1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541642 inlägg · 4143 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
NuMo: Ja det är faktiskt ett problem, spelare som blir för bra drar nog till nhl nu med de nya avtalet

Berka: Man får väl hoppas på att nyförvärven är tillräckligt dåliga för att bli kvar mer än en säsong i laget.

spud: Absolut, det jag tror talar för oss är att eftersom modo nu igenomgår ett generationts skifte och kommer bryta ur från ålderdomen i laget och spela ungt lockar nog en del, sen kommer han förmodligen gå in i 1:a backpar med timander, finns nog inte så många lag i es där han kan få lika mycket spelatid.

Berka: Ja, förutsatt att han hade 2 klubbar att välja på. Men då det fanns andra alternativ med mer framgång än vi haft de senaste åren både norr och söder om oss håller inte det resonemanget.

spud: Eller så var han less på att spela för en klubb som har haft kräftgång senaste 10 åren och har 3000/pers på sina hemmamatcher

Modoante: Själv undrar jag varför han väljer MODO. Vi har totalfloppat på slutet, de spelare vi värvat de senaste åren har misslyckats rejält, och vi har inte särskillt mycke deg att strössla heller.
Antingen har freddan pantsatt spargrisen, eller så har freddan gjort ett jävligt bra intryck i sina friar stråk.

Nikki Nine: En spännande värvning helt klart Bra Freddan Detta börjar ju likna nått nu.

Salle: Känns som en ersättare till Hållberg rent spontant. Kanske inte har samma höga topp som Hållberg men kanske å andra sidan kan spela mer än 25-30 matcher per säsong.

Nikki Nine: Känns bra. Bara att hoppas att han inte gör en Sondell bara.

Nikki Nine:

Härligt bra jobbat av Freddan,

TIKbiff:

Tack för informationen :)

Vi tar det väl officiellt också.

Nikki Nine: Grym värvning! Känns riktigt bra att vi kan konkurrera om toppspelare från andra Elitserieklubbar. Hoppas Josefssons val gör Vidells dito något enklare också....:-)

Cyklob:
Challe tackade nej, men Modo har kommit med ett nytt bud.

Sen så måste man säga att chansen är ganska stor att Skellefteå får ett ruskigt målvaktspar i vinter. Joacim Eriksson är tydligen klar för dem.

Hadelöv och han kan nog konkurera om bästa målvaktpar i vinter.

Cyklob: Det ryktas smått om Horava, men han var osäker på om han ville ha det. Nej allvarligt så har man inte hört något mer än det som stått på denna sida och det är väl inte speciellt mycket mer än en möjligt påhittad pk.

Tror att en tränare och ett toppnamn hade underlättat enorm mycket på stressen inombords. Hur mycket det påverkar framtida värvningar vågar jag inte sia om. Men då det rör sig om spelare som kanske inte kommer från sverige så tror jag inte att det är speciellt stor skillnad på om klubben säger: And our trainer this year is Challe eller om man helt sonika säger att vi inte har klart med någon tränare än.

Är det någon som hört något nytt angående tränarfronten. Känns inge bra att man inte får nå klara besked om vad som är på gång. Skulle vara intressant och veta tex om Challe verkligen har tackat nej eftersom många hävdar så är inte fallet.

shinzawai: Rykten om PK är bara rykten, ingen sådan är aviserad till pressen iaf.
Det är en jävla soppa det blivit av tränarfrågan, rykten till förbannelse och ingen av parterna uttalar sig om något, fan att det alltid ska bli såhär!

Nikki Nine: Kan vara oerhört bra för zaar i hans utveckling, en back jag gillar skarp, risken är väl att han inte återvänder till modo om han nu blir så bra som jag tror att han kan bli!

shinzawai: Jonathan Zaar lämnar för Rögle?

Jahapp, då var det dags för rykten om PK ikväll ang tränare, och att Challe inte tackat nej, att han bara inte tackat ja.

Poffa: "Det jag hann uppfatta" :) låter som det
gick undan i läsandet.

Inte hört något om Josefsson på annat håll än där, vore dock en helt okej värvning enligt mig om det blir verklighet.

Var in på åfficijellas forum för första gången på en mindre evighet. Läste de sista sidorna på en del intressanta trådar om silly season, innan jag fick ont i huvudet.

Det jag hann uppfatta var dock en kommentar om att Daniel Josefsson slutförhandlar "just nu". Jag kan inte påminna mig att jag sett hans namn nämnas som aktuell för Modo varken här eller på någon silly-sida.

Någon annan här inne som hört något om Josefsson?

spud: Klart han ska spela, vem vill inte spela i modo?

Poffa:

Ok

mattias - 74: Gammal skåpmat. Värsting är för övrigt Aftonbladets påhitt, baserat på det antal utvisningsminuter han hade i fjol.

Ingen som uppmärksammat detta ännu? Vi verkar i alla fall få behålla Tarkki och jag anser då att vi kommer stå väldigt väl rustade på målvaktssidan 10/11.

Tarkki och Dahlberg är nog ett av elitseriens starkare målvaktspar, på papperet.

Berka: Rykten säger att han bygger hus i Sidensjö och ska flytta hem. Vet inte om han ska spela däremot.

Nä nu vill jag se lite nyförvärv, Ingen som sett sakic på stan?

Per Hägglund ger Freddan beröm men efterlyser tränare.

mikenomad:
Nubben är nog och fiskar upp alla bra tränare. Det är Nubbens fel. Du får väl fortsättningsvis läsa alla intressanta artiklar om MoDo i medierna varje dag, så kanske det dyker upp nåt tränarnamn till slut...

Lumber Jack: Nu kom det en förklaring på officiella
"Agenten mumlar ju i att han just inte idag var mogen och att inge dörrar är stängde osv!! Fan är de frågan om har han tackat nej då säger man väl de bara rakt ut! Tror som sagt att han hade bestämt sig för MoDo men på eftermiddagen när SSK:s sportchef tackat för sig hann SSK ringa upp Challe och fråga om han var intresserad vilket gjorde att Challe blev osäker och måste fundera vidare...SSK-jobbet är ju trots allt i sthlm!"

Så frågan verkar vara just nu, Huvudtränare i Modo eller Sportchef i SSK?

mikenomad: Vad trevligt att du säger så men kungliga MoDo... njae.

Icing-Ove: Varför vill ingen träna Real Modo?

Nikki Nine: Borde inte frågan nu vara; Vem vill ha oss?

Poffa: Jaha. Vem tar vi nu då?

Kanske:

Ulf Dahlén
Jan Karlsson
Wayne Fleming

Not in a million years:

Jocke Fagervall
Leif Strömberg
Gunnar Persson

Eller kanske någon helt ny?

Bad_Brett: Va fan. Inte ville nämna? Hur ska man då kunna gotta sig i: "Vad var det jag sa!". Vilken Silly Season-amatör.

Poffa:

Där ser man. R.F. skrev på officiella om en annan kandidat som han hoppades mycket mer på än Challe. Han ville inte nämna vilket namn det rörde sig om dock.

Bad_Brett: Det är i alla fall fördel Aftonbladet, som det verkar.

arnio:

Nja, det kändes lite jobbigt där ett tag när jag insåg att vi bara har två målvakter som är bättre än er bästa.

arnio: Arg? Njaaa inte alls.

Poffa:

Aftonbladet brukar faktiskt ha fler rätt än Expressen på den här fronten. Det blir nog inte Challe trots allt.

Poffa: Ja, om det endast står mellan Aftonbladet så blir det inte mycket till tävling.

Hoppas att ni inte blir arga nu när vi snott Svedberg

Bad_Brett: Jag hörde ryktet om att Bjuhr skulle få lämna igår eftermiddag, men jag la inte så mycket värde i det då. Sedan kom det en kommentar på Allehanda.se om samma sak, där man även nämnde Stefan Persson.

Jag har ingen aning om sanningshalt eller liknande, var därför jag hasplade ur mig frågan här för att se om någon annan hört samma sak.

Nikki Nine: Vi kommer alltså äntligen få det slutgiltiga svaret på frågan: "Vilken kvällstidning gissar bäst?"

Nikki Nine:
"Enligt säkra uppgifter till DN så tar kanske Challe tränarjobbet i MoDo"

« · 1259977 · »