Wayne Gresky: Dämn it! Jag får ju mail med nyheter lite före de presenteras på hemsidan och nu sitter man ju på helspänn. Varje gång det plonkar till ett meddelande att mailboxen fylls på, vilket sker ofta för min del, så tänds hoppet för att sedan brutalt släckas när man ser att det handlar om något jobbrelaterat.
Ååååh, jag blir tokig! TOKIG!!1
hellge: Problemet är väl att i Tjeckien så har man väl någonstans runt 6 % i skatt och sådana där bryr sig väl mer om vad som kommer in på kontot efter skatten dragits.
Modo har på sin hemsida en ruskig banner som upplyser alla att man kan beställa årskort till och med 15 maj nu. (Kanske varit uppe ett tag men jag har inte sett den) Så nu börjar jag tro att de verkligen tycker att det här förvärvet som skall presenteras idag är en riktig höjdare.
Hawerchuk: Va faan, man undrar ju var alla namn kommer från. Hur många olika tjeckiska/slovakiska målvakter har varit uppe som aktuella? Ska vi sammanfatta det hela så har den nye målvakten följande karaktäristik:
- 22-37 år
- har spelat i landslaget
- har inte spelat i landslaget
- kan engelska
- kan inte engelska
- är på uppåtgående
- är på nedåtgående
- är en butterflymålvakt
- är en stående målvakt
- är en kombinationsmålvakt
- har 0-3 barn
- 0-2 fruar
- plockar med höger
- plockar med vänster
Endast på en punkt är de här rykten överens. Målvakten ifråga är av det manliga könet. Men det vill Fredrik Andersson varken bekräfta eller förneka.
Wayne Gresky: 7:a i statistiken i O2 Extraliga, som högsta ligan i Tjeckien heter. Slår målvakter som Lasak, Cechmanek och Svoboda. Är precis bakom Kopriva i statistiken.
Förhoppningsvis trivs han i MODO och kan ta ytterligare ett steg, något som jag tror skulle innebära att vi får en målvakt som är fyra-femma i Elitserien. Jag vet att många tycker det är att sikta för lågt, men frågan är om vi inte får nöja oss med den situationen nu den kommande säsongen.
Vi blir ett mittenlag i Elitserien och så får vi sikta på säsongen efter. Det känns i alla fall så mer och mer för var dag som går.MorganaLefaey:
"Så här långt är man inte direkt sugen på att återgå till att bli årskortsinnehavare."
Vad skulle krävas för att få ditt arsle bort från TV-soffan egentligen? ;-)
Icing-Ove: Jag vet inte längre vad man skall tro. Men jag hoppas fortfarande att modo kommer visa upp en målvakt som är runt 190cm och 100Kg eller liknande. Förkärleken för sådana som kan täcka halva målet vid styrningar och spelare som skymmer är ganska hög just nu.
Så här långt är man inte direkt sugen på att återgå till att bli årskortsinnehavare.
Man har värvat:
Brunkare från norska ligan.
En back som lyckats visa upp ok siffror bredvid Kung Kenny.
Samt en på try-out från Div.1
Om målvakten är i den nivå som det låter så börjar man faktiskt misströsta en aning och återstående förvärv måste då bli ruskiga för att man skall känna sig gladare inför den här säsongen än förra.
Nu skall man dock inte måla upp f-n på väggen, då förvärven so far kan kännas helt rätt om man får rätt spelare som dyker upp innan säsongsstart.