1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532115 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
NuMo:

Jag håller med. Tre matcher? Visst är det otroligt skoj med Foppa på isen igen, men undra om inte detta skapar oro i laget. Jag vill ha 50 matcher.

Skröder - Foppa - Zucca, oyeah!

Jag har biljett!

Btw, vilken fantastisk kred Skröder fick av Susse i dagen tidning. Kan man få mer beröm och superlativ än vad Skröder fick?

NuMo: När det gäller att sänka förväntningarna inför comebacken så är det iaf en utmärkt idé att säga att det bara gäller tre matcher och att man siktar på NHL. Funkar det inte så drabbas MoDo iaf inte av den enorma besvikelse som skulle komma ifall han skrivit på för hela säsongen. Jag skulle inte bli chockad om det blir fler än tre matcher. Jag blir ej heller chockad om det blir färre än tre matcher.

NuMo: Foppa är Foppa det spelar ingen roll om han spelar en ellr flera matcher i MoDo, och som det är nu är han förhoppningsvis en fullgod ersättare för Susse.

NuMo: Jag chansar på att de ger han en chans pga mediabevakningen samt att de faktiskt har kommit till insikt att forwardsuppsättningen utan Sundström är hemsk.

NuMo: Nähe. Jag läste naturligtvis inte förutsättningarna. Tre matcher ger han det, sen skall han tydligen in och överanstränga foten i NHL igen.

Det hade varit bättre om han gav elitserien en normal chans. Förstå inte varför Modo skall ge Foppa en chans i laget om han inte tänker vara kvar.

NuMo: Jag håller med, har inte riktigt förstått hans strategi förrut. Även om han registrerat sig alldeles innan deadline har han ju inte behövt börja spela direkt.

NuMo: 3 matcher och sen beslut = lugnt?

shinzawai: Äntligen gör Peter en comeback på ett sunt sätt. Alla tokförsök under tidspress tidigare har varit för desperata. Det här har alla möjligheter att bli bra om han tillåter sig att ta det lite lugnt.

shinzawai:
Inget på ÖA heller...

spud:Ja jag får nog fortsätta gå i kyrkan :)

spud: Sjukt kasst att MODOs officiella inte har hängt med. Foppa har bekräftat men ingen nyhet på MH.se. Vill de inte fylla hallen?

spud: Vi kan med lite tur se fram emot tre matcher i alla fall. Denna gång spelar inte slutresultatet lika stor roll som vid den senaste comebacken..

Känns rätt gött att man har biljetter till Dif - MODO på lördag. :)

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/modo/article5842042.ab

shinzawai: Nästan så man ska gå till kyrkan och be en bön, att allt håller för en sista säsong.

Blir skämmigt snart med alla försök till comeback som inte blir mer en 2-3 matcher.

Hoppas!

shinzawai: Spännande, känns sannolikt att han kommer börja i MODO och avsluta i NHL. Kanske kan byta till oss något fint när han ska över. Kanske Haydar?

renen: Jag såg båda matcherna i helgen och Weber var inte speciellt bra där. Men det var inte det som var grejen, utan tanken var att hålla kedjan med Tuokko, Forsberg och Häggström intakt istället för att sätta ihop två nya konstellationer.

Sedan brukar det generellt vara så att spelare som varit med i A-laget en längre tid sällan är framstående de matcher de spelar med J20. Jag har sett så pass rutinerade spelare som Oscar Steen och Tommy Wargh vara bedrövliga i J20, trots att de har kunnandet för att dominera de matcherna.

Det är uppenbart att det inte är lätt att gå från Elitserien till J20, då spelet är helt annorlunda. I ES backar man hem och tar positioner medan J20 kör så att det ryker, utan ett direkt grundspel att falla tillbaka på.

renen: Håller med om att Weber inte var speciellt bra mot AIK i helgen. Dock håller jag med Poffa om att kedjan med Forsberg, Tuokko och Häggström inte bör brytas.

Klart är att vi skulle behöva minst en forward till in i laget.

Poffa: Såg du Weber i j20 i helgen? jag tycker han var bedrövlig i alla fall mot AIK.

MorganaLefaey: Jag skulle inte bryta kedjan med Tuokko - Forsberg - Häggström, då de till sammans varit en bra energikedja. Weber är allround och kan spela ytterforwards med Molle och Enström.

MorganaLefaey: Ja blir det nyförvärv vilket det måste bli! så blir det garanterat artistare.

Sen om det blir Haydar eller inte står nog skrivet i stjärnorna.

renen: Helt klart är det lite oroande då vi egentligen bara har en toppformation på papperet och den får inte spricka på något sätt. Men man får väl hoppas på att Green blir bättre offensivt än han visat på försäsongen samt att ungtupparna verkligen kliver fram. Om de inte gör det så ser 3e och 4e riktigt bleka ut och det bör då behövas 2 förvärv snabbt för att inte tappa för mycket.

Glädjande i alla fall att Tuokko är tillbaka vilker bör medföra lite bredd och med tur så blir han lika bra som i Mora.

Så om man inte förstår artikeln helt fel så är alla tillbaka förutom Sundström. Och Svarten skulle troligast ta hans plats. Vad får vi då för uppställning?

Aasen - Svarten - Skröder
Green - Steen - Salomonsson
Tuokko - Molinder - Enström
Forsberg - Weber -Häggström

MorganaLefaey: Gillar inte det här med Susses ljumskar, risken är att det blir en säsong med lite matcher.

Icing-Ove: Tydligen är Tuokko och Pikkarainen klara för spel mot Frölunda. Däremot så har Sundström gått från att vara med på träningarna till att inte va med på dem. Kommentarer från Modo säger att det är säkrast att inte räkna med att han är med och att Svarten troligast tar hans plats i uppställningen.

Hmm, jag glömde Ecke och Mike Mo, där kan vi snacka om dyra artister...

Icing-Ove: "Gävle Nyhetsbyrå räknade ut att Gävlelaget betalade 45 kronor för varje sekund den amerikanske backen var på isen och att varje utvisningsminut kostade 38 111 kronor" DEt måste väl vara eller?

Nikki: MoDo är nog med i matchen. Micke "Rocky" Sundlöv kan ju annars berätta lite mer hur det går till då man betalar nordamerikaner artistlön....

Icing-Ove:

Kan tänka mig att de där 115,000 kr/mån triggas upp lite av budgivningen som antagligen kommer att ske.

Poffa: Ok jag trodde man kunde tippa dagens matcher, men tack då vet jag =)

Berka: Beslutsångest?

Berka: Det här kan ju vara en anledning, kanske.

"Alla tippningar är inom ordinarie matchtid (60 minuter). Nuvarande tävling pågår mellan 2009-09-26 och 2010-03-16"

Varför kan jag inte tippa dagens matcher?

spud: Den info som jag fått var att 4 Mkr var kostnaden för att friställa både Ecke och Jerry.

Haydar tjänar enligt CapGeek hela 115,000 kr i månaden för att spela 79 matcher på AHL:s bakgård. Nog borde vi väl kunna matcha det Freddan eller har bröderna bus Ecke och Jerry stuckit med hela kaffekassan?

spud: Fan också, när man väl hör snack bakom kulisserna så klarar man inte av att vara nykter.

MorganaLefaey: Ja tror han hade runt 800kkr i årslön, nu när jag tänker på det så får jag inte ihop huvudräkningen.
Det sas att han fick 2 årslöner(jag var en aning slirig när detta diskuterades med en kunnig inom området) och det skulle ha blivit en kostnad på 4 msek. Men det kan man ju nu nykter och redig inse att det inte blir. 800kk +30%=1040kkr om året som kostnad för MODO. Möjligt att jag snurrat ihop allt att även Eckes avsked ingick i dessa.

Nåväl, jag tar tillbaka det förra uttalandet som ytterst tveksamt. Men en för stor kostnad ja det var det åtminstone.

spud: Han tycker väl att han är värd den summan. Men 4 mille får en att fundera på hur mycket han hade i lön egentligen. Brukar man inte få en årslön eller något i sådan där fall.

MorganaLefaey: På tal om siffror så hörde jag vad Jerry kostade att friställa.. 4MSek från förra årets resultat är kostnaden för att avskeda Jerry. Även om han har rätt till den summan måste det kännas märkligt att ta så mycke pengar från MODO.

Salle: Intressant att det kanske rör sig om för mycket pengar fastän det tidigare lät som om man kunde ha råd med killen plus en grinder.

Nya siffror som visar att klubben ligger sämre till än förut.

shinzawai: Jag kanske skulle ha satt 2 såna här " före o efter Fantastiskt, så kanske du också hade begripit vad jag menade.

shinzawai: När kommenterade jag Timrå?

Hahl Bundy: Jag tycker att det är lika fantastiskt i att du kommenterar Timrå när de pratar Haydar.

Salle: Jag tycker det är fantastiskt att kommentarerna i artikeln om Haydar helt plötsligt handlar om Timrå o Modo bara för att en Ö-viksbo? inte gillar hockey.

Salle: J-a ÖA...
Det var ju en jättegammal artikel som helt plötsligt låg högt uppe i listan.

Sorry alla

bisterfinnen:

Tussilago verkar ute på marknaden igen, ska vi inte ta och slå till?!?!

Hmm.. :)

Gunnar Nordström skriver lite om Haydar

Paddan: hahaha ;)

Paddan:

Nu börjar vi närma oss, haha!

« · 1178294 · »