1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474674 inlägg · 4078 ämnen

Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27

« · 2455556 · » Till forumet


Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Nucky: Gjorde det inte?

Nej jag vill verkligen inte ha Sveningsson som tredje länk, jag vill ha Halloran!

Vela - Dickinson - Woods
Halloran - EJK - Aagaard

Jag har varken klagat på Karlin, kallat honom feg, eller anklagat honom för att inte våga laborera! Tycker man ska skriva långtids-kontrakt med honom.

Klumpa inte ihop mig med andra tack.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Stepp upp mot senast och på söndag kör vi över viken🥳 karlin♥️ modo. Snart vänder det
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Nucky: återigen en horribel insats. Tror det är för mycket lök efter övertaget tabellmäasigt. Vi kommer inte avancera om laget inte steppa upp. Kommer bli uppätna av rahimi i slutspelet. Att hinken inte köpt en värre goon än är en gåta.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Nucky: återigen en horribel insats. Tror det är för mycket lök efter övertaget tabellmäasigt. Vi kommer inte avancera om laget inte steppa upp. Kommer bli uppätna av rahimi i slutspelet. Att hinken inte köpt en värre goon än är en gåta.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
jonsson: Behövs nog nu.
Vi är patetisk ineffektiva utan en förstafemma.
Vi värvar rekirddyrt och blir sämre o sämre man undrar?,,
Två mål på nio perioder, skratta, eller gråta???
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Vill verkligen se full trupp på is snart, känns som det va en evighet sen, och träna ihop laget.
Då ni…
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Confusius: Så lät det verkligen inte ifjol.

EJK är riktigt bra i fjärde och Aagard går mot sin poängbästa säsong utan honom.
Vi har 5 nya centrar utöver EJK men den enda tänkbara kombinationen enligt er är som man spelade ifjol, trots halvknackigt resultat.

Men det är alltså Karlin som är ”feg” och inte vågar laborera.. ok
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
jonsson: Jag litar fullt ut på karlin. Sen vill jag nog fan se södergran-Vela (Dickinson)-Woods i första. Halloran-Niederbach(Vela)- Aagard i andra.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
hompa90:

Dom hade koll på va det va som gjorde dom lite sega nu i spelet enligt Karlin
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
mikenomad:

Precis, svårt att slå sig in topp kedjorna med Lander, Wedin, Dahlen,EP, Hanzl.

Offensivt kan han nog matcha vissa av dem men är för dålig i de andra delarna av spelet, typ utan puck. Sedan behöver era toppkedjor någon rivig powerforward typ hartman så då faller halloran bort från topp6.

Han har ju trots allt snittat ca 0.5ppg och ligger på samma nivå som Wedin så dålig är han inte.

Det är ingen spelare man vill ha i kedja tre eller fyra heller.

Så win-win för samtliga parter.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Nucky: EJK och Aagaard funkade bra ifjol, det var Svennen som var den felande länken.(förutom i slutspelet då)

Och när Aagaaed och EJK fick några matcher ihop den här säsongen, ökade Aagaards redan bra poängproduktion, OCH han fick dessutom igång EJK som helt plötsligt började spela som förra säsongen, och dessutom började göra poäng.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
mikenomad: Okej då tycker vi likadant.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Gäsp: Jag är inte en av dem som dömer Halloran. Kan säga så här: hade han varit en av "återvändarna" hade hans prestationer den här säsongen dömts genom helt andra glasögon. Men likväl, vi behöver honom inte och i SHL är han väl enkelspårig. Som jag skrivit, tror det här är win-win för samtliga inblandade
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter: Håller med en lovande debut helt klart. Gjorde det också godkänt i defensiven med tanke på att han inte är någon tvåvägsforward. Försökte sticka iväg lite snabbt emellanåt när vi skulle försöka spela oss ut men det får man ta med en sån typ av spelare.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bössa 68: Nu är jag nog ganska så säker på att det var nog inte du Rytter menade ang "sagt att dom inte vill vinna matcher " , han har haft en konversation med experten JFK om just den biten !
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bössa 68:

Om du svarar mig så läs hela diskussionen och vad jag svarar på, sätt mitt svar i rätt kontext. Eller läser du eljest?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter: Ja speciellt nu när det börjar dra ihop sig. Rollerna ska vara klar vid det här laget.
Tillräckligt svårt att få in de nya i laget kombination med skador osv
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter: har jag sagt att karlin inte vill vinna matcher? Herrejudas då läser du Eljest.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
mikenomad:

En helt ok debut efter en träning.

Snabb och rörlig och kvick i vändningarna, vill ha puck. Klarade av det fysiska bättre än jag trodde. Avig, bra spelsinne och hittade fina öppnande pass. Assist till modos mål. Skottvillig tog många avslut och har en bra och snabb release. Prickade stolpen då han vek in från vänsterkanten och avslutade snabbt.

Dock försökte han stundtals lite för svåra saker, ville kanske lite för mycket och ville visa upp sig.

Men tror han kommer bli nyttig för oss och görs sina mål och poäng.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
mikenomad: Tycker att många utav er timråiter dömer ut Halloran lite väl hårt. Han var helt okej och stundtals bra hos er de matcher jag sett. Sen hugger ni som kobror på Fannys analys men ni glömmer bort att Fanny tyvärr saknar ännu fler hjärnceller nu än när han lirade med er otroligt nog.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bad_Brett: Där håller jag med dig. Aagaard, EJK och Sveningsson passar bäst tillsammans och jag har länge önskat att man återinför den kedjan. Dom är oerhört jobbiga att försvara sig emot när dom är igång. Tycker att man slösar bort EJK lite genom att spela han i fjärde kedjan även om dom får en hel del istid och kan inte ses som en traditionell fjärdekedja.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter: absolut rätt ,håller med.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter: Totalt långsökt är det väl inte? Ju längre man går i slutspelet ju större nackdel kan det vara att ha en ev. sjunde match hemma. Blir en enorm press på spelarna, helt sjukt faktiskt.

Med det sagt tror jag inte att man INTE vill vinna. Vi har uppenbarligen prickat in vår formsvacka samtidigt som vi tränat hårt.

Alla lag har minst en formsvacka per säsong, nu är det våran tur.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bad_Brett: EJK/Aagard var snart ett år sedan, och så jävla bra var dom inte. Fick mer eller mindre konstant skit ifjol för att det hände för lite.

Dessutom var Aagard bättre ihop med Woods/Sam mot slutet.

Ohlsson/EJK/OP har nu på slutet stundtals varit vår bästa kedja.

Såfort nån snubblar eller gör en fin dragning ska denne flyttas ner/upp enligt er. Blir med andra ord ett ständigt laborerande och sånt är svårt att ta seriöst.
Enormt tjat om Sven men det kommer lösa sig själv när skadade spelare återvänder.
Att bänka honom just nu blir bara löjligt, så dålig är han inte. Dessutom skulle vi få slita onödigt mycket på vissa spelare vilket bara är korkat inför slutspelet.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Silly: Härligt. Inte bara van der Poel i hockeyformat som hos oss då
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
mikenomad:
Tycker han gör bra grejer ett bra tillskott på den nivå, hoppas det finns en växel till och att han kan växla upp. Passningar som sitter på bladet och får avslut på mål.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
mikenomad:
Bra i backceckingen 😉👌
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
mikenomad: Tog några sargkamper också.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bössa 68:

Absolut.

Och jag tycker det är en löjlig kommentar att påstå att vår tränare inte vill vinna matcher.

Detta är ett forum, får jag tycka det eller?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
mikenomad: Gudomlig på rören av vad jag hann se.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter: In med Pirro, Brithen och Jan-Åke Andersson
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Har säkert avhandlats men slipper gärna scrolla:
Hur var hallonet?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Nucky:

En sak man inte tänker på är signalerna det sänder när man rör om.

Det är människor vi har att göra med. Karlins jobb är att se till att de hittar tillbaka till stabiliteten och nivån vi vet de har.

Jag tror det är direkt skadligt att ledarna får panik och kastar om för mycket i kedjor och roller. Då signalerar även ledarna att det är panik och det kommer smitta av sig på spelarna ännu mer. Jag tror att det till och med kan vara kontraproduktivt att börja ändra för mycket och sätta ihop nya kedjor och dela ut nya roller. Människor är rent generellt ganska dåliga på att hantera förändringar och det gäller nog även för hockeyspelare.

Tror det är det vi ser från ledningen, de jobbar för fullt med att få igång laget och självförtroendet. De har varit med så länge att de vet att det viktigaste är att signalera trygghet och jobba med spelarna för att hitta tillbaka till vårt spel, följa den plan man lagt upp kring roller och vara tydlig.

Jag tror det är vägen ur svackan.

Sedan kan man alltid diskutera specifika val som sveningssons roll i PP, men skrev om det tidigare, han kommer inte ha den rollen när alla är tillbaka. Han är vikarie där medan vi har skador.

Men jag vill verkligen inte se att man börjar kasta om helt kedjorna och rollerna på träning eller i startuppställningar. Däremot coachning under match och byta plats på någon är en annan sak, t.ex som idag när man bytte på theo och Södergran.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: Men Sven är hopplös i PP. Har han träffat mål senaste 10 matcherna med sitt direktskott? Brukar inte kölhala spelare men nu tycker jag ändå att någon annan ska få chansen.

Woods träffar mål 9/10 gånger. Jacobsson fick en chans i Woods frånvaro och hittade kryllan direkt.

Sen är många av oss fans hopplösa också. Hade vi inte värvat och vi fortsatt förlora hade ni gnällt på tunn trupp. Nu har vi värvat och då är det fel.

Alla i laget är förvisso iskalla, däremot börjar defensiven bli allt tightare och bättre. Första PP målet är bara ren röta som ger Mora ett övertag.

Sista pp såg jag inte, men så illa är det inte.

Positivt att Niederbach fick måla. Resten kommer att komma igång. Just nu går det bara troll i allt, målskyttet är bara en av de sakerna.
När bombade Bernhard eller Ingman in ett mål senast?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K: ja och nu byter du ämne. Ja jag har missat lite i den analysen och är det hela världen. Känns det bättre nu? Kan du sluta spamma och vara otrevlig till andra användare på forumet. Det är väl en fair deal?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: Jo, jag vet. Två år efter de flesta sett problemet
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K:
#2454807 · Tarasov 20x20-logo-modo-hockey.gif · 12 timmar sedan
J F K:
Jag börjar tröttna på att han inte träffar mål i PP så snart är han nog borta från skottpositionen i PP.

Detta skrev jag för 12 timmar sen dessutom i svar till dig senaste jag skrev om Sveningsson och PP.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: Tror inte Karlin är särskilt orolig. Dom håller på träna sönder nu i formsvackan och kommer ur starkare efter detta sen. Som sagt var han inte särskilt orolig efter hästen matchen och bör inte vara det efter denna heller.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bad_Brett: Håller med.

Det blir faktiskt pinsamt om man kikar på siffror.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K:
Ikväll? Knappast dessutom är många av mina köp i skämtsam ton men det passar inte ditt narrativ.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Nucky: Men det blir så tramsigt. Aagaard, EJK och Sveningsson var bästa kedja i slutspelet ifjol. Nu har har man spridit ut dem och ingen producerar speciellt bra.

Ohlsson var fantastisk med Mannberg och AP. Södergran fick en rejäl nytändning med EJK och Aagaard.

Helt ärligt tror jag att tombolan skulle producera bättre kedjor än Karlin.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: Du har å andra sidan vara skrivet två saker.
Spela Sveningsson i PP trots att han har sämst statiskt av alla.
Värva, Värva, Värva...
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter: Verkligen inte. Enligt mig skulle man titta mer på statistik. Vi har ingen sämre forward I pp än Sveningsson, men vi väljer att försämra våra chanser att vinna.

Vi väljer att aldrig någonsin ändra i kedjorna, för det vore bedrövligt om vi hittar kemi.

Jag älskar Karlin för hans sätt att kunna förändra en matchbild,.men har nog aldrig sett en sämre coach på att ändra i femmor.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bad_Brett: Ja för det där med bandspelare känns inte alls igen här på forumet...
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Rytter: det här är ett forum där alla har rätt till en åsikt el hur rytter ?
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K: Förstår inte varför man inte rör om i formationerna, går ner på folk etc.

Karlin känns mer och mer som en bandspelare: "Vi pratar om detta varje dag, men idag gör vi inte jobbet och det är för dåligt."

Envisheten kommer bli vårt fall.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Bad_Brett: Blir det inte pinsamt att ni tror er sitta på en så fantastiskt enkel lösning som att slänga om i kedjorna?
Läser lite statistik och sen basunerar ni självsäkert ut hur kedjorna ska komponeras och idiotförklarar ledningen för att dom inte ser samma som er.
Med den logiken är det bara att gå stenhårt på statistik. Alltid.

Glöm allt trams om fingertoppskänsla, prata med spelare, rollfördelning, skador, form osv
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Tarasov: 3 I sedvanlig ordning något om domarna
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K:
Du spammar i princip 2 saker nu
1 Sveningsson är sämst i pp
2 man vill inte vinna

Kanske man kan tjata om något annat ett tag.
Låst ämne

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
J F K:

Ganska löjlig kommentar att man inte skulle vilja vinna.

Enligt dig borde vi byta tränare då. Varför ska vi ha tränare som inte vill vinna matcherna?

Ut med Karlin,Jonas och Micke.

Vem ska vi ta in?
Låst ämne

« · 2455556 · »