1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480345 inlägg · 4078 ämnen

Östersund - MoDo 2022-10-28

« · 2399140 · » Till forumet


Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Rytter: Bra inlägg. Saknar vinnarskallen som Tore Erkén hade. Gradin är lite för trög. Mannberg, Södergran har 10 matcher till max även om jag gillar dem. Måste in nya spelare nu som går på mål och köttar in pucken. Kan inte fortsätta vara en fritidsgård.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Rytter: Tror inte du behöver oroa dig (ännu).

För det första tror jag att man tycker att det är bra att Guden har en lettisk kompis i laget. För det andra så är gissningsvis Marenis betydligt mycket dyrare än Vela. Visst, MoDo kanske erbjuder sig att betala en del av lönen, men kommer då Västervik verkligen kunna sälja honom i slutet av säsongen?

Tror inte Marenis är jättehet på marknaden just nu och då känns det dumt att sälja, framförallt när vi köpte honom när han var som hetast.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Rytter:
Nu är Theo ung och har mkt kvar att lära men han bör gå bort först från laget. Klarar tyvärr inte av att skydda pucken på seniornivå än.

Marenis tror jag kommer kommer ingång.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bad_Brett:

Tror att en av mina favoriter Marenis kan komma att lämna tyvärr. Man får inte alls ut hans kunnande i varken första eller andra. Återstår att testa tredje med Mannberg och AP. Funkar det inte där heller kan han nog lämna i uppehållet och man satsar på två ytterforwards in.

Inte för att han är dålig, det är en bra spelare med många bra egenskaper men han får ut ca 50% hos oss. Lite som Jelisejevs förra året, mycket hockey i honom men vi fick ut väldigt lite.

Jag föreslår att vi gör en trejd med Västervik, de tar marenis som nog kan passa in där och får spela i toppkedjorna och vi tar Vela för att använda som ytter.

Sedan går vi på jakt efter ytterligare en högerfattad spelare dom ska in i första.

Sedan adderar vi big sam efter jul för att stärka center sidan.

Så här bör laget se ut.

Woods-Dickinsson-Ny
Aagaard-EJK-Vela
Sven-AP-Södergran
Ohlsson-Theo-OP

Sedan får nordin och mannberg försöka slå sig in i laget på theos och op:s plats.

När sam ansluter efter jul så går han in andra och EJK i tredje och AP i fjärde.

Backsidan måste förstärkas, styf kan inte få fler chanser. Varje gång han är på isen blir det farligt. Stör mig så enormt på att han är så långsam till puck. Liksom glider in och får alltid en motståndare i ryggen. Tar han några skär kommer han vara först och kan vända bort motståndaren. Att han sedan lämnar väldigt konstiga avstånd till puckförare är en annan sak, blir alltid rundad på utsidan.

Satsa på Norén som är stabilare och har en högre potential, men han ska gå som sjunde/åttonde back.

Där har Gradin planen, bara leverera nu.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Majbrasan: det blev istället dålig stämning, dålig fart,dålig match! Sug min röv överbetalda sk. Hockeyproffs..
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
puffe2: Vänta till finalen då ni möter ..vete fan vilka ni möter då troligen ett B-lag
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Clay.2: Sur-MoDo får öppna Plånkan och visa lite vinnar-ambitioner. Jag är nog inte den enda som är trött på att Widebro sover bredvid kassaskåpet...
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Clay.2: Vi har noll poäng mot Norrlands-lagen, börjar fundera på om norra grupper mm är så bra :)
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: vilket magplask .
ÖIK laget som verkligen överraskar !!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: Vi måste tokschpetsa! Serenity now!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Majbrasan: Jo tack. Skönt att få se lite riktig hockey innan kvällen är slut.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Majbrasan: Heja SSK!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: Ligger han och sover under skrivbordet?
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Fan vad man önskar att SSK-DIF hade varit ÖIK-MODO ikväll. Bra stämning, bra fart, bra match.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: Så har jag alltid tänkt när man åkt till en borta-match o sett sina hjältar inte ens svettas för tröjan , man stolt bär. Men nu får Karlin ta tag i detta, vi behöver nog lite krigare i laget , trots en bra inledning
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
puffe2: Snart kommer Costanza tillbaka...
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
puffe2: Spelar ju ingen jävla roll om MoDo som klubb inte kan läsa in läget och tävla stenhårt för dem som tagit sig dit. Patetiskt. Värva nytt nu snart och sätt alibispelare på läktaren.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: tycker du resonerar lite snett angående modo matchen iaf. Makalöst dålig inställning,handen bakom ryggen hockey, varken löven eller djurgården gav upp matchen innan den började som modo gjorde
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: Ingen hånar Costan...flåt, Icing-Ove, åtminstone inte när det gäller MoDo
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Smurfen: Matchens behållning, MoDoiter överallt i arenan
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: Betydligt roligare att kolla SSK-DIF apropå derby. Det smäller.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: Många får håna oss som vill ha in nya vinnarskallar till laget. De kan väl själva kika på denna match till att börja med.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Esox: Ja, vi är ett gäng mes-proppar, ändå lär vi vara serieledare efter ikväll.

Det har ingenting med vårens heta matcher att göra, men fortsätter vi vara i toppen och plockar in några med slutspelskaraktär i januari, så kan det bli en vår igen
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Esox: Inte om vi inte klarar av att göra skitjobbet.

Skitjobbet vinner mästerskap
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: Å inför denna publik 😡😡
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bössa68:
Tänker att alla lag på plats 1-3 i allsvenskan har haft plattmatcher under hösten, både vi DIF och Björklöven. Lagen kör fast men det som skiljer dessa 3 från andra är att det sker mer sällan plus att vi kan knipa en sådan match, tycker inte vi var så mkt bättre mot Västervik men där hade vi ett pp och så vann vi på det.

Den stora bristen är i denna match tycker jag är att vi inte tar tillräckligt mkt skott, vi borde skjutit 10-15 skott till men vi har en tendens att vänta för länge och tänka att vi skall passa oss till ett bättre läge
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: Det gick emot samtidigt som ÖIK verkligen ville och fick (vinna). Vi gör ingen dålig match men vi var inte 100 idag. Vi ville men fick inte. Många fina skottlägen som gick förlorade: avslut utanför eller för sent. Vi sköt 24 skott på Mantler men det måste ha varit 10 bra lägen som brändes på grund av riktigt kasst sikte.

Vi hade inte dagen.

Kritisk mot vår lite tunna och blöta backchecken på deras mål. Kritisk mot pissiga avslut i riktigt bra lägen.

Mantler vann.

Tycker ändå det ser fantastiskt ut jämfört med tidigare år. Det är dags för oss i år!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: vad menar du tarasov? Alla lag???
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Majbrasan: Visste att MoDo skulle bjuda på 3 poäng. De är ju så ädla och politiskt korrekta. Glida lite vid sargen. Peta lite på pucken.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bad_Brett:
Rätt svårt att vinna 3 raka vid full tid. Men som sagt 12 nästa vecka är det som gäller
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Majbrasan: Aagaards insats vid 2-1-målet kan vara det sämsta jag sett i år.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bössa68: Bara att gratulera Östersund som gör en riktigt bra match. Dom har hållit oss på utsidan hela matchen.
Å andra sidan har inte en enda MoDoit varit speciellt intresserad av att ta sig in på insidan ikväll heller.

Jag har tjatat om det tidigare, men vi behöver verkligen få in några jävlar-anamma-spelare till den här truppen. Killar för just sådana här matcher och slutspel. Killar som inte tolererar att glidarna glider.

Vi har ett riktigt bra lag, men vi saknar glöd och jäklar anamma.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Jag tror MoDo förväxlade min fredag mot deras. Jag hade förvisso också matchdag, men i NHL22 med öl och tacos. Såg ut som att många spelare blev varse om verkligheten en kvart före nedsläpp.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bad_Brett:

Ja de måste spela tillsammans annars tappar de allt. De passar inte riktigt med andra än varandra.

In med en länk i första si kan köra

Södergran-AP-Marenis i tredje.

Jävligt illa att vi tappade tålamodet och ödmjukheten vid 1-1. Var helt säker att vi skulle vända då Östersund inte haft nått i tredje. Men man tappade helt tålamodet efter kvitteringen och blev övermodiga i jakten på segern.

Hade vi bara hålla oss kalla och fortsatt hade vi nog haft bra chans till vändning.

Jaja hatten av för Östersund som kämpade och försvarade sig väl matchen igenom. Det är tydligt varför de inte är fast i botten som alla trodde.

Nya tag på måndag.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bad_Brett: Jag tycker det var detta som gjorde att vi åkte ut mot Löven ifjol. Man kan inte bara ha en producerande kedja att luta sig emot. När dom levererar är det frid och fröjd men sä fort dom ej levererar så blir det ofta väldigt svårt för oss. Vi är otroligt bortskämda med att ha en så bra första kedja men man kan ej förvänta sig match efter match att det bara är dom som ska bära laget.

Och har man som mål att slåss om en shlplats så måste man ha betydligt mer producerande femmor. Vi räckte ej till ifjol pga vi körde slut på dom fanns ingen som helst avlastning. Och det syntes väldigt tydligt när Sam försvann. Och nu ser man samma tydliga signaler.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Keriksson: har inte tittat på tabellen. Men kan inte tom VIK gå upp på samma poäng om de vinner sina hängmatcher.
Verkligen en skitmatch.
Nog den sämsta i år om man räknar till energi o kamp. Man kan nästan tro hela laget nyss kastrerat sig.
Sen är det solklart att ska vi va ett lag för toppen hela säsongen så måste ledningen få igång fler formationer.
Skriker inte värva rakt ut. Men försök i alla fall med att ändra lite.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Förjävla loj insats idag. Nu gäller det att Hinken gör sitt jobb och tar in spelare som kan ändra en matchbild
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove:
Så här har det sett ut för alla topplag under hösten, dags för tolvpoängsvecka nästa vecka!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Nieminen: Spelarna ser rätt nöjda ut.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Dags att tända till när matchen är slut? Fy fan vad pinsamt. Avgå alla!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: när kommer den beryktade stjärnforvarden?
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: Grabbarna tror att dom är Real Madrid men dom glömmer en liten detalj, dom har inte vunnit något..
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Keriksson: motivation slår klass, med en kall 1:a femma känns laget som helhet väldigt avslaget faktiskt
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
hompa90: Jag sa att det kändes så här innan matchen till en kompis. Tänkte skriva det här, men så kom en grinande unge emellan. Typiskt. När man för en gångs skull var ett orakel. Bläckfisken NuMo.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
MorganaLefaey: På båda målen så låter vi tredje killen göra precis vad han vill, PINSAMT hemjobb.

Sen skjuter vi för lite, behöver inte passa oss till öppet mål. Det är mantler inte Ullmark i kassen.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Gusse: Ja, orkar man inte med att göra mer än två mål på två matcher ska man nog vara nöjd med tre poäng.
Vilken urusel prestation vi bjuder på i afton, skäms🙈🙈🙈
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Keriksson: Ja snacka om att ge bort poäng, och målskillnad. Man hade inte ens behövt ta ut målvakten, men att sedan bjuda på öppet mål. Ja, läggmatch var ordet.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
MorganaLefaey: Börjar mer och mer känna att MoDo ska härja runt här i Hockeyallsvenskan och inte gå upp till SHL. MoDo är för jävla slöa för att hänga med där även om vi har enstaka spelare för det.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
hk:
Varför krigar vi inte 😇
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Rättvis seger. Man klarar 10 min PP. Modo spelar mest på utsidan och längs sargen i offensiv zon. När man väl får skottläge skjuter man utanför, får felträff eller missar puck.
Låst ämne

« · 2399140 · »