1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480943 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 20/10

« · 1770292 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: Ludde blev ju inknuffad i målgården av Modos back. Det är tydligt på reprisen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: 2:a målet är inte heller att lasta Hanses för, en skottstyrning framför mål i en sidledsförflyttning.
Men som sagt, konstig nivå på domsluten gällande just de med spelare i målgården
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: första målet fick ju Hanses ingen chans att rädda. Ludwig Nilsson i målgården, hur kunde domarna godkänna målet? Något senare när Timrå har pp åker det in en spelare i målgården ungefär som då de gjorde mål, då blåser han av för offside i målgården och drar ut teckningen i mittzon. Domarna är inte konsekventa i sin bedömning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo:
Rätt match som det kommer många på... Förhoppningsvis mersmak för åskådarna
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Jag fick också dåliga vibbar inför tredje perioden. Tycker nog att det finns mycket att jobba med försvarsmässigt, hoppas att de får bättre timing i försvarsspelet. Sortera bättre och ta bort passningsalternativ för motståndarna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: Hans lugn spred sig nog till spelarna där. Det var första gången jag varit lugn i slutet av en match på riktigt länge. När vi tidigare fått panik, blivit passiva och snudd på bjudit motståndarna in i matchen spelade vi bra på resultatet. Säkert var Hanses en stor del av det.

Samtidigt var Timrå märkligt tama i tredje. Efter andra tänkte man att det här lär vara kört, men fick Timrå valium i pausen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Eller: Av målen att döma så är det 2 otroligt svåra puckar att ta, kul med en bra start för honom.

Övrigt kan man konstatera att både Modo och Timrå drar stor nytta ekonomiskt av att spela i samma serie, över 5000 på en allsvensk seriematch talar sitt tydliga språk, kan nog bli uppåt 4-5000 i Timrås lada i nästa möte.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Jag tycker att Hanses gjorde en bra match, vad som såg bra ut var att han verkade lugn och kunde hantera pucken med klubban på ett bra sätt. Han sökte även Modospelare när han skulle slå iväg pucken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Costanza: Dom har ju en tjej i TV-pucklaget. Räcker inte det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
OffSaida:

Det kommer säkert att uppdateras senare, så var det med Lindgrens assist från match 1. Han hade fått 1 för lite och det uppdaterades långt senare. Så jag tror att det kommer uppdateras till Rundqvist senare.

Rundqvist, vilken match han gör. Stabil i defensiven och närkamperna (tycker han varit svag där tidigare) och väldigt kreativ och bra fart framåt, han är alltså 3+2 i matchen.

Hoppas han kommer igång riktigt nu så vi får en grym andrakedja.
Kommentera


Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno: Någonstans man kan se highlights från matchen?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: Nja Linus har nog fler fel än Nyström enligt mig. Fast det är en jämn kamp. Dom är ganska lika dock i sina försök att raljera.
Jag tål verkligen inte Linus jag. Tyvärr.

Wennerholm är inte skolad i samma sensations journalistik som dom andra. Dock har han med åldern tappat lite koll tycker jag. Han har t.ex. aldrig koll på vad han sagt innan om saker tydligen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno:
Alla de är rätt dåliga, de har inte alltid koll på grejorna. Wennerholm verkar rätt ok dock, sågar sällan, sällan personangrepp, lite gemytlig sådär.... Ros är killen som samla hockeykort, glad över att vara journalist på Aftonbladet dra in en 50 lax på det, vill gärna vara "tuff", men lyckas dåligt(vilket är ett bra tecken). Linus har verkligen noll koll.... Värst är ändå Nyström. Han har ett äktenskap med faktafel.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
: Hur sjuttsingen lyckades dom ge 4-2 målet till Stenqvist. Han var visserligen inne på isen men långtifrån pucken. Rundqvist var ju helt ensam vid tekningscirkeln när han sköt pucken i mål. Antingen så såg domaren dubbelt eller så måste sekretariatet hört fel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Fick lov att läsa Norbergs blogg. Skulle jag inte gjort. Blev bara arg.
Inte lätt att tycka om honom alltså. Han får ju Ros att framstå som duktig och kompetent.
Överlag har AB det svårt med hockeykompetensen. Wennerholm spårar ju mer och mer för varje år... Nu vill han att topplagen i SHL ska få mer TV pengar än bottenlagen. Ett Barca och Real vill han ha tydligen.
Bjurman är rolig att läsa. Men har väl inget speciellt hovkeykunnande att prata om.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Klart det var 3 bra skott, men de föregicks av tre fantastiska bjudningar tyvärr.:-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Sven Tuta:

Hoppas att spelarna förstår att man måste jobba stenhårt och gå in 100% i närkamperna nu. Var riktigt kul att se hur man tog sig an matchen i förstaperioden, man kan inte tro att det var vi som låg typ sist och hade värdelöst självförtroende.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: En jäkla bra match i två perioder från Modo, tänk den dagen när vi spelar så här bra i tre perioder. Men senast vi gjorde det var väl samma år som Sundsvall brann (känns det som).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: Det är synd att inte Viasat visar SHL/HA, så därför är vi bundna till dålig sändning mm
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Han spelade inte så mycket, satt mest i fel bås ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
greykarn:
Cmore maila mig om varför jag sa upp i somras.... Passa på o svara i veckan, förutom att ljudet inte funkar så laggar det hela tiden, händer aldrig på viasat....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Carl Lejonkräk: Jag tycker att Hanses var ok, men inte att han vann matchen åt Modo på något sätt. Dock kanske han gav försvarsspelet en trygghet man inte haft tidigare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
hanzon: Fascinerande att Cmore betalar en halv miljard för rättigheterna för SHL/HA och sedan behandlar man fortfarande matcher i både ligorna på det här sättet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: "Att du inte ens såg matchen hindrar dig inte från att ha åsikter om den.."

Jag har inga åsikter om matchen annat än att Hanses imponerade vad jag kunde se. Som jag skrev så såg jag delvis på matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
En besvikelse i glädjen var det usla ljudet från matchen, synd att inte få höra Modo fansens glädje. Där har Cmore nåt att jobba på.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Jag vet inte, det får du svara på för jag såg inte mycket av honom de minuter jag tittade.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Carl Lejonkräk:

Var Richie en riktigt stor besvikelse idag?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Appropå publiksnitt.

Topp-3 mest besökta matcher - HockeyAllsvenskan 2016/2017
1. 2016-10-04 19:00 IF Björklöven - MODO Hockey (5400) T3 Center
2. 2016-10-20 19:00 MODO Hockey - Timrå IK (5276) Fjällräven Center
3. 2016-09-17 16:00 MODO Hockey - IK Pantern (4738) Fjällräven Center
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Carl Lejonkräk: Nu skrev jag att Timrå med all rätt var favoriter, men...

Att du inte ens såg matchen hindrar dig inte från att ha åsikter om den...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Randy Marsh: Instämmer till fullo
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Du är ju alltid optimistisk inför modos matcher, din optimism är världsberömd här på forumet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
NuMo: Såg inte så mycket av matchen ikväll då jag mest kollade på Brynäsmatchen men Hanses imponerade på mig i alla fall. Hemskt dålig Tv-produktion på modomatchen så det var påfrestande att kolla.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Carl Lejonkräk: scrollar du tillbaka var jag rätt tidig ute med att detta kan passa Modo. Slippa vara favoriter och den press det medför. Sedan hade det kunnat gå lite hur som helst, men Enströms väldigt snygga mål blev rätt avgörande.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Publiken sviker tydligen i ett grått Ö-vik (5300). Match hemma hos guldgossen Bert (3800). Har SAIK skaffat ett damlag än?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Carl Lejonkräk: Ska VI se, menar du ju. Alltid lika roligt att få kred av dig Kräk. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Jag sa ju att det skuke bli modovinst med Hanses i kassen. Nu börjar klättringen ska ni se.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Spelschemat är ju ett skämt tyvärr.
Man kunde börjat en månad senare och fått lite rull på det istället.
Eller slutat tidigare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno:

Väldigt väldigt nöjd med mycket idag. Första 20 var magiska, det var män mot små pojkar därute, AJ hade verkligen lyckats elda upp sina spelare som han sa (cred till honom), vi förlorade knappt en närkamp och vann varje tek. Kan man komma upp i den nivån kommer man klättra i tabellen.

Men Hanses ska har mycket beröm, kommer in utan matchträning och gör en riktigt bra match. Ser så trygg ut när han går ut och stoppar med klubban och spelar ut pucken, inte alls som Bjurö. Det där lugnet sprider sig nog. Riktigt bra att kunna räkna in honom i truppen.

Defensiven idag går inte att klaga på, vi spelar mycket rakare och använder sargen för att spela ut pucken eller valla till spelare som åker i yta. Pga det rakare spelet så får vi mer fart i anfallen och hotar mycket oftare.

Rundqvist är grym idag med Molin och Björklund. Kul att han producerar, vi behöver en andrakedja som ska producera ifall vi ska klättra i tabellen. Går inte att lita på Richie/Karlkvist varje kväll.

Nej det var denna signal man ville se från lage, bara vara ödmjuka nu och inse att man vann för att man jobbade hårt och vågade gå in i närkamperna och framför mål.

Perfekt att få en 6-2 seger med så många på läktaren, hoppas många gillade vad dom såg och kommer tillbaka till nästa match.

Enda nackdelen är att det är länge till nästa match, vi skulle behövt haft en snart igen för att bygga vidare på detta.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Men i effektivitet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Som modoit i Sundsvall ska det bli så jävla härligt att jobba imorgon.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky: Siffrorna var definitivt för stora. Det var inte fyra måls övervikt i spelet...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno: Snälla nån, jag har ju inte sagt att det var orättvist. Allt jag sa var att Timrå var uddlöst. Men skit i det.

Grattis igen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: 6-2 alltså, det såg man fan inte komma hehe 😎
Syntes från första nedsläpp att Modo var galet taggade, vann närkamper, tacklades och åkte skridskor som aldrig förr.
Trodde man skulle rasa ihop likt det korthus man varit i tredje, men istället går man ifrån med 4 mål.
Som många påpekat är det kraven och förhoppningarna som nog ställler till det mest för detta lag. Kanske kan detta nu vara ett litet embryo till vändning.
Mer än så vågar jag inte hoppas på, men ändå jävligt nöjd!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Dundee: Läste Linus blogginlägg. Dvs den magsure som gnällde på att publiksiffran var en flopp. Gud vad han verkar bitter över att Modo vann. Jag tycker nog att det ändå var rättvist med tanke på första och tredje, men Linus kan givetvis inte skriva det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Hälge: Samtidigt är det ju ofta det lag som gör minst misstag som vinner. :-)
Ikväll var det lite oväntat vi...
Det är Hockeyallsvenskan. Alla lag gör många misstag per match. Det gäller att utnyttja dom.
Hade ni satt er straff så hade nog kvällen slutat annorlunda.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Skönt med en seger förhoppningsvis stärker det självförtroendet på grabbarna sedan var det ju såklart roligt att det var just mot Timrå som ligger 1a man fick effekt 👍.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Jag ser inte att jag har sagt något om er prestation. Den var bra, men jag såg också några saker som Timråspelarna gjorde dåligt. Strömbergs felpassning vid erat andra mål, fyra Timråspelare följer puckhållare vid erat tredje när vi var en man mer och det femte när Elias och Lööke frikostigt delar på sig och lämnar er spelare helt ensam.

Jag är dock inte så förvånad att vi förlorar då det var vår tredje förlust på fem försök på bortaplan och som sagt så sa jag grattis, men det behöver du inte ta in om du inte vill.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Därför jag skrev sorry.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
GurraG:

Över tid ja, men inte i en enskild match som jag nu kommenterade.
Kommentera

« · 1770292 · »