1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita Hästen 5/12

1856590 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo:
Kan förstå dig, för jag stör mig på att du anmärker i fel tråd ;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: haha ser lite roligt ut 😉 får blunda å låtsas 😉 vem gör första målet för modo idag då?😊
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Tarasov: Kanske jag som är superlöjlig men jag stör mig på att kvällens tråd står i fel ordning, hemmalaget först osv.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo:
Är fö den Modoit ni placerade långt bakom fiendens linjer i början på 90-talet, kanske den sydligaste av oss alla. När det gäller rekrytering utifrån, med det menar jag inte Kramfors/Sollefteå/Härnösand, så har vi väl inte så många som gått upp i A-truppen. Det blev väl rätt tydligt nu när vi åkte ut att de utan anknytning till orten drog rätt snabbt. Har man dessutom ett vettigt råmaterial lokalt så känns det onödigt att jaga över hela landet till HG.

Alba är fö ett av få lyckade exempel på rekrytering utifrån, tillför något annorlunda än bara fart/teknik. Sin fysiska spelstil till trots har han dessutom inte dragit på sig någon utvisning. Tror dessutom han kommer kunna bli en producerande spelare på allsvensk nivå, om nåt år eller två.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Från Hörnefors: Det är just det vi diskuterar (även vi som inte är från Övik), det kommer bli tuffare och svårare att ha en bra juniorsatsning, visst kommer juniorer välja Modo, men dom kommer inte kunna plocka talanger från tex björklöven som dom kunnat göra tidigare.
Att Modo går upp i shl är långt borta, skulle säga att det kanske handlar om 10% chans att man tar sig till ett kval och vinner, efter denna säsong kanske vi pratar 5% så vi ska nog inte hoppas för mycket och styrelsen i Modo bör räkna med att vi spelar i allsvenskan många många år till
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: Det verkar som ni från ö-vik bara diskuterar egna produkter som kanske lämnar till andra hockey gym. Men Modos hockey gym har haft mycket tillskott av spelare från andra delar av landet som har ökat konkurrensen och kvaliteten. Det är väl dom bästa från andra klubbar (som te.x Björklöven) som inte väljer Modo som första val längre. Och på sikt så blir det svårt att behålla sina egna talanger. Då blir det svårt att ha ett lag i j20 elit. Det blir som en ond spiral. Vi måste upp till SHL snart annars blir det svårt att ha en elit verksamhet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Tarasov: kan ju som sagt finnas många olika anledningar till val av HG, släckt och familj, favoritlag, kompisar osv osv, tex så kan jag tänka mig att det nog är ”jävligt coolt” att gå HG i stora häftiga Frölunda med Sveriges största skrytbygge på G.
Sen blir det väl kanske en liten ketchupeffekt bland juniorerna, när några går åt ett håll så är det nog lätt att fler hakar på, tex så har ju just Frölunda utmärkt sig och tagit några av våra finaste juniorer och känslan är att det kommer bli fler
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo:
Menade inte att det räcker att bedriva en verksamhet. Ang talangerna så skulle jag gärna vilja veta orsaken till att de valde bort Modo innan jag uttalar mig. Det ligger i sakens natur att SHL-lagens HG är attraktivare än de allsvenska lagens.

Men man kanske kan göra något att annat för att kompensera, Alla spelare är ju trots allt inte färdiga vid intag till HG, kanske kan man titta på annat än spelare som snittar 1p/match i tv-pucken. I nästa steg kan man kanske kolla efter spelar i superelit, kanske finns det någon 18-19 åring där man kan erbjuda en plats i a-laget. Vi har ju exv Filip Westerlund i frölundas lag, fö en som valde bort vårt HG innan vi åkt ut.

Mkt spekulationer från min sida, men vill ändå tro att det finns andra alternativ än att "finna sig i sitt öde." Om inte annat så verkar förmåga att utbilda råtalang finnas lokalt, med tanke på att vi skicka 4 st från öviks området till U16 campen, så länge den förmågan finns så har vi iaf en beståndsdel, sen gäller det att kunna förvalta den.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Robin Ztorken L: ah skulle vara så grymt kul om de nu kunde visa att de kan vara ett lag för övre halvan och slå tingsryd imorgon samt sedan dra några vinster irad 😊 sedan förlora max 1-2 matcher irad resten av ses.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Monno:
Tkr Robin alltid lyckas hålla den ultimata spänningen vid liv, det är antingen/eller inför varje match! Det är ju rätt mkt coolare än mitt "vi vinner säkert" :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Robin Ztorken L: Bottenkollegan? För dig är glaset alltid halvtomt va?
Håller med om att vi måste börja vinna matcherna som gäller. Nu gjorde vi ju det sist mot tabellgranne. Vinna matcher i rad har vi ju gjort. Det vi måste sluta med är ju förluststreakarna efteråt...

Vinner vi på fredag har vi "bara" 6p upp till TIK på 1a plats! Förlorar vi kan vi dock ha 6p till sista plats om det vill sig illa...
Helt galet vad jämn denna serie är. Finns egentligen inga givna lag att slå. Skulle Bofors som är sist nu ta en streak på 3-4 vunna skulle dom kunna vara på slutspelsplats helt plötsligt...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
wolper: Ja, det är nu det gäller att börja vinna, och vinna matcher i rad.
Vi kan ju börja med bottenkollegan Tingsryd borta imorgon.
Visa lite vinnarementalitet, nu när det gäller att börja klättra uppåt i tabellen, bli ett topplag!!!
Matcher, som den imorgon vill visa vad vi är gjorda av...typiskt en sådan som måste vinnas.
Blir spännande att se.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
modomille: nice som fan 😀 alltid kul å se leksand åka påstryk med. Läskigt dock att det är samma poäng till topp som botten. Nio poäng. Fan kan gå riktigt rejält åt båda hållen nu beroende på resultat
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: Ungefär alla kvällens resultat gynnade oss,vi är kvar på sjunde platsen :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Tarasov: Handlar i min mening om mer än att bara bedriva en ungdomsverksamhet, det handlar om att locka talanger till gymnasiet och sen klara av att utbilda dom till stora spelare som sedan klubben har nytta av i seniorhockeyn.
Modo är fortfarande attraktivt, men såklart så är det tuff konkurrens och shl klubbar som kan locka med både de ena och det andra har såklart fördelar och ju sämre kullar man får fram så lockar det knappast till ökat intresse att komma och utbilda sig där.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Modano: Det kan nog inte ha varit värre. Freddan är Timrå-it.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Tarasov: Sant, men kvaliteten på spelarna du får till VIK skiljer sig enormt till Frölunda, åtminståne på förhand.
De stor får de bästa, sen var det bär vet man aldrig.
Jag oroar mig mest för att våra supertalanger drar redan innan de gått ut ur gymnasiet. Modo kommer urholkas rejält, tro mig.
Ingen kommer stanna så länge att de blir bärande spelar för att åter nå SHL, den saken är klar
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo:
Fixar VIK att driva en i div bör nog vi klara att driva en i allsvenskan. Sen är frågan inte vad man lunde gjort med det man kunde fått, utan vad man gör med det man får. Där tror jag att man med disciplin och hård träning i åldrarna 16-19 kan åstadkomma mkt. Det handlar om att ha en 1-3 spelare per åldersgrupp som kan hjälpa/ta en a-lagsplats mellan 18-20, vilket man borde kunna fixa. Om klubben gör sin del vill säga.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: När inte ens våra "egna" vill vara kvar här, vilka ska då välja Ö-vik?
Fatta att det är kört för många, många år framöver...
Vårt sista hopp var nog återvändande Sedins, men det gick inte det heller :-(
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Robin Ztorken L: Får väl se hur länge man har råd att driva en juniorsatsning, ska man kunna konkurrera med det nya tv avtalet så går det inte att lägga några större pengar på att utbilda talanger som sen drar så fort dom blir könsmogna, enda chansen är nog att göra en Mora och värva 5-6 canadicker som blir jätteflippar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Tarasov: Tycker dom avlastar redan nu, men precis som Monno säger är det lite irriterande att det inte händer oftare, för när KJ är riktigt bra och de andra kuggar i är de fan dominanta.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Robin Ztorken L: Synd vi aldrig fick se Niederbach i vår tröja.
Verkar vara en glödhet lirare, detta är baksidan att spela i HA.
Säkert många talanger som kommer rata oss i framtiden, trots rötterna i myllan.
Tragiskt...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Monno:
Därav den uteblivna hyllningen;) Skall bli intressant att se om kedjan med Karl. - Ekarv - Kj kan växeldra med Molingänget.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Tarasov: Tror ingen är missnöjd med att ha honom här. Men när man vet vad han är kapabel till en bra dag önskar man gärna lite mer kontinuitet på den nivån. :-)
Nu är det ju offensivt iaf jag pratar om. Tycker nästan alltid han jobbar hårt och uppoffrande i defensiven.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
dBrobban:
Hmmm är det nu man skall hoppa in och hylla KJ lite;) Hyllningen får vänta lite, däremot så tycker jag att det är en spelare som klarar sig själv och hans intåg gör att vi inte behöver spela juniorer som inte är redo. Vilket jag tror betyder en hel del.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Monno: Håller med dig, han ser seg och stum ut oftast, men rätt va det är så blixtrar han till med en skridskoåkning i klass med Cumiskeys. Fattar inte att han inte utnyttjar sin fart mer och transporterar in pucken i anfallszon bättre, istället för att stanna upp och leta passningar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Nucky: Jakobsson måste vara den ojämnaste snabba spelare någonsin. Tycker det är typ var 3dje match han lyckas trampa på så man ser hur snabb han är.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Nucky: Första 2 matcherna så måste jag säga att Jakobsson gjorde det riktigt bra och bröt in mot mål samt utmanade 1 mot 1 osv.
Men han blir mer o mer som förut. Skenade lok framåt och endera tvärstanna o passa alt ända ner i hörnet och fastna.
Ekarv var jag ytterst skeptisk til, men där får man bita i det sura äpplet.
Bra känsla som plockade in en som var för dålig för AIK och få han att producera.
Skulle nu bara behöva en till molin och en till Carnestad så kommer vi gå som tåget.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
jeensen: Häggström var dock riktigt bra innan skadan.
Måste nämna Ekarv som positivt utropstecken, vilken liten lirare det är! Väldigt fint spelsinne också, blir glad av att se honom spela. Hans akilleshäl är dock närkampspelet där han är vek.
Jakobsson känns precis som ifjol, hög potential men utnyttjar den på tok för sällan. Känns lite bekväm.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Tarasov: Så bra då, innebär med andra ord att han blir kvar då.
Slönt att höra👍
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Tarasov: klart det gör, för pojken är Modoit!;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Robin Ztorken L:
Fast det finns en out ifall vi går upp i SHL, vilket jag vet att alla härinne tror att vi har en god chans att göra ;)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: Hade väntat mig att vi skulle tappa honom med. Tråkigt att det ska vara så men tyvärr får man ställa in sig på det. Hoppas vi får behålla så många som möjligt så vi kan bygga på en och samma stomme. Ser ändå ett potential i våran trupp. Behöver finslipas bara.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Robin Ztorken L: Ja det var nog inte så otippat, som sagt detta är en vardag vi kommer få lära oss leva med, alla duktiga spelare kommer lämna så fort ett shl lag visar intresse!

Modos vara i allsvenskan blir nog långsiktig
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: Nej han är klar för Luleå nästa säsong, Mr Sellgren.
Allt enligt Mr Madhawk och han brukar ha rätt...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Måste bara säga BEHÅLL Björklund som kapten !!! Låt Häggström slippa det när han är tillbaka. Då kommer detta bli bra.

Tack för mig.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Rikky: Ja dom gör väl bara det dom anser gynnar dom bäst. Men rent långsiktigt känns det lite korkat. Svårt å bygga en grupp i kontinuitet liksom. Inte helt lätt i HA än fast alla har kontrakt iofs.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Monno: Haha, lånelag hela bunten :D Dem utnyttjar chansen iallafall men det blev lite väl överdrivet det där.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Monno: Haha! ja 2 nya lån till idag med. 😉
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Rikky: Åsso Oskarshamn då. ;-)
Som består av spelare som inte har kontrakt med Oskarshamn...
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Heyerdal: Grymmt bra jobbat ikväll, kul att nästan alla anrika klassiska klubbarna ligger på kval-plats :) Kan sluta bra detta. :D
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Rytter: 7 ...o både AIK o löven kan passera imorrn, håller med att segern var rättvis men som vanligt har Modo en förmåga att bjuda in motståndarn på enkla misstag, dumma utvisningar mm, borde med alla chanser t.o m vunnit större
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Nucky: skönt att se att hemmaspelet fungerar bättre 😊 shit södertälje har blivit bra mycket bättre sedan tränarbytet
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Nucky:

Många klagar idag med. Tänker själva bara hålla käften och konstatera att 3 poäng är 3 poäng och att vi nu ligger bland topp-8 med 6p till plats 2.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: 11-3 i målskillnad på de 2 senaste hemmatcherna, mot lag som har i det närmaste samma poäng som oss.
Säga vad man vill, men det går åt rätt håll :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Nucky: För övrigt måste Modo vara norra Europas sämsta lag att göra mål i öppen kasse, nästa 3 minuter och man var inte ens nära, fattar inte varför man inte går 100% på att spika igen kistan, det är precis som om man verkligen vill leva på udden till fiasko?!

Aja en genomgående bra match, poängen könns viktigast.
Det som Modo vinner på idag är mycket att Hästen var riktigt jäkla usla och aldrig riktigt kom uppnå nivå.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Så jäkla skönt!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo: Nä, de är riktigt svaga.
Förresten riktigt kul att se första pp-uppställning, Molin-Marklund-Eriksson har ruggigt fina varianter
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Gavelo:
Känns ändå bra att han kommer till lägen, lär lossna snart.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Monno:
Skillnad att börja med 3 min kvar kontra 30:)
Kommentera

1856590 · »