Redigerad kommentar
MODOJohan: Att Challe får börja med att leta efter ett lagbygge ser ut som en freudiansk felsägning. ;)
Det finns nog en hel del smått och gott att hämta i inläggshistoriken, här är ett från spud t ex:
"Det enda challe ska träna i övik är på solänget"
Redigerad kommentar
Lite blandat från ÖA.
Nordgren joddlar vidare.
Figren och Ritola?
ÖSK/KB65 i väntans tider.
Salle: Ritola är en värvning som jag gärna ser. Han kan bli en bra ersättare för MZA, om än inte lika bra. Har producerat rätt hyggligt i AHL och kan med rätt omgivning göra en hel del poäng i ES.
Men Figren? Det känns som ytterligare en spelare för tredjekedjan. Okej, han kommer bidra till en ökad konkurrens i tredje- och fjärdekedjan, men är det inte stor risk att han är för dyr för det?
I dagsläget har vi Svarten, Madsen, Häggström, K Forsberg, Hedman och Blomqvist/Rosén som täcker de sex platserna. Jag ser gärna en sån som John Westin som en tänkbar ersättare vid skador.
Ritola? - Ja tack!
Figren? - Enbart om han är billig, annars Nej tack.
Poffa:
Har för mig att jag postade ett rykte om Ritola låg i förhandlingar med MoDo redan i Mars eller kanske ännu tidigare som jag fått höra från en säker källa inom Leksand... Vore ju kul om det stämmer nu efter allt.. Har dock inte hittat inlägget..