1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Hahl Bundy: Nu är det jag. Jag ber om ursäkt för min kompis eftersom hans första mening var lite konstig, men han är väl ursäktad när han tillhör er skara?
Jag skickade ut honom i köket nu, jag tutade i honom att jag hade några Bragokex därute.

Ja, jag håller på att trappa ner, men än så länge är jag här o kikar.

Wayne Gresky: Japp men det här är inte jag. Jag är hans Modokompis. :)

Han hälsar att han bryr sig om o vill väl.

Pyttsan! Ska dunka lite alldeles strax.

Hahl Bundy: Hade inte du dragit dig tillbaka? Annars så skulle jag fundera mer över min egen centersida än andras målvaktsproblem om jag var timråanhängare.

Lumber Jack: Backe blir bra. Sen finns ju Henriksson ute på marknaden.
Nu är det fynd.

shinzawai: Har Ecke ett uns av fingertoppskänsla blir den förste han presenterar en sjuhelvetiska målvakt. Men allt talar väl för Backe...

shinzawai:

Går att förhandla med olika spelare med olika kvalitéer samtidigt, det är du fullt medveten om va...? :-P

shinzawai: Åsså sur då ;)  Hehe jag kan hålla med dig, men på något sätt känns det bra att det är fler än ecke som tycker han är bra. Annars kan det komma spelare som ingen sett ,ingen hört talas om, kort och gott en doldis som faktiskt är dålig! Har ju varit lite utav eckes specialité senaste tiden

Frisco: Alltså vad fan, vad ska vi med nån doldis-norsk till i det läge vi är i? Breddspelare värvar man väl först när alla kvalificerade platser är fyllda? : /

Frisco: Vet inte vad man skall säga. Vi behöver ett antal spelare som bevisligen är poänggörare inför nästa säsong. Men 16p säsongen som var i norska ligan är väl inte något som skrämmer motståndarna.

Men man får väl hoppas att den där offensiva kraften som inte visats riktigt än utvecklas och dyker upp på en gång. 
Har inte kollat på kontraktsläget, men hur många platser är öppna i de olika områdena?

Frisco: Trevligt, trevligt. Då kanske vi kan utöka supporterbasen i Norge.

Frisco: Ah fii fan =) Vad ska man tro om de?

Wayne Gresky:Paddan: Du ska se att Ecke gå med i ett budkrig och lägger halva spelarbudgeten på Hedin. Hur kul som helst att vi får ha Pierre kvar i gruppen i 7 år till, säger Ecke!

Haha ja wayne det är presis så det kommer bli!  Tro om ecke lurar på att ta hem jan axel Alavaara, då låter de " Oerhört roligt att Jan kommer hem igen, han är spelsugen och kommer bli oerhört viktig för stommen i laget i höst tillsammans med lars jansson bildar dom första backpar

Lumber Jack: Hehe, äh det är han som är skuggledaren i utredningen.

Paddan: Jag förstod det. Det var Nordaboys fel. Alltihop.

Lumber Jack: Jag chansar på någon som heter Nordin.

Paddan: Vem hade utredningen bussat Byberg på då?

Wayne Gresky: Apropå utredningen förresten så kunde man skymta Tomas Byberg i arenan igår. Har utredningsarbetet börjat månne?

Paddan: Du ska se att Ecke gå med i ett budkrig och lägger halva spelarbudgeten på Hedin. Hur kul som helst att vi får ha Pierre kvar i gruppen i 7 år till, säger Ecke.

MorganaLefaey: Wow, det låter ju fantastiskt. Hoppas att Hedin blir fruktansvärt dyr för FBK och att han mestadels kommer att sitta bänkad.

renen: Hoppas hoppas

Tvåtallar: Tror nog Backe går utrikes.

MorganaLefaey: Blir nog bra de där ska du se. Bara att börja öva på ramsan.
Tjalalalala Johan Backlund ååååå Johan Backlund

MorganaLefaey: Inte kan väl Färjestad vara intresserad av Pierre?
Sanny Lindström ryktas dit å nog är det skillnad mot för Pierre.

NuMo: Var det inte ganska precis 3 veckor sedan vi spelade sista matchen för årets es?!   En utredning ska väl inte behöva ta så lång tid i denna förening, då alla håller varandra om ryggen ändå! Sen så har väl de mesta misslyckats kan man väl säga, Dåliga värvningar,konstiga klausuler i spelarkontrakten,osämja i gruppen,fel tränarstab mm. mm. de enda som varit riktigt bra måste vara middagsbuffe´n i restaurang viktory så där kan man kanske förvänta sig att det blir ändringar ;)

spud: Går i alla fall prat att Modo skall göra sig av med säkerhetsrisken Hedin och att FBK är ny adress för Hedinsky.

Hade faktiskt nästan tagit Lindbäck och Karlsson än Backlund och Zacke.
Tror Timrå gör ett enormt kap om de får Lindbäck.

Swordster: Fast jag har hört att ecke vill bredda lite först, han har tydligen fått tips om en finne som spelar i nån bortglömd serie i sverige.. Han gillar ju sånt, att plocka upp nåt från ingenstans som sen visar sig vara helt värdelös.

Berka: Backe har väl varit klar för MoDo sedan i januari...

Berka: De kan ju inte börja förrän utredingen har gjort klart om de skall halshuggas eller inte heller.

Ambroo: Nä, säg inte så

Varför ens fundera över målvaktsfrågan när Backe redan är klar?

spud:Det klargörs förändringar och nyförvärv i es-klubbarna nästan varje dag!

Jag undrar när Modo tänker börja? Vist kanske ecke har knutit till sig någon/några från andra es-klubbar som fortfarande lirar semi och därför inte gått ut med det än, men jag har heller inte sett några uttalanden om vilka spelare som får lämna, eller "går skilda vägar" som det brukar heta!

renen:

Pissnisse 2008-2009 Timrå Elitserien 49 2.56 .907

Dahlberg 2008-2009 Skellefteå Elitserien 26 2.46 .918

Nog för att Dahlberg haft ett vettigt försvar framför sig, medan backe haft några hönor. Men han har ändå stått 26 matcher med fina siffror. Han går dessutom att utveckla, till skillnad från Backe som enligt mig är på sin högsta nivå och bara kan bli sämre. För att en spelare ska få mental träning värd namnet i MODO känns ytterst osannolikt, vilket är vad backe behöver.

spud: Dahlberg nja, han har kontrakt och jag håller nog Backe lite vassare över en hel säsong.

renen: Men det är så jävla tråkigt att värva nån som pissnisse. Han är på sin topp, han kommer bara bli sämre. Tänk om vi kunde sno Pumba från AIK eller nåt sånt.

Poffa: Ja frågan vad för målvakt vi ska ha. Anser Backlund vara bäst av dom inhemska som är tillgängliga.

Poffa Huvudsaken han träffar nästa gång, missen med Morrison ska inte upprepas.

Jaha, Timrå har gjort klart med Åkerlund och Lindbäck till nästa säsong. Backlund utan kontrakt. Varför får jag rysningar vid blotta tanken av detta? Ecke kommer naturligtvis se Backlund som en kanonvärvning och erbjuda kontrakt, om det nu inte redan är klart.

Backlund är en stabil ES-målvakt, definitivt bättre än det vi har nu. Men han är ingen som vinner ett SM-guld till föreningen. Sikta högre Ecke, sikta högre.

knaskamilla: Måste bero på att reseledarens glögg inte klarade besiktningen.

Paddan:

Poffa Tours kom, sågs och segrade, har jag hört. Sen blev det visst inget mer.

Poffa: Dags för en ny resa till Skellefteå? ;)

11 lördagsmatcher hemma, en mellandagsmatch hemma (28:e), en mellandagsmatch borta mot SkAIK (30:e). Och Frölunda hemma i premiären den 24:e.

zigge: De kan få skriva ett långtidskontrakt med MODO, om de vill. Jag tror inte ens Ecke skulle få detta fel.

Kanske lite fel i tråden, ser de dessa kontrakt som sina sista i NHL? Hoppas det blir ettårigt då!

renen: Bara att tacka Ecke... kan ingen springa ner på kontoret hans och ge han en känga i mumindalen?!

Wayne Gresky: Verkar stämma det där ryktet att Tobbe med sambo vill till Ö-vik igen, men vår utomordentlige sportchef sa njet.
Tror inte många vll hit med de vi har i toppen Ecke, Jerry.

RTS: Min bild av Viklund i MoDo är mest färgad av guldsäsongen och då var han väldigt darrig i egen zon. Han var överkonstruktiv och enormt lättstressad på samma gång. Victor gör en del konstiga val som många unga spelare men han stressar inte upp sig och ger bort pucken lika mycket som Viklund gjorde. MoDo hade dessutom ett riktigt bra försvarsspel för två år sedan, vilket fick Viklund och Adam Andersson att verkligen stå ut på ett negativt sätt i det defensiva spelet.

I år har endast Timander varit stabil back i MoDo, så Victor har inte känts som någon större säkerhetsrisk än någon annan.

Wayne Gresky: Först av allt så avböjer jag mig för att kommentera "Spuds inlägg" fast det var ett bra sådant. Hos mig har han förbrukat sin rätt att diskutera med, får dock skylla mig själv när jag beträder eran bok, Nog om det.

Wanye: Som du säger verkar Skellefteå ha gjort honom gott, men spelet han haft de matcher jag sett honom iår imponerar,
Timrå har ett par backar, tänker på Moe ,Sebbe som likt Viklund verkar behöva mkt speltid och mkt stort förtroende för att sakta men säkert mogna.

Med risk att bli idiotförklarad så anser jag att Victor är en enorm säkerhetsrisk för Modo i egenzon, det offensiva spelet var dock fantastiskt bra.
Det jag försöker att säga är att Viklund för 2 år sedan inte var sämre än victor i egenzon. Utan jag tror det handlar enormt mkt om vilket förtroende man har/får, finns inte en chans att Victor blev bänkad på det sätt Viklund blev efter en i "indianare".

Men som sagt Victor är ung jäkligt ung.
Detsamma gäller MPS, han har inte sitt bästa spel i defensiven där är Anton Lander hästlängder före och som jag ser det kommer han att bli en enorm spelare i framtiden kanske bättre än MPS om han får det rätta förtroendet vill säga.

Tro nu inte att att jag tycker Victor är en dålig spelare för guds skull.

RTS: Pondus var nog det sista ordet som beskrev hans stil i MODO. Han har mått jättebra av sitt miljöombyte, man behöver nog lämna sin trygga miljö ibland. Till skAIK kom han till en ny miljö det fanns krav på honom han kunde inte gömma sig bakom att han var talang osv.

Sen de matcher i vinter jag sett med SkAIK ville jag bara gömma mig under sängen för att det var så pinsamt att se Viklund duttigt för små marginaler och dålig fokus. Han har tagit ett rejält kliv frammåt i vinter! Kul för killen, och ett bevis på att BÅG haft rätt när han hela tiden tagit ut Tobias.

RTS: Hur vi kunde släppa honom är inget konstigt. Han var en konstant säkerhetsrisk. Han har helt klart mått bra av ett par år i Skellefteå. Den riktiga frågan är varför inte vi såg till att värva tillbaka honom inför nästa säsong. Enligt rykten så ville han tom hem till övik men Ecke sa tack men nej tack.

« · 1145386 · »