1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474706 inlägg · 4078 ämnen

Östersund - MoDo 2022-10-28

2400841 · » Till forumet


Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Lycka till, det luktar SHL härinne
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
puffe2: Hahaha ni gör det igen. Helvete vilka patetiska moderatorer i den här boken 😂
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Pinaceae: Nu finns det ju många bra brynäsare, ska sägas. Men tror att vissa medgångssupporter har svårt att acceptera när verkligheten kommer ikapp. Lättare för oss som nästan aldrig får vara glada. LIte 08-syndrom över många där.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
puffe2: Bristen på ödmjukhet är en sak, men de är jäkligt bra på att slänga glåpord åt varandra också. Analfabet, dum i huvudet, idiot, mongo och så vidare. Verkar ha vissa problem med att hantera meningsskiljaktigheter.

Täcker de luckan efter AIK-Yoda?
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
J F K: När man läser hockeysnack, specifikt Brynäs, känns Ranelid som en riktigt ödmjuk jävel
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
J F K:
Uppfattar Björn Ranelid som väldigt snäll, det tycker även märks på hur man attackerar honom. Är väldigt kär i själv men jag tycker inte det tar sig i uttryck på ett dåligt sätt mer än för honom själv då.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
leo: Jag kan hålla med honom här, men är inte det ett av de mest uppblåsta egon vi har i Sverige? Så självgod att man kräks lite i munnen när man hör honom berömma sig själv.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: tack. Står enad med Ranelid, jävligt vackert!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
leo:
Lyckades inte hitta det men en intervju i allehanda, eller något annat lokalt. Misstänker kring det här datumet.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: när och var har Ranelid sagt det? 📝🤣
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: Kroppskultur
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
BobbyG:

Ja vi måste skruva lite eller värva för att få en till producerande enhet. Hade vi haft en till bra offensiv kedja igår hade vi nog vunnit o hvorkat tryckt tillbaka Östersund oftare. Första blixtrar till men hade svårt bitvis, där behöver man secondary scoring som kan kliva fram. Det hade vi inte igår och har inte heller haft riktigt under inledningen av serien.

Antingen kasta om i kedjorna, men helst värva en till offensivspets så vi får mer valmöjligheter.

Men vi har rätt angenäma problem. Vi släpper in lite i 5 mot 5 och BP på väg att bli bättre. Så det går i rätt riktning.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: ja vi ska absolut inte överdriva situationen, som sagt tycker jag och många med mig att vi är det bästa laget så här långt, men skruva lite för att få lite mer hjälp tror jag vi kan göra
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
BobbyG:
Tycker det naturliga är att flytta upp AP mellan Marenis/Sveningsson men då kanske 3 blir för svag framåt.

Tycker kedjorna fungerar bra men på lite olika sätt exv så kanske inte 3 producerar så mkt men många gånger stoppar de motståndarnas anfall och ser till att vi får fast pucken i anfallszon. Andrakedjan lämnar många ggr över till första som kan få teka i anfallszon. Har inga siffror på ovan utan det är bara min känsla.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
dempa:
Förutom MoDo så måste jag hålla med Björn Ranelid, Friska Viljor är peotiskt vackert!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Robin Ztorken L: Ja andra kedjan trampar vatten just nu men är rätt säker på att den kommer höja sig så fort Aagaard är tillbaka där. Då kommer vi ha två bra offensiva kedjor, sen får man laborera runt lite i tredjekedjan för att se vad som funkar bäst.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
dempa: För övrigt spelade vi (Älgarna) världarna största hockeyturnering för B-pojkar, Vi blev bästa svenska lag och slutade 4 i turneringen, salavat yulaev vann och Tps Åbo blev 2:a. Vi slog HV71 i sista matchen och blev 4.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Gavelo: sjukt bra namn. måste va topp 10 bästa namnen i sverige.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Frontschwein: Jag spelade med Älgarna i många år när jag var ung.
Vilket jävla namn föresten.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
BobbyG: Styf behöver lite istid i älgarna ett halvår.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: jag står fast vid att jag tycker marenis ska spela med södergran och pettersson, jag tror det är en bättre omgivning för honom och jag tror han också skulle lyfta södergran, otroligt liten sample men de var bra på försäsongen tillsammans när dom spelade ihop, och pettersson är i dagsläget en bättre spelare än ejk

skulle nog också splittra på sveningsson och ejk för att se om dom kan komma igång i andra omgivningar

woods-dickinson-aagaard
södergran-pettersson-marenis
ohlsson-ejk-op, den kedjan gör nog inte mycket mål men det gör å andra sidan inte andra kedjan nu heller
sveningsson-jacobsson-mannberg

så får vi ta ett omtag med kedjorna när det kommer förtärkning

angående mathen igår så är det sånt som händer, bottenlag och nykomlingar vinner trots allt matcher ibland, känner mig trygg i att de flesta utomstående säger att modo hittills är klart bäst i serien, hoppas det kan hålla i sig
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: Det som hände går var som att hoppa ifrån 10ans trampolin och märka att man tappat badbyxorna när man klev upp 😏..nästa gång knyter man fast dom ut av bara fan å köra vidare 😉
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Monno:
Ja det blev bättre med honom, samtidigt får de knappt någon PP-tid heller ofta 30-40 sek kvar då skall man ta sig in i zon etablera och skjuta mot första som får börja med tek i zon och vinner de inte den så har de två tre chanser, sen är såklart den offensivare nivån högre på PP1 även om jag tror Marenis utan problem skulle kunna gå in på Woods plats.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Monno:
Tycker det kännertecknar duktiga juniorer tidiga seniorer, bra spelare men man räcker inte till på nivån märks i regel för dessa spelare ofta förlorar närkamper. Sannolikt skulle han gynnas av spela div 1 och få spela ut på ett annat sätt.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: Vårt 2a PP lider ju av att "backarna" är för dåliga. Bernhardt gjorde ju några byten i andra PP några matcher och det var ju som natt och dag.

Sen är vi otroligt framtung på så vis att det är 1a kedjan plus Berna och Näsen som fixar allt offensivt.
Och en oro jag har där att visst att dom (främst Berna) saknar lite inställning i skitmatcher ibland. Men han har ju en tendens att försvinna i viktiga matcher också...
Men säsongen är lång. Vi leder serien än så länge.
DIF känns inte HV bra. Löven kanske kan skärpa upp sig förvisso?
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bad_Brett:
Kanske nämnt, men Theo, håller han på bli nya Björn Svensson? Maken till att bränna bra chanser...
Nu är det ju bra gjort av honom att få lägena. Men han får gärna sätta nån av dom.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
modomille:
Bra resonemang, får gärna vara två stycken på nr 1 då man behöver lite djup.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bad_Brett:
Apropå Marenis så har 7p i 5 vs 5 endas slagen av JD som har 10, även OP har 7p i 5 vs 5. Av 36p i Hästen så var 24 5 vs 5, skulle säga att han alltså håller samma tempo som där men skillnaden är att han inte är med i PP1 vilket är logiskt då Bernhardt/Näsen/Woods är svårflyttade.

Apropå Strömgren så juniorer hoppa till och få lite poäng frågan är om det håller i sig.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
S-vikaren: Strömgren var ju 1+1 senast. Vi hade chansen tidigare men tackade nej. Nu har han etablerat sig i SHL.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Gavelo: styf...fattar inte vad som hänt där. Tyckte han tog massa steg förra säsongen. Det är som han tappat allt och backat 2 år i utvecklingen.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Nucky: När den största affekten av besvikelsen är borta så kan man väl konstatera att sett till dom 2 första perioderna så bör vi ha gjort en 3 mål iaf men vi var sjukt uddlösa, sista perioden såg jag inte ens, förlusten var liksom helt given redan innan.

Jag förstår att man måste rulla på spelare men varför har ett lag med ambitioner att spela upp sig till Shl en del spelare som faktiskt handen på hjärtat inte ens skulle ta en plats i ett seriöst hockeylag?

Detta är väl 3:e säsongen Hugo spelar med A-truppen, vilka steg har han tagit för att ”anses som aktuell” ?!, Nygren är en ”egen målvakt” men varför står han inte i en liga som passar honom bättre rent utvecklingsmässigt är ju frågan, vi har både div1 och 2 i Sverige!

Karlin och Hinken bör fundera lite kring gruppen, spelare som Marenis och Sveningsson tillför i dagsläget ingenting samt att Aagaard verkligen hamnat i skuggan av sina tidigare säsonger, just nu känns vi enormt beroende av första kedjan och backparet Näsén/Berna.

Jag har väl alltid förespråkat långsiktighet men om målet är att nå Shl så behöver Modo rejäla förstärkningar på 2-3 positioner.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: samtidigt tycker jag OP och Ohlsson funkar väldigt bra ihop. Dom ihop med AP skulle bli en ruggigt jobbig 3:e kedja
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Bad_Brett: Mannberg är pålitlig men ger inte så mycket offensivt.

Jag tycker att MoDo ska plocka hem både Theodor och Strömgren. Jag vill att MoDo ska gå upp till SHL med många MoDoiter. Upprepa 2007.

Woods - Dickinson - Södergran
Svenne - Niederbach - Aagaard
Strömgren - EJK - Marenis
OP - AP - SO
/Mannberg - Theo

Tror andra får mer offensivt med Nieder. Tredje kan bli bra på spelvändningar. Marenis och Strömgren kan utmana och EJK agerar pappa genom att täcka upp bakom dom.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
modomille: men såg han slö och seg ut i hästen? Jag minns faktiskt inte. Jag hade nog tänkt att produktionen kunde dröja men slö och seg var det sista jag förväntade mig från honom.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: Mannberg är lurig. Det händer inte mycket där, men samtidigt är det sällan som han är direkt dålig. Han är ju betydligt mognare i sitt spel än OP.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: Kan bara hålla med, vi borde nog röra om i formationerna då andra och tredje producerar för lite.
Vi kan inte bara lita på att Woods och Bernhard producerar framåt, fler måste kliva fram.
Två mål på två matcher har vi producerat mot två tilltänkta bottenlag, inte godkänt någonstans!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Robin Ztorken L:
Tycker OP är redo för en större roll på bekostnad av Mannberg till att börja med. Kan dessutom få stå till vänster i PP2 och skjuta.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
modomille: Jag tycker Ingman gjort det bra hitills det som saknas är bra andra och tredjeformationer, allt annat än godkända.
Första och fjärde gör sitt jobb tillfredsställande,men de andra två....
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
puffe2: Tror rätt mycket på Gudlevskis men såklart om Tex inte hinner tillbaka så behöver vi värva en till bra målvakt.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
modomille: Bra, får jag göra ett tillägg, inte så oviktigt. En målvakt som går in som etta eller knapp tvåa. Tror inte Tex är tillbaka i form denna säsongen, så MoDos absolut viktigaste värvning är kompetent målvakt
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Rytter: Vill se Marenis i 5-10 matcher till innan jag bestämmer mig vad jag tycker om honom, kvalitet finns som du nämner men verkar svår att spela med. Slö som attans med.

Har skrivit det här förut men gör det igen, tycker att vi behöver värva minst två spelare om vi ska nå SHL, helst tre.

1. Toppytter till första kedjan: En monumental viktig värvning, den här spelaren kan inte bara vara skillad utan måste också kunna axla rollen som lagets stora ledare, Josh och Woods kan ej dra det lasset. Gärna högerfattad och hade hjälpt om han var nordamerikan då han kommer spela med Josh och Woods. Den enskilt viktigaste värvningen i jakt på SHL platsen.

2. Fjärde center: Inte lika stora krav här, men ska vara bra defensivt, stark längs sargerna mm. Theo är duktig men håller inte i ett slutspel.

3. Topp fyra back/bredd back: Den här värvningen beror på Ingman, om man tror på Ingman så kan man köra på en bredd back, om inte så behöver det vara en topp fyra back. Men en till back behövs då vi är känsliga där.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
KB65: Trots all misär, MoDo leder serien.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Confusius: Ja, men man golar inte....suck
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Confusius:
DE VIKER ALDRIG NER SIG!!!
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Rytter: Har extremt svårt att se Marenis försvinna. Hade varit en sak om han åkte runt med hängskalle, men det ser jag verkligen inte. Glädjespridare utanför isen också.
I värsta fall så är han även nyttig lägre ner i hierarkien. Det är den rollen han har i Lettlands landslag.

Liten tröst men tränare Kjell-Åke för ÖIK säger att vi är det överlägset bästa motståndet de stött på hittills. Trots vår bleka insats.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove: granen i första,där sa du något, sen kanske man berg får hoppa in å lära sig vars målet är
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
puffe2: Intressanta scener nu i Kristianstad.
Man har tömt hela hallen på publik. Dessutom står alla fem Tinsgrydsspelarna i mittcirkeln, medan hemmalaget stillastående passar runt pucken till varandra.
Man har tydligen kommit överrens om att låta sista 10 minuterna rulla haha...

Hoppas dom "aktiva" på ståplats är nöjda nu
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Tarasov: Hoppas verkligen Södergran växer ytterligare. Han är verkligen en jag vill ska lyckas. Mannberg måste snart hitta sin inre Kuusela eller Zuccarello. Känns förbannat blekt där.
Låst ämne

Sv: Östersund - MoDo 2022-10-28
Icing-Ove:
Södergren börjar röra på sig, Mannberg tror jag inte vi får ut mer av än så här, men bra fram till slottet.
Låst ämne


2400841 · »