förlora matcher på många olika sätt, och på detta sätt där de ledande spelarna inte kliver fram i en derbymatch stör mig. Hanses hade tyvärr inte sin bästa dag på jobbet heller. Men bara för att Modo spelar dåligt så behöver man inte spy upp surströmmingen public. Däremot en match typ den vi spelade mot Mora ( ifall du minns) och får stryk, då är det lättare att acceptera en förlust.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Han får ju ett felskär för att han har en klubba som är och hakar längst händerna, drar honom bakåt.

Men håller med dig ang att det är många situationer som hade kunnat rendera utv för båda lagen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Robin Ztorken L: Tror ingen modo-it är nöjd med matchen. Verkligen en skitmatch och den sämsta på ett bra tag, men hade vi fått in pucken till 2-2 där vi faktiskt hade ett par chanser så hade den faktiskt kunnat sluta hur som helst. Nu gav vi i princip upp vid det väldigt turliga 1-3.

Det som är så jobbigt med dig är att du är som en manodepressiv. Det finns inga mellanlägen. För dig är det antingen skitbra eller så avgrundsdjupt att dantes inferno inte ens är i närheten av att beskriva hur dåliga vi är. Det är som att argumentera med en femåring.

Visst, jag kan förstå att man är besviken när Modo ger bort segern genom att klappa igenom mot ett av seriens på slutet absolut sämsta lag. (Vilket iofs sig är som det brukar med Modo och lag med usel form). Det blir bara så omöligt att föra en diskussion när du pratar om 1-10 närmare än att Modo skulle gjort ett till. Hur många matcher som ett lag vunnit med nio mål eller mer har du sett? Det har inte ens hänt i allsvenskan i vinter. Ändå hävdar du med en dåres envishet att det hade varit rättvist här. Det är bara löjligt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Confusius: Du har inge dåliga krav på Hanses du inte.
På vilket sätt gjorde han dåliga ingripanden?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Sven Tuta: Är du nöjd med matchen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Otto1: Han hade klubban där, men hakade inte. Anledningen till att Lökke ramlade var att han tappade skäret.
Ska man ta för den (och iofs gärna det) då ska man ta minst tio utvisningar till under matchen. Det är min poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Tarasov: Tycker han alltid ramlat. Tror det helt enkelt är hans pistol som ställer till det ibland.
Tror han ramlade två ggr idag helt ologiskt?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
sargad: Hanses gör tyvärr ingen bra match ikväll! Och vår svaga defensiv visade sig från sin sämsta sida.
Soom jag sagt tidigare, vårt försvar är så svagt att när Hanses inte spelar på topp så torskar vi!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: "(förutom när Brejcak petade på en timråkille som fick ett felskär)."

Du menar där han hade klubban i midjan på Lööke när han gled förbi.. Får man ha den där och haka när man inte hinner med?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Jag ser mycket elitseriematcher och jag kan inte påstå att det ser annorlunda ut där, jämfört med denna match. Situationer missas även där. Vet inte vilka krav du har på ett endomarsystem, men du borde släppa fokus på domarna kompis..:-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
La märke till att Björklund "ramlade" igen, har han någon skada? El är det nåt annat? Slumpen kanske, men ser å andra sidan ingen ramla så ofta som honom.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Woody: Ja, men jag har inte ens kritiserat fördelningen av utvisningar. Är alla så dåliga på att läsa eller är det läsförståelsen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Jag å min sida tyckte domaren höll en bra nivå i dag. Hade han inte gett Skröder 2+2 hade någon fått lämna matchen med hjärnskakning. Modo hade också många fula grejer som han antingen såg eller släppte. Derby, kallas det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Förlåt för att jag vill se hockey där man kan åka med pucken utan att man får massor av slag mot handskar, men framförallt klubban. Jag skulle vilja se en kamp framför mål utan att klubborna använder till rapp eller crosscheckingar. Jag skulle helt enkelt vilja se att domarna sänker nivån till en hockey där lirarna får mer utrymme.

Jag borde helt enkelt inse att vi är på väg tillbaka till clutch and grab eran och att de flesta egentligen vill ha det så. Bara ens lag får minst antal utvisningar och att domaren är lika konsekvent dålig åt bägge håll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Sven Tuta: Hur i helskotta kan hemmaplan vara till en sån stor belastning som det är för Modo !!!

Helt sjukt vad vi är dålig på hemma plan !!
Orsak någon ???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Carl Lejonkräk: Tack, men det betyder tyvärr ingenting om du tycker det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Robin Ztorken L: Nä, där har du fel. Detta var långt ifrån säsongens sämsta match. Om du anser detta då har du inte sett många matcher. Visst, det var en riktig skitmatch där man kan förvänta sig mer av ledande spelare.
Angående din kommentar mot Gavelo, så tar jag hellre ett uttalande från honom som kan lite hockey än dina mantran om hur dålig Modo är. För det är som vanligt ifrån dig bara ett jävla gnällande.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
dempa: Det beror på om ALLA visste ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
sargad: Det är en jävla skitserie.

Mora är det närmaste jag sett av ett hockeylag som har tränat på att passa till varandra.
Övriga verkar ha tur när pucken går fram på bladet.

Men många är duktiga på kämpa och duktiga på skridskorna. Alltid något sa den stumme.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
J F K: Du är så kunnig, imponerande 👍
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Domsjö:
Tyckte domarn gör en bra match. Onödiga utvisningar i sista, där kan man kräva mer av de rutinerade herrarna. Ritchie kan väl förlåtas iom att det är en kampsituation under spelet. Skröder var på "bebishumör" idag, öht har han varit en besvikelse.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 170123
Sputnik: Jodå. Det skulle åkt ut många modoiter och det skulle åkt ut många timråiter. Nu släptes dock snudd på alla slashingar (förutom när Brejcak petade på en timråkille som fick ett felskär). Jag håller med om att det skulle varit utvisning väldigt mycket oftare, men domaren släppte allt spelförstörande.

Det ni inte verkar förstå är att jag vill ha ett spel där det inte låter som om när Stenmark åkte specialslalom. Jag säger inte att det bara skulle åkt ut fler timråiter, utan att man borde ha en domare som dömer efter regelboken så att det inte blir sådär. När Ritchie skulle åka upp med pucken såg jag minst fem slashingar som kunde/borde renderat i utvisning.

Jag vill se ren hockey där lirarna får lira.

För övrigt var Hanses inte lika bra som tidigare. Dahlens första var för billigt och han såg inte alls så säker ut som han brukar. Att kalla honom bäste Modoit är löjligt.
Kommentera

1793107 · »