1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534080 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Nikki: Rapport från plats säger att det är dåligt spel, SkAIK vann skotten och 0-0 efter första perioden. Tydligen fullsatt.

Poffa: Intervju med Foppa, på Tv4 Sport, just nu.

Nikki: Få höra ett riktigt kvalserievrål nu när Skellefte leder med 2-0 ;)

Poffa: rapporteringen på Norran haltar värre än vad facebook gjort på sistone.

4.00 Öppet mål för AIK. Warg och Foppa var vid pucken, men fick inte in pucken.

5.00 Tim Erixon åker upp och skjuter på mål från kanten. Det blir blockering. Zuccarello Aasen dribblade efter rundeln för det, men Modo skapar inget...

Skellefteå AIK - MODO Hockey 1 - 0

15.00 Tillbaka i matchen igen

16.00 Nu är det 2-0. Foppa gjorde målet efter fint förspel av Moran

6.32 1-0 Norgren Christoffer (EQ) Bellemare Pierre-Edouard, Månsson Mathias

Paddan:

Är väl redan sagt så av vissa människor att vi spelar Kvalserien i vår, så det spelar väl ingen roll vad jag säger... :-)

Salle: 15.57 Kristian Forsberg reducerar för Modo. Svartvadet spelar fram

Fast det står 2-2 nu. K-Fop och Molle.

Nikki: Åfan, svängdörrar i försvaren?

Paddan: Man undrar om Modo likt förra säsongen tänker sova i inledningen av matcherna för att sedan vakna.Dom flesta gångerna var det för sent?

Foppa snackar lite om Modo inför säsongen och flaggar för att Pikkarainen är riktigt bra. Sticker kanske lite i ögonen på de människor som är hell-bent på att han är en dålig värvning. :-)

Nikki: Det är klart att Pikkarainen är riktigt bra, det är jag överens med mig själv om.

Paddan: Från en på plats:

"Efter 2-0 så var Milo skitförbannad. Skrek åt spelarna att "This is no fucking practice!!" och var riktigt svart i ögonen. Sedan gjorde MODO två snabba mål, men Milo är fortfarande arg."

Jag blir uppriktigt glad när jag hör detta. Vi har äntligen en ledare som inte är rädd för att skrika och agera i båset.

Tyvärr gjorde SkAIK 3-2 alldeles nyss, läge för Milo att skrika igen med andra ord.

Poffa: Låter ju bra med en tränare som visar att han inte tolererar vad som helst. Det har man väl i och för sig sett på träningarna också, där han inte tvekat att avbryta övningar om han sett att spelarna inte gör övningarna precis som han tänkt sig

Vinner vi inte matcher och gör mer mål än motståndarna så framstår allt detta skrik som lönlöst.

MODOJohan: Men herregud. Det gnälldes för att Harri var för snäll och inte agerade i båset. Nu är det någon som agerar och då är det heller inte bra.

Paddan: Roliga intervjuer med Foppa där han verkligen bjuder på sig själv.
Både om kommande säsong, finalerna emot Malmö och skridskoåkare emot Usain Bolt.

Nikki: Såg inte att du länkat till dom redan. Sorry!

Poffa: Äntligen hemma från Strömsund och vad ska man säga?

Modo tycks återfalla i fenomenet att uppehåll i matchande ger en dålig omstart.
I första perioden hängde man helt enkelt inte med och drog på sig utvisningar i stället. Inledningen av andra perioden var en ren orgie i dålig puckkontroll och rent uselt passningsspel. Bl a Skellefteås 2:a mål som grundades genom ett klockrent felpass från Josh Green. Milos uppsträckning höll inte i sig så värst i den tredje perioden som Skellefteå helt enkelt dominerade spelmässigt.

Nånting positivt då? Skulle vara att Molinder och Forsberg fungerar tillsammans med Svartvadet (det var kvällens enda formation som fungerade bra ihop) och att MZA + Svarten verkar som ett fungerande forwardpar i boxplay.

Totalt sett en rätt dålig match från båda håll och Skellefteå har nog samma behov av Majesky som vi har av Timander som klippa i backlinjen.

berghult: Malek, då?

Poffa: Jag var också i Strömsund, och Malek är en klockren värvning för eran del.
Jag har sett han i två matcher nu och är helt övertygad om att han kommer att bli den största publikfavorit i Swedbank detta år. Bara för klacken att börja träna in ramsorna.

Poffa: Malek kändes väl okej. Han hade ju klart mer att göra än "pumba" i skellefteåmålet men kändes lugn i agerandet. Försöker även att kommunicera med backlinjen för att styra upp försvarsspelet ibland.

Man undrar ju vad denna(länken) nyhet har på modohockey.se att göra. Det måste väl finnas en juniorsida man kan gömma undan den på?

spud: Ångermanland leder med 2-0 efter första perioden. Vilket ger hopp om avancemang!

spud: Salle är bra märkvärdig ibland. Smoking och gåbortskor på fest, kniv och gaffel till makaronerna, present till värden varje gång han hälsar på Poffa eller Frisco.

Nu skiter vi i ettiketten och builder framtiden med TV-puckare.

NuMo: Tråkigt många pp lägen i början, 5-3 spel för värmland..

spud: Vilket det naturligtvis inte var. Utan swehockey hann fylla på med en värmländsk utvisning.

KO

26.49 0 - 5 EQ ÅNG 4. NYSTRÖM, Isak
26.14 0 - 4 SH1 ÅNG 15. WESTERLUND, Tony
(14. GUNNARSSON, David)
25.26 0 - 3 SH1 ÅNG 15. WESTERLUND, Tony
(14. GUNNARSSON, David)

spud: Grymt!

Två mål i samma boxplay av samma kille är rätt kaxigt!

Wayne Gresky:

Är det gruppspel fortfarande?

Bissett19: Slutspelet börjar i eftermiddag.

Bissett19: Japp sista matchen kvarten börjar vid 16-tiden.

renen: Då börjar också sändningen på svt24.

spud: kul att dom går vidare, länge sen sist. För det här ska dom väl inte släppa.

renen: Matchen är väl slut? 2 perioders matcher är väl vad som gäller i tv pucken, åtminstone gruppspelet?

spud: Så är det ja. Gott.

renen: Trist att möta Göteborg i kvarten. Känns som de har ett bra lag som vanligt.

Paddan: Nja, han kan nog bli kvar som billig breddspelare, men nog är väl truppen lite väl tunn, man snackade ju tidigt om en tung pjäs + Haydar (eller två målskyttar om det sprack). Tuokko-affären spökar väl lite, man trodde nog att han skulle få ny klubb, sedan var man lite intresserad av Aaltonen. Många turer kring detta....

Anders Trollsås ny VD. Bra eller anus?

Nikki: Den du, med lite Trollsås på!

Nikki:

Det är svårt att veta om han är bra eller inte. Vi får lita på rekryterarna.

Ett av mina allra första minnen av MODO-cupen är den straff han nämner på slutet...

Statistiken var ju inte så imponerande, men jag är lite för oinsatt för att uttala mig egentligen.

Någon annan som har koll??

Kul att det i alla fall verkar hända något, trots att det inte blev något just denna gång....

Ge oss en sniper.

renen: Heter det inte snippa?

Men det här med förlust i genrep mot Luleå, det måste väl vara det enda rätta. Tidigare har ju vinster mot Luleå i genrepet nästan garanterat en svag säsong, säger jag tvärsäkert utan några riktiga statistiskt säkerställda bevis.

Paddan: Du kan ju börja med att kolla in statsen för försäsongsmatcherna det senaste guldåret...

Lumber Jack: Titta på 3-4 linorna inte så att vi skrämmer någon. å funkar inte dom gamle så blir det en lång vinter.

renen: Tycker att det blir mer tydlligt efter träningsmatchandet att vi är farligt tunna på forwadssidan.Vi måste in med iaf en forward till.Annars så kan det som du säger bli en lång och jobbig vinter för oss modoiter.

Modoante:

Och en kort vår...

Är det någon som vet vilka skador vi har? Har varit väldigt dålig information från MODO-håll vad som hänt och händer...

shinzawai:

I dagens pappers-ÖA står det att Susse har ljumskproblem. Tidigare har man pratat om fjolårets ryggproblem.

Fast i en annan artikel står det också om "Tomas Trollsås", trots att han heter Anders så man vet inte riktigt vad man ska tro.

Jag känner mig mer och mer orolig för årets trupp. Jag tycker att man spelar ett högt och vanskligt spel när man inte har skapat en slagkraftig andralina. Visst kan det vara så att Steen, Salle, Svarten och Hållberg är bättre i år. Men jag tycker det verkar som vi helt saknar spets när vår förstaline är splittrad. Med andra ord räcker det att Susse är sjuk eller skadad så blir vi helt uddlös.

Är man då en elak spelare utan skrupler är det ganska enkelt att kraftigt försämra MODO genom att ta bort Susse.

Oj vilket groteskt misstag Ecke gjorde när han sade nej till the Abbots, ett riktigt, riktigt stort misstag. Med tanke på att Freddan jagade den där tjecken verkar man dock ha insett att laget behöver en fungerade lina till.

Vad det gäller Haydar skulle Freddan, så sent som i augusti, ha sagt till en journalist som jag pratade med att: ”honom har vi släppt”.

Jag tror att de flesta som har tippat MODO fyra har överskattat dem. Skulle de lyckas skapa en fungerade producerande andralina är det möjligt att komma fyra, men inte som det ser ut nu.

Jag tror man får vända på tipset när det gäller länets lag. Timrå på plats 4-5 och MODO på plats 7-8, åtminstone som lagen ser ut idag.

Jag säger som alla politiker - det är bekymmersamt

shinzawai: Nja inte direkt men det känns lite oroande i Susses fall.

« · 1175256 · »