1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533231 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
T T: Fast den här artiklen är nog närmare källan.

Wayne Gresky: Freddan dementerar att han skulle vara klar.

Wayne Gresky: Ja, bara det att de sa att Modo är en svensk toppklubb visar ju att de har rätt :-)

Icing-Ove: Var inte Bonsaksen väldigt god vän med Zuccarello, eller minns jag fel när det rabblades norrmän på åffisijälla.

Paddan: Om du läst den norska artikeln jag postade, så skulle du kunnat läsa följande: "Høyst sannsynlig kommer 22-åringen til å skrive under for den svenske toppklubben i løpet av dagen og bli lagkamerat med bl.a. bestekompis Mats Zuccarello Aasen."

Paddan: Äh, jag svarar väl mig själv. Så här skrev ASKER på åffisijälla:

"Spelare JAG syns Modo burde titta på (sett bort ifrån de nevne øver) er :

Alexander Bonsaksen -22år- (Vålerenga)
- Mats sin bestakompis. Knallbra og stenhard back. STOR talang og i Norges A-landslag."

Wayne Gresky: Äh, på fredagkvällar räcker det för mig att försöka läsa etiketten på whiskyflaskan så börjar jag somna.

Wayne Gresky: Fast det är väl bara att bli kompis med Bonsaksen på Facebook och ställa en massa frågor om timmer, eller sånt.

Icing-Ove: Låter pefekt det där. Där har vi våran PP-back som dessutom är högerskjutande. Eller kanske inte.... om han är klar hoppas jag på att han tillsammans med Westin och juniorerna är de som kämpar för att vara 7e/8e back med inhopp när Hasse eller Hållberg skadar sig. 

Var inte Modo intresserad av en annan norsk back för ett tag sedan? Eller är det den här killen som det snackats om tidigare? 

Nikki: Nu måste man väl vara så ärlig och säga att man inte har koll på någon av dessa herrar. Men man får väl följa dem i morgon vid 18 om jag inte minns fel.

Wayne Gresky: Jävligt svagt av Freddan att dementera. Han ska ju givetvis spela in långa videos där han berättar om hur jävla klar den nye norsken är. Kanske. På onsdag. På torsdag. Eller någon anna dag. Det är ju som bekant inte en tid av hjärna utan av hjärndöd öppenhet och ryktesspridning som gäller.

Lumber Jack:

Den nya tiden är här. Man berättar mer än nödvändigt och i tid, vilket är mer orosbildande än förr där man inte sa något förrän det var meningslöst att berätta något.

Jag märker att det skapar med oro än lugn.

Tänk om det inte blir vad de säger?

Lumber Jack: Kan vi inte värva någon nyhetsuppläsare från Nordkoreanska statstelevisionen så vi får rätt stämning på rapporteringen om nyförvärv.

Paddan: Kanske någon av dessa kan bli aktuella? De har det rätta schvunget och bugar till och med inför de intresserade åhörarna.

Kanske man skulle ta och kika lite på Norge-Finland i VM hockeyn och se om den där Bensaxen är något att ha.

Paddan: För de som ohar kanalen.

Wayne Gresky: "Jaha, klockan går bakvägen." Oerhört väl observerat av Lasse Kinch som redan hunnit med att kommentera minst en VM-match utan att notera detta.

Wayne Gresky: Tack för länken!

spud: De Modoitiska inslagen: #19 Skröder, #26 Forsberg, #48 Zuccarello och det tänkbara förvärvet #47 Bonsaksen

Paddan: Men varför låter "Kinchen"+bihang som om dom sitter och kommenterar över telefon?
Dom har till och med en 1-2 sekunders fördröjning jämfört med bilden så man får den där riktiga 80-talskänslan.

Salle: Det undrar jag också. Det är ju lika härligt varje gång, och en äkta TV3-känsla att få höra kommentatorerna jubla för mål någon sekund innan tvbilderna visar att pucken gått in i mål.

Paddan: Kolla den norska sändningen som WG postade, då slipper ni Kinch och får höra en kommentator som har väldigt god koll på norsk hockey.

spud: Nu ligger busschauffören i hårdträning efter att MoDoledningen fått nys om hur de indiska myndigheterna sköter skolskjutsar.

Paddan: Äkta TV3-känsla blir det inte om inte P-A Gullö med tillhörande hängslen syns i rutan, saknar faktiskt den mannens fryntliga sätt och roliga reportage från spelorterna.

Paddan: Har just varit i Indien, fantastiskt land. Som hemma fast helt annorlunda.
Det märkliga med en bussresa var när bussen stannade och alla bussens passagerare klev ut och drog ner brallorna och gjorde sina behov sittande på huk på en prydlig rad utanför bussen.
Är det något som MODO kommer anamma inför matcher mot Skellefteå och Luleå?

spud: Det lät annars som att du beskrev en helt vanlig tiksupporterresa.

NuMo: Ja fast i indien var det inte några ägare som var framme och plockade upp avföringen.

spud och NuMo snackar skit.

Johnny Hazard:

True! :-D

Johnny Hazard: Ass usual. :)

Det är i alla fall klart med målvakt, offentligt på måndag. De får tydligen inte gå ut med det innan.

McFire: Verkar logiskt, Philly är ju utslagna nu... :)

Wayne Gresky: Har inte riktigt följt med i Silly Cirkusen här... är Biron ett "rykte"? =P

MODOJohan: Inte det minsta! Det senaste heta ryktet är att målvakten är 31 år gammal.

Wayne Gresky: Tro hur såna rykten läker ut egentligen... Som att det väsentliga vore att han var 31 år! Haha, ryktesvägen är helt underbar.

MODOJohan:
Mathieu Garon är nyss fyllda 31 år och så känner han Susse, det måste vara han :-)

Icing-Ove: Det måste vara det starkaste skälet till att Modo imorgon går ut med det: "Mathieu Garon klar för MODO! Susse välkomnar sin kompis till laget"

Icing-Ove: Jag tror nog att vi med ganska stor säkerhet kan räkna bort alla som fortfarande är i spel. Både Flyers och Phantoms är utslagna nu så en målvakt därifrån verkar sannolikt om vi hämtar målvakten från andra sidan. Aubin känns som det troligaste namnet. Garon spelar fortfarande som back up i Pittsburgh så han går bort.

Fortsatt öppenhet från MODO Hockey.

Poffa: Jag säger som Robert Döme: "I love you Modo Hockey!"

Helt fantastiskt, har vi någonsin sett Modo tala ut så öppet?

Poffa: När går tiden för återtecknande av årskort ut?

Wayne Gresky: 15 maj, om jag inte missminner mig.

MODOJohan: Själv har jag tappat tålamodet redan. Att de inte lyckas landa någon av målvakterna de jobbar på och känner att de behöver kommentera nån norsk nobody gör att jag börjar tvivla.

Steens underskrift uteblir. Målvakten som lovas från dag-till-dag är nu (om allt går i lås) 4-5 dagar bort, vilket så klart inte kommer att hålla. Om 5 dagar kommer de att publicera en nyhet á la Ecke där det står att "det är svårt att komma till avslut".

Blä.

shinzawai: Ska jag tolka det som att du inte längre gillar att de "kommuniceras"?

Lumber Jack: Jag gillar öppenheten, men inte när det går till överdrift och när det blir uppenbart att det är svårt att hålla det man lovar..

shinzawai: Deyt kan väl oxå vara så att Modo känner en viss press på att visa vad man gör efter flera års hemlighetsmakeri. Det gäller ju att teckna nya loge och platsavtal.
Banken (som redan lever med problem) kan ju ha synpunkter dessutom.

Jag är fortfarande nyfiken på om den förväntade besparingen på ca 10 mkr har något samband med sparbanksföreningens kollaps. Frågan är helt enkelt om Swedbank eller den bankrutta Sparbanksföreningen står för namnavtalet för Swedbank Arena. Avtalet handlar ju om ryktesvik ca 10 mkr per år.

Wayne Gresky: Det har ju ryktats om honom tidigare också och visst är det en kompetent back. Men det har ju verkat som om de förstått att en högerskytt är något som verkligen behövs och i Obsut så får man iofs en PP back, men så vitt jag vet så är han vänsterskytt.

MorganaLefaey: Jag tar hellre en bra vänsterskytt än en halvbra högerskytt. Obsut kan både lägga passningar till medspelare och skjuta bra i PP. Jag tackar gärna ja till Obsut. Fast jag tackar heller inte nej till en bra högerskytt.

Dessutom hoppas jag att Milo berättar för Timmy att han kan skjuta och att han ska ta fler skott. För när han väl skjuter så smäller det rejält.

« · 1156553 · »