MODO-Lumber Jack: Men vad f-n gör bindestrecket där. Och det är ihopskrivet i rubriken.
spud: Äh, han är för dyr för oss. Inte kan du tro att Hedman, Warg, Ulmer, Yetman, Morrison, Hrabal, Westin, Wernblom, Westin, Hedin, Snellman och Torkki kan ha frigjort så mycket pengar så vi har råd med en spelare av den rangen.
Lumber Jack: En av förändringarna är att de kommer byta plats med bortaklacken.
Och så säger jag bara jävla Frisco.
Lumber Jack: Nä, har dom tagit ett sånt därna töntigt extranamn? Och det är inget illa om dig.
Lumber Jack: Då man efter att man smyglyssnat lite fått för sig att modo tänker använda sig av 7 backar plus en juniorback så blir jag lite förvånad på klassen på första förvärvet på backsidan.
Visst kan han vara bra och ha potential att bli riktigt bra, men just nu känns det som att vi behöver en 2a och 3e back istället. Men tänker man värva två till så är det här ett suveränt förvärv.
Man kommer dock inte ifrån att man efter att ha värvat två spelare fortfarande har väldigt långt kvar innan man charmt folk att köpa nya årskort mm.
Portello: Det beror på vilken roll han skall ha. Skall han vara en stabil femte-sjätte back så är det helt okej. Har man tänkt ha honom som den PP-back vi saknar så siktar man för lågt.
Sondell är ung och utvecklingsbar, samt har bra fart på rören.
Obra!
Och återigen får vi bevis på kommunikationsbristen inom MoDo.
Är Modo ute ur bilden för kommande säsong?
– Jag har pratat med "Ecke" en gång och förklarat hur jag känner, och jag är nästan hundraprocentigt säker på att jag åker. Det viktigaste är att jag kommer till en klubb som tror på mig.