1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478724 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västerås 2021-02-20

« · 2153464 · » Till forumet


Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
MorganaLefaey: Så sant, varför ska MoDo vara nån scen där juniorer som uppenbarligen bara tänker på sig själva eller slavar under sin NHL-klubb få speltid i ett A-lag som sen ligger i botten. De som tjänar på detta upplägg är juniorerna och SHL-lag. Se till först att vi själva hamnar där. Tror inte ens att det räcker, för agenterna säger att de borde spela i ett topplag. Ersättningen är ändå småpengar vi får för dessa guldgossar. Vi kan ju swisha till 90 kilos toppspelare i Division 1 istället.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Bad_Brett:
Karlkvist får göra som han vill, lastar vi på så gott vi kan med pengar har vi gjort vårt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
BobbyG: Jag är lite emot tänket att unga ska få allt placerat för sig. Se hur många löven, timrå och bik haft spelandes som är födda på 2000-talet.
Har man bra nog så slåss de om en plats och tar den.
Om inte så kan vi låna ut eller ha dem i juniorlaget (om det går).
De bör vara en sådan billig post så man kan värva en spelare för deras plats. Tar de den så "fine".
Hade vi haft seniorspelare som slogs mot junisarna i år hade vi nog legat klart bättre.

Hänger med tänket: lägg pengarna på ruskiga centrar i stället. Och jag håller med om att det är viktigast.
Men ska vi ha som vision att gå upp i SHL så tror jag inte vi kan ha tänket grannens grabb i de rvå första formationerna
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Sven Tuta: Samtidigt är Leksand mer än åsnebrottaren. Om det är det enda seriösa erbjudandet som Karlkvist får från SHL, förstår jag om han vill testa. Ibland måste man tänka på sin egen karriär. Tycker han har gjort så mycket för MoDo, det är ju inte hans fel att vi är ett strykgäng.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Sven Tuta: känner samma. Unnar Karla all framgång i hans framtida karriär. Att välja knätofsarna skulle dock kännas som ett gigantiskt svek.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
BobbyG:

Om jag ska vara kritisk så tycker jag detta ser ut som ytterligare en chansning och bygger på förhoppningar att våra juniorer ska bli toppspelare över en säsong.

Jag tycker det är fel att satsa på juniorer i första och andra om de inte är supertalanger som klarar av att vara ordinarie en hel säsong.

De enda jag vill se i truppen är Strömgren och Lindewall, fast inte som ordinarie utan de varvar j20 med inhopp i laget.

Åhström och LP har jaga tappat hoppet kring, tycker inte dessa gått framåt i den utsträckning unga spelare borde göra. Ser det inte som en förlust om de lämnar och söker utveckling i en annan klubb.

Är verkligen LP så mycket bättre nu än när han kom in i laget.

Jag vill se ett seniorlag nästa år där juniorerna får chanser och kan vilas när det behövs och får skolas in i rätt takt.

Att fylla centersidan med två riktigt bra namn bör vara prio för glader.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov: Det absolut viktigaste måsta vara att övertala Karla att stanna. Drar han till åsnebrottarlaget då sjunker han i mina ögon.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
BobbyG:
Colin Smith ser jag gärna, tror inte Åhström/LP klarar av de rollerna inte om man har ambitionen att vara ett topplag iaf. Men Strömgren bygger jag gärna en plats för.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov: också klassiskt att spelare börjar bra för att sedan mattas av efter några matcher. vill också slänga med att sundquist egentligen är den enda riktiga tränaren vi haft denna säsong, det gör nog mycket för hur det ser ut

personligen ser jag ingen roll för haag nästa år om vi kan värva hem oskar pettersson, men annars kan han väl ta den rollen i fjärde.

junior - ny - karlkvist (ny)
junior - ny - ny
harju - ny - ohlsson
sylwander - agaard - pettersson
lindewall

på junior räknar jag linus pettersson, strömgren, åhström, vet att det bara är strömgren som är junior men ni får leva med det :)

fokus måste ligga på tre kanoncentrar för denna nivå. finns det utrymme i budget att värva ytterligare en forward istället för "junior" så är det okej men det är lägst prioriterat. centrar, backar och målvakt går före.

colin smith i väsby är jag väldigt förtjust i
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Silly: Sveningsson är ej nytillkommen. Syftar på sådana som Haag, Persson och delvis Kaijser.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Trilske:
Jag har haft en teori om att laget varit för tunt, byter man då in väl kvalificerade allsvenska spelare ser allt plötsligt bättre ut efter som de verkar i rätt miljö. Hade Haag varit här i början av säsongen så hade vi kanske inte varit lika positiva kring honom.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Trilske: Ber om ursäkt haha, jag försökte följa tråden nedåt för att luska, lyckades få till att det var Rocky ni diskuterade 🤡
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Trilske:
Svenningsson är långt ifrån given i mitt lag .
Ser honom som en som konkurerar i 4 kedjan.

Anton Gustavsson skulle jag gärna se som en av dom 2 klasscentrar vi söker
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Gavelo: Mitt inlägg handlade om Sveningsson ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Om man ska leka lite djävulens advokat här.

Är det inte rätt intressant hur alla verkar rörande överens om att spelare som kommit in på slutet mer eller mindre är givna inför nästa säsong? Hur ledningen helt plötsligt prickar alla rätt? Även om jag reserverar mig för att det är lättare att komplettera ett lagbygge och håller med om att de nytillkomna (minus Boivin) känns givna.

Men likväl en intressant frågeställning, kan det inte vara så att det är lättare att komma in som oförstörd i ett sargat lag och se bättre ut än vad man är? En tanke som slog mig redan när Kaijser gick in och var tungan på vågen, direkt.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov: Ser hellre Aagaard som en ytterforward, känns som har får ut mer av sina grisegenskaper då.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Trilske: Rocky värvades för att producera även om han inte är en högklassig sådan, han var mest tänkt som en kreativ Center som sätter upp lägen för sina kedjekamrater.
Dock var han extremt billig och det var till stor del därför man valde att plocka in honom.
Övrigt håller jag med att Rocky visar bättre tendenser hela tiden och med lite mer muskler på den kroppen så kan han bli en toppspelare i Allsvenskan.

Egentligen tror jag inte Modo behöver byta ut speciellt många forwards, Modo behöver 1-2 riktigt starka centrar, eventuellt en å annan ytter beroende på om karla, Harju mfl drar, annars tror jag man bör lägga störst krut på målvakter och backar.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Silly:
Jag ser gärna någon med potential i 3, jag tror att Jellvert är en 3 center i allsvenskan. Har vi 3 centrar som är bättre än honom så vet man att vi kommer ha ett bra lag.

Exv skulle en centersida se ut så här. Ser det inte som helt omöjligt att vi får låna Niederbach nästa säsong.

X
Felix Olsson
Aagaard
Jellvert
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Tarasov:
Tror du inte Jellwert blir center i 3:e ?🤔

Sylwander är väl.center från början och stark tekare, känns som vi har yttrar så det räcker till 3:r och 4:e linan?

Och andra sidan så hoppas jag på kaiser också?🤔
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Rytter: Kan komma på flera anledningar till varför han ska ha fler chanser. 1) Värvad för att vara en producerande spelare 2) Prestigevärvning som förmodligen kostade en del. 3) Har en jäkla tuffhet i spelet vilket gör att arbetsinsatsen höjs, svårt för en tränare att inte premiera även om man inte producerar, dvs han "gör jobbet".

etc.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Silly:
Jag tänker
Sylwander- Jellvert( alternativt Tjernström) - Haag

Tycker iofs inte att det är nåt fel på
Lindewall-Sylwander-Ohlsson men Ohlsson kan användas högre upp med kreativa spelare, vill ha mkt speltid på Ohlsson.

Tror fö Tim Söderlund kan bli ledig till nästa säsong, kan vara något att fundera på.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Silly: Så länge MoDo Hockey bara kopierar Colorado 1996 eller MoDo 2007. Två bra centrar och galen målvakt med vinnarskalle (Peters hoppas jag stannar)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Bilyaletdinov:
Styf har enligt mig inte varit särskilt dålig men fått en för stor roll som han kanske inte är riktigt redo för. Sen finns det saker som kan förbättras men det tror jag kommer.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Costanza:
Skulle vilja ha Sylwander som Center i 4:e linan nästa säsong, kanske med Lindewall eller Svenningsson och Haag på kanterna, som kan vända spelet snabbbt?
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Bilyaletdinov: håller med angående Styf. Tycker han fungerar bra som 6/7-back. Jämför Styfs -2 mot Wallinders -11, sämst i hela laget.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Forwardsidan är riktigt bra nu, även om det fortfarande finns lite mer att önska i defensiv zon. Backsidan är dock fortfarande svag, även om Ytterell är en riktigt bra förstärkning. Är Corrado på g? Styf och Wallinder har fått ta för mycket ansvar och behöver avlastas, och Öhman är alldeles för dålig defensivt. Kan dock fungera som sjundeback då han är riktigt bra i pp. Styf har fått för mycket skit, -2 i ett bottenlag som modo utan att spela pp är riktigt bra. Även Åhström har fått alldeles för mycket skit, jag hoppas att dessa två är del ien stomme i modos resa mot Shl.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Costanza: Surt för honom
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Gavelo: Jeppe L blev skadad i första matchen. Axeln.
" Defenseman Jesper Lindgren left the first preseason game after sliding into the boards and underwent successful shoulder surgery this week. He's out indefinitely for the rest of the season."
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
S-vikaren: Det är väl just det problemet Lindgren alltid haft, han tycker att han är bättre än vad han är, precis samma typ av junior som Stenkvist var.
Ist för att stanna och få speltid i Modo så skulle Stenkvist till köplunda, där blev det utlåning direkt och idag är han i Finland, Lindgren skulle prompt till NHL fast han inte ens behärskade det defensiva spelet öht och nu får han inte ens spela AHL hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Silly:

Fast Lindewall och Rocky konkurrerar inte om samma plats eller roll i truppen. Finns rum för bägge.

Lindewall ska dock matchas in klokt i laget, men ser ut att finnas potential i honom att bli en bra powerforward. På 2-3 år skulle han kunna ta en stor roll i ha.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
BobbyG:
Glader är ett geni på transatlater hittar en ny
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Silly: Jag tror att Glader snart förlänger med Jellwert till 3:e kedjan, Sedan skall han bara hitta 2 st centrar som är tenikningsstarka och bra över hela plan till 1: a och andra kedjan !
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
BobbyG:

Kan säkert vara så, ahl eller echl är nog alternativ. Men det är synd, tror han skulle passa bättre i Europa än i någon av de nordamerikanska ligorna.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Costanza: Ja idag kan man titta på det där jäkla dyngdiket med glädje rakt !!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
S-vikaren: Trist. Jag tycker att Ytterell varit bättre än Jesper var, men jag önskar ändå Jesper lycka till.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Rytter: Jag tror mer på att Lindewall kommer att ta yttligare steg att kunna ta en större roll.nästa säsong.

Då kan det vara en bättre att satsa på honom!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
S-vikaren: Åkte in i sargen och skadade axeln i första matchen. Ev. operation.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Jesper Lindgren borde aldrig för sin egen skull aldrig lämnat Modo. Noll spelade matcher i AHL hittills denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
J F K: Det är sunt att vi fans har olika förväntningar på avslutningen av säsongen. Jag vet som sagt att det kan svänga fort åt båda håll i trepoängssystemet. Gillar dock vad jag ser av inställningen hos truppen nu. Zykov blir bara en megabonus om nu inte Ryssland jävlas bara för att Sverige utvisade en ryssdiplomat nyligen :-)
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
BobbyG: Tror samma sak. Känslan är att han vill spela ECHL/AHL.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Costanza: Det kanske slutar med glädje och "the summer of George" i alla fall? Troligen inte slutspel, men kvalspöket åt fel håll borta.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Grattis till segern!
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
BobbyG: Det är väl fan att en klubb ska styra ens humör. Söndagar brukar vara skit, men idag är det tvärtom.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Rytter:
Även om han är 13 forward så tror jag ändå det blir en hel del speltid. Exv används han i första PP och det lär inte ändras. Jag hoppas vi förlänger här, ett fynd av Glader och en viktig anledning till att vi ändå har en viss marginal till botten.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Rytter: killgissar att rocky drar hem igen för kommande säsong oavsett
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
BobbyG:

Ja tyvärr är det kanske så det blir. Men visst vinner laget och går rent kommer jag inte klaga.

Men det är slöseri med talang att ha honom i fjärde eller som extra forward.

Dessutom lär vi slarva bort honom för kommande säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Heyerdal: Timrå har bara tretton forwards, för Knubben hittade inte en enda forward. jag tror inte att de kommer att satsa maximalt på de matcher som är kvar. det viktigaste är att han spelarna skadefria. visst taggar de flesta lagen när det är Modo, men jag tror att vi faktiskt kan ha en fördel av att möta lag som redan är klara.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Monno:
Väldigt förtjust i LP däremot, ser gärna att Tjernström/Styf/LP är en del av nästa års trupp. Vet att det är med lite glimten i ögat men ser gärna att man inte fastnar i ett koncept, lite grannens grabb, lite köp, några utländska spelare osv.
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
M Horava:
Det var kul att se hur otroligt glada och lättade spelarna (mest Svenningsson) var i eftersnack, modochannel igår
Kommentera

Sv: Modo - Västerås 2021-02-20
Gavelo: ..precis! Gänget måste ju hitta lite ljus på himlen, tro på laget och spelglädje. Just nu måste det finnas en anledning till att man tror på MoDo och vill fortsätta här. Hoppas gänget får några fler såna här matcher och roliga matcher som belöning för all skit som varit under säsongen.

Häftigt om spelarna kan skaka hand på att köra ett år till tillsammans utan att outa det till allt och alla. Jag är så evinnerligt trött på revanschsnacket som har funnits i klubben sen typ SM-guldet. För mig är det fel på MoDos självbild, inget annat. Vi är inte bättre än där vi är, men klubben har alla förutsättningar till att lyckas. Nu är det hårt jobb som gäller och att man spelar för klubbmärket på bröstet. Modo ska upp! (nån gång)
Kommentera

« · 2153464 · »