1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480354 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västervik 18/12

« · 1858250 · » Till forumet


Sv: Modo - Västervik 18/12
mr_brasco: ah tycker vi sakna go
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
wolper: Tycker inte att det var målvaktsspelet vi föll på. Vi saknade två av våra bästa backar, vilket gav mycket speltid till två andra som chansstöter och spelar fast sig hela tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: ah modo faller så hårt. Bergådalbana lag. Tråkigt attman kan känna att det är en förlustmatch så tidigt
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
wolper: Nederlag kommer men i Modos fall vet man liksom om det redan innan nedsläpp!

Nu är det sjukt viktigt att bryta ihop och komma igen
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
hockey_21: skönt!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
wolper: Wallin fick ett skott på sig som tog illa men hann fick bara ett blämärke och är tillbaka inom kort. Enligt modo på twitter
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Orka inte se sista minuten efter pajasdomaren blåser felaktig offside. Kul att karla gjorde mål. Han är fan kung! En av få som kämpa. Blev det en 20 minuter? Försökte han fixa till siffrorna?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar: Killen har ju lagt med proffskarriären. Ser det som Modos ansvar att man väljer att spela en kille som inte har kapaciteten på denna nivå längre. Zacke gör nog det han kan men vad är det för glädje.
Tror tyvärr hela laget blir lidande av osäkerheten.

Jag köper att man tog in Zacke på premissen att han inte skulle stå i mål. Utan vara med på träningarna och stötta Wallin, han är ändå en erfaren spelare. Just för att det inte är nån glädje för en 18årig MV talang att åka buss och öppna båsdörrar i 2 månader.
Vi har dock sjukt bra målvakter i både J18 och J20 som kan få chansen nu när det var hemma också.
Sen kanske det inte hjälpt mot osäkerheten men.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar: Klart som fan de som representerar laget ska ha skit om man är bedrövlig!
Detta måste dessutom falla tillbaka på det ansvariga som gör denna blunder och plockar in en avdankad usel målvakt som hade ”lagt av” när vi behöver varenda poäng.
Kan ingen av det 2 första målvakterna stå ska man naturligtvis kontakta alla shl klubbar och få hit en målvakt som behöver speltid några matcher, i värsta fall får man ta upp j18/20 målvakter men att vända sig till en målvakt som aldrig någonsin varit en målvakt som vinner matcher och som dessutom spelat på låg nivå senaste åren och ”lagt av” är tjänstefel!!

Nu är Modo tillbaka i skiten igen, man ger bort poäng och matcher, Höj för HELVETE kravbilden i föreningen och laget
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Supertrött: Det hade varit viktigt för föreningensekonomi om de i de här fallen lyckades marknadsföra laget positivt. Ikväll tappades många eventuella biljettköpare till nästkommande match. Nu har vi tur att det följs upp matcher mot LIF och Löven så straffar nog ej då. Så enkelt är det.

Men fortsätter det så här och vi torkskar löven+leksand har vi det kämpigt med budget.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Monno: Håller med dig att laget blir tveksamma när de inte helt litar på Zacke.
Värre är att Modo verkar inte klara av att vinna hemma när det är mycket publik, då låser sig allt verkar det som.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Monno:

Känns surt att wallin blev skadad. Hade aldrig släppt 1:an och 3:an. Och på tvåan hade han nog haft goda chanser så tät som han är jämfört med zacke.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Monno: Inte begära mer? Jag tycker de är minst lika mkt zacke som modo som ska belastas för målen. Jag tycker kraven ska vara betydligt högre och detta var inte ok. Inte om de är så att de har någon tanke om att kunna konkurrerra om kvalplatser, 3 oerhört dyrbara poäng i slutet av säsongen. Modo har redan skänkt bort för många och kontot täcker inte många mer bidrag som detta. För de kommer möte lag som är bättre som de förlorar poäng av på grund av det.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
foppamodo: Kändes inte liksom helt på tå ikväll. Zacke var ä då inte så dålig som jag trodde. Men nog kunde det vart bättre. Men med en 34årig DIV 1 målvakt kan man nog inte begära mkt mer.
1a kedjan var ju helt off idag.

Eriksson gör bra saker men har ställer lätt till med mest bekymmer av backarna också.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Dåligt modo men ännu sämre domare som vanligt. Kommer ju få hjärtattack om man ska fortsätta se skiten
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
foppamodo:
Karlqvists sista minut var ändå ok, 3 tekningar och 1 mål.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov: timeout med 1.30 kvar när man ligger under med 3-1 ..... coacherna tror inte på laget..
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
foppamodo: Jag måste få lyfta detta igen för dumheten har ingen gräns!!

Wahlgren blir frispelad, blir fasthållen, hakad och nerdragen framför offensivt mål, pucken ligger helt öppen och modos spelare försöker slå in den i målet, DÅ blåser domaren av och plockar ut Wahlgren för delaying the game!
1 Wahlgren blir hakad och ska ha en utvisning med sig
2 pucken är fri och således har inte Wahlgren blockerat pucken
3 domaren blåser av när pucken är oblockerad

3 helt obegripliga fel i en å samma situation, HUR FAN KAN MAN HA EN DOMARLICEN när man är så fel ute?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar:
Nja man har vunnit 4 raka, haft en del flyt på den vägen. Fullt naturligt att man har en match där det går emot. Nog vill man spela och skapar chanser framåt men gör man inte mål på det lägen vi haft idag blir det såklart svårt.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Rytter: Tur att matchen är gratis, ingen borde betala för det här.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo:

Tripping på ekarv innan för att domaren kollar på spelarna framför målet. Kolla på spelet för fan. Inför fyrdomarsystem nu, för de vi har ser inte mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Monno: Men vad gör tobias eriksson på planen undrar jag.
Dräller till med 2-3 kontringar per match.
Dock vare sam marklund på 3-1 men ...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov: Bah, den har varit den där matchen många gånger tidigare utan nå tufft schema. Lagets kontinuitet är för dåligt, inte ens chans ett aspirerande topplag med chans att ta tag i andraplatsen uppvisar denna ovilja att spela. Detta jäkla lag lyckas få en att ha några positiva tankar och tro för några matcher och sen tillbaka till detta. Detta lag vill nog inte o ha i toppen att göra det visade dem tydligt idag. Nästa kommande tre matcher är nog bästa att hålla sig bort från och ta hela smällen på äng gång ist för detta sakta lidande det är att följa detta lag.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Dundee: Hur fantastiskt dåliga kan vi egentligen vara på att teka?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov: Domaren skämmer ut sig, Wahlgren blir hakad framför mål och blir alltså utvisad
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Tarasov: vad ånte wahlgren ut för????!?!?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Dundee:
Det är den ”där” matchen. Man får inte riktigt till det framåt, mål bakåt i fel lägen osv. Stänk in en nu...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Dundee: vet inte om det tagits upp.
Men då vi klagar på färgade kommentatorer så tycker jag han lovordar Modo väl mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Blake: Vi får hålla tummarna att zacke inte står mer i Modo någonsin igen, speciellt inte om vi siktar på kvalet uppåt!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Det är många tunga ben idag men iof är det väl ej konstigt med alla skador som varit. Många som fått dragit ett otroligt lass.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
modomille: Vilket gör det än värre att vi inta tar chansen att hänga med. Vi är inte tillräckligt bra sån här skit är bara hemsk o så tafatt. Man blir så jävla besviken
och nu känns det inte som ett dum bet med 3 raka torsk på modo nu.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Västervik brydde sig knappt att fira när dom gjorde mål. Märker väl av Modos uddlöshet.. Kan lika gärna spela med målvakten utplockad och ändå vinna.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
J F K: Zacke gör sig så liten i målet tyvärr, skymd men ändå ofta helt felplacerad.
Man ska kanske inte skylla förlisten på zacke men ingen av våra andra målvakter hade släppt in något av de 3 målen ikväll
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: Jajja leksand verkar förlora :)
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar: Det tröttsamma är att vi har bara en formation som skapar framåt, # 89 o company, i övrigt mycket blekt
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Rikky: Du verkar tro mycket du är du en av dom få som fortfarande tror på tomten med :) ?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: Hade vår perfekt chans att komma ikapp leksand och hänga på toppen. Känns som typskt det är modo som är för veka och inte har någon vilja när d väl gäller. Fler saker än bara vinst mot västervik på spel. Så tröttsamt när man trodde de hade skärpt till sig.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Monno:
Så länge han tar det han ska ta är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: Västervik har varit lite bättre hela matchen, vi har svårt med det mesta känns det som.
Inget orättvist på något vis, så här långt.
Zacke har gjort några riktigt bra räddningar
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: Lite för billigt. Svårt för Zacke att se, men han är tyvärr inte ens i närheten. Nog tycker jag att vi skapat chanser för att minst ha oavgjort, men man kan ju inte vinna varje jämn match...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Monno: Ridå
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: vilka chanser vi ändå haft. Känns som en sån där knapp förlust som ibland bara kommer då ingenting går i, som mot SSK hemma.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: Ja fast som båsöppnare är han väl ypperlig istället för att nån lovande talang ska stå där och häcka?
Hur tänker du att man får till att låna en målvakt av Luleå bara för att vakta båsdörren?
Zacke lär väl krävt kaffepengar också i princip.

Sen har jag väl aldrig heller varit något fan av Zacke. Men tanken var väl aldrig rikrigt att han slulle behöva stå heller.

Sen är det ju lite nostalgi också. Och det gillar vi ju i Modo. ;-)

Svårt med målen nu...
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Monno: Zacke har ju aldrig varit en bra målvakt heller och jag kan inte förstå hur man tänker när man tar in honom, vore ju bättre att ta upp j20 eller låna en 2:a keeper från tex Luleå eller liknande där man som 2a målvakt mest får vakta dörr och kan behöva några matchers speltid.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: Vi har ett bra läge att kunna kliva ikapp toppen då löven leder med. Sånna chanser sjabblas inte ostraffade senare
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Känns som om någon ska kunna frälsa oss idag är det karla.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: Kan tänka mig att defensiven drabbas en del av att man kanske inte har 100% förtroende för Zacke.
Sen tycker jag du är rätt hård mot Zacke, 34år gammal och egentligen lagt av med proffskarriären och sen göra comeback inför över 5k pers. Sen liten kille som harvat i England innan denna säsong också. Hade förvånat mig om han varit stabil... Missade mkt av 1a å 2a men slutet av 2a såg han ändå lite säkrare ut iaf?

Med det sagt, från ledarnas sida tycker jag kanske man skulle kikat på nån kille från J20 som du säger. Zacke kändes som en bra båsöppnarlösning. Men hans proffs tid känns förbi.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar: Är inte över än men....
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
atomragnar:
Får man iväg 18 skott till skall det nog lösa sig, bara 1 mål upp :) nu kör vi. Karla ge oss ett hattrick nu
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 18/12
Gavelo: När vi väl hade chansen att haka på på rikigt. Typskit modo.
Kommentera

« · 1858250 · »