1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 25/10

« · 1845634 Till forumet


Modo - Tingsryd 25/10
Lyckta till ikväll grabbar! Särskilda lyckönskningar till Tobias Aronsson.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Tarasov:
Lyssnade på Hockeypuls och det verkar som att det blir en förändring i kedjorna. Vilket borde leda till följande kedjor
1: JE- Molla - Marken
2: Karlq - VÖ - Björk.
3: Alba - Tim W - OSL
4: Hägg - OÖ - Röymark
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Förlust idag och vi kan börja fokusera på Hockeyettan Norra. För tro mig, ett eventuellt neråt kval kommer Modo inte klara! Topplagen i ettan är bra!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: tar vi inte tre poäng ikväll så får vi i konkurs. Vi får börja om i trean. Det är kört.

Eller vönta litegrand. Leksand vann serien efter att ha varit sist till jul. Värdelösa sak klarade kvalet lätt medan Västerås åkte.

Det är alldeles för mycket kvar för att spekulera något mycket och än vad man tror ska det spelas om också.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Jo, det är förstås klart att både Leksand och AIK har ju tidigare säsonger gått från botten till toppen. Det är väl det att om Modo skulle åka på sin sjätte raka förlust, så känns det så extremt. Sex raka låter helt sjukt med tanke på hur Modo började serien. Då är det lätt att bli pessimistisk och inte kunna se att det på nåt sätt skulle kunna vända. Även om hockey är en sport som går väldigt upp och ner.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: Skellefteå hade väl sex raka torsk ett år då de ändå vann serien. Det är givetvis inte bra på något enda sätt, men det är inte slutet på säsongen om vi gör det.
Jag tycker att par av matcherna varit riktigt ok där vi större delen varit bättre, Men vi måste få slut på de där perioderna av horribelt spel.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Om vi hade haft ledningen mot Södertälje med 2 eller 3-0 efter första, vilket vi skulle ha gjort. Då hade denna förlustsvit kanske inte existerat.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Haha, det där leksand kom sist i serien ekade hela förgående säsong med. Leksands bedrift är och kommer vara en extreme företeelse verkligen ett så kallat "mirakel" som sker ytterst sällan. Kan vi räkna upp fler sådana händelser egentligen? Ev. då Leicester, Väsby säkert något mer. Men det är naivt att tro modo ska upprepa det, hoppas ledningen inte delar de tankarna, bättre att läka såren så gott det går.

Sex raka torsk är väldigt indikativt på att det är någonting som är fel.. eller fem stycken är det med. Man förlorar ej fem matcher på rad utav otur, domare eller dylikt. Nej vi ligger pyrt till igen vare sig man vill inse det eller ej. Extremt bittert.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
atomragnar: Haha 18 sekunder
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: vinner vi ikväll?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gavelo: Sellgren smög upp och myste lite. Typiskt mjukhet från honom på senare tid, även om inte målet bara var hans fel.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: Nej tack!

Sellgren i försvaret är lika svag som publiksiffran
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: Passar på det...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gavelo: För att ciitera Dr Alban, stabilt
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: näe, nu såg jag vi ligger på en elfte plats i tabellen.. Men vi spelar ju bra synd det är poängen som räknas.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: dags att värva in minst en back...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: Snacka om att Modo spelar dålig brunkarhockey
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gavelo: passningar grabbar..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gavelo: det enda bra nu är att Tingsryd inte heller är bra. Sämst är kommentatorn.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gavelo: utan mål och mening
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Tingsryd behöver inte spela nå vidare, modo ger dem chanserna ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Handlar om att göra mål du kan vara urusel match efter match men endå vinna om du är effektiv tyvärr för våran del då.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
atomragnar: men för i helvete. Spela klart situationerna. Börja spela enklare kring limjerna. Ta enkla snabba avslut.

Nu tar varje beslut en halvsekund för lång tid.

Så gör det enkla. För som Timrå om vi kör fast, chippa ut pucken och åk skridskor.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Klart en av de sämre perioderna i år....slafs och tjafs.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Ja kommentatorn pratar som att det är en chock att Tingsryd är det bättre laget, kolla tabellen Modo är inte nåt topplag
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: 5 dagars spelledigt och tid för återhämtning och reflektion över sina insatser har gjort laget gott, detta är det sämsta jag sett, det trodde jag faktiskt inte var möjligt
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gavelo: När det gäller Modo är allt möjligt och då gärna åt det sämre!

Börja jobba för i h-lvete!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: det tog alltså 5 vinster innan spelarna insåg att man är för bra för det här.
Vi kan spela slapphänt o gena förbi grunderna i spelsystemet o spelet i sig.

Tänk hur enkelt de spelade i början. Snappat ut ur zon till spelare i fart. Nu tar alla som du säger för lång tid på sig.
Inte bara dennes fel då många gömmer sig
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Gäsp: Det är nog ingen överdrift att säga att detta är den absolut sämsta period Modo presterat på 30 år.
Är dags att förstå att allsvenskan inte är någon serie för juniorer.
Se till att skaffa lite seniorspelare av klass och lägg ner juniorspåret, så länge dom är för dåliga för denna nivå
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: Helt rätt angående juniorerna. Överskattar våra egna juniorer så mycket.. en något erfaren div 1 back hade gjort d bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Djuunaz: Han borde lära sig att om man inte har någonting nytt eller intressant att säga är det bättre att hålla käften. Att säga att Tingsryd är det bättre laget 20 gånger på en period är bara tjatigt. Dessutom är det tv så man måste inte berätta allt man ser, för det ser även tittaren.

Sedan går han i falsett när de får skottläge även om Hanses har fullständig koll på situationen.

Det ser ängsligt ut. Man släpper hellre pucken till någon annan än att själv ta ansvar. Det är drop bakom ryggen. Det är korta pass som sätter kompisen i dåligt läge osv. Man tar säkerhetsavstånd och blir därmed passiva istället för att vara aggresiva. Det ser ut som om man har uruselt självförtroende.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: Just nu känns det viktigare att hålla koll på Södertälje och Troja. De lagen som antagligen kommer hamna i botten, om inte Modo gör det. Att gå in i ett kval med dåligt självförtroende, och möta lag med riktigt bra självförtroende. Exempelvis Huddinge, Kallinge, Kristianstad, Piteå etc... Det är fan inte lätt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
MorganaLefaey: Nr 32, 23 och 67 gör mig riktigt gråhårig och förmodligen alkoliserad.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: Denna period var ett riktigt bottennapp. Istället för att förenkla spela rakare och aggressivt väljer man och dutta puck över hela banan , speciellt i egen zon. Nej gör rätt gör om!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Modos damer levererar iaf!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: Det är alldeles för tidigt att börja tänka kval. Det kommer inte att hända Modo den här säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Woody: Mjo, det är mycket kvar av säsongen... Men jag utesluter inget med tanke på hur det ser ut!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: Ja vem kunde tänka sig att när Dam värvar från NA blir det succé och topp i poängligan. Men när herr värvar NA blir det mest bara flopp?
(Jo jag vet att det är totalt andra förutsättningar)

Men missade 1a jag. Men verkar inte gjort mig så mkt...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Domsjö:

Sämsta perioden vi gjort i konkurrens med perioden mot Troja.

Vi har verkligen inget självförtroende och våra juniorbackar spelar som just det, juniorbackar.

Vart är stabiliteten och kreativiteten i anfallsspelet som vi hade i början? Molin vågar inte utmana längre, Eriksson kommer inte till skott och Marklund hinner inte in i situationerna, och utan vår förstakedja har vi inte mycket.

Just nu blöder vi rejält och måste stoppa blödningen omgående.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
atomragnar: Säcken må vara bra på att utveckla juniorer, men våra är för dåliga helt enkelt.
Dags att inse det nu, förra säsongen var en vandring i dödskuggans dal, då man inte fattade det.
Nu maler man på i samma spår...
Detta kan sluta riktigt illa, om man inte gör något nu!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Domsjö: alltså centeruppställningen är för KLEN! och då har man ändå haft tur över att chansningen att skola om Molin har blivit succé! men resten håller inte klass nog, både Hägga och Öhman är tredjecenters. Vi behöver få in en stabil som kan leda en kedja!

Och backsidan MÅSTE förstärkas det ser ju vem som helst.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
dempa:

Sundlöv bör sondera marknaden och hugga om ett bra namn dyker upp, allt annat är tjänstefel.

Ska man se Löven-Timrå istället kanske, är nog en betydligt roligare match.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Monno: Ren tur det där. När Modo var som bäst 2007 och även några år efter det så hade dom tur med värvningar från NA. Senare var det katastrofala värvningar därifrån. Gillar att det nästan bara är svenskar i laget nu. Ta bort Röymark så blir vi ett riktigt patriotgäng! Skitsamma om vi åker ur då :)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Zource: seriöst. Modos Dam-lag? Kunde inte brytt mig mindre. Det är ju herrarna man följer, skiter tyvärr helt o hållet i damhockey, då kan man lika gärna börja följa ett pingis-lag känns det som, det är ju inte samma sport. Och detta säger jag med en fru som är väldigt feministisk, så det är inget nedlåtande om damerna egentligen, bara att det är en helt annan grej, och det intresserar inte för fem öre.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Rytter: Ursäkta..men jag kollar på reprisen på målet. Man ser tydligt att nr11 i Modo ser spelaren som kommer in från sidan(målskytten), men väljer att båga ut och släpper honom ren istället. Märkligt beslut tycker jag..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
kulltorp: Modo är märkliga ;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
dempa: med självförtroende och om man spelar nära toppen av sin förmåga räcker den. Viktor Öman är andrecenter i ett lag som hamnar i toppen ifjol. I år tycker du att han knappt duger som fjärdecenter.

Jag skulle säga att med det självförtroende vi har för tillfället är alla dåliga, men individuellt är man inte så usla om man fått ihop helheten.

Vi vann alltså juniorsm före tv, Linköping, Frölunda osv med mycket av de här backarna. Problemet är som sagt att man inte får ut ens en tredjedel av kapaciteten då laget inte fungerar.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
kulltorp:

Tycker inte att det är Marklunds (11:an) gubbe, det är Sellgren (23:an) som ska ta målskytten och är närmast. Så upplever jag målet, men har inte sett så många repriser på det. Isåfall återigen ett mål där Sellgren inte går in nära och markerar bort eller försöker låsa, han är fantastisk på mycket men spelar han så här framför egen kasse måste han nog stanna i allsvenskan några säsonger till.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
J F K: Torskar vi även denna match, då är det kris på riktigt.
Så här dåligt får det bara inte vara!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Det är lite samma problem som i fjol. Man underskattar serien för mycket. Vi har inte ekonomin för att värva och då blir det juniorer men problemet är målsättningen att vara ett topplag med det spelarmarerial vi har.

Ta små steg varje säsong så kommer det ge resultat i slutändan. Men att tro att man har så bra spelarmarerial är faktiskt lite skrämmande, finns bra många lag i denna serie som har betydligt mer namn kunniga lag en vad vi har.

Ska vi satsa ungt så får man ha en målsättning därefter det är vad jag känner i alla fall. Så för mig är det absolut inge konstigt att vi ej är bättre en vad tabellen visar. Men man stöttar ju grabbarna i vilket fall.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 25/10
Robin Ztorken L: alltså, har alla missat att det är match idag? är ju HELT tyst. Klacken är i Modo-hallen eller?
Kommentera

« · 1845634