Eftersom allt Robert Pettersson säger är sant så var ju det här kul...
Elitseriens 10 hetaste nyförvärv
"2) Byron Ritchie
Får han vara skadefri kommer vi efter säsongen knappt kunna finna ord för hur viktig han har varit för Modo. Det kommer vara allt från som målskytt, till framspelare, till lagspelare, till pådrivare. Kan komma att göra större intryck än vad någon därute tror."
Och på grund av att Pikkarainen inte finns med på listan så kommer Timråsupportrarna nu att utse Robert Pettersson till sitt största hatobjekt, till och med större än Ros.
Redigerad kommentar
Poffa:
Intressant lag ni förfogar över inför säsongen. Skulle våga mig på och tippa er topp 4 med det där laget.. en bra mix.
Nikki Nine: Visst är det en del frågetecken som måste rätas ut. Vi ska inte ropa hej förrän vi kastat yxan i glashus, helt enkelt. Men jag har en känsla av att klubben äntligen tagit ett steg i rätt riktning gällande laget som man värvat.
Rosén är det allsvenska nyförvärv jag tror klart mest på. Rosén har verkligen alla möjligheter att blomma ut och bli en riktigt stark och kunnig elitseriespelare redan till nästa säsong. Skulle han inte orka centra i en andrakedja kan han flyttas ner i tredjekedjan, samtidigt som Ritchie går in som center och Blomqvist får chansen som avslutare i andra.
Förresten, har vi någon säsong haft så många högerskyttar bland forwards? Sex stycken är det för tillfället.
Wayne Gresky: Det börjar arta sig, skulle jag säga.
Dimitrakos - Sundström - Skröder
Danielsson - Rosén - Ritchie
Madsen - Svartvadet - Blomqvist
Häggström - K Forsberg - Hedman
Timander - Larsson
Tollefsen - Cook
Hållberg - Josefsson
Lägg därtill att Foppa kanske, kanske kan spela nästa säsong och att vi för första gången på länge känns riktigt stabila på målvaktssidan så är det inte utan att man tror på slutspel för det här laget.
Vi har fått in spelare som är beredda att jobba hårt och balansen i laget känns faktiskt riktigt bra. Nä, jag börjar verkligen gilla det jag ser.