1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532507 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Kamil Sundström, ny spelare i MODO Hockey. Powerforward-typ med bra statistik från AHL.

Det drömde jag inatt... hoppas jag inte lurade nån :-)

Nikki: Sådana där inlägg måste inledas med "Jag drömde..".

shinzawai:

Det tar ju bort det roliga... :-)

Nikki: Do you feel lucky, punk? ;)

hellge: Jag tar hellre Backe än Hento, annars håller jag med Henke Karlsson tror jag på storlek och utvecklingsbar kan Brynäs och tik ha unga målisar så kan vi.

Avd. ytterst obekräftade rykten. En fågel viskade om att Huras har valt Bern. Paddan, ut och vädra skoltyskan.

Lumber Jack: Står ingenting på Berns hemsida.

Paddan:

Du får hålla koll under kvällen,men jag är tveksam till att dem uppmärksammar det där...

Bissett19: Äh vadå då?

Oj, Faithless... det var länge sedan jag lyssnade på den gruppen.

Paddan: Genau nichts am der web auf Bern.

shinzawai: Imorgon är jag beredd på artiklar typ "MoDo har idag skrivit femårskontrakt med den Luxemburgiske landslagsmålvakten Phillippe Lepage. Ecke Holmberg är nöjd med värvningen. -Jag fick möjlighet att se honom på Flanellografen förra veckan, och jag var jättenöjd med vad jag såg. Han verkade följsam och väldigt flexibel. Dessutom har vi planer på att ta hit tre unga mongoliska framtidsnamn på try-out."

Paddan: Samtidigt som man värvar en tränare som hittils aldrig gett ett oprövat kort chansen.

spud: Blir en finsk tränare igen.

renen: Då kanske vi kan behålla snellman.

spud: Nja, det är inget skämt.

renen: Hurra Rindell?

På tal om odugliga tränare, man får ju bara kalla kårar när man läser denna mans uttalanden.

"– Förutom det här företaget har jag en del fastighetsbolag..."Jag??? Inte VI som kanske hade varit mer passande.

Hur många företag har Kent Forsberg startat som inte startats på grund av sin sons framgång på det ena eller andra sättet?

Är det på grund av avund man(jag) blir så irriterad på han? Att en talanglös surgubbe leker hotshot enbart tack vare sin sons hårda arbete.

spud:

Kent är på vår sida när det gäller att få bort inkompetent folk.

Men visst, det är vanligare att man får guldskeden av sina föräldrar, när det gäller Kent fick han guldskeden av sin son. Någon slags omvänd adel.

hellge: Tror inte någon vill ha kvar inkompetent folk, men frågan är väl vem som är inkompetent och vilka som anser det. Skulle älska att få utvärderingsgruppens omdömen om våra chefer inom föreningen.

Det är inte guldskeden i hans mun jag stör mig på, det är hans attityd till människor som han möter. Dryg som fan. vem fan är han att skämma ut folk, vara överlägsen och bara utstråla nyrik. Sen unnar jag verkligen honom att ha det bra finansiellt sett, det gör jag med de flesta människor så länge man fortsätter att bete sig som människa.

Wayne Gresky: Jäklar i min låda. Kineserna tar över världen. Dags att köpa aktier.

Wayne Gresky: I förhållande till Morrison tror jag denna kille skulle vara ett lyft. Men det är tur det är början av april så man slipper irritera sig.

spud: Lugn du irritationen kommer för nu vaknar Ecke och börjar värva från Kina.

Haha men April April för guds skull.

McFire: Vadå, startar ligan redan i april?

Lumber Jack: Han kanske menade denna donna?

Lumber Jack: Härligt med lite kinesisk slagstyrka i laget. Stämmer det att målvakten kommer med gratis Huawei mobiler till hela laget och att de nya spelarbilarna blir Geely FC

Paddan: Han var väl målvakt? Rena muren om jag lyckas översätta rätt.

Salle: Kan bli både ris och ros.

Frisco: Äh, det känns som att vi blivit shanghaiade.

Frisco: Jahapp, verkar inte bli några Abbottar heller. Men Ecke sitter väl och klappar sig om magen och ler förnöjt när han presenterar vårt nya rekorddyra förvärv Stig-Bert Rakelström, 69-årig powerforward från Stugun.

Paddan: Han har ju fixat en folkkär lindfors, (på artist kontrkt?) det är väll den efter längtade backen.........

Är det bara jag som missat den här informationen, som Alfred nämnde i ett inlägg på åffisijälla?

"Andra saker som det pratades om var 3 förvärv av klass inför den kommande säsongen, något som inte är ett rykte, utan något som har garanterats från Modo Hockeys sida och även om en ny tränare av rang är det ena förvärvet så lämnar det plats för en klassmålvakt och en spelare som båda får kosta rejält med pengar.

Några namn finns dock inte att delge just nu och självklart kan det bli än fler förändringar i spelartruppen än så, men helt klart är det en positiv inriktning från Modo Hockeys sida."

Paddan:
Tärnström tvekar om att fortsätta i AIK, är han bättre än Hedin? Huset har han ju redan i Ö-vik...

Paddan: Satt och funderade på den där artikeln idag. 3 förvärv av klass sägs det och då är tränaren en av dessa som jag förstår det. 

Funderingarna gick lite runt vad som är lirare av klass enligt dem. Om man tittar på vad som tidigare kallats för av klass av dem så försvinner en hel del i Krizan, Warg, Yetman, Ulmer och kanske Hedman.

Skall bli intressant att se om vi får en ny 2a lina eller om de tänker ha Svarten och Salle där igen.

Modo? Känns väl ganska troligt med Luleå visserligen med Modig-ryktena och Osten-sambandet.

hockeysverige.se/news_show_forhandlar_med_svensk_klubb.html?id=…

eliteprospects.com/player.php?player=7395

Huras ska tydligen bestämma sig denna veckan om han vill bli nordsvensk eller schweizare. Vad tror vi, vinner vi en värvarduell denna gång?

shinzawai: Som det låtit tidigare är det ju snarare Bern som bestämmer. Vi är tröstpriset.

Vi får hoppas att Ecke har en plan B - Huras är klar för Bern.

bazonline.ch/sport/hockey/Huras-unterschreibt-in-Bern/story/10766251

shinzawai: Hmmm...
Första-ligisten? :-) "schwedischen Erstligisten MoDo Örnsköldsvik"

zigge: Fick höra idag att en back som åxå är högerskytt är i det närmsta klar.
Han ville dock inte säga namnet eftersom han inte fick.
Han var dock mycket nöjd med det troliga nyförvärvet..

Gusse:

Robin Jonsson ? :-)

Gusse: Daniel Sondell kanske?

mattias - 74: Ha Ha Grattis alla Modoiter! Om det stämmer. :)

Modoante: Hm, Sondell är väl inte högerskytt, eller minns jag fel?

Paddan: Nej, du minns inte fel.

shinzawai:
Plan B? Raimo Summanen eller Leif Strömberg....nån av dem kanske.

« · 1148517 · »