1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Växjö 2012-01-28

« · 1462691 · » Till forumet


Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

J F K:

Ja, sedan var det ju någon som på allvar menade att Schremp var den största floppen i MoDos historia...

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Bad_Brett: Gillar på något sätt att de får fortsätta ihop. Det är fan i mig bara uppt till dem nu. De har kapaciteten, men måste spela ENKLARE!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Sawchuk: Minns hur många i början av säsongen ansåg att Skröder platsade i tredjekedjan på sin höjd. Undrar hur många som står för sitt uttalande nu?
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Sawchuk:

Boork är så pinsam nuförtiden att jag skäms. I eftermiddags skulle han ge Mats Ahdrian en läxa i ekonomi och nu vägrar han ge sig mot Janne Karlsson. Otroligt pinsamt.

Men vilken härlig match av MoDo! Kalus gjorde en riktigt bra match, kan han fortsätta såhär kommer han bli grymt viktig.

Är trots allt det positiva lite orolig för Axelsson och Ritola. Det känns som att de försvinner mer och mer för varje match som går.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

NikkiNine:

Det är så här hockey en lördagkväll ska vara. En go känsla i magtrakten och ett leende på läpparna.

Bra jobbat Modo!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Bra jobbat!

Orättvist att döma spelare efter en match, men Kalus har en del trevliga egenskaper. Snabb som attan, tacklas, helt ok klubbteknik. Det kan nog bli en bra värvning.

Tyvärr blev det som vi alla trodde, Schremps kedja var inte jättehaja i försvarszon. Något att arbeta på.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno:Vi ska tydligen ha en ny sammarbetspartner i allsvenskan nästa år. Timrå? :)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: Vi måste behålla Hari! Så är det bara:-P
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
oscaaaar: jo men tror det är vilande just nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: En kompis hade sett i tidningen 7 där man ser alla nystartade bolag, och där var det ett bolag som hette "skröders sport" och ägare/chef eller vad det står var per-åge skröder. Skulle ligga i sund.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud: Han sa ju själv för typ en månad sen att modo är enda klubben som gäller i sverige. Men han vill gärna ha ett tryggt kontrakt. Om inte flyttar han hem till norge.
Och nu när susse vill fortsätta vore det korkat att inte behålla seriens mest lyckade radar par de senaste 6åren.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: Gillar kedjan med Madsen och Kalus. Bra fart. Madsen och Kalus checkar som fan och Forsberg täcker lite defensivt.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: Han har väl ett optionsår nästa säsong. Jag hoppas han väljer att spela den säsongen. 
Men jag misstänker att han vill bryta det och förhandla till sig ett längre kontrakt då han är medveten om att detta kan vara sista chansen att skriva ett 3 års kontrakt med hög lön. Växjö Lakers?  
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Sawchuk: Lugn nu;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud:

Fan vad skönt att bara få slappna av och njuta för en gångs skull.

Forza Modo!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud: förlänga för bövelen!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Booooooooom

Hoppas verkligen att Skröders möte med sin agent handlade om att fullfölja sitt kontrakt och inte att avbryta det. 

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Jag säger samma som sist!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Monno:

Skröder fortsätter att leverera.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud: vilket jävla mål!!
Och Ahnelöv är grym idag!
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
BOOOOOOOOOOM
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Monno:

Nej där fick man se deras svaghet, dom hade varit inne länge, Dick försöker sig på en svår dragning,vi åker på en kontring, får tryck på oss och sedan mål.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: 2a kedjan är ju inte direkt underbar i egen zon..
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud: schizofren?;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Även om jag har svårt för Räkan emellanåt, så vore det otroligt intressant att veta hur han kan prestera med en säsong i ryggsäcken på stor is. 

Ja jag börjar gilla tanken på att ha kvar honom nästa år. Istället för Menlös Dick.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Jag får svårt att hantera informationen nu..

Janne Karlsson "Modo är ett spelskickligt lag"

Ricky Wallin "Modo spelar igelkottsförsvar" 

Går det att vara både och? I sådana fall grattis oss!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud:

Nu tänker jag inte ens jämföra BIF med Växjö. BIF spelar ju verkligen inte lika tillknäppt som Växjö gör. Känns som det är extra viktigt mot lag som Växjö att få hål på dom tidigt.

Men som du säger, är absolut inte en säker ledning eftersom vi lyckats att tappa sådana tidigare.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud: Måste säga att oavsett målet så har denna cedergren imponerat på mig. Han har en väldigt fin blick för spelet och hans skridskoåkning har verkligen imponerat. 

Otroligt märkligt att inte något av Dalarnas 2 mediokra elitlag fått ögonen för honom. 

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Rytter: Som vi tvingade BIF att öppna efter vår fina ledning.. Gah. 
Undra hur många gånger vi lett med 2-0 men ändå inte fått med 3 poäng denna säsong? 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud:

Viktigt att vi fått 2-0 tidigt i matchen så vi tvingar Växjö att öppna upp sig lite. Annars spelar dom ju sitt tighta försvar och väntar på kontringar.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

spud:

Otroligt kul att Cedergren fick näta!

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: Han har kanske redan fått sitt kontrakt om nästa säsong? :)

JAAAAA 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Rytter: Danielsson är inte sig lik tkr jag...
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Monno:

Ritola - Shremp - Axelsson har börjat bra, ja hela modo har börjat bra.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
yngwie: Inte riktat speciellt mot dig. Blev bara att jag svarade på din:-P
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
yngwie: infektera för fan inte denna tråd med massa skit nu! Håll det i brynäs matchen för tusan!

Här cool jag läsa om matchen emot växjö. Bäbis idiotierna kan ni hålls på med nån annanstans. (förslagsvis flashback)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Monno: Frölunda låg i skyttegravar och kontrade. Ruggigt defensivt för ett hemmalag, men då Skellefteå inte fick in pucken så blev de allt mer offensiva, vilket de fick betala för.

Frölunda är nog seriens tråkigaste hemmalag.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud:

Tror nästan de var värst guldsäsongen när Susse försökte anpassa sig till det svenska spelet. Sen att de ligger kvar å pyr fortfarande är bara löjligt. Brynäs är utan konkursens det gnälligaste laget nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
90Steen_: Susse och grabbarna gnällde en del för 2-3 säsonger sedan det håller jag med om. Men idag då är det ingen tvekan på vilka det är som snackar mest med domarn, och det är ni. 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud: så ironiskt att Modo klagar på ANDRAS gnäll, hahaha..
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Kollat på gnällBrynäs nu på slutet de har fått spela 6 min i PP på slutet men inte ens varit nära. HV har inte ställt upp och varit så passiva utan klivit in på dvärgarna, varpå filmarna hamnat på isen och även tappat pucken. 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Vad tusan håller Saik på med??

Hejja Modo! =)

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
J F K:

Tycker Forsbergs kedja är värst på förhand. Känns som ett hopplock av det som blev över.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Bad_Brett: Schremp är inte usel i gen zon. Hans plus/minus är förvånansvärt bra trots mindre bra kedjekamrater. Och ibland kan en sådan på papperet tokig kedja få alla inblandade att höja sig. När Axelsson vet att de andra inte automatiskt jobbar hem så kan det faktiskt få honom att tänka mer på det. Jag är väldigt förhoppningsfull, om nu Ritola kan släppa pucken...
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28

Wayne Gresky:

Andrakedjan känns dock hemsk. Lagets tre mest puckkåta spelare tillsammans. De lär dessutom vara horribla i egen zon.

Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
spud:Äsch..anfall är bästa försvar..
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Atjoo91: Hari framför Hedman och Westin, utmärkt. Hoppas verklingen att andrakedjan funkar för då kan det bli åka av. Den känns annars fullkomligt livsfarlig i egen zon.
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
yngwie: Ja, kommer domarna acceptera att det finns 3 puckar på isen samtidigt då? Eller kommer det bli internt slagsmål om pucken? Och när vi ev inte har pucken, vem ska då jobba hemåt? 
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Atjoo91:


Intressant 2:a kedja :)
Kommentera

Sv: MoDo - Växjö 2012-01-28
Atjoo91:Jag gillar det jag ser..
Kommentera

« · 1462691 · »