1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531221 inlägg · 4122 ämnen

Oooopps!!!!

Oooopps!!!!
Timrå har har värvat en finne till, nån mer än jag som är chockad ?

Sv: Oooopps!!!!
Lumber Jack: Vart hittar de alla finnar?

NuMountain:

Det är väl den där Botnia-link historien som tuffar över från H-sand som är rekryteringsbas för han Kent Norberg.

Lumber Jack: "I ett lagbygge är det bra att börja längst bak och sedan bygga framåt, säger sportchefen Kent Norberg."

Hur har han tänkt att fortsätta nu då, den gode Norberg? Ska man tyda det här som om att det är färdigvärvat i backleden eftersom Toni Koivunen är center. Eller kan man tänka sig ett tangoliknande värvande i fortsättningen?

NuMountain:

Han kanske menade dagens finska värvningar, förlängt kontrakt med målisen före lunch och en center lagom till kansliets stängningstid kl. 17.00.

I morgon är det en ny dag på kontoret.

Lumber Jack: Logiskt. Tänkte inte på det. Just nu håller jag på att leta hasselbackspotatis i kokboken. Verkar inte hitta någonting alls i registret på Pärer. - Värdelös kokbok.

NuMountain:

Hä äh lika jävlit väh na´ reschepta te ålgkötte.

Lumber Jack: Ålgkötte å pärern som ä så gött. Ma får väl äta nå inbakat å nå halstrat. - Fint värre.

NuMountain: Jag vill gärna slå ett slag för potatissorten asterix. Rö å go!
Bon appetit!

NuMountain: Halstrat? Kan man halstra lake?

Frisco:

Givetvis och man kan laka ett halster.

Frisco: Lake gör sig bäst stuvad i Åbro. Med pärer förstås, gärna asterix.

NuMountain: Jag ska prompt nedteckna receptet. Kan man byta Åbro mot hof?

nek97raj: Hof stinker lite lite.

NuMountain: Jasså, men carlsberg påskebryg då? Det torde väl sätta spets på anrättningen?!

NuM & Lum:
Nu blir jag oroad - Har ni sluta att tillverka Z:s Merke i nipstan? Det som är så gott!

westerlind:

De har överlevt ett kokurshot (eller rättare sagt blivit uppköpta) så nog ska det finnas Merke så det räcker och blir över även i fortsättningen. Tror dock att NuMo har bättre känningar på bryggeriet, han får komma med en mer genomgripande redogörelse.

Det var nära en skräll
på Skyttis ikväll.....

Det var allt.

Frisco:

Heja di gule!

(Jag hade skrivit ett färdigt ett litet modest hyllningsinlägg som fick skrotas, men här är det iaf:

Walsall 1932
Colchester 1970
Hereford 1971
Wrexham 1991
(m.fl, m.fl.)

Friska Viljor FC 2002!)

« · 79653