1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474676 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Tingsryd 2021-12-01

« · 2260640 Till forumet


MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Magchdags igen🥳 skall vi kriga till oss 10e raka hemma? Tex,ohlsson och dahlroth tbx. Känns skönt att beta av skadelistan en del. Skulle vara trevligt och få revansch på senaste matchen mot tingsryd. Visa att vi har ett stabilare spel än senaste. Så nu visar vi vart skåpet skall stå i våran hemmaborg😁 gooo MoDo!
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
wolper:
Risk att det blir glest på läktarna ikväll, runt -20gr, Taif är väl inte det mest spännande laget och vaccinationsbevis på det.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Saleva: Stor risk för det tyvärr.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Vi går allså för 10e (!!!) raka hemmavinsten, har vi någonsin haft en sådan streak? Vilken/vilka sidor är bäst på statistik?
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
wolper: Tuff match ikväll, tror jag. Det kommer var lite folk på läktarna och Tingsryd är på Norrlandsturné ( MoDo och Björklöven) och har ingenting att förlora och ska väl i princip ställa upp en köttmur och spela bortaspel i totalt 120 minuter. Här kan nog dålig inställning ställa till det lite. Jag är orolig.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Werner:
Domarna.se på kvitter brukar ha koll på sådant
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
M Horava: Det gäller att få tidigt hål på dem helst 2 snabba!
Då måste dom börja gå fram lite hårdare!
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Tarasov: Hemmamatcher vet jag inte. Men så sent som 19/20 hade vi 12 st trepoängare på raken.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Bad_Brett: Sebbe Ohlsson " Det är bara in å tuta å köra på "

Bildar en kedja med Sylle och OP
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Werner: 1998/1999 hade vi 11 raka hemma-matcher utan förlust, dock bara 10 vinster och en oavgjord. Lite lättare att få en svit nuförtiden när oavgjort inte finns längre.

Noteras bör också att vi spelade en division högre då.

Men vinner vi resterande hemma säsongen ut så kanske vi får fira rejält i vår, om inte den elaka Omikronen sätter stopp för spel säsongen ut
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
puffe: Det är som vanligt media som skrämmer upp folket för att stärka sin egen agenda.
Den nya varianten har inte konstaterats smitta eller spridas varken mer eller mindre än den ”vanlig” varianten och man har heller inte i Afrika där den skall komma ifrån fler folk som vårdas för covid än tidigare.
Man tror att denna mutation kan gå runt vårat eget immunförsvar, men ingen vet. Än.
Denna skrämselpropaganda bygger just nu på rena spekulationer utan någon som helst fakta bakom.

Det enda vi kan vara säkra på är att vi kommer spela slutspel i vår , Aagaard gör Hat-trick i finalen och får en staty av dansk korv uppställd på torget
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Några andra myter som media spridit i många år kan vi avslöja nu då.

Människor har gått på månen FALSKT

Sverige arrangerade VM i fotboll 1958 FALSKT

'Analdoktorn´ är bara påhittad FALSKT(tyvärr)

Dock:

MoDo är hemmastarka SANT. Tills Wennerholm skriver det :)
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
puffe: KB65 har redan tipsat om Hockeypuls intervju med Foppa, men det tål att nämnas igen. Riktigt, riktigt bra!
Hans passion och känslor för MoDo är verkligen något alldeles extra.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
puffe: Allt annat där är oviktigt, huvudsaken inte Wennerholm skriver att Modo utmanar HV71 om SHL platsen i vår, då slutar vi 10:a
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Jag tycker att du har fel. Det är inte skrämselpropaganda, även om det är skrämmande. Det är medias sätt som man använt sig av i alla tider, men det är inte propaganda i den meningen att det finns en avsikt att vilseleda.
Media skriver vad man vet, men då extrema tolkningar leder till mer klick så väljer man helst att rapportera sådant.

Omicron verkar vara mer smittsam, men däremot mycket mindre farlig. Kanske det bästa som kunde hända om väldigt många därmed får en bättre immunitet mot sjukdomen. Till och med foliehattar som anti-vaxxers.

Skulle den kunna passera vaccinet lättare så får vi väl anpassa nästa dos vaccin, men något sådant här väl heller inte hunnit utredas klart.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
J F K:
Blir intressant att se hur publiksiffrorna påverkas av passen. Borde väl falla bort 20% om det stämmer överens med vaccintäckningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Det du skriver är ungefär lika vilseledanse som tramset om att man inte kan bevisa att virus existerar.

Enda anledningen till att man inte har "konstaterat" att Omicron är mer smittsamt, beror ju enbart på att man har för lite data att gå på för att det ska vara statistiskt signifikant. Likväl tyder den tillgängliga datan på att det är upp till 10 gånger så smittsamt som delta. Med tanke på att det i genomsnitt dröjer två veckor från första symptom till inläggning på IVA, låter det fullt rimligt att vidta försiktighetsprincipen tills vi faktiskt VET att det är en mildare variant (även över tid).

Sedan har jag tänkt samma tanke som J F K, att en hypersmittsam och helt ofarlig variant, kan vara det snabbaste sättet att få slut på pandemin (Men ökar såklart risken för ytterligare mutationer).
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Bad_Brett:
Lite farlig match idag, vi gör en bra match mot VIK och kommer in med revanschlust. Fortfarande högt slitage på nyckelspelare. Men nya tider så vi kanske kan ”städa av” Tingsryd.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Tarasov: Förlåt om jag stör som Brynäsare men jag undrar lite hur det går för Mannberg? Tillför han något?
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Stenis: Alla är välkomna!

Han börjar ta för sej mer och mer. Klart uppåtgående trend, mål 3 senaste matcherna
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Stenis:
Det var väl lite trögt i början för honom, Som väntat,
Han har väl haft en defensiv roll och fick hoppa runt lite hos er vad jag har förstått av snacket?
Gradin sa att han ser potential i honom och skrev 3 år direkt.
Han hade tydligen haft bra koll på honom?
Här har Karlin kört honom med Aagaard, Vilket har dett resultat,
Nu ser det ut som han har kommit igång och han har leverat på slutet med 3 + 3 på de sista 5 macherna.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
J F K:

Varför kallar du folk som inte vaccinerar sig för foliehattar ?

Finns inget stöd för att vaccinet hjälper mer än kortsiktigt, det egna immunförsvaret ger ett bättre skydd både kort och långsiktigt.
Forskare har bevisat att Spikproteinet i vaccinet sätter sig i placket på hjärtmuskeln och kan framkalla inflammation som kan leda till hjärtflimmer och hjärtinfarkt, flera hundra idrottsmän världen över har på kort tid dött av plötslig hjärtinfarkt, gissa vad alla har gemensamt!

Sen kan aldrig en mutation bli starkare än originalet, ju oftare ett virus muterar ju svagare blir det så något speciellt vaccin kommer inte att behövas för dessa nya varianter.
Jag skulle vara väldigt försiktig att kalla folk som med sin fria rättighet valt att avstå vaccinet för foliehattar.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Bad_Brett: Du vet väl om att man rapporterade om omikron redan i somras, så hade den varit ”10ggr mer smittsam så hade det visat sig för längesedan!
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Sure, utnyttja du din rättighet men val har konsekvenser tacksamt nog.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Stenis:
Gedigen i sitt arbete, får mkt istid och på senare tid har poängen lossnat. Tror han kommer bli viktig framåt våren.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
atomragnar: Skulle inte kalla det att mina val får konsekvenser, men däremot för många andra.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Tarasov: Varit borta ett tag, leder vi serien?

31. Tikkanen, Henrik
30. Darnell, Oscar

1st Line
7. Näsén, Pontus
2. Hasa, Filip
32. Modigs, Markus
25. Vigneault, Sam
17. Woods, Riley

2nd Line
37. Styf, Hugo
40. Bernhardt, David
29. Aagaard, Mikkel
19. Karlsson, Erik
22. Mannberg, Daniel

3rd Line
14. Norèn, Jakob
26. Wahlberg, Emil
12. Pettersson, Oscar
23. Sylwander, Daniel
36. Ohlsson, Sebastian

4th Line
6. Dahlroth, Jesper
28. Jacobsson, Theo
33. Tjernström, Max
11. Lindewall, Jeremias
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Nej någon dag förstår du hur låst man blir av trångsynthet oavsett åsikt.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Icing-Ove:
Aa bror
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
atomragnar: Det håller jag med om, viktigt då är att man gör sin research så slipper man fastna i en åsikt bara för att.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Icing-Ove: Oscar Darnell? Läste Oliver Dackell i all hast...
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Stenis: Som Karlin sa om Mannberg nyligen, ”han kommer från att ha haft en helt annan roll i Shl, så det kommer ta lite tid för honom att anpassa sig till den roll han ska ha i Modo.

Han är klart på gång både poängmässigt och spelmässigt
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo:
Jag uppfattade det som att han kallade antivaxxers för foliehattar, det är skillnad.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Saleva: Aha okej, jag kanske missuppfattade det, i så fall ber jag om ursäkt till JFK och er alla.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Stor skandal, vi är inte huvudmatch på Cmore idag, ut o bränn bilar!!
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Icing-Ove: Ser fram emot att få njuta av # 14 Norén!!
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Robin Ztorken L: Ser lika lugn och stabil ut som Toby Orr....
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Lycka till ikväll!
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
puffe: Modo lade upp en liten filmsnutt på uppvärmningen från läktaren för ungefär en kvart sedan, det var nära på helt folktomt.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: hoppas det beror på att barerna går varma
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: Häpnadsväckande hur många direkta lögner du lyckades få med i ett relativt kort stycke text (svaret till J F K).

Ett tips är att sluta läsa "Alternativa teorier om Covid-19" på Flashback. Jag kan vara konspiratorisk själv, men detta börjar bli löjligt. Ja, vaccinet har en mikroskopisk risk att orsaka hjärtmuskelinfammation de första dagarna. Att bli smittad av Covid-19 ökar risken att drabbas av hjärtinfarkt med SJU GÅNGER.

Nu fokuserar vi på matchen. Men känns extremt härligt att vaccinpassen är på plats så att de ansvartstagande medborgarna kan känna sig något mer trygga.

Magkänslan säger tyvärr förlust ikväll...
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Bad_Brett: Nu sjunger vi 'We shall overcome..' eller på ren svenska . Släpp det nu och njut av ännu en MoDo-seger, troligen där vi blandar och ger, men till sist står vi där med ännu en victoria
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Bad_Brett: Magkänslan har ju sagt förlust hur länge som helst.
Man är inte van det här...
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
puffe: Tänk om vi vinner!
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Bad_Brett: varför inte införa tvångsvaccinering så att vi vaccinerade kan känna oss extra super duper trygga?

Du inser att dom kommer at stänga ner för publik helt och sedan motivera det med att för få har vaccinerat sig frågan är bara när.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Monno: Tingsryd känns som ett typiskt trendbrytarlag för MoDo.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Bad_Brett: Det var inte många rätt du hade i detta min vän.
Men för all del, överläkaren med 40 års erfarenhet i ämnet som jag talat med har såklart ingen koll.
Vi säger så.
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Nu jäklar kör vi😁🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
wolper: vilken fart vi startar med😁 synd att modigs inte fick träffa öppna kassen😁
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
Gavelo: "hundratals. Idrottsmän."

Okeej 🤔
Kommentera

Sv: MoDo - Tingsryd 2021-12-01
wolper: Bra start av Modo, mer folk på kassen bara så blir detta kanon!
Kommentera

« · 2260640