1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527271 inlägg · 4121 ämnen

MODO-TV

Sv: MODO-TV
Gustafsson: Jag har haft klubbkortet där de senaste säsongerna och som det sägs inget kalasbra alternativ men som du säger är det billigt och enligt mig prisvärt i jämförelse med alternativen. Du får 2½ timmas underhållning i 55 dagar för 2000, inte så mkt pengar egentligen.

InVinoVeritas: Frågan är ju om det är värt 2000 för en säsong bara. Fast verkar ju trots allt vara det överlägset billigaste alternativet.

Gustafsson: Den... duger. Inget du lägger ut på en 42 tums skärm men på datorn är det helt ok, sen kan kvaliten säkert skilja beroende på vilken uppkoppling man har, själv har jag 6mbit.
En sak är säker, det slår webbradion iaf!

Är det någon som brukar beställa och titta på matcher online på csport.se? Är kvaliteten bra?

Gustafsson: Förnekelseafton efter 1-0 mot Bobcats.

Edit: Är det möjligen så att Susse, Svarten, Hasse & co tog ledigt från dagens match för en chips- och ölkväll framför Canal+ Hockey?

Redigerad kommentar

Nostalgiafton?

NuMo: det är den nya epilepsi-tv, skarpt sykosframkallande

NuMo: Autentiska analoga störningar på min 37" HDTV. I am so blessed.

...och Bysse skuttar för 3-2.

Redigerad kommentar

Björn W: Nu är det dålig kvalitet på sändningen. Är det månne en sen Betaversion vi skådar?

hellge: Va?

Björn W:
Det e väl så, man vill ha framgångar....

hellge: Problemet med det som "är idag" är ju inte bristande sportsliga resultat - årgången vi ser på TV ikväll var väl i klass med den vi har i år - missade slutspel och vi satt och hoppades på att frälsaren Foppa skulle få spela så många matcher som möjligt under lockouten.

Felet nämnde jag några inlägg ner i tråden - skridskoåkningen, snabba spelvändningnar och vältajmade passningar ser man så sällan i MoDo nu för tiden. Det blir ett identifikationsproblem.

Redigerad kommentar

renen:

Bosse är min tremänning, morsan och Kabben är kusiner. Borned änd raised om Timmervägen.

Jag cyklade förbi vid Botniabaneinvigningen där Timell och Ahlsing pratade med Macke. Timells stora hockeyidol var just Bosse.

Fst egentligen böjar jag bli lite less på allt från förr. Det börjar bli som att Modoiterlever på minnen snarare än det som är idag.

Björn W: Upptäcker nu att Lars Jansson äntligen fått en bild på hemsidan.

www.modohockey.se/spelare_visa.cfm?id=6&sasong=3

Paddan: He was for real, and he was spectacular. Synd att Boork aldrig greppade, men det var väl ingen linje och struktur i den värvningen... :-)

Björn W: Hamnade i Boorkens frysbox och "var tvungen att göra militärtjänsten, så därför åker jag hem". Därefter var han väl bofast i landslaget i sex säsonger eller något liknande.

Paddan: Nä, men som jag sagt i en bubbla till hellge: Vykoukal - things could have been so much better...

Björn W: Köjjsti ja, inte är han som Juha Tåjjtima inte

2-2 efter att Karjalainen gett en present till sin gamla klubb.

Johan Tornberg söndertacklad av Martin H.

Redigerad kommentar

hellge: Ja jag vet men han hade ingen aning vart det låg då han satt bisittare vid den här tiden, han tyckte väl att han var en riktig Stockholmare å inte en bonde från Hörnett.
Vi var några som skrattade ihjäl oss åt tönten..

hellge:

Det kan nog ligga något i vad din granne påstod. När Timander och Svartvadet fortfarande var osnutna finniga pubertetsungar och gjorde tidig debut i Sollefteås A-lag i en seriematch visade de noll respekt både mot motståndare och medståndare.

Matchen gick väl inte sådär bra och en av de rutinerade spelarna gick fram och åter på bänken och peppade spelarna och slog dem på benskydden med klubban. "Kom igen nu killar, bättre kan vi!"

Svartvadet och Timander skall enligt berättelsen ogillande ha tittat mot peppkillen och sagt. "Håll käften och gör det bättre själv."

Uppenbart tyckte de att de redan gjorde sin beskärda del. Antagligen gjorde de nog det också.

hellge: Allting ingick givetvis i Bosses stora förnekelsekampanj, där han försökte få det att se ut som att han aldrig någonsin spelat i MoDo, aldrig gillat MoDo och aldrig någonsin satt sin fot i Örnsköldsvik.

renen:

Allvarligt?

Man ser ju Själevad från Bosses (Kabbens) hus på timmervägen 21.

NuMo: Våra spelvändningar och skridskoåkning. Jag grinar ner mig av saknad.

NuMo:

Kämpa dö, Gene brö'
Thorsan, Thorsan, Thorsan

Kämpa dö, Gene brö'
Thorsan, Thorsan, Thorsan

Å Bosse Berglund visste inte vart Själevad låg någonstans!

Björn W:
Legokneckten Räkmackeante. En av få världsstjärnejuniorer från Modo som konverterade till något som liknade det Resandefolket.

Susse kändes dock mer resolut i avslutningarna på den tiden.

hellge: Vad hette huvudspeakern vid den här tiden? Var det Berndt någonting? En mycket balanserad man med formell stämma. :-)

2-1 av Susse och Poffa/AM har återigen hamnat under en röd/vit/grön flagga på läktaren.

Redigerad kommentar

Björn W:

Jag kom ihåg min granne körskoleläraren, Lennart som ibland vikarierade som speaker, han klagade alltid på Timander för att han var för kaxig och hade bristande ödmjukhet.

Tänk så det kan förändras. Idag så ses väl Timmy som råmodellen för en jordnära och ödmjuk idrottsman.

Berka: Serielunk fanns inte på den tiden - du åkte ur efter 22 omgångar om du inte var topp 10. Efter 18 till var slutspelet borta.

Kvitterat av Tallberg, första- och andraassist av Sven-Erik Sold.

Redigerad kommentar

Björn W: Är matchen en serielunksmatch, eller e det slutspelet?

1-0 Niklas Sundström (Wernblom/Hermansson). Tingad av New York Rangers som hoppas mycket på Sundström.

Men Sold kontrar med ett 5-3 PP för Brynäs. Gubbjävel. :-)

Redigerad kommentar

Björn W: Hyfsat mål. Undrar om man hoppade och highfivade där. Kommer inte ihåg.

NuMo: Mattias Timander, 21 år, sa precis: Fan! efter att ha Sundlöv räddat hans skott i PP.

Näää...nu såg jag reklamzeppelinaren i ett hörn också. Nostalgia overload!

Redigerad kommentar

Björn W: Konstigt. De var ju femton år yngre då.

The Reds med basröster...

Vafasen,,,de har redan börjat sändningen - är det jag som missat någon tidsomställning?

We're live from Kempis with Perlskog and Bosse! It's concrete and lilla stå in red, white and green - and it's spectacular!

Egon Hillergren sjunger nationalsång!!!!111!!!

La cucharacha-tuta!

Redigerad kommentar

Berka: Det går inte, han är upptagen med att spela i Djurgår'n...

Björn W: Om jag minns rätt  (eller så är det en skröna) såv ar det till och med så att Boorken åkte och hämtade Ramén till träningarna.

Björn W: jamen dåså....

äh sparka challe...

Paddan: Det här är faktiskt hans enda "Game played" under 1994-95. Han hade en under 1993-94 och 5 st under 1995-96.

Om han faktiskt fick istid är ju en annan sak.

Björn W: Jaså, Ramén spelade seriematcher, det var mer än vad jag kom ihåg. Hade för mig att han bara var med på försäsongen.

Berka: Inatt vilar vi Andreas Olsson, Tjobba och Marcus Ramén. Låter vettigt.

Gustafsson: Tro vilka som inte är med i morgon?
Känns underligt när vi är i slutfasen av försäsongen och vi har än inte spelat med ens närheten av fullt lag, vi har mixat runt i 3 femmor å vilat massa spelare, jag börjar bli jävligt nervös.

Petey21: Härligt namn på en domare, hymlar inte med det åtminstone.

Björn W: Sold var definitivt ingen favorit på den tiden, men jämfört med Kuben var han ju rena rama Bill McCreary.

Gustafsson: En gammal farbror redan då. Frisco tycker att han var bra - jag ogillade honom hårt för att han alltid dömde bort mitt Falu IF i derbyna mot Mora i division 1 västra på slutet av 80-talet.

Björn W: Domare: Sven-Erik Sold?

Jag tänkte att ni som eventuellt ska stanna uppe och se matchen redan ikväll kanske är i behov av laguppställningar att printa ut.

Varsågod, nu blir det Svedország - Magayarország. Zlatan4everszág.

Mano: Nej, det här är som sagt från säsongen 1994-95 och från Kempehallen. Peter satt vid sidan av då Hockeyligan inledningsvis i lockouten vägrade låta proffsen vara med pga sportslig orättvisa...:-D

Tore Erkén tröttnade dock efter en 2-5-förlust hemma mot Rögle någon omgång senare, körde över resten av Hockeyligan på eget bevåg och så var Peter på isen igen.

Matchen du tänker på spelades på hösten '93 i Gavlerinken, men det var ju TV-sändning från period 2 i den matchen, när MoDo gjorde sju mål. Sedan bytte SVT match.

Redigerad kommentar

« · 1275371 · »