1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530824 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
MODOJohan:
Näsan har väl ringt och kollat läget med sin gamle lagpolare..

Björn W: Kan vara denna kille också som sägs vara på väg bort från Atlant.

Lumber Jack: Den vidhängande statistiska beskrivningen skulle kunna tyda på den här herren - men det är en gallring gjord av mig som i sin tur bygger på något obekräftat - ta det för vad det är. :)

Redigerad kommentar

Björn W: Kan det vara han Dimitrakos?

Bad_Brett: Nu läste jag något om en forward med hyfsat stabila KHL-meriter i min mobil, dock en namnlös herre än så länge. :-)

Olle:

Jag tar ingen till ställning till dumheter folk skriver. Det var därför skrev att "löjliga säsongen" är igång.

Bad_Brett: prucha, ranger och zuccarello...no offence men den ena låter ju mer osannolik än den andra.

Icing-Ove:

...Så är hyndorna rejält nöjda med Anders Erikssons första match. Jag hoppas verkligen att Freddan har någonting bättre på gång. Två backar av toppklass måste in nu när Tollefsen är skadad.

Morgondagens bomb då? Få se nu vad vi har har haft för förslag:

- Forsberg meddelar att karriären är över
- Petr Prucha skriver på för MoDo
- MoDo byter till sig Bremberg
- Zuccarello flyttar tillbaka till Örnsköldsvik

Sedan namedroppade popcorn Paul Ranger apropå ingenting...

Med andra ord, silly season är rejält igång trots att det är oroande tyst från MoDo-håll.

Bomb eller gammal mina?
"Om koppingen mellan Challe och Bremberg säger Fredrik Andersson:
- Det är klart att det kan vara en fördel att han och Challe känner varandra. Vi hoppas det."

Berka: Jo Visst, men problemet är ju inte att det inte finns bra spelare som sitter fast i kontrakt, utan att det inte finns bra spelare som är på väg ifrån sina kontrakt.
Och ska vi leta spelare som sitter fast i kontrakt kan jag nog räkna upp ett par 100 som är bättre än SS.

spud: Jag tror inte heller växsjö släpper han, men det hade ju varit en klockren breddspelare i modo, inte fasligt dyr,grym inställning,väldigt bra hockeyspelare samt då eu-spelare.

Paddan: Okokokokok i get it ;)

Berka: Med tanke på att Växjö har fyra nordamerikaner, varav två med dubbla medborgarskap så... tro hur de gjorde... ;)

Nikki Nine: Han har ju 2, grek och amerikan, men han stod som grek när han representerade modo!

Berka: Hur tror du Dimitrakos gjorde?

Hur fan blir det om man har 2 medborgarskap, ett utanför och ett innom eu, får man välja vilket han ska tillhöra eller hur fan går de till?

Berka: Växjö släpper aldrig honom, så det känns nog meningslöst.

Nikki Nine: han är canadick oxå, jag vet dock inte om han har dubbla medborgarskap?

Berka: Italien ligger inom EU, ba så att du vet...

Wayne Gresky: En spelare jag gillar skarpt är steve saviano i växsjö, lagkamrat med rosen & hedman i fjol, en spelare som med sin utomordentliga skriskoåkning och snabbhet kan vända ut och in på en hel motståndarfemma, en kompia av antos fast bättre.
Dock är han canadick och italiano så han fyller upp en icke eu-plats, en plats som man kanske borde fylla med en riktig klasslirare.

Wayne Gresky: My bad, kontraktet går ut först till Våren 2011

InVinoVeritas: Frågan är väl när han lämnar? Som jag tolkar det hela så har man beslutat att inte förlänga kontraktet efter den här säsongen. De är ju tidigt ute i såna här frågor i Schweiz.

Kimmo Rintanen lämnar Kloten och har trots sina 37 år producerat stadigt, 23 (10+13), i år och har producerat bra alla år i NLA.

Kan det vara något för oss?
www.eliteprospects.com/player.php?player=3556

Wayne Gresky: Okay, han har -2 i +/- och sämst poäng av alla dock har han spelat minst matcher.
Minsk ligger ju iaf. 5:a så laget går ganska bra!

Berka: Vi får väl när deras tre långtidsskade backar återkommer. Knappast aktuellt i dagsläget iaf.

Ser att våran hannu- pecka pikkarainen bara gjort 2 ass på 12 matcher i minsk, tro hur dom resonerar där då han värvades för att producera poäng?!

Gusse: sant, rykten är spännande, dock känns mza långt borta, varför skulle han åka hem, han borde väl stanna och bevisa att han platsar i nhl?

Fast det är väl något i kontraktet som gör att rangers måste släppa han om han inte får chansen i nhl efter en viss tid?!

Berka: Ett rykte igen ,men sånna är kul..
Skröder skall iallefall ha sagt till några sponsorer ,(var dom var vet jag inte) ,men enligt han så fanns det stora chanser att Zuccarello dyker upp under juluppehållet.Om det är sant kan jag inte svara på ..Men rykte är alltid ett rykte

Wayne Gresky: Där har bästföre datumet gått ut för ett bra tag sen

arnio: Jag delar den uppfattningen, och även i sina bästa dagar så gjorde han ju mer skada än nytta.

Nikki Nine: 2 mål på de senaste 48 matcherna impar inte direkt. Han har nog sett sina bästa dagar

Nikki Nine: Ja är det något som han kan så är det att vara offensiv. Är väl mer forward än back.

Jag tycker ändå att det är underligt att dom tackade nej till Lintner, speciellt om marknaden är såpass tunn som Freddan påstår. Han må ha sina brister, men nog passar han perfekt in i den kravprofil som finns för den backplats som är ledig. Att sätta honom med Timander eller Tollefsen och ge honom fritt spelrum offensivt hade nog varit väldigt lyckat.

Jag byter tråd.

"Det är bättre att vi väntar och ser så att vi hittar rätt typ av spelare och så att vi vet att det kommer att tillföra nånting, säger Andersson."

Har vi hört det förut?

Cook tycker jag inte tillförde något mer än de som finns tillgängliga för spel nu, men att man lät Dimitrakos gå tycker jag är väldigt märkligt. För det första så såg det faktiskt ut som att han var lite på gång, för det andra tog han inte upp någon icke-EU-plats och för det tredje var han trots allt precis den spelartyp som MoDo saknade. Hellre en iskall målskytt med potential än ingen målskytt alls.

Att marknaden skulle vara så död är en visa som har dragits sedan Eckes tid. Timrå har dragit in två forwards och en back, kanske inte av den klass MoDo är ute efter, men som ändå hade gått rätt in i andrakedjan.

Om ni vill spekulera lite så har Expressen uppdaterat sin lista över lediga spelare. Ska vi nöja oss med Kovanen, Satan och Cheechoo? ;-)

Lumber Jack: Ganska gamla nyheter, åtminstone ett par dagar.... men honom behöver vi inte.

MorganaLefaey: Ja det kan vara intressanta nyförvärv!
Freddan på skattjakt.
Skrevs något om cheechoo, det är en spelare jag gillar, jag skulle inte tacka nej om han ville hit!

Berka: Blir www.eliteprospects.com/player.php?player=10655
och www.eliteprospects.com/player.php?player=3583 samt så supersiza man värvningen med Plüss meny.

NordaBoy: ojdå, ;)

Vi får väl se om de kommer hem med något.

När man såg rubriken så trodde man ju genast att det handlade om MoDo...men icke!

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/khl/article8181453.ab

Redigerad kommentar

Nikki Nine: Montreal och Tampa är tydligen sugna, så det ser ut som om vi får sikta in oss på något rimligare. :(

Real_ESPNLeBrun Pierre LeBrun
Marc-Andre Bergeron's agent tells me the UFA d-man got full clearance from doctors today... Now it's time to find him a team !

spud: "det står helt still i huvudet..)"

Jo för där brukar det ju vara en jäkla fart annars.....hm......

shinzawai: Så har Timrå gjort klart med Murley. Kontraktet är tydligen på 2 månader. Så de har kanske inte gett upp hoppet om att få dit Sonnenberg eller är det tvekan på hur Murley kommer fungera.

Hur som haver så ser jag inget fel i att täcka upp i två månader eller prova sig fram för att se så man inte lägger ut stora kosan på en som inte tillför något. Känns dock knepigt att han skall vara så iskall så att ett två månaders kontrakt är det bästa han kan få.

Petey21: Han visste var målet var och hade en bra attityd iaf. Beror helt på vad som finns på marknaden.

Petey21: Då skulle jag bli otroligt besviken. Att han inte hört något är ett gott tecken. Jag hoppas att det finns vassare spelare som hört något.

Nikki Nine: Jeff Ulmer kanske? Är ju tillgänglig på marknaden och en rätt skaplig målskytt, trivs enligt egen utsago dessutom bra här.

« · 1314338 · »