1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533242 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Wayne Gresky: Åh nej. Inte en lynnig slovak till. :(

Rogga: Obsut lynnig? Är han? Får han gärna vara om han producerar 20-30 poäng och knappt är skadad. Han är dessutom tuff som fan. En wow-värvning om det blir av.

shinzawai: Ja, något djävulskt. Till och med Luleås sportchef sågade honom.

Rogga: Finns det ngn länk någonstans?

shinzawai: Inte vad jag vet, tyvärr. Men han sågade Jaroslav Obsut jämns med fotknölarna i samband med en sponsorträff för några veckor sedan.

Rogga:

Kan ju vara missnöje över att Obsut inte vill förlänge eller kräver för mycket betalt.

Bad_Brett: Nej, det tror jag inte. Efter vad jag har förstått vill Luleå inte förlänga kontraktet med honom. Men visst är det en bra hockeyspelare - när han är på rätt humör.

Rogga: Han har varit på rätt humör i fem raka säsonger. Välkommen Jaro! :)

Rogga: Får ju ett annat intryck av denna artikel.

Av bilden att döma tror jag inte det är nån risk att han hänger på krogen och drar unga tjejer till sig åtminstone.

Han har haft sina kontroverser med coachen Obsut också, Sedan så fundera varför han presterade max nu under sin sista säsong på kontraktet med Luleå??
Sedan är det ju upp till er sportchef om han vill ha en spelare som sätter sig tvärs emot alla andra i laget, Trodde ni haft klart med Slovakiska problembarn!

PEN: Vad har du för exempel?

shinzawai: Du har inte sett särskilt många av Luleås matcher de senaste åren, va? Förra säsongen var han helt värdelös. Hoppas Modo siktar betydligt högre än så här.

Rogga: Jag har sett alla Modos matcher de senaste 4-5 åren, och det innebär att jag sett Obsut ca 25 matcher bara genom att följa Modo. I de flesta av dessa 25 har Obsut varit med och varit en profil i matchen.

Jag jublar åt denna potentiella värvning.

shinzawai: Ja, då har vi delade meningar. :)

shinzawai: Jag håller med dig, Obsut är en ytterst stabil värvning som vi får vara nöjda med om den blir av. Räknar folk med häftigare värvningar än så kommer de bli besvikna.

Poffa: Hmm, MODO plockade bort nyheten om spelprogrammet för nästa säsong. Förbereder de utrymme för en större nyhet eller blev det ngt fel i nyheten?

shinzawai: Man tog dessutom bort spelschemat under matchkalender. Jag gissar på att det var något fel på faktat.

shinzawai: Exempel är att det har vart grupperingar i Luleå HF:s omkl rum där Obsut styrt och ställt rätt bra kan jag upplysa så pass att Rönnberg fick ta ett enskillt samtal just ang laget före jaget, i Obsuts fall är det jaget före laget!!!

Sedan så får han lätt gamnacke då inget går hans väg - Intressant att ni hyllar en spelare som ni knapps sett mer än då Luleå spelat i Swedbank Arena mot MoDo, Kolla lite mer bla hur hans defensiva egenskaper är de kan man ta en disskution om för stund om är dem obefintliga!

Nej men lycka till med ytterligare 1st Slovakisk Diva på isen...

PEN: Om han bara är bra i swedbank då är han ju ett kap, vi spelar ju där oftare än er.

Sen har han att bita i om han vill styra och ställa i omklädningsrummet. Kan bli en intressant fight där. Dokusåpa om detta kanske?

Nåväl, jag tror inte han är aktuell för MODO, eller hur var det, vem är det han är släkt med?

Poffa:

ohhh, mystiken tätnar. Nu är programmet tillbaka...

PEN: Du menar att Modo värvar någon utifrån som sedan "styr och ställer" i omklädningsrummet?
Ha ha ha, ja tjenare ..

bisterfinnen: Mer mystiskt än så! M-real sa att Lasse Jansson säger Esche, ett inlägg som sedan raderas.

Att Esche namn ens nämns framstår dock som mycket konstigt med tanke på den här artikeln.

Wayne Gresky: Esche, Lasak, Gerber. Haha, att dessa namn nämns i samma andetag som vår förening får en att flina lite mysigt, gör det inte?

Wayne Gresky: Han säger en sak som är intressant. "Jag och min familj...". Jag-och-min-familj-killar brukar uppskatta "mindre" länder som Schweiz och Sverige eftersom de får spendera mer tid hemma med kottarna och frugan. KHL är en stor liga geografiskt, och även om pengarna och ligan är bättre så kan man säkert som trogen familjefar tänka sig en lönesänkning för att få stoppa om kidsen.

Eller?

McFire: Obsut han kommer styra i MoDo:s omkl rum var så säker på det!

PEN: Måste det vara negativt? Låter som ledaregenskaper. :)

Häggström från KB får tryoutkontrakt. Tryoutkontrakt borde tillämpas oftare, I like.

shinzawai: Jag tycker att det skickar ut bra signaler till spelare att fortsätta att kämpa och träna även om inte karriären går spikrakt framåt. Kul för Magnus!

shinzawai: Har inget emot att man försöker på sådana här spelare. Vore inte fel att låta en 2-3 spelare få den här chansen varje försäsong. Kan inte kosta speciellt mycket och har man flyt så ökar man bredden på laget för nästan ingen kostnad alls.

AIK gick väl lite längre för x antal år sedan då de hade öppen uttagning dit vem som helst fick komma och medverka i ett antal träningar och internmatcher. Det är kanske lite för mycket, men någonting mitt emellan kan aldrig skada.

shinzawai: Tycker också att man borde skriva tryout oftare. Tror att Häggström kan överaska och spela till sig ett kontrakt i fjärdekedjan, mycket bra skridskoåkare och ganska tuff spelare (i ettan).

qwertas: Han skojjade ju ganska bra med MODO under DM-finalen.

Wayne Gresky: Try-out är tummen upp. Man borde dessutom plocka russinen ur J-20 och låna ut dem till klubbar som Lövhögen eller Sundsvall så att de inte förstörs, som idag. Steget mellan J-20 och ES är för stort.

shinzawai: Styr så att alla ska gå hans väg + olika grupperingar som inte kommer dra jämt med tränare och dyl ting, Om det anses vara ledaregenskaper visst!

shinzawai: Jo I like också. Mattias Remstam hämtades väl raka vägen från division 3 till HV va? Och han var väl inte så pjåkig med tanke på vart han tidigare tillhört.

PEN: Grupper som inte kommer dra jämt med tränare har vi så många av så det kanske bara ger en extra dimension till lagsammanhållning. :)

MODOJohan: Fel, fel fel!! Nittorps IK i Division 2 hämtades Remstam ifrån. Gjorde nästan lika många poäng i sin första säsong i Elitserien.

MODOJohan:

"En back och en målvakt av högsta klass står högst upp på listan för Modo. Fredrik Andersson berättar att han är i land med en målvakt, men han vill inte avslöja namnet än på grund av en del omständigheter.

– Det blir klart vilken dag som helst."

shinzawai: Är MoDo "i land" med en Landsman, månne? Det stod ju i reportaget att man trodde att den blivande målisen hade tjeckiskt påbrå.. ;)

Förbered er, den nya målvakten är en besvikelse och inte i närheten av de intressanta killar som varit på tapeten på diverse forum. :(

shinzawai: Du menar att du vet vem det är och klarar av att hålla inne på informationen?

Själv har man väl nästan varit förberedd på det ett tag då det snackats om än den ena än den andra ett bra tag. Verkar när man läst mellan raderna som om de fått nekande svar från minst några stycken som de valat ha. Men hoppet är väl det sista som överger en. Jag vägrar tro att de fyra första namnen man presenterar skall vara halvdana förvärv som inte lockar tillbaka folk.

shinzawai: Är inte förvånad i så fall, svårt att tävla med KHL/NHL...

MorganaLefaey: Om vi säger så här, jag hoppas att det är Lasak. Det är en tjeck, född 77 som haft dalande räddningsprocent sen 2003-2004. Han är inte stor, han har inga häftiga meriter. Är Bjurling ff ledig tro?

shinzawai:

Malek med andra ord.

Fan, han är inte ens tillräckligt bra för att finnas på Youtube!! :~(

Nikki: Mike Morrisons brorsa :)

Denna målis, Kristian Forsberg, Häggström och Sondell. Wow. Nu är jag tillbaka på samma ångestnivå som innan vi fockade halva kansliet.

renen: Mike Morrison finnas iaf på Youtube.

shinzawai: Se det positivt, det kan innebära att han är riktigt scoutad.

Poffa: Med tanke på att det här är plan Z så lär de inte ha sett honom spela en enda sekund, inte med avsikt iaf.

shinzawai: Jag är långt ifrån tillbaka där. Vi har en ny tränare, vi har en målvaktstränare, vi har Sondell som är en helt okej värvning och skulle det vara Malek så gråter jag inte.

« · 1156990 · »