1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

1608874 · » Till forumet


Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Våran GM har beslutat sig för att snöra på sig skridskorna igen!!!


Han står i mål just nu i matchen mellan lunberjacks och Modo syd ;-)
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Bad_Brett: Det var dessutom Regehr som skymde ullmark fast regehrs kille stod till vänster om målet. Nä som sagt regehr har en tung säsong och hade cumiskey inte varit totalt outstanding i offensiven så hade han nog fått packa sin väska för längesedan
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

J F K:

Ullmark var skymd och försökte få sikt på "fel" sida precis när skottet kom. Därför såg det ut som han var felplacerad. Väldigt otur att skottet kom precis då. Med facit i hand skulle han valt den andra sidan, men jag tycker att han överlag spelar helt fantastiskt.

Sedan borde våra backar bli lite tuffare framför eget mål. Regehr och Cumiskey är fruktansvärt mjäkiga. Det är dags att de börjar visa att de är kanadensare. Robert Hägg har ju mer pondus.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

J F K: Nu går jag ju efter EP, men enligt EP har han ju spelat/spelar center. Än om han inte var det i HV. Nog tror jag han skulle göra sig bättre som producerande center än Påhlsson iaf.

Men han känns ju än dock lite som en föredetting... Frågan är ju vad det finns som är bättre? Om man ska va realistisk.

Rastislav Pavlikovský? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
J F K: eftersom man idogat kört med tambo som center så kanske man får flytta in han där igen, samt skicka ut kabanov på en kant med tex ritto eller skröder?! Allt beror ju. På vilket lag vi har att tillgå matchdagen.
Kanske man ska låta Nordgren kampera med öhne som dom framgångsrikt gjorde i Timrå sista året?!
Kabanov samme Kempe
Ritto Tambo skröder
Nordgren öhnerud Hedberg
Spina Bengtsson kfop

Ja eller nått typ kanske ungefär typ
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Berka: Jag vill ha en center. Vem fan ska slå passningarna till Voutalainen?
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Monno: Som sagt så säger jag nej tack även om han stod för en del poäng i HV. Eller allt beror ju helt på vad han skulle kosta förstås!?
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Berka: Jo men trots hur dåligt du minns att dom spelade så gjorde han 33p på 52 matcher å va +11 sista året i HV... Något ingen av våra spelare kommer komma upp i typ.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Monno: Utan att ha sett jukka senaste året så skulle jag säga nej. Minns hur lilla han å Davidsson spelade sista året i HV och det vill jag inte ha till Modo, iaf inte i den formen.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Berka: Tror fortfarande Voutolainen (eller hur fan det stavas) vore ett bra alternativ. Kan han verkligen vara så dyr nu för tiden? Och så mkt kan han ju inte gått ner sig? Eller?

Kabanov får vara hur grym han vill. Han är fortfarande ingen center...

Sen är ju frågan om vi ska värva så mkt mer eller bara hålla i pengarna och se hur det går med den trupp vi har. Helt enkelt släppa målet att gå så långt som möjligt. för Kvalserien hamnar vi inte i. Än om Örebro har en stekhet Antilla.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
J F K: Vi får hoppas att kabanov kan bli den ersättare till hensick vi saknar.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Gidde: Jag håller med om att 2-1 tar på någon innan och därför är det absolut ingen tavla. Ullmark får dock skylla sig själv som varit fullständigt lysande de senaste matcherna och därför tyckte jag att han borde täckt lite mer av första stolpen. Han är lite felplacerad helt enkelt, även om det som sagt inte är ett skott han "måste" ta.

Vi har absolut noll konstruktivitet förutom kanske Ritola, men då är han just nu horribelt dålig. Jag tyckte ett tag att han såg ut att vara på gång, men nu borrar han bara ned huvudet och kör. När han dessutom är världens sämsta kompis med pucken blir det inte bra.

Jag undrar om man inte ska prova med Tambellini som center igen. Han kommer inte alls med i spelet som det är nu. Han ska vara en sniper, men det är fan inte lätt när man inte får en puck att jobba med. Då kanske det är bättre att han är center för han kan faktiskt fördela puckarna på ett sätt ingen annan center i Modo idag klarar utav.

Det är nästan så man saknade Hensick...

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

J F K:

Jag tycker mig se att 2-1 pucken styr på Regehrs ben och ställer Ullmark.

Men jag kanske ser fel?

I sådana fall både skymmer Regehr Ullmark, samt ställer honom.

Däremot tycker jag inte att Regehr gjorde någon skitdålig match, det är ju anfallsspelet som är som bortblåst, farligheterna i egen zon kom oftast till för att Modo hade för långa byten (alternativt inte kunde ta sig till båset) och det gjorde att alla blev väldigt passiva i egen zon.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Monno: Tror det mycke beror på att modos backar är så statiska, sällan man skiftar plats under pågående PP, om det beror på taktiken eller ej vete tusan utan det kan kanske helt enkelt bero på att pucken flyttas så långsamt å i samma mönster att det aldrig finns utrymme att skifta å skapa oreda på blå?!

Ja mårts förklarar sig med att Hedman inte har den spets som krävs i OS, men det har grossman, Gustavsson då menar han?!
Sen kan jag tycka att en defensiv klippa som smäller in 29 poäng på 44 matcher har någon form av spets, men det kanske bara är jag ?!
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Berka: Att han inte kan utnyttja skottet vill jag säga beror på fel i spelplanen och taktik. Knappast Regher som hittat på att han ska stå med klubban utåt...

Ang. Hedman så blev han matchens första stjärna t.o.m. =) Att Mårts inte tog med honom i truppen är väl en sak. Men att inte ens ha honom på reservlistan är ju pinsamt. Det är tacken det mot Hedman som är så jävulskt lojal mot Tre Kronor och nog aldrig skulle tacka nej till en turnering.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Blake: possler är borta hela säsongen tyvärr.

Noterar även att Viggo som under uppmärksammade former inte tog plats i OS truppen och ställdes utanför reservlistan iaf verkar gå mot en kanonsäsong poäng och spelmässigt.
3 nya ass inatt och vald till en av matchens 3 stjärnor
10+19 44 matcher
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Berka: Får hoppas att Possler hittar formen när han är tillbaka, för han hinner väl tillbaka innan slutspelet hoppas jag?
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Monno: Regehr var slarvig, tog dåliga skott och skymde ullmark ist för att markera på deras 1-2 mål, sen som salle skrev så får ju karln aldrig ens chans att utnyttja sin bössa då han står felvänd i banan.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Salle: Ja varför får inte Hägg spela PP?

Berka: Nu såg jag bara sista, men var Regher så jävla dålig? Eller är det din vanliga rage emot honom? :-P

Själv måste jag säga att jag är sjukt besviken på Nordgren. Trodde han skulle bidra mer i offensiven. Och visst han har inte spelat på länge bla bla bla. Men han tar ju så jävulskt mkt korkade utvisningar! Höga klubban han gör idag är så jävla hjärnlös så man hoppas dom piskar han ordentligt med handduken.
Och den blev ju matchavgörande också till råga på allt.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Det spelar ju ingen som helst roll hur bra eller dåligt vårt pp är. För vi kommer ju aldrig till avslut.

Men så verkar ju Anders forsberg ha det för varför envisas han med att ALLTID spela Regehr och Cumiskey med klubborna utåt emot sargen. Dom kan ju ALDRIG skjuta direkt på så sätt.

OK att man tar såna positioner för att få kontroll på pucken i anfallszon men sen måste dom ju switcha position. Vart gjorde Regehr sina pp-mål ifrån ifjol. Jo från målvaktens högra sida. Vart står han nu...

Sen har vi ju 2:a formationen med hårdskjutande(?) Påhlsson och Tambellini som också ställer upp på fel sidor.




För övrigt var det en rättvis förlust. Växjö var mycket bättre än oss på allt och fick MoDo precis dit dom ville redan tidigt i matchen.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Cyklob: Ja idag var modo sådär svaga, ritto är överlägset sämsta forward och regehr är sämsta back, men vad spelar det för roll när laget har inställning som en bakfull.

Växjö gör en bra bortamatch och vinner fullt rättvist, så det är bara att gratulera till 3 enkla poäng.

lördag och lhc hemma, ja nä tack inte ens om jag blev bjuden med denna match i minne, nu får vi hoppas att kabanov blir en frälsare för vi kan inte gå in i ett ev slutspel där vårat Powerplay är så uselt att motståndarna skapar bättre målchanser när vi har en man mer på banan.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
J F K: barnslig du är :) modos pp var uselt i 7 minuter och bra i 1 minut, känns det bättre?!
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Berka: du skrev ett det var helt uselt hela tiden, vilket det inte var. Så det du skriver stämmer alltid, förutom när det inte stämmer eller?
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Måste få in någon mer forward en ryssen. Anfallsspelet är totalt bortblåst men målvakt och försvarsspel funkar riktigt bra. Vi är verkligen i behov av forwards.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
J F K: 1 minut av 8 väger inte upp att Vårat PP var allt annat än genomruttet, sen om det var bättre eller sämre än Växjös har väl inte ett dugg med saken att göra ellerhur!?
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Berka: Vad fan gör dom på slutet? Uppenbart att dom ville ha tekning i offensiv zon. Men skjut då för fan!!!
Så jävla lamt avslut tyvärr. Såg trötta ut.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Berka: Skitsnack. Första minuten av pp i andra var riktigt bra. Betydligt bättre än Växjös faktiskt. Dock är det knappast en tillfällighet att vi har sämst procent.

Ullmark var verkligen inte så bra som han brukar. Två ganska billiga mål från hans sida. Sedan gjorde han flera bra räddningar, men han brukar inte släppa de där två.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Riktigt pinsam match från modos sida
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Berka:

skitmatch och skitinställning...

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Berka:  När Modo förlorar så är det verkligen med flaggan i bott.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
4 powerplay och alla rent utsagt pinsamt dåliga.

Samma usla spel, samma spelare och samma spelsätt och Sveriges sämsta PP, tja varför ändra nått när det kanske blir bättre?!
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

S-vikaren:

Pga. bortdömning. 

Men jag håller med dig. Lite bättre motivering borde de ge. Verkar som att man dömde bort det för säkerhets skull.

Vi har faktiskt haft ett bra PP ikväll. Iofs. så gjorde vi inte mål, men vi var nära. Fast kanske var det så att Växjö inte ansträngde sig för att det är onödigt att slösa kraft mot Modo i den spelformen.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Berka:

Jo, jag förstår att det är pga blockering. Men borde man inte förklara oavsett hur klar eller oklar situationen är?

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

S-vikaren:

Pga. bortdömning. 

Men jag håller med dig. Lite bättre motivering borde de ge. Verkar som att man dömde bort det för säkerhets skull.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
S-vikaren: 99% blockering, kan inte vara så mycket annat.

Nu har vi powerplay SNÄLLA gör mål nu!
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Berka:

Säga vad man vill om domarna, men fasthållningarnas tid är tillbaks. Nästan som det sköna 80-talet.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

Berka:

Kan dom inte förklara varför målet ej godkänns?

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
NuMo: Ser ju så ut iaf, dock lär väl domarna sett den bättre än från våran vinkel.

Som jag trodde, inget mål!
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Bad_Brett: Går ju knappt att se vilken klubba som skjöt in den .
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

NuMo:

Blir väldigt förvånad ifall de godkänner det där.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Berka:Om det var blockering så borde domarna veta det.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
NuMo: Lär inte godkännas, känns som att pucken var blockerad.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
NuMo: Konstigt att det inte blåstes tidigare, men då de inte blåste borde det väl vara mål.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
J F K: Bra tryck framför mål. Skulle vara konstigt om det det inte godkänns.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
J F K: Ring in det nya året och målet
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC

NuMo: det gör han ofta, men det brukar gå bra iaf. ullmark gör ingen tavla, men sådär öppet på första stolpen brukar det inte vara.

Nordgren kommer fel till det mesta. Ritola trollar bort sig själv och kan inte ens låta bli att dribbla när han är oattackerad. Skröder osynlig. 

Det krävs nästan att Cumiskey ska få pucken för att vi ska få en målchans nu.

Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Gusse: Modo har ju inget spel för tillfället, Växjö skapar målchans i varje byte och modoiterna står och tittar på.
Jävulskt pinsamt så mycket man slarvar dessutom.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
NuMo: Hoppas ryssen är bra! Han kan behövas för Modos anfallsspel är uruselt för tillfället.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
NuMo: Nordgren får fan ta å skärpa sig...
Sen som du säger måste Edwin lära sig ta kortare byten ibland.
Kommentera

Sv: MoDo- Växjö 2014-01-23 FC
Berka: Jaha. Märkvärdigare än så är det inte. Hedberg råkar ju ta ett par svängar för mycket i det nummerära underläget.
Kommentera

1608874 · »