1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474545 inlägg · 4078 ämnen

Mora - Modo x2 2021-03-02 03

« · 2158244 · » Till forumet


Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Matchdags och dubbelmöte!
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
wolper:
Zykov.!
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Tarasov:

Det blir hattrick idag va?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter:
Ja det hade varit kul
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Tarasov:

Eller ett mål, ett ass och en fight med Wernblom som leder till avstängning i 6 matcher.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter:
Ja det får inte bli några Brejcak här
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Tarasov: Får hoppas att han inte tar ett matchstraff idag .
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Tarasov: Vad sägs om 4 kassar från Aagard idag med och ett hattrick från Zykov!
Så kan vi bara fokusera på att inte släppa in 8a bakåt så har vi 3p!
Tex i buren idag?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Sir:
Det får bli denna tråd istället då det inte blivit 9 poängsvecka
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Tarasov: Finns det någon tråd som heter 9 poängsår?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Hur var ryssen?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Tarasov: Finns det något att ta med till matchen imorgon?
Rätt vana med förlust nu för tiden så vi kan släppa dagens match o längta till revanschen imorgon!
Själv tror ja på RYSK dominans på isen och ett hattrick han inte fick istid till att göra idag.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
mikenomad: Riktigt bra men ringrostig.
Snurrade upp Moraförsvaret och målvaket, men när han skulle slå in pucken så lyckades keepern få upp en plock i luften fast han var helt bortspelad och låg på isen och Zykov sköt naturligtvis i plocken.

Proppade en stor Mora kille så karln flög som en vante, vände ut och in på deras försvarare och hade en 3-4 bra målchanser.
Men som sagt ringrostig och fick ganska lite speltid.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Och imorgon spelar han i fjärdelinan som belöning
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: fast han lirade mer än 15 min. Aagaard och Karla hade mer.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo:

Istid 15:29
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Ok! Tack för det svaret, det var uppriktigt sagt nog vad jag var mest nyfiken på i dagens omgång. Hur han skulle vara
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
mikenomad: Hur går det för er?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Costanza: Sjukt bra, vi bär den västernorrländska hockeyhedern på våra axlar
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
M Horava: Han fick bra med speltid sista 4 minutrarna i PP och det efterföljande spelet när Mora gjort kväll.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
mikenomad:

Han var stor, tunga ben och inget matchtempo, dålig timing i vissa lägen. Ramlade när han skulle ställa om i åkningen.

Men man ser att det är en klassspelare, fin puckkontoll, inte stressar med pucken utan håller i och letar lägen och kastar inte bara iväg den. Stark på puck, flera sekvenser då han vann dueller efter sarg och hade två moraspelare på sig. Ser rätt teknisk ut för storleken, riktigt fin inbrytning där han grundlurar backen och väntar ut målisen men missar öppet mål. Fick även se en fysisk sida när han med en hård tackling skickade en mora spelare i isen.

Men han måste få tempo i kroppen, men man ser att han spelat på en mycket högre nivå än medspelare och motspelare, en bra försäkring om vi får kvala, då lär han vara i bättre form.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Costanza: En papptallrik ( mike )har blåst iväg irån sitt bord .
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
mikenomad: Det låter bra. Freddan har en vinnarskalle. Om han bara visste att han gav sina benskydd till forumets största tönt.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Tack för utförliga svar, jag frågade som sagt av uppriktig nyfikenhet och inte för att håna. Att ni förlorade vet även jag och ni har alltför god uppfattning om Modos uselhet i år utan att jag behöver strö salt i såret
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Clay.2: Du är alltid märklig men det där var konstigt t.om för att komma från dig. Nästan obehagligt. Hur står det till eg? Behöver man vara orolig för din mentala hälsa?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
mikenomad:

Nej jag tog det inte som ett hån, sedan är det ju så att ni kan håna bäst ni vill, men det får liksom inte den effekt vissa av er timråiter önskar för vi vet redan att vi är sämst.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Ja. Vi är sämst. Det var dock så roligt att vara Världens bästa klubb ett tag. KHL nästa säsong kanske?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Det är ju så det är. Håna kan väl vara roligt nån gång om det är typ pay back men att håna er vore som att vifta med femhunkan framför näsan på tiggaren när man går förbi och in på bolaget för att köpa lördagsgodiset
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Verkar ha gått bra idag ser jag. Ber till gudarna att det går lika dåligt föe kik och väsby då för ser inge vidare ut med ett ev kval
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Costanza: Är väl därför vi har tagit hit Zykov. Smyglanserar vår nya ligatillhörighet. Vad tror vi, Metallurg MoDo?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Hej alla glada MoDohjärtan! Jag måste säga att jag blivit helt less på och likgiltig inför mitt älskade MoDo. Jag har ALDRIG känt mig så ointresserad av att veta hur det gått i en match som nu och då har jag följt MoDo i 45 år. Jag trodde att Zykov skulle få mig att tända till, men detta med att Rockwood fick gå och att laget presterar på en helt bedrövlig nivå gör att jag inte reagerar längre om någon säger att MoDo snart möter Nyland på uterink. Det är inte ens sorgligt att tänka om de spelar i ettan nästa år.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
mikenomad: Vi blir inte sura om ni drygar er, vi har varit med förr. Vi kan verkligen ta det. Vi vänder det mer mot klubben, och det är också olyckligt med så många lojala MoDoiter som arbetar hårt där, ofta utan lön. Så man måste ligga lite lågt och andas ibland. MoDo Hockey hamnade verkligen i skiten efter förra säsongen.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
wolper: Såhär går det för företag som slutar prioritera kompetens och driv, och istället kompisrekryterar och fokuserar på fel saker. Den skadliga kultur detta kan orsaka bör inte underskattas. De som väl har driv, blir snabbt utbrända och ger till slut upp.

Jag har länge trott att MoDo var på rätt väg, men inser nu hur fel jag hade. Det var en chimär som kunde upprätthållas tack vare ett fåtal individer. Hellkvist, Frank, Widebro, Toby och ett gäng talanger gav känslan av att klubben hade blibit attraktiv och professionell. Men det var ett luftslott, för så fort kompetensen lämnades, är allt precis som förut igen.

Detta löses inte med ett nytt tränarpar. Eller en ny sportchef. Det krävs en kultur i föreningen, där alla känner att är det är en förbannad ära att jobba för MoDo, där personer från alla bakgrunder är välkomna, så länge de är villiga att ge allt. Inga med "måndag till onsdag hämtar jag på förskolan"-mentalitet, tack, utan hungriga människor som ser detta som sin livs chans att förverkliga en dröm.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Bad_Brett: finns många kloka personer som försöker få till en ändring i styrelsen, kan vara en idé att haka på för att få till en ändring. och se till att rösta på årsmötet
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
BobbyG:

Då måste ju förslagen presenteras så man kan hjälpa till att ta ställning och rösta. Posta gärna när förslagen är offentliga så man kan rösta och lobba för dessa.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
mikenomad:Att komma in och häckla och spela allan på MoDos Sida om MoDo är fasiken omoget .
Det gör inte en riktig Timråit .
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
KB65: hur många serier finns det under KHL?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Clay.2: Menar du att jag häcklar? Har du öht nån förmåga till läsförståelse?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Nu jävlar krossar vi mora idag med minst ett mål mer än dem!! De rädda oss första året så i år skall de rädda oss igen!! Trevliga mora, dalarnas rätta lag. Nu kör vi över dem!
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
wolper:

Strömgren kommer få mer istid ikväll enligt Sunken.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
jonsson: Varför då? Ring Rockwood...
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
jonsson:

Är han redan klar för Rögle så kan han plocka puckar samt städa i omklädningsrummet istället för att ta istid från någon.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
jonsson: går han till rögle och sedan blir utlånad till modo så blir jag lite småsur. Skal modo plocka fram talanger, shl klubbar tar dem gratis och sedan skall vi fortsätta förädla dem åt dem gratis och de håvar in kovan. Modo skall fan inte vara någon farmarklubb. Se vart denna soppa tar oss då. Goo modo mot 3 poäng
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
wolper: MoDo ska inte hålla på att låna av skånska skitklubbar i SHL, de ska värva seniorspelare och gå upp.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Tycker det där är så dum kommentar.
Vi ska spela dom bästa spelarna om dom så är klar för Björklöven om 1 månad.

Det viktigaste för Modo just nu är att vinna matcher.
Framtiden får vi ta sen. (Sen kommer väl inte just Strömgren vara anledningen om vi kvalar eller inte)
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
wolper: ÄLSKAR ditt gooo Modo!😁
Är väl typ det enda som varit konstant denna säsong.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Monno: Jag tycker det är förskräckligt fult att föra diskussioner och ”vara överens” med en annan klubb under säsong oavsett om man är en stjärna eller junior.

Att det dessutom kommer ut i Media är ännu sämre.

Vilka signaler sänder detta till övriga laget som kanske kämpar för överlevnad eller en Shl plats?

Nu kan man inte ställa Strömgren åt sidan då vi inte vet om han är klar för Rögle, men skulle man få svart på vitt att han är klar för Rögle så tycker jag man ska ställa spelaren åt sidan oavsett vart man befinner sig i tabellen som en tydlig signal till övriga spelare, ledare, fans och sponsorer att detta inte är okej!

Men Modo måste se sig i spegeln varför Theodore valde Frölunda , varför Wallinder 18 och nu Strömgren 17 väljer Rögle ist för Modo.
En rejäl reality check behövs för samtliga i Modos ledning.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Det är frågan dock vad anledningen är. Är det bättre förutsättningar i J-lagen som lockar, så kan man diskutera om det är värt att slänga in mer resurser på den delen.
MoDo är detta enda lag i HA som satsar så hårt på sina juniorer, kanske mer värt att gå all-in på A-laget.
Tror dock det är A-lagets debacle som är anledningen till att dom drar, om de kommit upp ifjol med den säsong man hade då hade de säkert stannat.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Men då ska vi ju inte lägga pengar och tid på dessa välkammade "Småstjärnor" så länge vi är i HA. Då ska vi ju tokvärva galna tjeck å slovaker med vinnarskalle tills dess att vi går upp till den plats där dessa snorvalpar vill skina och hänga med sina feta agenter innan nästa äventyr de vill dra iväg på..Vinkar knappast tacksamt "hej då! denna gång heller.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Theo valde Frölunda för att han ville spela med sin bror Adam som inte skulle komma in på modos hg. Dessutom ville de ha en liten etta i stan för att slippa pendla.
Kommentera

« · 2158244 · »