1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534240 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Hawerchuk: Oj vad lätt fixat det var. Tack. Och tack till shinzawai as well :-)

Nikki Nine:

Jag förstår inte varför man inte ger Madsen chansen med Zuccarello och Skröder.

Bad_Brett: Vem ska centra?

Gidde:
"Förvånar mig inte, du har ju inte haft koll på så mycket annat heller ;-)"

Jo alltså en hel del kan jag faktiskt om Hockey, det blir en himla massa matcher varje år både på plats i både Swedbank och i Läkerolen och på Tv men allt har jag givetvis inte koll på.
Skitkul för hela elitserien med Macke och Foppa men att det innebär ett lyft för Modo i tabellen är jag inte så säker på. Riktigt kul i alla fall.

arnio: Du har nog rätt, 4 poäng på 3 matcher trots att man spelade med Magnus Häggström. En sån spelare höjer nog inte ES sämsta lag.

spud:

Madsen ÄR center.

Bad_Brett: Madsen ÄR dansk.  :-)

Bad_Brett: Ja sedär, Position: RW/C. Ja då skulle ju han vara väldigt intressant med MZA.

spud: "Du har nog rätt, 4 poäng på 3 matcher trots att man spelade med Magnus Häggström. En sån spelare höjer nog inte ES sämsta lag."

Klart att Foppa höjer lagets kapacitet men det är ingen självklarhet att det räcker med Foppa och Mackan för att Modo ska undvika kvalserien.

arnio:

Håller med där om kvalserien. det krävs fler spelare en Macke och Peter om vi ska undvika en kvalserie känns det som. Men nu har vi råd att kanske plocka in 1 målis och 2 forwards till med tanke på dessa herrar spelar gratis samt kommer öka publik snittet ganska bra.

För att fullända denna nästan kompletta dag förutom vädret skulle väl vara en bortaseger under ordinarie tid ikväll samtidigt som laget ovan i tabellen går poänglöst.

Fast man ska nog inte gapa efter mycket.

Berka: Med tanke på att SSK och Timrå möts så kommer inte dina förhoppningar om att lagen ovan i tabellen ska gå poänglösa att infrias.

arnio: Finns väl inte så många lag under heller.

Berka: Det vore intressant att veta hur du planerar att samtliga lag ovanför modo ska kunna gå poänglösa. Får vi alla poäng då?

Edit, jag är tyvärr inte läskunnig. Såg inte att det stod laget, utan jag läste lagen.

Redigerad kommentar

Lite ironiskt, samtidigt som Peter gör comeback, får TIK en fotskada..

Finns det någon grupp människor på denna jord som gjort sig mer lustig över Peters fötter än hundskolans supportrar? Kommer ihåg en 2 pins flagga som tikarna var så nöjda med, föreställande Peter i högklackat, går det att putsa till Peter så han liknar Kolan? Lägg på 15 kilo på magen, runda av ansiktet så kan det nog bli likt Mattias Karlsson.

spud: 30 min/tek

hinote, detta kanske redan skrivits men jag missat.

spud: oj oj =) ja just , där ser man Hinote

Berka: Ringde ett MODO seger så jävla fantastiskt samtal, och om jag inte var alldeles hög av en fin seger, så tror jag att vederbörande sa att Hinote på väg till Sverige just nu.

spud: ojdå, ja de skulle inte vara dumt.
Du spud föresten, saknade du tuokko och enström idag?, inte jag iaf. =)

Forsberg är grym. Grattis till tre välförtjänta poäng.

Falken: Tack, välbehövligt oxå i vår situation

Falken: tackar säger vi modo fans då.

Falken: Utan Hägga är han bara så där... :-)

Salle: Äntligen fick man se ett modo som klarar av att dumpa in pucken medans det kommer spelare som har fart nog att fånga upp den vid kortplanket, och äntligen en forchecking värd namnet.

Kan inte nån statistikorienterad räkna ut plus/minus-statistiken på Foppa-Hägga-Svarten-formationen. :-)

Och Freddam säljer ut sig till fansen dyrt o heligt... "Vi söker en rollspelare och Hinote skulle passa. Dessutom älskar fansen honom, säger Fredrik Andersson."

Fantastiskt!

jag kan inte riktigt bestämma mig om svarten i den femman. Han försvinner ju offensivt, men frågan om han gör det för att balansera upp foppa och Häggström, i sådana fall är han ett geni som gör sitt jobb vad än han anser är nödvändigt.

Eller så gör han det för att han inte behöver, vilket jag nog inte tror.
Jag kör på geni draget.

Visst är det lätt att hänga upp denna seger på Hägga. Men även Forsberg skall ju ha lite cred. :-)

Nä allvarligt så syntes det att det var mycket av det mentala oket som lämnades hemma när #21 skulle få plats i bussen. För det var rätt mycket annorlunda idag jämfört med de sensaste matcherna. OK att de första 10 minutrarna var, minst sagt, struligt och att Sondell/Bonsaksen inte passar bra ihop.
Men det var ett annat go i laget. Tom Skröder tog lite ansvar, när han inte kunde gömma sig bakom Svarten?

Nån som vet vad som hände med Timmy förresten.

Salle: Han kanske blev pappa i sista?

spud: Jag vill nog hålla med om "genidraget". Peter får spela utan att känna totalt ansvar bakåt oxå och Häggström kan titta framåt och inte vara rädd för att bänkas för att han gått fram för mycket. Då kan han satsa på att ta tillvara chanserna som Peter skapar.
Imponerad av de kliniska avsluten ikväll, vem trodde på det?

Salle: Klipper in detta från ÖAs liveblogg angående timmy...

allehanda.se/Markus: 
Men jag pratade med Timander och han vägrade säga vad det var för fel. Försiktighetsåtgärd sa han att det va

AM: Konstigt att han har någon issue när han spelade nonstop i 2 perioder.

Det känndes nästan som att han var ett nyförvärv också, det var den gamle timmy i de första 2.

AM: Får jag gissa så säger jag ryggen. Smällen han fick förra matchen framför mål tror jag tog illa. Han låg kvar ganska länge på isen och det såg ut att vara ryggen eller nacken som tog smällen.

Foppa: "Ska bli kul att få tillbaka Markus och några till." Tro om det blir tre spelare till...?

knaskamilla: Läs Hinote.

spud:
....Ante, Näsan, Green, Susse, Hinote, Mancari och Kolanos?

Icing-Ove: Alltså den foppa kommenterar är ju Hinote. Han anses vara klar. Jätteklar. Sen är det ju fler på g.
Men med dessa nyförvärv plus Susse, då vill jag ha in nytt på backsidan. Det är där vi har problemen.

spud: Pratade han inte om de skadade spelarna? Sundström, Green och Pikkarainen?

knaskamilla: Hinote, verkar vara mer el. mindre klar, men jag ser gärna ytterliggare någon spelare till men vi får väl vänta och se hur de artar sig.

Just nu sitter man mest bara och är ler för sig själv :)

Wayne Gresky: Om du menar inslaget på SVT? Så får jag uppfattningen att Peter menar ytterliggare nyförvärv. Och då är det Hinote han pratar om som han själv värvat.

Tänk bara om susse kommer tillbaka och hinote klar, då skulle jag vilja ha.

Skröder - Susse - MZA

Foppa - Green - Näslund

Madsen - Svarten - Hinote

någon - Steen - Någon

inte speciellt dålig forwardsuppställning då (;

vet inte om denna intervju varit uppe, men jag antar att den är gjord med en presschef med ståfräs i brallan, så hur mycket det påverkat åt olika håll vet jag inte.

"Och Dan Hinote som spelade med er under lockoutsäsongen 04-05?

– "Freddan" (Fredrik Andersson, sportchef reds anm) försöker nå honom men troligen sätter han sig på ett plan i morgon. Då spelar han mot Luleå på torsdag. Det är sagt att han ska dyka upp så snabbt som möjligt. "

Berka:

Jag hade gärna sett en höger fattad sniper samt en ny målis. Det borde finnas pengar tycker man eftersom både Peter och Macke spelar gratis och tror knappast Hinote blir så jävla dyr heller utan han ser det nog som en rolig grej att få spela med Peter igen.

Sedan angångde Foppa,Näslund,Hinote så har ju inte Fredrik Andersson värvat dessa utan det är ju dom själva som fixat in sig i laget. Så i mina ögon har herr Andersson mycket att bevisa.

spud:

Jo. Fast sa inte Freddan att de hade "tre kontrakt ute"? Innebär inte det att det är tre spelare på g? Eller tar de den som nappar först?

Cyklob: Jag tror man ska akta sig väldigt att värva ihop det perfekta laget. Lex real MODO skall inte falla i glömska, vi måste ha spelare som vill upp i karriären, vi måste ha spelare av vilja av stål, vi måste ha talanger som vill bli bäst. Och då dessa är svår att värva får vi köra med dem vi har, dvs värva inte spelare som vill komma och hänga med foppa en vinter. Utan se till att ha ett lag med vilja.

Men dock en back av karaktär är något som jag gärna ser.

spud: "Sen får vi ju tillbaka Sundström, och några stycken till på skadelistan."

knaskamilla: Den som nappar.

Cyklob: Jag skulle inte grina om det kom en bra back, för vi har otroliga problem med att starta anfall och sen har vi inga backar som kan göra mål... va ju år och dar sedan man skådade ett riktigt tungt backskott i nät.

« · 1201589 · »