1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531064 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa: Va faan spelar han för kost och logi så..varför inte.
Modo brukar ju ha många skadade backar så bredden behövs

Poffa: Det övergår mitt förstånd varför man överhuvudtaget funderar på att förlänga med Hasse.Vad har han uträttat den gångna säsongen som gör att han förtjänar ett nytt kontrakt.

Wayne Gresky: Om Hasse får kontrakt blir jag sååå trött.

Salle: Hur Hasse är som sångare vet jag inte, men fet och mörkhyad tror jag mig veta att han inte är..

Var på handelsträdgården i Bjästa samtidigt som han igår och överhörde lite av ett telefonsamtal han hade, han sa sig vara nöjd och att det kändes bra, kan ju ha handlat om ett bilköp men jag fick uppfattningen att det var hockeyrelaterat.

Wayne Gresky: Äh Hasse får nåt slags kontrakt där han tränar med BÅDE MoDo och Öviks-alliansen där han även håller matchandet igång för att vara inhoppare om/när skadorna kommer. ;-)

Salle: Är inte de bortresta på festival? Kontrakt till Hasse skulle jag nog för övrigt snarare vilja påstå för tankarna till dagens Whitney Houston.

Wayne Gresky: Kanske inte lika poetiskt men så här i radioskugge-tider kan ju brus vara ljuv musik. (Och inga Synth-skämt nu LJ & Frisco)

Björn W: Det där var rent ut sagt poesi.

Wayne Gresky: Eller som din nästannamne skulle ha uttryckt det:

"Don't skate to where the puck is, skate to where the puck will be"

Redigerad kommentar

Salle: Låter ju bra.

Skulle Europaligan av någon anledning skita sig så sitter man i samma båt som många andra svenska klubbar. Jag bedömer riskerna som mycket större att inte hoppa på i tid framför att avvakta för länge.

Det kan kosta någon miljon om allting skiter sig, men att stå utanför och möta svenska dussinlag som Leksand och Timrå innebär att MoDo väljer att kliva ned på allsvensk nivå. Det får inte ske!

Björn W: I samband med vårat manifest-arbete häromvåren så frågade jag några jag kände om lämpliga personer för styrelsen/ordförande och detta namn dök upp och lovordades på flera olika sätt.
Så detta är bra i min bok.

Nikki Nine: Häpp! Här går det undan. Någon som känner till Ericson väl?

Nikki Nine: Vem är denna Göran Ericson då? Bakgrund?
Detta ställer ju också Kågevalls uttalanden om Europaligan i en helt ny dager, det kan helt enkelt vara så att han inte fått ta del av den senaste infon...

Edit: Verkar vara VD för TM-Process och lita annat:

Redigerad kommentar

MODO Hockey håller den 22 juni sitt ordinarie årsmöte. Till valberedningen har innevarande års ordförande Sven Kågevall meddelat att han av personliga skäl inte kvarstår till omval som föreningens ordförande.

En enig valberedning kommer därför att vid årsmötet att föreslå Göran Ericson till ny ordförande i MODO Hockey. Göran Ericson är 52 år, gift och har 2 barn och är sedan 2 år medlem i styrelsen i MODO Hockey.

hellge: Trist med Svarten om det stämmer.

qwertas:

Det är svårt att ha någon uppfattning om Bremberg, men visst, använder man honom rätt kan det absolut funka bra. Men man måste ha två forwards som tar extremt mycket ansvar, som är extremt disciplineade.

Vad det gäller Svartvadet hörde jag igår att han har blivit sämre i sin magsjukdom. Är det t o m så att man vill hitta en ersättare till Svarten?

Efter att ha hört Challes omdöme om Mika Pyörälä är det näsan omöjligt att inte vilja ha honom:

"bäst när det gäller, kan spela på alla positioner, bäst inställning, först i alla köer på övningarna, är noggran och gör alla övningar rätt"

Men Linkan, ja, jag vet inte...

Modoante: har funderat lite på detta med Bremberg och blir mer och mer tillfreds med tanken på att han skulle skriva på för MODO.

Skulle väl vara en bra pjäs tillsammans med Perra och Danielsson. Då får han spela med en som han tidigare känner plus Perra då som kan sköta det defensiva.

Producera gör han säkert fortfarande, frågan är bara om det går att få honom till rätt peng? Visst, det hade varit bättre med en yngre förmåga sett för framtiden men Linkan på ett 1-års kontrakt säger då inte jag nej till.

Wayne Gresky: Linkan är smart nog att inte gå till AIK mitt tips är att det blir SSK för Linkan men jag hoppas att han väljer Modo.

Redigerad kommentar

Björn W: Jag har fått lite insider ikväll som säger att det står mellan MoDo, SSK och HV71. AIK ska ha lämnat ett fint bud men Linkan tänker inte lira i Gnaget.

Salle: Obehagligt upplägg hos Ros, försöker han piska upp en hatkampanj från DIF-supportrarna medvetet? Finns det någon kvalitetsmässig botten som går att nå när det gäller de där bajsbladen?

Hur som helst så blev det ju iaf några klick idag också, till och med ett från min sida.

Redigerad kommentar

Challe, Foppa, Näslund, A.Johansson och Danielsson...Brembergs vänner :-)

Wayne Gresky:

ASG!!!

Idag är du verkligen igång med avdelningen "roliga kommentarer" :):)

Icing-Ove: "Ingen skäller" måste ju iaf utesluta TIK.

Salle: "Fredrik är en speciell person". Så det blir LHC eller MoDo då?

Salle: Hur sjutton har Freddan kunnat missa en norsk värvning... ;)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17151

Förresten, är han inte lite lik Kaberle, eller är det bara min trötthet som spökar.

Salle: Nej tack till Linkan! Är nog en kille som tar en jäkla massa energ av laget, dom har vi/haft nog av, sen är han beroende av rätt spelare omkring sig. Vem?

Wayne Gresky: ÖA tror sig veta.

Men jag lägger tonvikten på Challes ord.

– Nej, han blir nog kvar i Stockholmsområdet.
 Så han finns inte med på Modos lista?

– Nej.

Salle: Är det någon Wernblom, Salomonsson m fl borde lärt ledningen de senaste säsongerna är det att inte satsa dyra resurser på spelare i utförsbacke.

Wayne Gresky: Heja Ros!

Poffa: Det enda som jag ogillar med en Linkan-värvning är att det är kortsiktigt och risken finns att detta blir den där säsongen där slutar prestera pga åldern.

Om han fortsätter som de senaste säsongerna är det ju en spetsvärvning?

Nikki Nine: Bremberg är för lik Susse i både spelartyp och ålder och känns som en grov miss match i förhållande till de riktlinjer klubben dragit upp inför säsongen. Hoppas inte Challe gör nån kompisaffär av det här.

Nikki Nine: Trollsås tycks ha immunitet mot radioskuggan.

Nikki Nine: Dämn it. Jag hoppas Expressen är lika ute i det blå som vanligt.

Nikki Nine: Hoppas att de gissar fel.

mattias - 74: Ja ett lag helt utan strategi kan värva Bremberg typ leksand de senaste 20 åren, men nu har MODO en strategi, man vill ha unga hungriga och energiska spelare. Så han passar inte in nånstans och det spel MODO ska spela gör att han inte har någon roll att fylla.

Bremberg? Nej, tack. Bremberg behöver närheten till Stockholm eller en annan storstad. Han är relativt gammal och har en tendens att agera lojt och oinspirerat om allting inte flyter.

Enda anledningen till att värva honom vore för att undvika hans konstanta och mångfaldiga poängproduktion han brukar prestera mot Modo.

spud:

Absolut men skillnaden här är ju att Bremberg fortfarande är en riktigt bra ES spelare medans Nordström Rhodin m.fl var på sin sista säsong. Leksand kommer inte värva mer sådana spelare nu det lovar jag.. :)

Gidde: Inte mig emot. Men det står ju att han köpt hus i Nacka och att det talar för en klubb i eller i närheten av Stockholm. Nog för att det är närmare Stockholm än Skellefteå och Luleå, men jag tror inte att det är "nära nog". Men som sagt, inte mig emot.

Gidde: Tänk på att vi ha Challe nu så han kanske gillar linkan, vem vet.

mattias - 74: Kom igen nu, du måste ju ha lärt dig något av alla år med gamla överbetalda spelare i LIF?

bisterfinnen:

Spelar väl ingen roll om du fortfarande är riktigt bra vid 37 års ålder..

mattias - 74: Som jag brukar säga: Jag vill ha spelare som ÄR rätt omgivning, inte spelare som behöver rätt omgivning för att lyckas. En dyr 37-årig alkoholiserad humörspelare känns inte som ett nyckelförvärv för det nya hårt jobbande MoDo (ingen kan ta Salles plats). En värvning av Linkan skulle andas desperation.

mattias - 74:

Frågan är om vi behöver en ny "Super-star" i MoDo...

Jag förstår att en lexing tänker så. Det har ju blivit en liten specialitet för er att ta in några med dalande karriärer och överbetala dem för att vara stjärnor i ett i övrigt mediokert allsvenskt lag. En win-win deal för er och brämpa.

Wayne Gresky:

varför? En kille som gör runt 35 - 40 poäng i Es är väl bra att ha i vilket lag som helst med rätt omgivning?

Gidde: Han står väldigt väldigt långt ned på min önskelista.

Rebuilding med en ålderman?

Ja, inte mig emot faktiskt...

Men det lutar väl åt AIK, om han bara törs gå dit, kan ju vara rätt känsligt...

Någon som har hört någonting kring Thomas Steen? Det senaste man hörde var ju att han skulle vara kvar inom organisationen, men i vilken roll?

T.J. Hensick på väg till Elitserien. Center, högerskytt och 70 poäng i AHL senast.

Redigerad kommentar

« · 1265339 · »