1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541647 inlägg · 4143 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Modoante: Det tackar vi för. Känns som det mest spännande alternativet i mina ögon.

AM: Han producerar en del poäng i alla fall.
28 poäng på 34 matcher i J20 i vintras och 16 poäng på 14 matcher i J18.

Salle: Har hört John nämnas som den kanske mest talangfulla av dagens modojuniorer.

Läge att låta John få träna med storebrorsan i sommar kanske.

Frisco:

Ja fast han får betala när han passerar västerbottensgränsen...

hellge: 15000 kan han få. Inkl. busskort.

hellge: Stackarn, hur ska han då ha råd att betala bussbiljetten på norrlandskusten åt sin dotter?
Han blir nog kvar, det är min känsla.

spud: Jag tycker gott och väl att vi kan lägga pengarna på annat än Fredrik Warg.

Men vill han komma hit och spela för en relativt billig peng så varför inte.

Redigerad kommentar

spud:

Fast jag väljer hellre Warg än Bush, Warg är ju ingen krigsförbrytare, snarare tvärt om, något för snäll...

Enligt en källa jag pratade med hade Warg en lön runt 150.000, men har bara erbudits en lön runt 80.000

Salle:Det måste ju gå att få Wargen att fungera även i MoDo. På nått sätt.

spud: I dagsläget så tar jag, med lite bitter smak i munnen, denna nyhet som nåt positivt för MoDo.
Läge för Freddan att buda hur som helst.

spud: Vi kanske inte kan vara så kinkiga nästa säsong.

Frisco: Landslagsmeriterad svensk elithockeyspelare flyttar till Övik. Ändå känns det troligare att George Bush blir vår tränare som att denna spelare blir MODOit nästa år.

knaskamilla: Ja enligt dig så är Y-buss pissiga.

Nikki Nine:

Flyger, alltså. Vad är det för fel på Y-buss?

Vi får kanske en egen Crosby i höst.

"– Jag väljer kanske 87 eller nåt. Eftersom jag är född då ligger det numret nära till hands, säger Robban som på måndag tillsammans med sin tjej flyger upp till Ö-vik för att kolla på lägenhet. "

www.smp.se/sport/inget-21-pa-robert-rosens-rygg%281878302%29.gm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+smp-sport+%28SMP+Sport%29

Redigerad kommentar

Paddan:
Grattis till "Frodo from MoDo". Hoppas han får sin ring i framtiden. Kollade på NYR lag, många biffar... Han kan nog bli en stor publikfavorit även där.

Icing-Ove: Och ska man tro den här informationen så blev det New York Rangers för Zuccarello.

"There will be no Norwegian Hobbit for the Maple Leafs. Ah, the headlines that could have been.

Mats Zuccarello-Aasen, the diminutive winger who played for Norway at the Vancouver Olympics, has apparently decided to sign as an unrestricted free agent with the New York Rangers after several clubs, including the Leafs, were interested in bringing the Swedish league scoring champ to North America next season."

"....Haydar chose to remain in North America though he and hockey pal Jason Krog, who re-signed with the Atlanta Thrashers, had initially planned to play together in Europe this season"

Välkommen att bli en del av en andrakedja i MoDo denna säsong istället :-)

Cyklob: Synd att det inte blir ngn utlåning med sköna millar till oss.

Nikki Nine: Den där bilden är helt sjuk, ser ut som en fantombild.

Då det finns en sånhär artikel om att han är klar, samtidigt som agenten uttalar att inget är klart ÄN gör att jag drar slutsatsen att det är HELT klart att han inte spelar med oss nästa år.

AM:

Härligt men nog känns det som att han kommer försvinna, det ska väll till ett mirakel för vi ska få behålla honom känns det som.

shinzawai:

Nu har Freddan pressen på sig rejält. Nu ska han hitta 5 bra backar till dom 3 första kedjorna samt att anfallet ska väll spettsas med 4 bra forwards + nån till utvecklingsbar antar jag.

Men eftersom Hannu hade ett kontrakt som kunde brytas så antar jag eller åtminstonde hoppas jag herr Andersson var tillräckligt smart för att redan efter kontraktet var klart började kika på ersättare ifall Hannu skulle bryta kontraktet som var väll ganska väntat.

Redigerad kommentar

Finns ju en spelare som i mina ögon skulle kunna ersätta Hannu men det kommer aldrig hända. Men det är ju Mikko Mäenpää. Fast för mig det stod han var på väg till Frölunda.

Redigerad kommentar

shinzawai: Vet inte om jag ska förstöra kvällen än värre ,men du glömde styrelseledamoten. Han var ju rätt hyfsad.

Gustafsson: Alla officiella medier som inte reserverar sig för kanske-elementet har trovärdighet i min bok.

Helvete. Att tappa de tre bästa offensiva spelarna på en enda säsong suger. Vi kommer inte att lyckas ersätta varken Pikka, MZA eller Foppa eller ens hamna i närheten. Vi får sätta vårt hopp till att kollektivet och en högre lägstanivå på övriga väger upp.

Det var den fredagkvällen det. :(

Nikki Nine: Hoppas verkligen inte att det är sant även om man förstod att han skulle
ha ögonen på sig efter sin fina säsong.

Nikki Nine: Tidningsartiklar väger väl iofs inte tyngre bara för att de är ifrån Finland? Vore såklart väldigt tråkigt om han lämnade.

Pikka till Minsk.

Modoante: Kan vi inte anställa Kaj Kunnas som språkvårdare och -utvecklare för nyheterna på modohockey.se? Finlandssvenskar är det svenska språkets enda hopp.

shinzawai: Så här säger Kaj Kunnas om vår nya målvakt

www.modobloggen.se/modobloggen.se/Blogg.html

Poffa: Aravirtas inträde? Salos signerande (eller var det samtidigt som Foppa?)?

Poffa: Horavas presentation var annonserad också.

shinzawai: Har de verkligen informerat om det på hemsidan varenda gång? Det känns inte så. De enda presskonferenser jag kan påminna mig att de förvarnat om är när Foppa meddelade comebacken 2009 och när man ändrade namn på arenan till Fjällräven Center.

Cyklob: Så sneaky är dom inte. :)

shinzawai:

Nä det var så jag tänkte jag med i början, men sedan tänkte jag att dom kanske skulle ha någon överaskning eller något :).

Cyklob: Känns rätt uppenbart att det inte är PK eftersom alla gånger det varit det, har MODO..

a) informerat i förväg på hemsidan om att det är en PK.
b) gått ut med nyheten det gäller direkt när PK börjar.

Således ingen PK idag.

mattias - 74:

Medlem i modo :)

Cyklob:

Jag tippar på Lener! Vad vinner jag om jag får rätt? :-)

spud:

Jo det är väll så kanske, men hade varit trevligt att få reda på tränaren idag :)

Cyklob: Allt det snacket härstammar vl från att challe sa det i intervjun med st. Känns inte så trovärdigt.

Cyklob: Om det är presskonferens så vet nog pressen om det.

är det presskonferans klockan 17 eller ?, verkar ju inte som att det finns att läsa mer en på modoprospects. Tycker det verkar konstigt att om det nu är en presskonferans varför klubben inte gått ut med det för.

Dragan 2k: Oj här värvas det friskt..

Viskarn: Det får vi för er skull verkligen hoppas att det inte blir. Inget ont om Steen men han är väl inte den rutinerade tränaren som behövs i lag som ert lag eller mitt lag.

Nikki Nine: Ingen som tror att Thomas Steen tar över skutan som förstetränare? Jag menar, det vore ju inte helt ologiskt i och med att han redan jobbat ett år i klubben och har mängder med erfarenhet och meriter. Grundar detta endast på mina egna funderationer....

Presskonferens klockan fem där den nya tränaren presenteras?

bisterfinnen: Ha ha jaa det blir nog väldigt spännande i vilket fall :)

« · 1258822 · »