1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533622 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Hehe, översätter man den senaste spelargenomgången får Freddan heta "Fred Dance", lämpligt va? ;)

translate.google.se/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.modohockey.se%2Flopsedel.cfm%3FID%3D264%26read%3Dsenaste&sl=sv&tl=en&hl=sv&ie=UTF-8

Salle: Är fundersam över det sista de säger där. Om han ändå kommer under kontrakt så skall han vara mer förberedd och bättre matchtränad. Blev han inte skadad senast och då är det svårt att få matchträning.

Sen så tycker jag man gör fel om man värvar killen igen. Jag förväntar mig bättre förvärv och med tanke på att de skriver att han kan tänkas bli kvar även om intresset är lågt så bör det väl betyda att vi inte har två klara från andra sidan atlanten.

Wayne Gresky:

Och vill tolka det precis som du! :)

Salle: Jag tolkar det som att Krog och Haydar är klara.

Lumber Jack: Freddans utalande om andra kontakter kan ju vinklas till Krog/Haydar... :-)

[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4241&rows=5]Tveksamt om Yetman[/url]

mattias - 74: Gääsp, säger Percy...

Icing-Ove:

OK då kan det stämma kanske då. Dyraste allsvenska spelaren hiitills i så fall måste det vara.

mattias - 74:
Vi har ju inte plats för tre dyra kanadensare...nog kan sponsorer säkert fixa Yetman till Örebro..

Yetman skall enligt många vara kanadesaren som skall presenteras som Örebros nyförvärv. Kan det stämma ?

spud: Nu sopas spåren bort efter Rindell.

Gidde: Visst kan det vara så. Men hade de tänkt att köra utan backup alls då? Man har nu 11 forwards och då räknar jag med try-out mm och säger man upp tuokko och värvar 2 topp-spelare så har man 12 stycken inkluderat småttingar och try-outs.

Låter som lite smått farligt och man hoppas på att de ersätter killen på något sätt.

Det kanske är som någon annan sa att han tjänar för bra och man behöver frigöra pengar för toppspelarna, men då får man väl hoppas på ytterligare en billig brunkare och hoppas han kan göra ett tillräckligt gott jobb.

spud: Kan vara så, att man vill lägga allt krut på toppspelarna. Eller kanske att tränarna har haft önskemål om vilket slags lag de vill bygga, och Tuokko inte har någon plats där.

spud: Jo, men med tanke på hur bra värvningarna gått så här långt känns det farligt.

shinzawai: Tror det handlar om att de spelare som är på väg in behöver Tuokkos lön.

MorganaLefaey:

Kan väl vara så att Forsberg ersätter honom, för en billigare penning?

spud: Är väl egentligen inte rättvist att döma han efter klubbens sämsta säsong på år och dar samt att han var skadad stora delar av säsongen vilket bör ha medfört att han inte var på topp.

Men om det betyder att man jagar en ny brunkare om man släpper tuokko så har jag svårt att tro att det kan bli speciellt mycket sämre. Man om man skeppar honom och inte tänkt ersätta honom med en ny brunkare så ser jag inte det klocka i valet.

spud: Känns konstigt hur vi gör oss av med spelare efter spelare och egentligen inte ersätter dem?

MorganaLefaey: Synd, hade gärna låtit Tuokko stanna och visat vem han egentligen är.

Malek jagas av blåjackorna och tuokko kanske på väg ut ur truppen.

http://www.modohockey.se/lopsedel.cfm?ID=264&read=senaste

Icing-Ove: Jag liter inte på Aftonbledet i detta fall.

"Enligt uppgift"

250kg kärlek: okey det är lungt.

250kg kärlek: haha tror inte han skulle tillföra mycket i Skellefteå iallfall.

250kg kärlek: Ursäkta att jag tilltalade dig som Modoit.

ante08:Tydligen är denna spelare aktuell. Hoppas för er skull att ni kan knyta denna stjärnspelare till er. I så fall lär andra lag i elitserien hålla i hatten.

Icing-Ove: Niko är helt avskriven enligt vår sportchef. Och jag tycker inte han är värd 5 mille heller finns bättre spelare att lägga dom pengarna på.

Paddan: Elluhr kan dy säga hynd?

Icing-Ove: Borde inte Timrås nye fransman kallas Kycklinglår...

250kg kärlek: Jag ville bara visa Arnio var jag sett "ryktet" om Niko's lön...

spud: När är den artikeln skriven? I samma artikel står något om Johan Andersson, att han kan hamna hos "höglöne-laget HV71 ". Jag menar, hur länge har typ alla inte vetat det?

Icing-Ove: Med tanke på att AIK verkar ha fullt bland forwards så tror jag inte på en stavelse i den artikeln.

arnio: Nu vill Niko ha 5 gånger så mycket säger ryktet till AB :-)

arnio: Med tanke på att man bara får ha Två icke Eu spelare i laget så gör det ju att flera storlag inte kan ta in båda.

Tror att vi kan ha råd med båda med tanke på att vi ha blivit av med spelare som har suttit på dyra kontrakt och på så sätt frigörs det lite löneutrymme.

Icing-Ove: Du ska inte tro på rykten, de är oftast långt från sanningen.

Modoante: Modo har knappast råd med båda. Vad kan det kosta? 600 000 i månaden, räcker det? Tror att de lirar i ett/två storlag jag.

Tikinmyheart:
Det jag tycker är lite underligt är hur Niko Dimitrakos kunde spela så billigt i Skellefteå, det ryktas om typ 130,000 i månaden. Jag tyckte att han var bra när han lirade i Philly.

Tikinmyheart: Det sägs ju att Haydar och krog vill spela i samma lag och då utesluter det ju en del lag.det känns som att det är vår enda chans att få dessa spelare till modo.

Poffa: Har ni plånbok att värva båda två är det bara att säga grattis. Nu tror jag personligen att ingen av dem kommer till Sverige, om ändå, nyper någon av "de fyra" en eller båda.

Poffa:
Det är i så fall nästan lika stort som när MoDo värvade Pardavy/Pavlikovski eller Högardh/Wahlberg....men ska nu LHC och FBK börja tappa spelare till NHL så säger det väl bara smack så sitter dessa två nordamerikaner där med ett bud som är 50% högre...

Icing-Ove: Krog har, som du säger, tydligen tackat nej till Timrå. Varför tände det en strimma hopp i mig, tro? ;-)

Mmmm, Haydar och Krog i MODO. Då har vi vår nya andrakedja.

För övrigt ser jag en annan klar brist i truppen som den ser ut nu och som faktiskt motiverar att vi behåller Tuokko: spelare som kan smälla på och inte backar för en fight.

Inte för att Tuokko är en expert på området men utan honom är det fan helt tomt...

Vallin: Det var inte bara förr i tiden... ;-)

Salle:

...och man va dum i huvve, nå jävulskt!

Vallin: Förr i världen i Jämtland forma man handen som en liten pil...

Lumber Jack:

HAHAHA!!! "Faan va full du ä, farsan!"

Poffa: Jag visste inte namnet men hörde att det var klart slutet på förra veckan tror jag att det va.

arnio: Är det du som är Lackens farsa?

arnio: "Hört att det är klart med han men det står ingenting på hemsidan"

Vilken förutseelse. Framför allt när du inte nämner någon med namn. Du är allt ett litet troll, du.

Grattis. Vad var det jag sa? Jo att det var klart. Djurgårn snuvade på godbiten, inte illa pinkat a Andersson.

NuMo: Westin hörs ska lånas ut.

Icing-Ove:

Mm, enbart en poäng sämre än succéspelaren Sicak. ;)

« · 1162981 · »