1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532588 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Gusse: "På väg in" betyder ingenting, särskilt inte samma dag som Ecke gråtit ut i lokalpressen om hur svårt det är att komma till avslut. :(

Gusse: Ja inte skulle man klaga allt för mycket om Obsut skrev på, men man behöver hur som haver även en högerskytt där bak.

Om Kurvinen blir kvar så kan det då bli ganska ok om han spelar som han gjorde på slutet så.

shinzawai: från en som påstår sig ha lite kontakter ..men han som tipsade om en bra högerskytt som var på väg in han jobbar med modos juniorer

Gusse: Var kommer ryktet ifrån förresten? Och nej, han är leftare. Allroundback som sällan är skadad och ligger stabilt runt 20-30 poäng.

www.eliteprospects.com/player.php?player=3736

shinzawai: Inte jag heller ,men det är iallefall en spelare som är bra det ryktas om ..det är inte så ofta längre.Men jag har svårt att förstå vad som skulle locka honom till Övik?

Paddan: Ja, det var 15:e maj.

Gusse: Obsut är grym, men jag litar inte på rykten.

Gusse: Southpaw undrar du väl

Gusse: Nepp

Paddan: Nu säger rykten att Obsut skall vara på väg till Modo..Är han högerskytt?

Poffa: Visst var det femtonde maj som var sista dagen för att bestämma sig hur man skulle göra med säsongskortet?

shinzawai: Jag är oklar över Bodéns talanger på egen och offensiv blå, he he. Men han kanske behövs där också.

shinzawai: Då var vi två. :-)

Mano: Hehe, jag fick läsa ditt inlägg om Sondell 3 gånger innan jag kopplade att du INTE snackade om vårt uppror utan om just Sondell.. :P

shinzawai: Jag är på Shinzas lag här. Han är i rätt ålder, kan skjuta från blå, slå en passning från egen zon och har en historia med oss. När vi tappat bort en generation av unga talangfulla backar är det absolut värt att plocka hem en sådan spelare som har potential att vara en del av vår ryggrad när vi ska generationsväxla. Bra värvning om/när den sitter.

spud: Kom igen, Sondell är ju faktist en väldigt intressant värvning, något annat kan man inte säga tycker jag.

Tikinmyheart: Verkar inte som så.

Tikinmyheart: Ja min är åtminstone högre än så, den där klassens spelare skall inte värvas utifrån. Den ska tas från j-leden, det gäller även ledare.

Tikinmyheart: Man skulle kunna säga att det finns en klyfta mellan supportrar och ledning där.

spud: "Strumpan" och Sondell? Nog måste väl målsättningen vara högre i MoDo?

shinzawai: Kanske modoMartin kan ordna ett nyårsfirande för strumpan om han kommer till Övik?
För övrigt har jag noterat att mm gjort comeback på forumet på officiella, även om jag stöder att han är tillbaka hade det varit smakfullt om han kommenterade sin dom.

Han säger även (och det visste nog de flesta) att han är väldigt diktatorisk i sin ledarstil, inte speciellt lyhörd. Svartvadet och Sundström skulle väl sittstrejka efter 3-4 träningar kan jag tänka mig.

spud: Samma kille sammanfattar Strumpan så här; "Bra tränare, dåligt ölsinne".

shinzawai: hehe låter som en sympatisk kille!

spud: En kille jag känner var på samma bröllop som Strumpan i början på 2000-talet, då blev han fullast av alla och skulle spöa brudgummens brorsa, som är 15 år. Stabil kille. Han ska isf ha en p-stav med antabus i armen.

Wayne Gresky: Alltså den där Ecke-intervjun är fan det enskilt dummaste jag läst ur PR-synpunkt på år och dag. Han lyckas på allvar göra alla fel som går att göra. Grinolle. Ut och jobba. Punkt.

Bissett19: Strömberg kommer före Wikegård, men så många fler tränare har han inte efter sig i min ranking, desto fler före sig däremot.

Wayne Gresky:

Det kan bli fart på Lagfesterna iaf;)

renen: Han kan ju köra tequilarace med Salle...

shinzawai: Ja kunnandet är det nog inget fel på, men hur ska han lyckas med dom gamle?

renen: Jag har rätt stort förtroende för Strumpans hockeykunnande, men inte för hans person.

Bissett19: Haha, ja det blir könsordsvitsar i Swedbank till hösten då.

Lumber Jack: Hellre Snellman än Ecke, jag tror ingen vill till den här klubben i och med att vi har typ Ecke som sportchef, det sägs att han kan vara arrogant mot spelaragenter och tror att man inte behöver betala någon lön till spelarna.
BORT!

bisterfinnen:

Och länken...

NuMo:

Bo, You dont know Diddley....

Paddan: Är det första April nu igen? Jag kommer nog följa nästa säsong på text-tv, i efterhand. Kvalserien lär man ju få se i TV4 Sport iaf...

bisterfinnen: He did didn't it again, didn't he?

bisterfinnen:

Och tydligen så är Abborttarna inte längre lovligt byte. Eckle did it again...

Gidde:

Ville Snellman blommar ut till en ny Kuusela 09/10...

Lumber Jack:

Lugn LJ, det finns optioner, det stod ju i artikeln ;-)

Paddan: Men vad i h*lvete. Är vi inte av med Snellman? Ecke, skärp dig!

spud: Och artikeln i dagens Allehanda gör inte direkt att folk springer benen av sig för att teckna nya sittplatskort eller logekontrakt.

"Marknaden är jättesvår, och det är svårt att nå avslut. Det är inte så enkelt som många tror", säger Ecke Holmberg.

"Det är väldigt viktigt att folk är medvetna om att vi inte kan betala superlöner. Ändå är Holmberg optimist.
-Vi kommer att köra stenhårt till hösten med ett bra lag"

"Ni har fyra backar på kontrakt, vilka av de kontraktslösa har ni pratat fortsättning med?
-Victor Hedman blir nog NHL-spelare, han har antytt det i intervjuer. De övriga pratar vi med."

"Hur gör ni med vars kontrakt som går ut, typ Kurvinen, Tuokko, Snellman, Yetman och Ulmer?
-De tre förstnämnda har kontrakt, och sedan vet vi inte hur det blir med skattereglerna för utländska spelare. Sedan när det gäller kontrakt får du tolka det hur du vill, det finns optioner."

Hm, "han har antytt det i intervjuer". Ecke har alltså inte ens pratat med Victor för att höra hans syn på framtiden?

Var folk tveksamma till en fortsättning som sponsorer och betalande publik sedan tidigare så inte blev de väl direkt mer positivt inställda efter dagens artikel. Bra jobbat!

MorganaLefaey: Ja absolut, men som han själv säger är det inte bara hans fel att det blev som det blev. I tik spelade han med spelare som hade hög fart och intensitet vilket passar han bäst. I modo fick han spela i en femma som stod på röd och väntade.
I den bästa av världar hade MODO spelat med mer fart och tyngd, sånt gillar publiken samt lockar fram det bästa av en sån som Warg. Sen att han kan ha negativa sidor som påverkar andra negativt är ju förstås förkastligt.

spud: Bra fart och teknik är väl inte direkt något han visat de senaste två åren i alla fall. Men jag är faktiskt ganska glad över att han lämnade laget. Han lär haft en ganska rejäl lön och tills dess att ersättaren värvas så får man gå omkring glad och med lite tur även efter.

Nu är det officiellt att Warg ska göra debut för skellefteå till hösten. Smart val av honom, och jag tror han kommer komma tillbaka till den nivån han nådde i TIK.

T T: Sorry, missade det senare inlägget.

shinzawai: Nu har han bestämt sig.

Tittar på ssk-aik, vore fantastiskt om vi hade kunnat knyta upp Henrik Karlsson till nästa säsong. Men att en målvakt ska välja MODO före FBK krävs nog ett par miljoner extra i fickan.
Bara för det lär han väl kasta in några enkla strax, men han ser tokigt säker och lugn ut.

Paddan: Vet inte men han ryktas till modo enligt svenskafans iaf.

www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=287687

« · 1150857 · »