1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541631 inlägg · 4143 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
NuMo: Sakic, var det inte han som bygger hus i Sidensjö nu va?

NuMo: Haha. Kommentarerna på Expressen är roliga.

Postat av Hej Då den 27 apr 2010 kl 14:13
Tack för dom här åren Modo .. Där rök mitt medlemsskap. Stick å brinn Challe

InVinoVeritas: Ett så kallat Sidensjöhus.

Fast det är inte lika roligt när man tänker på det. Undrar om detta kommer att få publiksiffrorna (läs: säsongskortsnivåerna) att dyka? Hur många sådana här såg vi när Horava, Rindell eller Aravirta blev klar?

Postat av FD MODO FAN???? den 27 apr 2010 kl 12:02
Nu kan man lika gärna säga upp medlemsskapet i MODO Synd att det bara blev 23 år. Hoppas att det ej är sant . Fy F-n den här nyheten har förstört hela hockey säsongen .Man hoppas på att han inte blir långvarig BLÄÄÄÄ. Vad som helst är bättre än Challe . En fågelskrämma tex

shinzawai:

Grattis!

Med Challe i laget blir det garanterat guld.

Grattis! Inte ofta man själv blir glad över en rivals värvningar, men den här fick det att spritta lite i kroppen.
Jag tror att det här blir jätteroligt för dom flesta att följa.

Bragd-Birger: Vad var det sämsta med Challe enl dig/er?

haggen: Det ligger lite i ditt inlägg. Challe och MoDo vet hur smaken av SM-guld smakar. Det kan bli en fin symbios när vi tillsammans strävar efter att ånyo känna denna smak.

Lumber Jack: Harald var en gnällspik som gjorde sig till ovän med allt och alla, men guld blev det. Det är gott nog för mig. Challe känns lite som en tränare av samma skola.

Lumber Jack: Så här glad såg man aldrig Challe i kennelkubben.
Men nu är han ju i en mästarklubb igen så varför inte. Och det är väl inte så många som tagit guld både som spelare och tränare?

shinzawai: Som det syntes från läktaren var han inte speciellt duktig att få jaget att sätta laget främst. Det såg många gånger ut som om det fanns många olika viljor angående spelsätt. Han är nog inte speciellt bra team builder. Den där ödmjuka inställningen där alla ger allt för laget saknades långa stunder.

Otydliga linjer i spelet, oklara direktiv och ett fantasilöst PP. Tror också att han är riktigt auktoritär i sitt ledarskap. Lyssnar ogärna på vad individen vill och tycker. Han har också en förmåga att hänga ut spelare i media - på gott och ont.

Plussidan; han är en jävla slutspelsräv. Där är han en riktigt bra coach. Han ger heller inte upp. Han skall dock ha all heder av att han lyckades få Timrå till slutspel i år.

Förhoppningsvis för er del har han dragit lärdom av tiden i Timrå och kan ändra på vissa saker som inte var speciellt bra här.

Han är också jävligt skön i media.

Kan också tillägga att han förmodligen har lätt att göra sig ovän med spelare. Antingen köper man hans idéer eller så blir man uthängd i media eller utfryst. Det är i alla fall en känsla jag har av honom efter tiden här i Timrå.

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Harald hade också en vinnarskalle utan dess like, kan kan gå över lik för att komma dit han ska. Jag har aldrig spelat golf med en man som fuskat lika mycket som Lückner, helt öppet dessutom!
Challe verkar vara lite likadan som sagt, det blir bra det här!

Charles Berglund till Modo,,,stabil värvning! Grattis...:)

Tar man Timrå till slutspel som han gjorde i år med en trupp av allsvensk nivå det var fan i mig en bragd. M

Modano:

Äääääääähhhhhhhhhhh.

...jag är skeptisk.

Jag ställer mig mycket positiv till Challe. Tror han är exakt rätt man för att leta detta nya lagbygge med ett gäng ungdomar! Rätt man att sätta det äldre gardet på plats när de tjurar ihop.

Challe har alltid varit en vinnare!

Det känns dock lite så där halvdant att man förra året spydde galla över honom beroende på hans lokalisering just då...

MODOJohan: Att Challe får börja med att leta efter ett lagbygge ser ut som en freudiansk felsägning.       ;)

Det finns nog en hel del smått och gott att hämta i inläggshistoriken, här är ett från spud t ex:

"Det enda challe ska träna i övik är på solänget"

Modano:

snackar du det som bragd, vad var inte Modos missade slutspel då, något slags världsrekord åtminstone;)

haggen: Men fatta truppen var den sämsta i elitserien av alla LAG bra jobb av LINKAN igen !!!!!!!

T T: Inte OK att dra fram ett 2½ år gammalt inlägg utan att datera det.

spud: Så du tror inte att det är underförstått att det är ett gammalt inlägg när jag hänvisar till "historiken"?

Modano:

Nja vet inte det ja, de sämsta trupperna är ju enligt min mening de som inte tog sig till slutspel.

T T: Då det gäller en person som haft en tränar karriär på 3 år(som högsta ansvarig på elitnivå) är det ganska så viktigt att veta om det "historiken" härstammar från en månad eller 2½ år.

shinzawai: Det sämsta med Challe är att jag, efter tre säsonger, fortfarande inte begriper vilken typ av hockey han försökte få laget att spela.
Det blev sämre, tristare och mesigare för varje säsong för att, under årets grundserie, kulminera i det absolut menlösaste jag sett från timråhåll den här elitseriesessionen.

Jag gillar Challe som person och tycker han är jävligt skön, men jag är oerhört glad över att han inte tränar Timrå kommande säsong.
Blir intressant att se hur det kommer att se ut i Modo.

Bragd-Birger: Mycket kan väl också bero på vad för sorts lag han hade att tillgå.
Som många utomstående så ser de faktiskt det som lite av en bragd att han tog Timrå till slutspel den gågna säsongen.

Men visst. Jag skulle vill ha fart på spelet och börjat han dra till annat så blir jag depp om det faktiskt finns en trupp för offensiv gladhockey. Gör det inte det så ser jag hellre en vinst än roligt spel och sist i serien.
Visst kan jag ta en förlust om laget spelar bra/roligt, men i slutändan handlar det om att ta sig så långt som möjligt.

Challe kan va rätt, men likväl hur fel som helst. Tiden får utvisa, och man får hoppas han har ett lag som han kan bevisa något med.

Han gör sig väl framför kameran, inte tu tal om det:

Äh, det här är katastrof. Det är någon som Photoshopat framtiden, den ser inte så ljusblå ut i verkligheten. Känner mig en aning ambivalent, men jag tror jag har bestämt mig för att jag ska tycka något om Challe.

Paddan: ÅÅ vi är många som väntar olidligt på vad det är du tyckezzzzzZZZZzzzzz

spud: Jag förstår det. Tänkte jag skulle höra med dig först vad jag borde tycka.

Paddan: Gör som spud, dissa nu och ändra dig vid lämpligt tillfälle.

T T: Oh boy, jag sågade Challe 2 månader in i hans första säsong som huvudtränare i elitserien, dessutom för världens äckligaste lag.
Sen uppskattar jag att det blev han 2½ år senare före namn som Leif Strömberg, Jocke Fagerwall, Gunnar Persson eller Uffe Dahlén. Får jag skepparexamen eftersom jag lyckas vända på skutan så enormt?

Edit: Jag är helt säker på att vi har en bättre ledare nästa säsong än iår, det gäller er också.

Redigerad kommentar

Fotograf-Sandin droppar Ritola och Figren som tänkbara nya förvärv på Twitter. Stämmer? Återstår att se.

twitter.com/markussandin

Jag har aldrig påstått det.

NuMo: Ni Sollingar skall då alltid dra upp gamla saker vars bäst före datum passerat för länge sen.

Salle: Gratulerar till rekryteringen av Challe. Jag är en av dom som anser att han gjorde ett gott jobb hos oss i Timrå (efter de förutsättningar han hade). Tror ni kommer få en rolig säsong både på och utanför isen

Jag är väldigt nöjd med nyheten om Challe. Jag gillar temperamentsfulla rivjärn till tränare, de ska inte vara kompisar med spelarna och speciellt inte med stommen i laget, utan ingen ska känna sig säker på sin plats på grund av gamla meriter. Att han dessutom förespråkar offensiv hockey och inte defensiv tråkhockey som Fagervall, Gunnar Persson och de andra namnen som figurerat bland ryktena gör inte saken sämre. Tycker Challe är det klart bästa alternativet av de som fanns som rykten och jag ser redan fram emot nästa säsong, blir spännande med både Challe och alla nya spelare.

T T: Vad fin näsa han hade

Kan vi inte värva Bango till nästa säsongs intro?

www.youtube.com/watch?v=q3umtw179KA&feature=player_embedded

Wayne Gresky: Dom har lite hyss för sig, The Bucks.

Wayne Gresky: MoDos humla som åker runt innan match skulle inte ens behöva nån stege. För humlor kan ju flyga hur osannolikt det än ser ut när man studerar dom. :-)

Wayne Gresky: MoDos humla som åker runt innan match skulle inte ens behöva nån stege. För humlor kan ju flyga hur osannolikt det än ser ut när man studerar dom. :-)

Lite blandat från ÖA.

Nordgren joddlar vidare.
Figren och Ritola?
ÖSK/KB65 i väntans tider.

Salle: Ritola är en värvning som jag gärna ser. Han kan bli en bra ersättare för MZA, om än inte lika bra. Har producerat rätt hyggligt i AHL och kan med rätt omgivning göra en hel del poäng i ES.

Men Figren? Det känns som ytterligare en spelare för tredjekedjan. Okej, han kommer bidra till en ökad konkurrens i tredje- och fjärdekedjan, men är det inte stor risk att han är för dyr för det?

I dagsläget har vi Svarten, Madsen, Häggström, K Forsberg, Hedman och Blomqvist/Rosén som täcker de sex platserna. Jag ser gärna en sån som John Westin som en tänkbar ersättare vid skador.

Ritola? - Ja tack!
Figren? - Enbart om han är billig, annars Nej tack.

Poffa: Måste ju tycka det skulle vara lite konstigt om Ritola som ju varit uppe och sniffat på NHL-spel (och i Red Wings av alla lag) kom hem. Fast det kanske är tal om nån slags utlåning.
Det är ju iofs många som inte pallar med farmarlivet och kommer hem till Svedala med svansen mellan benen. Men det är ju ofta såna som varit lite stjärnor här hemma och inte vill hamna på denna bakgård i väntan på att slå igenom. Men Ritola har väl knappt spelat i ES...

Salle: Ritola-ryktet berättade ju M74 om redan i början av december, iaf för mig.

Salle: Visst kan Ritola vara en halvintressant spelare, men Figren känns helt fel. Det som behövs nu skall vara en sniper för första och två smarta offensiva killar för andra. Visst förstår jag om de vill föryngra truppen en aning, men att ha enbart 3 forwards över 23år kan också vara tokigt. Inget fel om de tre som dyker upp redan gjort någon bra säsong och visat att de verkligen kan producera.

Det kanske blir dyrare på det viset, men ännu ett missat slutspel går inte. Och att hoppas på att varenda nyförvärv som knappt spelat i ES skall anpassa sig och göra bra ifrån sig är väl att hoppas på för mycket.

Poffa:

Har för mig att jag postade ett rykte om Ritola  låg i förhandlingar med MoDo redan i Mars eller kanske ännu tidigare som jag fått höra från en säker källa inom Leksand... Vore ju kul om det stämmer nu efter allt.. Har dock inte hittat inlägget..

mattias - 74: Du bubblade det till mig 10:e december.

Wayne Gresky:

Ok var det så :)

« · 1260726 · »