Frisco: Jo det kanske inte är enbart matlagning de håller på med. Men tycker det låter som ganska mycket när de haft 4 på heltid som de kan förändra arbetsförhållandet för.
Tar väl en del tid att göra menyer och inköp, men 4 på heltid plus ett antal tid om man får chansa låter som väldigt mycket personal för att driva en restaurang som har lunch plus middagar 1-2 ggr per vecka.
Men vill tillägga att jag har noll insyn i hur en restaurang fungerar så det kanske behövs en otroligt massa fler kockar än man tror.
Paddan: Vet inte om det här tagits upp redan. Men början på besparingen medför att 1 får gå och 3 får gå ner i tid på Modo´s restaurang.
http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.914225
Detta skall tydligen göra att man tjänar ca 800.000 kronor.
Hur mycket jobbar de på restaurangen egentligen? Är det något förutom lunch och matchdagar?
spud: Fast tränartypen känns som helt rätt. En tränare som inte vill ha Svarten, Salle, Hasse J och övriga rutinerade som kompisar på facebook utan har modet att bänka den spelare som är värdelös, oavsett vad de heter.
Strömberg är rätt typ men fel person, känns det som.
Wayne Grezky: Exakt vad jag menade. Men det där med Ecke och kontakt är man ju tyvärr lite skeptisk till.
spud: gamla synder och LHC? Norsk profil med Löven?
Nu är du så där kryptisk och oförståelig som bara en spud kan vara.
spud: Tyvärr så har ju inte vårat samarbete med Löven gett oss nånting tillbaka anser jag.
Ingen av de spelare vi skickat dit har ju kommit tillbaka och visat nåt.
Så varför inte låta Espe prova på Vita Hästen OM han nu skall iväg?
Paddan: "Backarna Mattias Högström (spelade slutspelet) och Stefan Espeland (norrman) är aktuella från Modo."
Menar de Marcus Högström från MODO:s J20 eller är det en annan Högström?
Wayne Gresky: Nä, det förutsätter ju att spelet byggs på fart. Det har ju varit MODO:s signum förut. Numer är det allt annat än det. Men har vi generellt sett fart i kedjan kan en spelare som Pettersson skapa enorma ytor för en smart center och en målskytt.
Annars ser jag gärna en energikedja, precis som du beskriver.
ECKE! Se kvällens match och inse att vi behöver en spelare som Fredrik Pettersson. Herregud, det måste finnas massor med sådana transatlanter, om inte annat. 180-185 cm, 85-90 kg och en grym skridskoåkare som ska agera energispelare. Skott, spelsinne och klubbteknik är mindre viktigt men en merit.
Det drömde jag inatt... hoppas jag inte lurade nån :-)