1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita Hästen 170220

« · 1801982 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Både Kovaltjuk och Datsyuk bröt sina kontrakt för att åka hem till Ryssland. Iofs handlar de om andra pengar där, men det är fullt möjligt att göra så iallafall.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Silly: Enström kanske då, Sedins har ytterligare ett år kvar på sitt kontrakt.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Carl Lejonkräk:
Nä ju jävla fixar vi till ett fint avslut på den här säsongen. och sedan glömmer vi den fort som fan. Sedan blir det operation Rädda MoDo hemvändarna kommer hem..T.Enström kommer och styr upp backspelet. Sedin x2 bildar nu superfemma och Nikky D vill nog spela med sedins innan han lägger ner..
Kommentera



Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Eller: Har säkert redan påpekats, men spelschemat ser ju onekligen tufft ut framöver. Få se om klassiker-klyshan "vi spelar bättre mot bra lag" passar in denna gång.

Lyrenäs och Sellgren såg ganska pigga ut idag. De såg lite kaxigare ut. Nytändning, de har varit ute med småkronorna och så ny coacher på det. Fan vad vackert, om Oscar bara satt friäget.

Hästen hade några forwards som såg skickliga ut. Den där Ericsson har iofs Hästen som moderklubb, så kan borde vara svår att värva. Var nog tur för oss att Palmberg var skadad, för han är också duktig. Manuel Ågren i Oskarshamn är också intressant. Någon spelskicklig från Södertälje kan man kanske också sno åt sig billigt om de åker ur.

Är ju såklart förtidigt att prata om nästa säsong. Oklart vilken serie det blir. Men känslan är väl numera att man nu tar Jakobsson före Rundqvist. Men det som väger över är kanske att Kristian är grannens grabb... Rundqvist har ju så fin skridskoåkning. Ändå släpper det inte för honom. Riktigt surt. Jag skulle nog vilja se han som forward istället.

Det är aldrig stiltje med MoDo. Nu ska alltså två riktiga legendarer coacha laget i några matcher. Oj oj, spännande att se. Nytt hopp väcks såklart!

Örnsköldsvik HF startar kvalet uppåt på torsdag. Trodde MoDo och ÖHF skulle ha mer samarbete denna säsong. Men inte, MoDo har flyttat upp juniorer istället. Inget ont om det, men jag hade förutspått några korttids-trades från ÖHF. Typ som året då vi lånade från Sundsvall och Löven när de spelade i ettan (Erik Moe mfl). Eller får man inte göra så om det bara skiljer en serie?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov: såg mycket bättre ut långa stunder i matchen än de senaste matcherna förutom tidvis i tredje, matchen mot BIK - 1-0 segern - rankar jag dock högre. Synd att man tappade in kvitteringen. De utvisningar som domaren tog för var ju rena skämtet jämfört med bentacklingen som Skröder åkte på, hur kunde han släppa den? Fanns nog ingen annan i FC än domaren som inte tyckte det var utvisning.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rytter: Sammanfattningsvis så får vi nog vara glad över två poäng, fastän det var surt att tappa tredje perioden. Spelet var lysande i de två första. Det finns potential i laget det såg vi ikväll, och det är bara att hoppas att Bäckis kan plocka fram det under 60 minuter. Sover nog lugnt inatt och ser framemot onsdagen. Det finns de med Modologga som aldrig blir helt nöjda, hoppas att eran nattsömn blir lika dålig som eran inställning.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rytter:
Skön kille....
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov:

Bäckman är tillbaka. Måste bara älska sista svaret, raka direktiv och ärligt, men ger alla en chans. Nästan så man längtar till Onsdag redan nu.

Efteråt utvecklar också Bäckman sitt resonemang om Steen.
– Jag gillade inte sättet han gjorde det på. Men det är upp till honom.
Kommer det bli stelt mellan er, tror du?
– Nej, det spelar ingen roll vem det är. Jag tycker att man ska kriga kvar i en klubb i det läget. Det är min personliga åsikt.
Står du fast vid att han är en ”trött gamling”?
– Ja, han har ju inte sett så pigg ut. Jag tror att vi kan få ut mer av honom.
Så du kommer inte placera honom på bänken?
– Det tror jag inte.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Istiderna.... mindre roller för Skröder/Steen, samt skottkartan... synd att vi inte kunde hänga fler andra perren. Ser faktiskt fram emot Västervik
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
McFire: Mer kunskap än dig i alla fall, men det säger nog inte så mycket...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Du är ett troll som uppenbarligen inte har någon kunskap om hockey överhuvudtaget. Schas din clown, schas!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gavelo: Canucks är fan sämre än modo, så där tror jag vi kunde ta en trea för ovanlighetens skull
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rytter: Kanske få en Pizza uppkallad efter sig
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gavelo: Ha ha, klockrent :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Nä vi tar sällan 2 poäng, men SPELMÄSSIGT är våra 2 första perioder riktigt bra, stabila och med väldigt få misstag.
Idag borde vi tagit 3 poäng, 2 klockrena stolpträffar och så borde skröder haft ett friläge alt Modo ett PP i slutet så även om Modo tappar allt i 3:e så borde vi haft 3 poäng sett till 60 minuter.

Du är så sjukt negativ, när Modo spelar bra eller tar 3 poäng då skriver du ingenting, men så fort resultatet eller spelet inte klaffar då är du på och totalsågar allt mellan styrelsen och materialförvaltare, fattar du inte att folk här är spyless på dina kommentarer som går ut på samma sak varenda gång?!

Ja Modo är ett ganska dåligt lag men till skillnad från dig så har majoriteten vetat de länge och väljer att acceptera lagets svagheter och inte dra upp samma typ av inlägg varenda matchkväll.

Jag slår vad om att du skulle toksåga Modo om dom förlorade med 3-2 mot Vancouver Canucks i Rogers arena, det är liksom du!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Sven Tuta:

Alttså det är ju lite fräntmed Bäckman. Det är ju under hans år man upplevt mycket häftigt som Modoit, kommer ihåg när man åkte till Kempis för att se varje match när han tränade. Tog vi ledningen med 1-0 var det bara att njuta för det tappade vi aldrig. Mycket härliga minnen med honom som tränare. Det är väl bara den korta perioden med Foppa -94 och med guldet 2007 som toppar detta för mig.

Tänkt om han skulle ta oss till topp-8, han skulle få en staty utanför FC isf.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Sven Tuta: Ehhh Säsongens två bästa perioder?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov: Det är sant, vi är ju helt oförmögna att vinna hockeymatcher under full tid, så två pinnar får duga.
Tror också att detta räddade oss undan division ett, nu skall det mycket till...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Helt rätt, du har förmodligen inget CMore abonnemang, utan du springer säkert och fönstertittar hos grannen och skiter fullständigt i vilken match du tittar på bara du får komma in och gnälla . När Modo kanske presterar en av säsongens två bästa perioder då höll du dig borta, men när de föll tillbaka lite till gamla synder då är du tillbaka och hugger som orm.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L:
Skitsamma faktiskt så långe poängen trillar in
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gusse: Tror och tror, man måste väl också särskåda han när han är osynlig i 10 matcher på raken också eftersom det är så förbannat viktigt att han är med enligt vissa. Att göra poäng en 3-4 matcher för att sedan inte synas och där emellan vara dålig är i mitt tycke inte en spelare som är viktig för laget däremot verkar han vara väldigt viktig för vissa fans.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L:

Tråkigt liv du har, har alltid de negativa glasögonen på.

Om du kan se objektivt på saker och ting hade du sett följande.

-Vi inleder stabilt och bra
-Passningarna sitter och vi tar oss ut ur zon och genom mittzon med fart istället för att fastna, detta har vi inte sett mycket av på slutet
-Det dröjer 27 minuter innan vi gör ett grovt misstag och bjuder på en chans
-I andra är det vi som för matchen och stressar hästen till misstag så dom bjuder på chanser

Vad mer skulle du vilja se från ett lag som krigar för att överleva?

Ska man klaga är det att vi tummar på det vi gör bra i tredje och ett individuellt misstag av Eidstedt gör att dom kan kvittera.

Man sett till 60 min så skulle vi gjort mer mål, vi hade väl minst 2 i ramen och fler bra lägen än hästen. Sedan att domaren missar flera klara lägen så vi inte får några fler pp:n är också dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rytter: Är bortaplan en nackdel för oss? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gavelo: Dom tar ju aldrig tre poäng, vi lever på att två lag är lite sämre än oss.
Annars hade det varit givet negativkval för oss, så tack Löven och SSK
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Monno: 6p mer än Löven. 5 matcher kvar.
Då vi har mkt bättre målskillnad behöver Löven 7p för att gå om.

Fan ta om vi ställer till det här.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Monno: Tycker jag inte. Tycker du har helt rätt,idag hade han ju inte många rätt förutom det absolut sista han gjorde då förstås.
Det är ju det som varit lite grann av modosjukan tycker jag. Spelare som är kass i flera matcher för att sedan göra nån pyts och då helt plötsligt är de "heta".
Modo har ju under många år varit i behov av stabila spelare som leder laget.
Tycker i dagens match är det som vanligt Hanses,Ericsson och Smotherman som leverar på den där stabila nivån.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rytter: statistiskt tar vi fler poäng borta. Inget problem för mig.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Monno: Han gör mycket på 80% tyvärr
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Men ta och knip igen käften nu, har du någon vriden sexuell läggning att häckla ur dig samma gamla smörja så fort Modo inte tagit 3 poäng, fan orkar du?!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov:

Skönt med 2p.

Har just nu 6p ner och 3p upp. Löven måste alltså ta 7p på oss på 5 matcher då vi har bättre målskillnad, dessutom möts Löven och Västerås i sista omgången. Det tråkiga är att vi har 4 av 5 matcher på bortaplan.

Tar vi Västervik på Onsdag? Karlin borde ju ge bort 3p för klubben han vill träna nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gavelo: Inget nytt under solen där. Den legendariska startsträckan har väl blivit längre för varje år.
Nu är den uppe i ett par säsonger. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov: Men oj oj oj så torftigt spel. Hade nog inte räckt till ens i negativa kvalserien
Tur att SSK och Löven är så dåliga, det blir vår räddning denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov: Ja jag denna seger var nog bra rent mentalt.
Tyvärr känns ju 2p inte som en äkta seger inläget vi är.
Framförallt då vi tappar 1p till en topp 8 konkurrent.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Tarasov: Man får tycka vad man vill om Skröder. Men han har gjort poäng i många matcher i rad nu. Han är nog viktigare än vad många tror.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L:
Håller med om att 3p är roligast men en tvåa är inte så dumt om löven förlorar idag
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Monno: Påsen är poängstark på slutet minst sagt.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
MODO Hockey - HC Vita Hästen 2-1
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rytter:
Yes! Tar tillbaka allt ont jag skrivit om Skröder (även om jag såklart haft rätt) ;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: Det var väl en jävla tur att skröder assade där,höll ju på ställa till det rejält i situationen innan.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Monno: Där fick jag så jag teg.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L:

Tack för den Skröder!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Domsjö: Ojojoj den bentacklingen på Skröder...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Gavelo: Tycker för övrigt Rundqvist spelat bort sig från en kontraktsförlängning på slutet. Får.ut väldigt lite vettigt och ställer till det allt för ofta.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
J F K: Men förbannat slarvigt så långt i OT .
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Monno: en del utvisningar har varit tydliga, men ingenting är ens nära Bentacklingen på skrider. Den är liksom förbi allt annat. Det är fullständigt obegripligt för mig.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Nucky:
Detta är signifikativt varför Modo inte spelar på den övre halvan av serien, man är så mentalt svaga att man kan tappa en match man har stenkoll på och falla ihop fullständigt i match efter match.

Tråkigt men sant
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Rytter: Skröder bjussar på kladdkaka i FC därav fläsksyna ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 170220
Robin Ztorken L: vi tycker att försvarsspelet är bättre. Flera träffar i stolpen och ribban berättar sitt tydliga språk att vi varit bättre än hästen.

Bentacklingen mot skröder är helt sinnessjukt tydlig. Hur fan kan man ens missa den? Är domaren så kopiöst dålig? På riktigt?
Kommentera

« · 1801982 · »