1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534284 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
MODOJohan:

Jaha ja..... Pojkar! min dricka = farbrordricka

McFire: Beskyll inte mig för att jag svamlar. Har druckit farbror Berkas dricka idag.Men allt annat är sant, förutom att jag är nykter och att Berka är straight

MODOJohan: haha ja berka ska spela med madsen och steen på lördag tror jag ;D
nämen vadå nödlösning, vilken "nöd" är vi i då, går juh inte på 5 backar idag direkt. Vi har 8 (!) och 10 om man räknar Westin och Larsson.. ( !! )

McFire: Herr Skoglund har nog rätt i det säger, det kan fungera som nödlösning dock. Men vi verkar inte lida av nödlösningar... ÄNNU! Är dock förvånad över att mitt och Berkas namn ännu inte dykt upp, åtminstone Berkas som var den verkliga stjärnan från 78 ller senare

Atvars Tribuncovs, vill vi verkligen ha honom? Visst blir truppen bredare på backsidan, men jag anser nog att om vi ska värva en back nu så bör han vara given 5:e back åtminstonde. Hållberg, Timander, Pikkarainen, Suhonen 4:a första, Mojsiz - Hasse 5:a och 6:a idag och sen Sondell och Bonsaksen som backups ( 7a / 8a ).

Atvars ser jag inte som någon som gör oss bättre, mer än på bredden som sagt..

qwertas:
Seikola låter mycket bättre. Jag hoppas verkligen att man breddar på backsidan även om det ser hyfsat ut nu. Skador kommer och svackor. Malek får nu visa hur han fixade 11 nollor säsongen 02-03..

Icing-Ove: Nej, nej, nej, nej tack till Helenuis. Han har spelat 35 matcher och ligger -10, är 35 år gammal och suttit på utvisningsbänken 174 minuter på dessa matcher.

Skall vi värva en back som är så gammal så får det nog vara top of the notch och inte en dålig spelare i SM-liiga.

Skulle personligen vilja att man överger tankarna på en defensiv back och går all in på Markus Seikola som nu spelar i Ilves.

Ilves har inga möjligheter att ta sig till slutspel och man har nyligen skeppat sin bästa forward till Leksand, tror att det skulle finnas möjligheter till att få lös honom om han själv vill.

Med Seikola i truppen så får vi den där högerfattade powerplay-backen som kan vara tungan på vågen huruvida man tar sig till slutspel och väl där hur långt man går. Ser hellre en högerfattad back i MODO än någon defensivspeciallist nu när man verkar fått i ordning på grejorna i egen zon.

Nu pratar jag med mig själv, men Pelicans Sami Helenius?. Petad nyss i SM-liiga och har spelat med Suhonen nyligen och med Foppa säsongen 1999-2000 :-)

Det snackas lite om Tellqvist och ny finsk defensiv back. Kanske bäst att satsa på en riktig elak back inför slutspelet. Luoma hade ju suttit riktigt fint...

Salle: Och Näslund är fortfarande skadad.

Freddan söker och söker men skall han finna...

Poffa: Ingen säger iaf. jag, green är en väldigt bra hockeyspelare och hinote behöver jag inte ens komentera

Poffa: Åh f-n! Trodde att ickeEU-kvoten var på 3 spelare?

Green i så fall. ;-)

Salle: Vem av Green eller Hinote skulle vi skickat iväg om han skulle kommit redan denna säsong?

Paddan: Undra om Freddan visste och agerade?

Borde väl kunnat funka som komplement/konkurrent till Svedberg nästa säsong dessutom? Ganska stabil runt 90% i statistiken och rätt stor.

Och med hans bakgrund i Avalanches organisation borde väl Foppa och/eller Hinote veta (kunna ta reda på) lite mer.

Björn W: Men det kanske kunde vara en fenomenal lösning. Med Göran Greider i mål så är vi ju garanterade att motståndarna kommer vara så uttråkade att de gör självmål bara för att slippa komma nära Greider i målet.

hellge: Kan så vara, men då var det väl bättre att vi spekulerade om Greider. ;-)

Björn W:

Jag måste säga att det kanske t o m var viktigt och bra med en trådradering, om nu Freddan verkligen förhandlade med Gerber.

Men låt oss strunta med den diskussionen ett tag, till han signat eller tackat njet.

Björn W: We - MoDo! Complete shit, that we good

MODOJohan: Мы - MoDo! Полное дерьмо, что мы хорошие!

Icing-Ove: Fan så beiget med kyrilliska. Snacka om att ligga efter i utvecklingen.

"Vi vet att Martin Gerber kan gå till den svenska "Modo", som visas i den legendariska anfallaren Peter Forsberg."

Viskarn: Och det handlar om en målis som inte stått på ett bra tag, som dessutom ska iväg till OS, vilket innebär att hans tid i Övik kan vara sensationellt kort om det vill sig illa.

Björn W: Är han ö h t frisk från sin nackskada? Känns som en liten chansning, men som kan visa sig guld värd.

Jag är dock väldigt kluven. Nu när Malek börjar spela stabilt, så värvar vi en ny keeper. Visst, Malek kan ju rasa ihop fullständigt och börja kasta in puckar i mål. Men med Gerber i laget har vi då alltså fyra målvakter!

Det är 13 matcher kvar av grundserien, och då kan man ju räkna bort kvällens match. Alltså 12 matcher, om Greider...öh, nej, Gerber, kritar på och är fit for fight tills på torsdag. Det kan bli en rätt dyr historia, likt Morrison förra året, om vi missar slutspel. Å andra sidan kan vi stå med en kanonkeeper inför nästa år.

Som sagt. Jag är kluven.

spud: Jo, med de publiksiffror vi just nu har, ett slutspel (som jag såklart inte tror på ännu...) samt att vi låter bli att sparka VD och sportchef i år med utfällda fallskärmar så borde vi ha något slags utrymme, men marginalerna för sportsliga misslyckanden krymper rejält om Gerber skulle lyfta en lön i klass med den Kuusela gjorde våren 2007 (rimligen är den ju högre än så, också).

Björn W: Hmm, jag hoppas att det är falskt, jag gillar den trupp vi har nu och att Malek ska ha sin chans.

Men man måste lyfta på hatten för freddan om det stämmer, han är aktiv. Hoppas innerligt vi går till slutspel så inte de röda siffrorna bländar solen i sommar(naturligtvis hoppas jag av andra orsaker också, men just ekonomin är ju något som följer med till efterkommande säsonger, vilket inte poäng gör).

mattias - 74: Tack, men vi är dock beredda på att det kan bli Göran Greider fortfarande. :-)

Björn W:

Antar att ett stort grattis är på sin plats.

Gerber klar enligt herr Palm.

www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.7616285

Då får vi se vad den här källan går för.

Salle: Höhö!

NuMo: Warg menar du väl :-)

spud: Han kan ju få erbjudandet om att jaga varg i den lokala floran.

Lumber Jack: Jo visst, men vi är nog inte den enda klubben som är sugen på en vass målis, så varför skulle han välja oss om vi lägger fram ett erbjudande som han kan torska på?

spud: Man skulle kunna erbjuda honom ett kontrakt där han får betalt per match han finns med på laguppställningen. Jag vill minnas att Leksand kört med ett sånt upplägg.

spud: Naturligtvis kommer inte gerber spela i modo denna säsong, jag vet faktiskt inte om han får göra de enligt reglerna.
Jag syftade då på till nästa säsong, gerber är en kanonmålvakt och skulle kunna bli en bra mentor till svedberg.

Just nu är jag faktiskt nöjd med malek´s spel, han vill verkligen vinna och det syns på hans spel.
När niskala dundrade in 2-3 pucken senast som för övrigt var helt otagbart även om man heter roberto luongo, då var malek rasande för att han inte tog pucken, en sån vilja att vinna har jag knappt sett på någon annan än mza denna säsong.

Nikki Nine: Berka: hade jag bestämt hade jag sagt nej, jag tycker det är för stor risk med Gerber, dels skadan, formen samt dels hur han är som person, och med det menar jag inte att han är otrevlig för det vet jag inte. Men som det är JUST NU har vi en grupp som tycks kämpa tillsammans.
Samt naturligtvis pengarna, vill det sig illa så skulle vi betala denne Gerber 200'-300' per match. Lite väl svettigt tycker jag.

spud: Spännande fem dagar vi har framför oss.

spud: köp

hellge:

Tja... Blir det Ossi så vet jag en som ska handla matchtröja samt försöka få tag på en game worn med autograf på...

Fint prickskyttegevär i bannern förresten. Världens bästa arméprickskyttegevär för arktiskt och subarktiskt klimat om någon frågar mig.

hellge: Antingen det eller så finns det någon annan källa till ryktet.

Wayne Gresky:

Hmm, jag kanske har läst lite knepigt, fast det verkar vara fler som feltolkat...

Hawerchuk:

Ossi får det bli, sen kör vi "No more tears" på line up:en

Ja, så får det bli...

hellge: Syftas det på den här artikeln så står det att han letar spelare i Finland och KHL, inget om att han letar finnar i KHL. Ossi är vad jag hört bara intresserad av att bo i större städer, så han kan nog räknas bort.

hellge: Hmmm, Mikko Luoma som är stabil defensivt och stark offensivt, eller Ossi Väänänen som är mycket stark defensivt men näst intill svag offensivt.

Du, det kvittar helt ärligt. Båda backarna är rejäla förstärkningar.

Hawerchuk: Jag gissar hellre på Marusak, en spelare med utgående kontrakt, vars lag ligger cementerat i botten av KHL.

Wayne Gresky: I ÖA, tror jag det var...

hellge: Vill vi ha en defensiv klippa så är Ossi det givna valet. Han var riktigt bra i Djurgården. Stenhård bakåt och inte helt oäven framåt.

hellge: Var står det att han spanar på en FINSK back i KHL?

« · 1233588 · »