1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Petey21: Nja, det där lät alldeles för proffsigt. Måste vara mer i stil med. Hellå, I was think on one thing. You play Enström Atalanta yes? Well we have mani pipol wis hurt, can you here over play, think you?

Hawerchuk: Kanske Yetman lurar i vassen, mer vältränad än nånsin :-)

Petey21: Visst om vi vill ha en till luffare där ute som går skadad halva säsongen så är ju Isbister en vettig investering. Ganska hyfsad när han väl lägger manken till. Vette fasen om jag inte föredrar den där noname-tjecken framför honom.

Icing-Ove: Det var väl något löst rykte i Expressen häromdagen om att Rögle och Södertälje eventuellt var intresserade av Brad Isbister (trots att Rögle har fyllt sin kvot av transatlanter), det är nog annars en spelare jag gärna skulle se i laget. Vet inte hur mycket substans det fanns i det ryktet, eller om MoDo skulle kunna tänka sig att ge sig in i en dragkamp om honom, om det nu inte blir något med Haydar trots allt.

Poffa: Inte helt lätt, man måste verkligen anstränga sig för att lyckas göra rätt. Kanske något i stil med detta? Hallo Darren, I Hasse Andersson and I am dö skribent of Modo Hockey match programming can you get here so I can intervjo you and ask what you sey about dö Swedebank Arena, and other fun sings I can sink off. Plus dere can be a good chance for me to train in Englisch. Pliis comb over?

Petey21:
Vi får hoppas att detta uttalande från 8 juli bara var artighetsfraser:
-----------------------------
But if he sees time with Colorado affiliate Lake Erie, Haydar will have the much different challenge of pushing the Monsters into the playoffs for the first time in their three-year history.

''I don't think any player can do that to a team (by himself), but I will definitely try,'' he said. ''This is something different in my career that I'm willing to take on. It is a different step than what I'm used to.''

Haydar said he thought he'd be taking his talents overseas in 2009-10, but nothing suitable materialized there. So he decided to knock on the Avalanche's door as a possible portal to the NHL.
------------------------------------

Spel i MoDo låter väl rätt avlägset även om Monsters är ett bottenlag i AHL. Hur det än blir med detta så måste det ju in en målskytt av klass, och nog börjar det gallras rätt bra i NHL-lagennu, så det kan ju dyka upp ett annat bra namn...

Petey21: Det där är alldeles för bra engelska för att komma från Hasse Andersson. Gör om, gör rätt.

Hahl Bundy: Eller varför inte: Hallo Darren, I'm Hasse Andersson and I'm the skribent for the Modo Hockeys matchprogram, can you pliis come here so I can intervjo you and ask what you say about the Swedebank Arena and other kul fings I can think up of. Plus it should be a good chance for me to präktis my Englisch. Come over pretty pliis?

Hahl Bundy: Eller, ni har kömme te vägförvaltninga i Skultörp

Paddan: Eller. Hallo my neim is Freddan. I am sportchef in Modo, Peter Forsbergs Klubb in Ornskoldsvik Sweden.
It vood bi najs to si yo pleij hos oss in winter. Yo kan telefon mi when yo here dis.

Paddan: Hello my name is MODOJohan och du har no aning om vem I am, but det vore skitfun om du kunde playa lite för Modo

Eller: Hi, this is The Meatball, you´ve played with my brother Tobias...

bisterfinnen: Hi Darren, my name is Forsberg, Peter Forsberg...

Wayne Gresky:

Jo. Det borde öka chansen för att vi får se honom i Ö-vik. Några samtal från rätt personer så kanske det löser sig?!

Icing-Ove: När han åker redan nu kan han nog glömma spel i NHL under säsongen. Det ska bli intressant att följa fortsättningen...

Icing-Ove:

Ojojoj, spännande!

Colorado har bantat truppen till 29 spelare och Darren Haydar får ge sig iväg till farmarlaget i AHL och harva på (eller packa resväskan och bli kung i Ö-vik)

hellge: Tänk om Hägga skulle göra en Fabian Brunnström!

Petey21: Så med andra ord kommer Timander att vara urkass kommande säsong...

Enligt Tidningen 7 som kom idag kommer Timmy att köra med tröja nummer 7 denna säsong, precis som reklamkampanjen Hållberg gjorde för samma tidning för ett par år sedan.

shinzawai: Nej, inte Jonasén.

allehanda.se/sport/ishockey/1.1366690

renen:

"Kul för Hägga."

Ja, riktigt kul. Livet måste leka för den snubben. Snacka om att gå in bakvägen. Vad kan han tjäna 35 - 40 k och samtidigt få spela ishockey i sveriges viktigaste lag, ungefär som en mellanchef på ett svensk medelstort företag.

Jag tror att han är rätt glad idag och jag hoppas att det går bra som fan för honom.

hellge:

Hehe. Sant. Har själv en treåring som går runt och vrålar "häjja Nooolo, häjja Nooolo!"

Salle:

Det är klart, visst hade det varit trevligt att dominera öka/kämpa som 401, fast eftersom vi är tre och alla har små hockeyspelare i MODO så är denna plats perfekt.

Jag har ju tre stycken och det är väl inte alltid helt gnisselfritt att dra iväg 30 dagar om året. Nu kan man ta med dem och ändå ha lite koll på dem. Perfekt helt enkelt.

Min sjuåring har föresten Skröder som sin stora idol med en Skrödertavla vid ena sänggaveln och en signerad matchpuck ovanför. Jag fattar inte var hans stora MODO-intresse kommer ifrån... Förra årets stora intresse, förutom att vara på Kempis skottramp var att kolla in MODO:s mål på www.hockeyligan.se . Han kunde ett tag beskriva alla Skröders fullträffar från ifjol.

Som en blixt från en klar himmel får de sånt där intresse, skitkonstigt :)

renen: Marcus Jonasén.

renen: Med tanke på hur tunnt vi har det på forwadssidan så var det inte en allt för överraskande nyhet men visst Kul för Häggström.

Frisco: Men "kottarna" kommer ju inte vilja sitta med Pappa så den bonusen faller ju också... :-)

Salle: Och står man bakom 401 ramlar man ju ner. Ingen bra idé.

hellge: 417?
Det fanns ju tomma platser på 401!
Och då hade du inte behövt svara utan varit med att starta ÖKA/KÄMPA istället.

shinzawai:

Samtidigt är det också så att vi bara är en fungerande fot från att vara guldkandidat. Men en fungerande fot får vi in 10 extra millar vilket skulle kunna betala två ritigt stora stjärnor.

Apropå pepp blir VIP i år högst upp på 417, perfekt eftersom kottarna kan sitta precis bakom hos MODO ungdom. Fast lovar att alltid svar på ÖKA/KÄMPA :)

www.modohockey.se/pdf/0910/MODO_arskort_0910.pdf

shinzawai: Jag skulle gissa att Freddan vill avvakta NHL-lagens camper för att se vad som blir över där. Det är ju möjligt att vissa kontrakt blir rivna och andra spelare utlånade till Europa. Tjecken var nog en back up-plan om det skulle skita sig där.

Jag står fast vid att Sundström är viktigare än Timander. Kan inte Susse spela så har vi ingen center som kan gå in i en förstafemma. Att tippa var vi kommer känns annars ganska hopplöst. Lyckas vi värva en center och en ytter av toppklass och vi slipper skadeproblem så kan vi komma riktigt högt i tabellen. Med nuvarande manskap ser det väldigt bräckligt ut. Fördelen är väl att alla borde inse att det inte räcker att åka runt på en skridsko den här säsongen.

hellge: Appapp, sådär får man inte tycka här inne.

Jag tycker också att vi ser ihåliga ut framåt när vi är skadefria, och det kommer vi inte att vara många matcher den här säsongen. När någon ur de två första linorna är borta tappar vi all udd, och då har man inte ens tagit höjd för formsvackor och sjukdomar. Vojnevojne.

Och ang den där tjecken låter på hans agent snarare som att spelaren ville till oss. Man får hoppas att de utdragna och icke-produktiva förhandlingarna handlade om att Freddan har en större fisk på kroken.

Jag börjar dock ändå känna visst intresse för den här säsongen, efter att ha tappat det mesta av mitt intresse och pepp under sommaren. Det blir nog säsongskortet en vända till..

shinzawai: Nja inte direkt men det känns lite oroande i Susses fall.

shinzawai:

I dagens pappers-ÖA står det att Susse har ljumskproblem. Tidigare har man pratat om fjolårets ryggproblem.

Fast i en annan artikel står det också om "Tomas Trollsås", trots att han heter Anders så man vet inte riktigt vad man ska tro.

Jag känner mig mer och mer orolig för årets trupp. Jag tycker att man spelar ett högt och vanskligt spel när man inte har skapat en slagkraftig andralina. Visst kan det vara så att Steen, Salle, Svarten och Hållberg är bättre i år. Men jag tycker det verkar som vi helt saknar spets när vår förstaline är splittrad. Med andra ord räcker det att Susse är sjuk eller skadad så blir vi helt uddlös.

Är man då en elak spelare utan skrupler är det ganska enkelt att kraftigt försämra MODO genom att ta bort Susse.

Oj vilket groteskt misstag Ecke gjorde när han sade nej till the Abbots, ett riktigt, riktigt stort misstag. Med tanke på att Freddan jagade den där tjecken verkar man dock ha insett att laget behöver en fungerade lina till.

Vad det gäller Haydar skulle Freddan, så sent som i augusti, ha sagt till en journalist som jag pratade med att: ”honom har vi släppt”.

Jag tror att de flesta som har tippat MODO fyra har överskattat dem. Skulle de lyckas skapa en fungerade producerande andralina är det möjligt att komma fyra, men inte som det ser ut nu.

Jag tror man får vända på tipset när det gäller länets lag. Timrå på plats 4-5 och MODO på plats 7-8, åtminstone som lagen ser ut idag.

Jag säger som alla politiker - det är bekymmersamt

Är det någon som vet vilka skador vi har? Har varit väldigt dålig information från MODO-håll vad som hänt och händer...

Modoante:

Och en kort vår...

renen: Tycker att det blir mer tydlligt efter träningsmatchandet att vi är farligt tunna på forwadssidan.Vi måste in med iaf en forward till.Annars så kan det som du säger bli en lång och jobbig vinter för oss modoiter.

Lumber Jack: Titta på 3-4 linorna inte så att vi skrämmer någon. å funkar inte dom gamle så blir det en lång vinter.

Paddan: Du kan ju börja med att kolla in statsen för försäsongsmatcherna det senaste guldåret...

renen: Heter det inte snippa?

Men det här med förlust i genrep mot Luleå, det måste väl vara det enda rätta. Tidigare har ju vinster mot Luleå i genrepet nästan garanterat en svag säsong, säger jag tvärsäkert utan några riktiga statistiskt säkerställda bevis.

Ge oss en sniper.

Statistiken var ju inte så imponerande, men jag är lite för oinsatt för att uttala mig egentligen.

Någon annan som har koll??

Kul att det i alla fall verkar hända något, trots att det inte blev något just denna gång....

Nikki:

Det är svårt att veta om han är bra eller inte. Vi får lita på rekryterarna.

Ett av mina allra första minnen av MODO-cupen är den straff han nämner på slutet...

Nikki: Den du, med lite Trollsås på!

Anders Trollsås ny VD. Bra eller anus?

Paddan: Nja, han kan nog bli kvar som billig breddspelare, men nog är väl truppen lite väl tunn, man snackade ju tidigt om en tung pjäs + Haydar (eller två målskyttar om det sprack). Tuokko-affären spökar väl lite, man trodde nog att han skulle få ny klubb, sedan var man lite intresserad av Aaltonen. Många turer kring detta....

renen: Trist att möta Göteborg i kvarten. Känns som de har ett bra lag som vanligt.

spud: Så är det ja. Gott.

« · 1177763 · »