shinzawai: Jag är inte så säker på att vi kommer följa upp med ett sämre lag. På pappret kanske vi inte är bättre spelare för spelare, men jag hoppas på att vi är ett lag igen. För det var nog där skon klämde ifjol. Vi hade spelare som stal energi, en ledning som inte höll måttet och ett tränarpar som var för veka. Därför tror jag också att de gamla kommer att göra en bättre säsong överlag.
Jag tänker heller inte vänja mig vid att komma 5-8 i Elitserien. Däremot så har jag valt att se kommande år som ett mellanår för att börja om och växa oss starkare. Att gå från lindansargäng till topp 4 på en sommar anser jag vara att begära för mycket.
Bad_Brett: Jag tänker inte döma ut honom innan han fått chansen. Dessutom vet jag ännu inte vilken målvakt det blir. Att diverse källor runt om på nätet pratar om en speciell målvakt gör iaf inte mig säker på att det är den måvakten man kommer presentera.
Bad_Brett: "händer snart"
Säsongen börjar ju i september
Och angående målis så är det mest en j-a massa rykten än så länge.
Poffa: Håller med. Ingen ide att måla f-n på väggen än.
Tycker tom att backbesättningen i nuläget ser ganska ok ut då Hasse och Pelle känns som "nyförvärv" då dom ju var, mer eller mindre, skadade under hela säsongen.
shinzawai: Jag tycker du gnäller för mycket på laget, jag tror att om de två backar och två forwards som ska ansluta till truppen håller måttet (dvs att backarna rankas 2-4 och forwards går in i andrakedjan) så kan vi gå en ljus säsong till mötes.
Nej, vi kommer inte slåss med de fyra i toppen men det hade jag inte räknat med heller efter en sådan utrensning. Vi kommer dock kunna slåss om 5-8 plats i ES, ta oss till slutspel och bygga inför kommande säsong.
shinzawai: Tycker faktiskt backsidan kan bli riktigt bra om de två backar man har kvar fyller kravet för en 2a och 3e plats på din listan eller i alla fall god nog för 2a och en 4e plats.
Frammåt ser det däremot tunnt ut även om man värvar två riktigt bra spelare då speciellt den fjärde formationen ser ut att bli riktigt svag.
Men man får väl hoppas på att Molinder och Enström tar några riktiga steg frammåt även om Molinder inte lyckades med mycket förra säsongen (Men vilka gjorde det förutom vår första line)
Cyklob: Som det blivit nu så hade jag inte klagat på Bjurling. Han har storleken och man vet vad man får. Men samtidigt så borde väl ändå Horava ha koll på målvakterna där nere.
Sedan så kan man väl hoppas på att det inte kommer vara samma virriga försvarsspel kommande säsong vilket lär underlätta för vilket målvakt det än blir.
Låter ju nästan som om Modo funderar på en PP back plus eventuellt en utvecklingsbar ung sak. Det kan meföra en ganska bra bredd där.
Cyklob: Jag vet inte vad man skall tro då jag inte sett eller läst något om killen och statistik från olika ligor och olika lag egentligen bara gör att man får huvudbry då man försöker analysera dem då dessa inte är något facit.
Men på förhand så känns det som om man nog hade förväntat sig något som kändes bättre än så här. Undra hur många målvakter de egentligen fått nej av i jakten på målvakt.
qwertas: Om Hasse skall ordna en intervju med en som inte har svenska eller engelska som huvudspråk så tror jag att jag klarar mig utan den intervjun.
Se till att kompa ut nu patrik.
Hehe, fog för att vara för pessimistisk :-D