1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532339 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Wayne Gresky: Hur i hela He....te kunde Modo Släppa Viklund, Vilken jäkla pondus karln spelar med.

Ibland är det konstigt hur spelare reagerar på Lag byte, Tex Crippe Viklund.
Marttinen tänker jag inte ta upp med tanke på hans beteende.

Nej tyckte Viklund var riktigt bra i Modo med, synd att han skall förstöras hos Ahdrian.

Wayne Gresky:

Hoppas det är felaktiga rykten...

Ligger det något i Backlund-ryktena så lär det visa sig relativt snart nu när tikarna har börjat blåsa upp badbollarna.

Jag blir lite konfunderad när jag förståsigpåarna i 9:ans studio. Tobias Viklund mest vältränad i Saik. Likadant var det när Werna, Söderberg och Kingen valde att flytta upp till Schtaan, dom sopade rent i fystesten. Micke P har väl under hela sin karriär haft det bästa värdena i ES.

Har vi alltså bra grundfysik trots allt, relativt sett? Är det bara slöhögsgubbarna som slappar? Plocka i så fall bonusklausulen "Fri barmark" ur kontrakten.

Hawerchuk:

Eldebrink ser jag gärna.

Ville bara retas lite, samt pusha lite för en av mina idoler, Martin Hostak.
Men om han kan träna ett lag vete tusan.

Gidde: Eller Anders Eldebrink.

Gidde: Nej men Hostak har också spelat med Eldebrink. Dock så har jag bara hört att han kollat av, inget om han är intresserad eller något sånt.

spud:

Horava eller Hostak?
Ja, det vore grejer det! ;-)

Nån som hört något om tränarfrågan? Hört lite rykten om att ecke pratat en del med en gammal lagkamrat till honom. Som jag skulle bli väldigt lycklig om han signade.

McFire: Jag tror Ecke kommer göra några riktigt stora nyförvärv ;) Hehe

Berka: Näe jag vet inte riktigt, inte kollat på han tillräckligt mycket för att ha någon bra uppfattning heller faktiskt.

Haha, jag tror vi börjar med dom som är lite mer realistiska, som står utan kontrakt och kan tänka sig att spela i Elitserien oså :P

McFire: Ja jag vet inte, en del säger att han är bra och andra säger att han är dålig!?

Jo jag såg din backuppsättning, du glömde lidas och tobbe enström, ja och mattias öhlund och edler oxå! haha

Berka: Det ryktet får gärna någon ta död på så fort som möjligt tycker jag =) jag har juh redan löst backsidan ser du väl? hahaha ;D

McFire: Det har ju ryktats om sondell från rögle oxå!

Spelade väl med modo J20 för några år sen tror jag!

McFire:  Jag ringde ecke nyss ;)

Salle: Jag räknar inte med honom nästa säsong, känner mig helt övertygad om att han åker över faktiskt. Hamnar antagligen i ett lag med så pass dålig trupp att han inte behöver spela i farmaligan heller..

Sist jag hörde Hävelid uttala sig så sa han att han helst skulle vilja se AIK ta ett steg i seriesystemet, det var ungefär allt han sa iofs. Men att inte ens kolla läget vore inte bra, eller, det vore Ecke Holmberg helt enkelt, dagen han kommer med en sådan värvning har Swedbank hunnit multna bort.

Jag ser helst Wargh som en back jag iaf. Westin känns som det är läge för utlåning kring, Spela mycket i allsvenskan, tillsammans med Zacke och Svedberg. Ecke chockar och värvar Ahonen och Noronen från respektives sittskydd i VF och LHC. Fredrik Warg har naturligtvis redan lämnat för Timrå liksom Steen för någon annan klubb och vips så har vi byggt laget bakifrån och kan åka med på riktigt igen.

McFire: Får inte Victor ens en plats på bänken?

Kaberle?
Hjärtat säger JAJA men jag är lite osäker på vad hjärnan säger.
Det beror bla lite på vad han vill ha betalt. Blir han så dyr som jag tror så borde man kunna hitta en bättre back. Men samtidigt har han hjärtat osv.

Sen sa väl Hävelid att det var AIK som var hans enda alternativ när han flyttade hem oavsett om dom klarade ES-kvalet.

Wargh skall ingå i forwardstruppen enligt mig. Westin el Högström tar hans plats på bänken.
Espeland blir påläggskalv.

Borde vi inte erbjuda Seikola ett 2 årskontrakt, Frantisek Kaberle ett 1 årskontrakt och Niclas Hävelid ett kontrakt med den längd han vill, sen är backsidan redo för nästa säsong ;D

Seikola - Timander
Hållberg - Hävelid
Kaberle - Jonsson

Wargh och Espeland.

Ni ser, jag har det, Berka: Ringer du Ecke och ser till att det blir gjort?

spud: Okej, skulle du bli förvånad om han skrev på för Modo nu i sommar? Kontraktet går tydligen ut nu i sommar.. Anders Eriksson alltså

McFire: Nej det tror jag inte, när han är klar i USA är han klar. Eller så kör han ett äventyr i något alpland typ.

Kommer Anders Eriksson att avsluta sin karriär i Modo? Vad tror ni?

Äh, vafaan, man ska inte skriva inlägg när man har blixtrande huvudvärk. Det var ju oakvalley som rapporterade om Eckes spionerande på Kristian Forsberg.

Wayne Gresky: Aha, det var det norska inslaget på åffisijällas forum som rapporterade om Kristian Forsberg. Samma person som kom med de intressanta idéerna om ett samarbete mellan Frisk-Asker och MoDo.

Paddan: Kristian Forsberg-ryktet är ganska gammalt. I bakvänd kronologisk ordning.

Wayne Gresky: Bara sex spelare i ES loggade mer minuter än Sondell, plus att han spelade i det lag som släppte in flest mål. I ärlighetens namn har jag bara sett två matcher med Rögle, och jag märkte inte av Sondell särskilt. På papperet låter han iaf spännande.

Wayne Gresky: Det kan bli ännu en norrman i MoDo.

Poffa: Värt att notera är att ingen utespelare i elitserien var inne på fler baklängesmål med lika många spelare på banan (56). Jag tror Ragnarsson var den som var närmast med 49. Daniel var även inne på 51 mål framåt, lika många som Victor Hedman och endast överträffad av tre spelare i serien, vilka tre? Jo Sundström, Skröder och Timander. Känns som en bra värvning om man gillar mål iaf...

shinzawai: Om Sondell, som du säger, är tänkt att ersätta en spelare som Hedin eller Kurvinen så är jag helt klart nöjd med en sådan deal. Är han PP-backen så är jag inte fullt lika nöjd. Men låt osss säga att Sondell och Seikola ansluter, samtidigt som vi får behålla Hedman, ja då börjar jag känna hopp om backsidan.

Efter att ha sett J20 nu i slutspelet så ser jag också gärna att man testar Espeland igen i A-laget. Espeland har varit bättre än Hedman i de här matcherna och han spelar med ett enormt självförtroende. Espeland som sjunde/åttonde back nästa säsong, med en chans att ta sig in bland de sex startande.

spud: Du nöjer dig inte med 23 poäng av en 24-årig back i ett pisslag som gör sin blott andra ES-säsong.. Vad skulle göra DIG nöjd?

Dock tror och hoppas jag att det är Hedin Sondell är tänkt att ersätta i så fall, men jag blir nöjd oavsett om det stämmer.

shinzawai: Du menar att vi inte behöver åka så långt när vi ska dumpa honom? Är DS den pp back som Ecke siktat in sig på då lägger jag mig ner och gråter.

Paddan: För en gångs skull bör vi ha en bra social edge vad gäller Sondell. En timme upp till sin födelsestad måste vara en rätt bra grej.

65selander: Aha, någon slags återbördande då. För om jag inte minns fel har väl Sondell spelat J20 för MoDo.

Paddan: Vet inte om det har stått något om detta i eran GB men jag fick iaf ingen sökträff. Enl Johan som ahr koll på det mesta sä år visst Sondell i RBK aktuell för er.

...Det har ju tidigare ryktats att Abbotts ska till MODO. Enligt flera stycken på plats, där ett antal sponsorer och ett antal personer som satt i direkt närhet till Roger Hansson hävdade detta.
Samtidigt så var det tydligen ännu mer hett att Daniel Sondell också skulle gå dit.
Efter att ha sett matchen igår så var det dock ingen förlust överhuvudtaget för Rögle tycker jag.

Äh, tydligen måste den här ha varit för uppenbar för att jag skulle komma på den.

I rollen som Jerry Häggström syns Michael Palin

I rollen som kritisk supporter syns John Cleese

www.youtube.com/watch?v=e6Lq771TVm4&feature=related

65selander:

Pah! Jag har betalat av hela min skuld till min mor, det var länge sen hon betalade för mitt kort. Hon har till och med slutat betala min medlemsavgift i MODO Hockey...kan inte förstå varför...

kärran: Du kan ju även sluta betala dotterns kort ;-)
Sorry, kunde inte låta bli...

kärran: Det finns ju ett alternativ, du kan ju flytta upp på övre etage, något som gör att du sparar ca 2 000 kronor på en säsong.

shinzawai:

Ekonomi är svårt, men har man som jag haft hockeykanalerna och dessutom varit på alla hemma matcher, då blir det billigare att bara ha kvar kanalerna. Dessutom måste jag resa dryga 5 mil till Arenan. Vill ju även se bortamatcher och de andra lagen ibland.

Guldåret fick man glädjas åt att ha VIP-kort och få alla slutspelsmatcher inpå, det har i år varit tvärt om, så det jämnade ut sig i längden.

Nästa steg, i att spara pengar, blir att plocka bort tevekanalerna och bara lyssna på matcherna.
Det kan behövas en avvänjningsperiod när man varit en trogen åskådare.

Poffa: Jag säger inte att man skulle gjort sig av med Hasse. Men man kanske bör låta bli att skriva med Hedin.

Hasse har iofs inte varit speciellt bra de två senaste säsongerna. Men han är ändå av den spelartyp som vi inte har så många av. Sen är det väl ganska elakt att dra för stora växlar på hur han varit den här säsongen med tanke på alla skador.

spud: Bra grund på backsidan, menade jag. Att vi behöver en målvakt av klass har jag sagt länge nu och jag trodde inte det behövde upprepas.

Vad det gäller unga backar så är Hedman den ena i min backuppställning. Och jag sa inget om att den där defensivt skicklige skall vara en ålderman.

Poffa: Så länge vi inte har en målvakt av klass har vi inte en bra grund om vi så värvar Lidström till en backplats.

I övrigt lät din uppställning sjukt tråkig, anser att minst 2 av 7 backar ska vara unga och ha en enorm glöd att utvecklas. Det mår hela organisationen bra av.

MorganaLefaey: Jag vet inte om jag misstolkar dig, men anser du att man borde gjort sig av med Hasse när du säger att man försöker få samma backuppsättning som förra säsongen?

I övrigt, av de fyra backar som nu har kontrakt så har jag hela tiden velat ha kvar Timmy, Hasse och Pelle H. Timmy är i långa stunder seriens bästa defensiva back. Hasse har varit mycket skadad, men får han vara hel kommer han nog tillbaka i storform. Hållberg har blandat och gett men har blivit bättre och bättre och stabilare och stabilare. Sätter man honom tillsammans med t ex Hasse kan det mycket väl bli ett överjävligt backpar.

Kontrakt med Hedman om han inte sticker till NHL, värva Markus Seikola som PP-back och så en stark defensivt skicklig back på det. Då känns det som att vi har en bra grund.

bisterfinnen: Äsch, nu kom jag ju på vilken fråga jag skulle ha velat ställa på det där Revanschmötet: Har ni planerat att anställa någon som lär Hasse Andersson hur man pratar i en mikrofon så att folk faktiskt hör vad han säger?

MODOJohan:

Nä, det är vore konstigt. Det är ju mot slutet av arbetsdagen man känner störst behov av att maska och lata sig, typ de sista sju timmarna eller så.

Salle: Hehe. Det tråkiga med wargh är väl att han tycks tro att ölbackar är bra träning.

spud: Det finns ju fler i truppen som ser själv som backar men haft svårt att övertyga oss som sett på om den saken. :-)

Salle: Jag läste nånstans att han såg sig som back, men jag kan inte backa upp det med någon länk eller annat bevis.

Paddan: Jo men han var trots det långt ner i avgrunden.

MODOJohan: Äh, det tycker jag funkar utmärkt. Kaffet är gott i lärarrummet och soffan är mjuk ;)

« · 1144204 · »