renen: Visst är det så. Men man kan också säga. Bättre med klassförvärv i Juni än chansförvärv i Augusti.
Man får hoppas de inte lagt allt för mycket krut på Haydar och att de nu har några riktigt bra alternativ. SSK lyckades plocka en som borde ha kunnat varit intressant för Modo. Men i SSK lyckas väl aldrig poängmaskiner så han lär nog ångra sig :)
Icing-Ove: Ja man blir fundersam. Man kan ju tycka att han utan tvekan borde vara på mållinjen för att bli uppkallad och därför stanna kvar. Men han måste ju tycka att han får ut mer av att spela i ES eller något.
Skall i alla fall bli väldigt intressant att se han spela och se om man kan finna någon anledning till varför han inte får spela NHL. Med de där siffrorna kan man ju tycka att de borde pröva han vad än det är som inte är 100%.
Icing-Ove: Ja det kanske är för mycket att hoppas på någon som ståtar med siffror liknande Karlsson som Timrå fick på kroken. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=618
Nu är väl inte siffror allt. Utan man får hoppas Steen hittar en kille som verkligen kan fungera i ES och som höjer sin förmåga när han får spela med Modo.
Det gäller väl även forwardsförvärven då det börjar bli ont om killar som ståtar med siffror liknande Haydar/Krog. Man får säga hur ofta man vill att den här Silly har varit stendöd. Men spänningen är nog högre än någongång tidigare. Man går ut med Revansch 2010 och man ser spelare efter spelare försvinna.
Det här är utan tvekan ett elddop för den nya ledningen.
Wayne Gresky: Man kommer inte ifrån att Abbotts hade låtit helt ok just nu. Man hade i alla fall fått två spelare som man vet fungerar och kan producera i ES. Men man får väl vänta och se om det blir något sista minuten ragg eller om man blir nöjd över att det inte skrevs med Abbotts.
Jag kommer då inte ifrån att vi skulle behöva en helt ny 2a formation. Är väl ingen som tror att vi skall ställa upp med det lag som vi har nu. Men det är de spelare som värvas nu som avgör hur vi kommer ligga till nästa säsong.
Icing-Ove: Jag kan inte annat än hålla med. Iofs så lär väl det nya kontraktet med Aasen vara lite mer kostsamt, men det måste nog till de som tjänar rejält för att vi skall ligga på någorlunda samma lönekostnad som förra säsongen.
När jag ser den där uppställningen så blir jag ruskigt orolig. Även om NY betyder riktigt bra spelare så är truppen väldigt tunn att ligga så till att Forsberg, Enström, Molinder samt Häggström är garanterade sin plats på fyra formationer känns inte som ett bevis på att man menar allvar med sin revansch.