1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532741 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Hahl Bundy: Niu är ju förvisso ni nykomlingar i es, men ni måste väl ha lärt er att allt som står i AB inte stämmer?
Om så vore fallet hade vi haft ett jävla kackel nästa år med 3 huvudtränare.. Men istället har vi ingen.

spud: Om du scrollar ner litegrann på den här sidan så ser du att jag länkar till Eurosport.
Sen kommenterar jag Bjurling nån dag före AB, Jag har ingen aning när AB gick ut med Bjurling. Har inte kollat nämligen.
AB bara bekräftar det jag hörde redan då :)

2 dgr innan var det när jag nu tittar på din länk från AB.

Hahl Bundy: Och vad är det som säger att det är klart? Nä, gör som en riktig Tikare, posta en länk från ep, med något namn som en mosters fasters systers kompis hört en sponsor prata om.

Poffa: Jag har inte sagt att det är klart, men jag tycker bara att det var intressant att det jag hörde var riktigt, dagar innan det kom ut.
Att det jobbas med Bjurling det vet jag, men att det sen går så långt som att blir klart? Det vet både du o jag att man aldrig ska säga innan det står på officiella även om du verkar dra alla timråiter över en kam i din nedlåtenhet.

Sen om ni är snarstuckna över det. Who cares? Jag vet ju vad jag vet :)

Hahl Bundy: Åå vi bugar, imponerande att du kunde räkna ut att en klubblös svensk målvakt fått en intresseförfrågan från MODO, som jagar målvakt. Det tror jag du inte var särskillt ensam om. OM du däremot kom med information att det skrivits under avtal och avtalslängd, ja då tar vi tacksamt emot det.

Förstod du skillnaden?

spud: Mmm men nu har ( hade) det inte skrivits under nånting om det, sorry!
Att jag lyckades hitta en länk som visade att jag hade lite på föttera, det tycker jag var bra eftersom det inte hade kommit ut till gemene man.

Men jag hade hört detta lite tidigare, sen som ni blir snartsuckan över det, Så what?
Som sagt jag vet ju det jag vet. Men jag ska inte lägga på er den bördan något mer att jag kan veta ett o annat o att ni måste svara med nedlåtenhet i all er bitterhet.

Hahl Bundy: Själv tycker jag det ska bli intressant att se vad Eckes berömda fingertoppskänsla innebär för Modo nästa år...Bjudning och Strumpan i samma lag...igen. Ur askan i elden för den gode Björn kan man tycka...

För det vet ni väl alla härinne att detta är klart?! Det har ju stått i tidningarna och så är det flera som sagt det, så det så!

mikenomad: Jag tycker att det är fantastiskt överhuvudtaget att någon målvakt vill signa med "Det stora svarta hålet för alla målvakter" , nämligen Modo.
Det är bara att gratta!

mikenomad: "vill signa" var att ta i.
Det skulle stå : "funderar ens på att signa".

spud: Vad är det att sura över ? Bjurling är väl ett av dom bästa alternativen som är ledig på den svenska marknaden just nu.
Sen är det väl så att både AB och Exp ofta hämtar sina värvnings scop ur lokaltidningarna. Men i erat fall är de ju lite speciellt när ÖA närmast kan liknas med ryska Pravda. allt enl Alfredhemsbloggen.
MoDo styr med järnhand över vilka rykten som ska komma ut i lokalblaskan.

Hahl Bundy: Jag tror att de vill signa för att då kan de bli expertkommentatorer i TV sedan...

Hahl Bundy: Själv förstår jag inte hur någon överhuvudtaget vill kommentera Timrås matcher, för än vad de säger så blir de anklagade för att vara anti-Timrå. Fast det är klart, på äldre dar flyttas midjan på något konstigt sätt uppåt, så gnällbältet är nu placerat över både Timrå och Gävle. Måste ju ha två bälten ifall hängslena skulle fallera och den första svångremmen gått av.

Paddan: Du har en poäng där. Allt annat än översvallande positiv kritik mot Timrå i alla lägen är onaturligt, det strider mot naturlagarna. Måste vara svårt att kommentera matcher med TIK under sådana förutsättningar eftersom risken att råka ifrågasätta något om TIK och därigenom visa upp sin inkompetens är uppenbar...

Tvåtallar Jag surar inte, jag reflekterar på samma sätt som ni gjorde när Mackelito kissade på sig av högmod då en spelare han hade slängt ut som EP länk även dök upp i dagbladet som rykte.

I övrigt, har min avstängning här i timrå boken hävts? Av vilken orsak?

spud: Dina ansträngningar att ödmjukt och objektivt anta dig ämnen som rör Timrå har kanske till slut uppmärksammats och givit resultat.

mikenomad: Härligt!

mikenomad: Ödmjukt o objektivt var orden :)

Ja, nu snackas det om Calle Johansson eller Johan Garpenlöv som ev. ny tränare i MoDo, det är härligt med rykten...

Icing-Ove: Det är väl Wikegård som ligger bakom ryktena. Finns väl fler namn och klubbar att gissa på.

Fast med den lilla slutklämmen på videoreportaget så låter det som att Wikegård i princip vet vem MoDos nästa tränare är.

Suomervori klar för Brynäs. Läck också enl MrMadHawk. Tom en jävla dåre som Sundlöv som hunnit med både att vara utbränd och slåss med Jämtin lyckas värva de här killarna + Kahnberg.

Försöker Ecke sänka MODO med flit? Jag har snart ingen annan gissning.

shinzawai:

Kan det vara någon typ av shock-tillstånd. Han har hamnat i ett läge där han är totalt handlingsförlamad och känner att han inte har ett enda verktyg i lådan som passar för uppgiften.

Frågan som är mer berättigad är väl, vem gör något åt stilleståndet. Jerry? Styrelsen? Utredningskommittén?

Är det dags att kalla in det tunga artilleriet?

shinzawai: Ojdå, du "råkade" glömma att han varit med i arbetet bakom "revansch 09/10"... Det krävdes enorma resurser att ta fram detta koncept, som dessutom var brådskande, därför fick kontraktskrivandet ligga åt sidan under en stor del av denna vår.

spud: Men om tolv dagar ändras allt. Då vandrar Tomas Byberg från... var det nu är de sitter... till Swedbank Arena med Nådiga Lunt... eeh, Post-It lappen där det står vad det omfattande utredningsarbetet kommit fram till.

Paddan:

Är detta något slags bekräftat datum? Det måste jag ha missat.

Paddan:

För isåfall måste man väl inventera förrådet av antingen pajer (sorry för den ordvitsen Martin) eller vimplar och flaggor, beroende på förhandstippningarna om utfallet...

bisterfinnen: Det står i senaste numret av The Heart of Hockey att utredningsgruppen ska vara klara med sin rapport den 26 april.

bisterfinnen: På sidan 16 står det:
"-Den 26 april ska vi till styrelsen överlämna det vi kommit fram till, säger Byberg. Det handlar om ett omfattande uppdrag, där tyvärr tiden är knapp.
Gruppen som sådan har begränsat sig till den sportsliga verksamheten, mycket beroende av tidsskäl.
-Vi ska intervjua väldigt många människor, alltifrån spelare och ledare till supportrar och sponsorer."

Hm, bara den sportsliga verksamheten. Jäklar då smiter Jerry igenom granskningsnätet, den sluge jäveln.

Paddan: Klar och klar, man har ett heldagsmöte på söndag den 26:e april. Förmodligen är det väl tänkt att man då ska sammanställa vad man kommit fram till och sedan krafsa ner det på en post-it-lapp.

Paddan: Jerry smiter kanske igenom det här granskningsnätet, men det finns andra mer finmaskiga nät som han förhoppningsvis får svårt att smita undan.

Poffa: Nr 1 måste väl vara att få bort Ecke, det är ju där den största skadan görs.

renen:

Nej. Skiten på berget rinner från toppen och nedåt.

renen: På tal om Ecke så hade det ju varit intressant att veta hur ofta han samtalar med medlemmarna i sportutskottet. Om det är kontinuerligt, eller om de ska ha avstämningar var fjortonde dag eller... "äh, vi har varandras mobilnummer och är det något vi vill så kan vi ringa".

Paddan:

Ecke: "Öh jag läste något i en intervju att Ödda tyckte att vi skulle värva en back så jag gjorde det."

Wayne Gresky: AVGÅÅÅÅÅÅÅ.... NÅN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Paddan: Faktiskt.

Daniel Sondell klar för MODO. Han har skrivit kontrakt på två år.

Och där blev det officiellt.

Poffa: Vad tycker ni om värvningen av Sondell? Kanon eller kalkon?

Portello:

Fint som snus. Bättre chans än såhär att släppa Hedin-bomben lär väl Ecke inte få innan han får nypa tag i silkessnöret?

Portello: Det beror på vilken roll han skall ha. Skall han vara en stabil femte-sjätte back så är det helt okej. Har man tänkt ha honom som den PP-back vi saknar så siktar man för lågt.

Sondell är ung och utvecklingsbar, samt har bra fart på rören.

Poffa: Annat än den där överåriga LHC-värvningen Norrena...

Poffa: Ett annat litet plus är att han inte är pygmé, vilket vanligtvis de unga backar man plockar upp brukar vara (undantaget, ni vet vem). Men som sagt, en utvecklingsbar komplementback och inget som ger en känsla av att man vill frihjula runt kvartet med pukor, fanor och trumpeter.

Lumber Jack: Då man efter att man smyglyssnat lite fått för sig att modo tänker använda sig av 7 backar plus en juniorback så blir jag lite förvånad på klassen på första förvärvet på backsidan.

Visst kan han vara bra och ha potential att bli riktigt bra, men just nu känns det som att vi behöver en 2a och 3e back istället. Men tänker man värva två till så är det här ett suveränt förvärv.  

Man kommer dock inte ifrån att man efter att ha värvat två spelare fortfarande har väldigt långt kvar innan man charmt folk att köpa nya årskort mm.

MorganaLefaey:

I vilken ordning nyförvärven kommer spelar ingen roll enligt mig. Jag antar att man inte har råd att låta bli att skriva kontrakt med spelare som de kommer, bara för att man inte funnit kanonvärvet ännu. Tiskenär uppenbar att man i sådana fall gapar över för mycket och tappar hela..... osv. (Stycket.) Haha, vilken rationallisering av onödiga ord.)

NuMo: I vilken ordning spelar ingen större roll mer än att kanske lugna pöbeln lite grann.
Det värvas klasspelare efter VM och ända in i Juni-Juli.

Renen: "Tiskenär" Några minuters chans att reparera stavfel borde det finnas ibland.

Nu har en ny supporterförening bildats/ombildats får jag höra via omvägar över hufudstaden. MoDo Lumberjacks är namnvalet. Mer info lär läcka ut vad det lider.

Lumber Jack: Nä, har dom tagit ett sånt därna töntigt extranamn? Och det är inget illa om dig. 

« · 1152522 · »