1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480409 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västervik 170222

« · 1802967 · » Till forumet


Sv: Modo - Västervik 170222
Är ju bara att konstatera att modo inte har snappat upp att mål ofta görs i slottet.
Man markerar inte den spelare som utgör störst hot.
Måste bli bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Smurfen: Klar för SHL-klubb, surt men inte oväntat. Vet ej vilken.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
J F K: Det är hockey - alla lag kan ta fler poäng med flyt. Bra lag gör det - modo kan omöjligt räknas in där. Att vara bäst i december är väl inget.. De är ej i närheten av det de övriga månaderna - december var avvikelsen. Genomgående är de inte så bra och hade de varit hade prestationen ej varit så kass resterande delar.

Jag var med oerhört skeptiskt innan säsongen. Tråkigt nog har de visat nu att det lag inte är starkt nog. Nu är bara frågan hur skral kassan är till nästa år om de finns medel att bygga ett lag för Top 8 åtminstone. Mycket upp till nya sportchefen att hitta guldkorn skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Golden boy : och här tycker de flesta att Modo gör en bra bortamatch så då är det väl 5 st + Ztorken som tycker Modo var lika usla som vanligt.

Jag tippade Modo som 9 innan serien startade och jag tycker också att tabellen återspeglar lagets prestation ganska bra även om jag tror att med bättre coachning så hade man varit ett slutspelslag på övre halvan!

Matchen igår är absolut ingen toppmatch, men väl en bra bortamatch
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Monno: Enligt Elitprospect så har Sellgren kontrakt även över 17/18
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
J F K: Hur är det med Sellgren, har han kontrakt? Om inte är han nog förlorad. :-(

Tycker vi gjorde en bra match. VVIK hade en het målvakt och vi lite blött krut annars hade vi nog kunnat vinna helt klart. Offensivt tycker jag vi hade en del lägen.
Defensiven har ju tyvärr en del övrigt att önska även denna match.
Men kan Bäckman få oss att agera smartare och inte lägga så jävla mkt energi bara på att ta oss ur egen zon så tycker jag vi bör kunna skrapa ihop poäng nog att slippa kvala iaf.
Topp 8 försvann nog det lilla hopp man hade om idag. Nu var det ju en smal strimma hopp även innan, men den är hårstrå tjock just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Golden boy : verkligheten att vi var allsvenskans bästa lag i december eller sämsta lag i november. Det blir liksom löjligt om man tror att tabellen är sanningsenlig för varje tillfälle.

Jag tycker att vi var bättre än vanligt och att vi med lite flyt kunnat ta fler poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L:

Fan nu är jag riktigt orolig att det kommer gå åt helvete när du blivit positiv. =)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
modomille: Ensam om att tycka dom gjorde en skitmatch??? Vi var ett sällskap om fem personer, samtliga modoiter . Titta på uppspelen, puckkontroll, passningar, bristande markering i boxplay där man som så ofta hamnar på mellanhand. Vi som såg matchen VAR rörande överens om att tabell placeringen inte ljuger, tyvärr tvärtom så speglar den verkligheten, vilket jag beklagar. Jag står fast vid att många av våra så kallade talanger är kraftigt överskattade.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Tarasov: Nej. Magkänsla :-)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Tarasov: eller hög feber?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L:
Skriver du under pistolhot;-)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Rytter: Tre, och dom tar vi på lördag!
Sen kan vi spela avslappnat sista tre omgångarma och ta full pott.
Det ger oss en plats bland topp 8.
Därifrån får vi, under Bäckis ledning, en Lidnersk knäpp och vinner allt går hela vägen tillbaka till SHL.

Kom ihåg var ni läste det först!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Rytter: 1-3 nu,kval neråt tror jag att vi undviker men skulle säga att 3 poäng räcker. Det kommer bli en kamp mellan Björklöven och Västerås,inte oss.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Tarasov:
Ett tillägg.... tkr mig kunna se att det finns hopp om Oscar Ö
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Rytter:
Svårt men ytterliggare två borde det klara sig, sjukt dålig säsong av oss, med hänsyn tagen till budget/material. Hoppas den blivande sportchefen verkligen har koll på spelare i allsvenskan/Norge/Danmark osv
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L:

Där har vi 3-0 till löven, så nu har vi dom 4p bakom och Västerås 5p. Det enda positiva är att dom möts i sista omgången så lagen har egentligen bara 3 omgångar att ta in detta på oss.

Hur många poäng till behöver vi för att vara "klara" tror ni?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Gavelo: Känner du igen ordet ironi?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
sargad: Älandsbro... Ja då är ju alla förbannad redan när dom kommer från bilen.
Jävla håla. Lägg ned skiten så E4an kan va en E4a.

Problemet med ditt förslag är att då måste vi dras med massa Sundsvallare också.
Dra gränsen vid Timrå så får dom jävlarna klara sig själva. Det ska dom ha efter att dom lägger ner allt utom sitt egna...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L: Jaså du tycker de?!, jag tycker Modo spelat riktigt jävligt flertalet matcher och förtjänar ligga där man ligger.

Du ser allt i svart eller vitt
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
sargad: Älandsbro har skrotat sargen så ska vi lira där får vi skramla till en ny först
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Gavelo: Jo, men vi spelar ju alltid bra
Det lustiga är att vi alltid förlorar.
Undrar jag vad det beror på?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
sargad: Ja dessa telefoner😆😆
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L: man kan spela bra men ändå förlor ellerhur!?!

Modo gör en bra bortamatch, inte imponerande men väl en bra bortamatch mot ett topplag,alla som har stått på ett par skridskor på en plan förstår det idag, tyvärr räckte det bara till en poäng idag, kanske borde haft 2!
De 2 senaste matcherna är vansinniga steg framåt om man ser till senaste 10 matcherna vad gäller slarv, passningsspel och jobbinsatsen det måste tom du hålla med om, sen håller jag med om att modos säsong generellt är på tok för dålig och att det blivit på tok för få 3 poängare.

Som svar till "the One"
Du är relativt ensam om att tycka att Modo gör en skitmatchen
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
sargad: Skämskudde..
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L:Skärmskydd för vår start.
Slå ihop alla lag i Vänsternorrland så kanske vi får ihop ett stabilt topplag i AS!
Hemmamatcher på Höga Kusten bron alternativt Ärlansbro.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Domsjö: 😅😅😅😅 telefonjävel😅😅😅 ödmjuk?
Vem kommer inte ihåg honom?😆😆 Tänk en lina med ödmjuk-självklar-sanslös! Ska givetvis stå ödmark 😁
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Gavelo: Nej den var jättebra, imponerande insats.
Men vann vi?
Nej, vi fick stryk igen,
Hur länge sedan är det vi tog tre friska pinnar, upplys mig gärna om det för jag kommer inte längre jhåg det.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Modano: vad du drar för slutsatser är upp till dig. Säger mest om dig i min bok i alla fall. Inte så god uppfattningsförmåga.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Gavelo: matchen VAR dålig från Modos sida något annat kan man inte påstå. Hafsigt o slarvigt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L: Ja en stor skillnad är ju att Västervik har en uppåtgående känsla i föreningen. Så som man kan ha efter ha klättrat uppåt en division.
Och vi har en kraftigt nedåtgående känner slags i föreningen.
Så som man kan ha efter att ha halkat ned en division. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L: enda positiva, matcher mot Västervik, AJ 3 matcher 0 poäng, PB 1 match 1 poäng. Modo är på gång ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Gavelo: Ja det har ju funnits talang även andra år men på nåt sätt lyckas man inte förädla det till fullo. Enstaka individer blommar ut men laget hackar påtagligt.

Hur ska man förklara det?
I mitt tycke verkar det vara så att man tror att talangerna ska växa ut till foppa/sedin/näslund -spelare. Vilket innebär system blir sekundärt och talang primärt.
Ingen ledare skulle på allvar hålla med om det ändå får man känslan av att andan lever kvar.

Vi har talanger men de behöver styrning för sin utveckling. De andra supertalanger som modo fostrat genom åren ledde själv utvecklingen.

De gamla spelarna som lirade förr saknar jag också såsom ödmjuk, bysse och självklart sasse.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L: Vi är alla realister, men du är ju bara destruktiv.
Jag slår vad om att du tycker dagens match var riktigt dålig från modos sida?!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L:

2-0 till Löven nu, Timrå har mest puck men Löven jobbar stenhårt i defensiven och går nu fram till 2-0 efter typ 2 skott på mål.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Gavelo: Går inte att vara överdjävligt negativ när det gäller Modo, det är bara att vara realist.
Men ok, då kan det upplevas så, som en som ser verkligheten och inte fabulerar i att vi är så vansinigt mycket bättre än tabellens läge visar
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Monno: Man undrar ju varför dom kan bli ett topplag efter en säsong i HA, samtidigt som vi rasar ihop som ett korthus i denna serie.
Inget av lagen hade erfarenhet av att spela i denna serie.

Ett vinnargäng och ett losergäng
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Golden boy : Molin, smotherman, Björklund, karlkvist, Alba, Sellgren, Lindgren, Rundqvist mm är alla jävligt bra med allsvenska mått mätt, några representerar svenska landslaget.
Du har aldrig funderat över att har man inte ett fungerande spelsystem där alla vet vad man ska göra så blir det fruktansvärt svårt att slå vettiga och snabba passningar när man frångår den uttänkta spelidén!?!

Men du känns ju lite som Ztorken, överdrivet jävla negativ
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Monno:

Där gör Löven 1-0 på timrå så just nu tar dom in 2p på oss.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L: Ja om du vill trösta dig med något är div 1 gänget faktiskt 4a i Hockeyallsvenskan just nu. Så uppenbarligen är vi inte dom enda som förlorat mot dom.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Gavelo: vilken talang pratar du om? Flera av dessa så kallade talanger klara ju knappt att slå ett pass på fem meter. Överskattade talanger möjligen.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Gavelo: Nu tog vi en pinne av tolv möjliga mot ett lag som spelade i ettan förra säsongen. Det är så pinsamt att man nästan skäms.
Oavsett tränare så är våra spelare för dåliga helt enkelt, vi har en riktigt bra och det är Hanses, resten är mellanmjölk o i vissa fall inte ens det
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Monno:

Tänk tanken att Modo skulle få ordning på all talang som finns i laget, då skulle vi köra över Västervik alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
modomille: Nä, men om TIK vinner inget kval neråt heller.
Det kan vi nu hoppas på.
Tänk att två ännu sunkigare lag än oss skulle rädda oss från det.
Det ska vi vara tacksamma för annars hade det blivit negativkval
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
modomille: nu upphör mitt abonnemang, nu slipper jag se skiten, man får gratis chansen i förlängningen men pga inkompetenta spelare sumpade man chansen., så trött på detta misskötta lag.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L: Faktiskt besviken idag,inte för att det är nya tränare och jag förväntar nån större skillnad, utan mer för att man slarvar bort 4 mot 3 läget i OT.
Att det ska vara så förbannat svårt att slå enkla pass i sidled och ta skott med en gubbe som borrar ned huvudet framför mål.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
modomille: Nä där rök nog den chansen helt faktiskt. Det är en 3p och en 2p mer som krävs än Almtuna. Det känns inte riktigt realistiskt.

Nu hejar vi på Timrå i deras nattsuddare då!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Monno: domartillsättningen. Vit käpp är meriterande.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 170222
Robin Ztorken L: Inget playoff då👎
Kommentera


« · 1802967 · »