1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481636 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Troja 2021-10-16

« · 2239794 · » Till forumet


Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Monno: Tycker Modigs gjorde sig bra bredvid Ohlsson och Vigneault, bara synd att de inte fick chansen att fortsätta bygga på det.

Jag har inte räknat ut honom ännu, även om jag varit skeptisk från början. Förmodligen den svagaste värvningen av Glader.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Tarasov: Har man, som tilltänkt målspruta, en skottprocent på 4,35% så är det inte otur. Då är man helt enkelt en kass skytt. Men det är inte bara det, för ibland kan en lägre skottprocent förklaras med att spelaren skjuter för att skapa returer. Svenningsson siktar alltid på att kruta in slagskott i krysset. I majoriteten av fallen missar han målet helt och hållet, ofta med konsekvensen att pucken dundrar i rundeln och ut ur zonen. När han väl träffar mål, sitter den ofta i bröstet på målvakten.

Rent tekniskt har han alla verktyg. Duktig på skridskorna, fysisk, stenhårt direktskott och kan även slå läckra passningar. Men hans avvägningar är så horribla att det drar ner hela laget. Och jag är tveksam till om detta är något som kommer lösas med bättre självförtroende eller erfarenhet. Vissa har det, andra har det inte. Jämför till exempel med Aagaard, som inte är flashig på något sätt, men likväl ligger i toppen av interna poängligan och har en skottprocent på 25%. Förra säsongen slutade han på 21,65%. Det är inte heller en slump. Han är Svenningssons raka motsats, osynlig långa stunder i matcherna, men lyckas likväl göra sina poäng.

Svenningsson skulle gynnas något enormt av att inse att han inte är någon naturlig målskytt och att han absolut inte skall transportera pucken, utan istället fokusera på hårt jobb utan puck och försöka göra sina kedjekamrater bättre.

Jag utmanar er alla till ett drinking game nästa match, där ni tar en klunk för varje anfall som avslutas på grund av Svenningsson (skott i bröstet på målvakten, skott som studsar ut ur zonen, skott som går på täckande spelare, fipplande med pucken i sarghörnet eller på blålinjen, galen passning över centrallinjen etc.)
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
MoDoNörden: Modigs är otroligt lite bang for the buck.
Tycker hela hans spel är rätt dåligt faktiskt. Om man bortser från att han inte producerar.
Ett stort problem är ju att han inte producerar som tänkte stjärnspelare.

Överlag uddlöst framåt idag.
Sen ger vi troja 5-6 frilägen.
Ingen kul match för Tex som får gå från fullt upp att hålla värmen till frilägen.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
DrCox:

Nä, lite av det han sa va ”vi måste diskutera vad ishockey går ut på” vinna närkamper m.m
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Bad_Brett: Ja det är lustigt, men jag har betydligt högre förväntningar på honom offensivt och det verkar Karlin också tycka eftersom han får en större och större roll i det defensiva.
Missförstå mig ej, jag älskar Sebastians sätt att spela hockey och jag är grymt nöjd att han spelar i Modo, men jag kan heller inte sticka under stolen med att jag hoppats på lite vassare offensiv från honom.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Costanza: När jag hörde om att det var en brand vid globenområdet tänkte jag att antingen är det Boden eller Costanza som tuttat på hockeyförbundet, men du verkar oskyldig då det verkade vara en lagerlokal.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Bad_Brett:
Håller med Ohlsson tycker han är riktigt bra om än lite impotent offensivt, han kommer verkligen till sin rätt när laget är välorganiserat. Däremot så tycker jag Svenningsson är riktigt bra och tror det kommer lossna, apropå att tycka olika😂. Btw så tror jag ev Tim Söderlund kan bli ledig hoppas vi kan hugg på honom..... perfekta 3 linan
Ohlsson - MacM - Söderlund... kommer gå undan jag lovar
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Tarasov: Mer positivt, vackra back-mål 2 matcher i rad.

Mindre duttande o fler backskott i PP så är vi snart uppe på 7-8 % åtminstone
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
hk: Men alltså Markus Modigs och Jesper Dahlroth är helt under isen. Främst den sistnämnda som inte alls håller på den här nivån. Sölig, långsam och tar korkade beslut. Nu måste MINST en bra back in så snabbt som möjligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
J F K:jo där finns det betydligt större problem, men vi gläds som tusan över MODos chockcomeback.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
hk: Japp det är borta. Dock är det fortfarande vem som är först över hastags.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
J F K: Är det borttaget att det inte är icing om pucken går genom målgården?

Vi måste ställa två av våra tre högerskytter på vänstersidan i PP, skit samma om dom inte spelat där innan.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Tarasov: Är tillbaka i Ö-vik som vinnare. Molnen försvann då jag kom med tåget.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Gavelo: Lustigt hur man kan se saker så olika. Tycker han har varit i särklass bäste forward såhär långt.

Han ligger trea i plus/minus-ligan i hela serien, +8. Näst bäste forward i MoDo har +3.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Gäsp: Tror det var MacMaster , sedan bryr han sej inte ens om att jobba hem, fast han kanske redan visste att det skulle bli mål i o för sej, men ger inga bra vibbar
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Heyerdal: Glädjande, Damerna känns som en stark kandidat till Sm guldet denna säsong!
Riktigt kul 🙌
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Gavelo: o damerna vann också i sudden med samma siffror!
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Gavelo: Det här är faktiskt rätt anmärkningsvärt...
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Bad_Brett: Jag tycker Sebbe varit riktigt svag denna säsongen, han lever enbart på sin skridskoåkning, det mesta övrigt är ganska mellanmjölk.

Kanske har vissa av oss för höga förväntningar på honom med tanke på kärleken han har till Modo sant hans enormt fina säsonger i Timrå, men denna säsongen får han ut extremt lite för enormt mycket arbete.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Bössa 68: Är minst sagt negativ nu, men tänkte gå in på Timrås forum för att känns mig lite bättre Sedan Brynäs för att bli på bra humör igen.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Confusius:
Det är ingen jättematch men vi har pucken mer än motståndarna och skjuter mer då kan det gå som det gick för Troja även om man får en perfekt start
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Gavelo: ingen är mer chockad än jag efter 2 pinnar ikväll, men hårtork funkar ibland men sällan alltid(lex freddan andersson) näe snacka me killarna personligt vad ska göras bättre å peppa dom ordentligt så funkar det oftast bättre än skäll.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
DrCox: Som jag skrev förut är Sebbe årets utropstecken. Han är i en klass för sig såhär långt.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Gavelo: Såg det bra att Karlin tydligt visar att det inte är okej att spelar så här dåligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
DrCox: Karlin väldigt besviken efter matchen, hoppas han tar fram den stora hårtorken i omklädningsrummet nu för såhär jävla illa får det fan inte se ut i fortsättningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Tarasov: Målet i sudden är mycket Sebbes förtjänst grym passning till Woods
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Confusius: Vilken bonnröta vi har ikväll haha....
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Tarasov: spel 6 mot 5 får MVG denna vecka. 😉
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
jonsson:
51 - 41 i skott denna vecka och 2p rätt så dålig utdelning utöver det så funkar inte PP.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
J F K: ja men en suröl vore ju trevligt..
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
jonsson: haha den var inte väntad för 5 öre men fyfan vad skönt!!!!!🥳🥳🥳🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
jonsson: Kan vara den mest oväntade matchen jag sett
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Sjuk match egentligen
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
J F K: Blir en Whisky for att lungna nerverna.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Kenttäcam: Adam är ingen Troja-fan, dock så hyser han ett rejält agg mot MoDo av någon anledning!
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Det här va vi värd😀
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
modomille: om jag inte minns fel så började han dock som 3e innan han snabbt flyttades upp.
Men minnet mitt är kort och dåligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
bengt88:
Tycker man jobbar till sig segern, man gnetar på och jobbar. Fortsätter våga och sen är det inte vår dag men vi tar 2 viktigt
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
bengt88: Det mest positiva ikväll är varken segern eller att groggen var kall, det var Woods reaktion på 4-3 målet, sådant värmer!
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
S-vikaren: men detta är ju BARA o tacka o ta emot från Trojas så hyllade keeper (andra matchen)..

Men NÄR låg vi under med 2 puckar å tog ut keepern o gjorde både reducering OCH kvittering? 90-talet senast?
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Gavelo: Hade väl inte tänkt dricka , men en Rodenbach grand Crüe kan det vara värt.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
DrCox: Vafan händer
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Gavelo: snacka om att stjäla poäng.
Allt tack vare en målsugen målis.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Tarasov: Enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Bad_Brett: Gradin själv har aldrig sagt det tror jag, är väl egentligen bara vissa supportrar som har sett han som tilltänkt tredjecenter?

4-3 :)
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
dempa: Sveningsson måste ha skjutit 2 miljoner skott, alla utanför, det är en bragd i sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Nu blir groggen genast godare känner jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
S-vikaren: Hur är detta möjligt?? fatta väl bara att Dallas avgör
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
dempa: Han kan ju inte skjuta, det borde vara uppenbart för alla i det här laget.
Kommentera

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Bössa 68: Sällan har en kryssmatch orsakat ett så starkt glädjevrål här hemma!
Kommentera

« · 2239794 · »